Probabil s-ar evita problemele daca nu ar exista crawling mode, ar trebui o adaptare fata de modul actual de condus dar ar fi de preferat, daca ar salva ambreiajul in timp
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
Eu n-aș renunța la crawling nici dacă mi-ar exploda motorul. Nu știu de ce vă chinuiți să „protejați” mașina. Mergeți normal și apoi, dacă... pardon... CÂND se strică, mergeți (cu gura mare) în service!
Nici să țin motorul pornit nu știu câte minute înainte să plec de acasă nu vreau. Am garajul chiar în fața camerei copilului și îi intră noxe în nas urmașului dacă aștept înainte să pun mașina în mișcare. Eu pornesc motorul și am plecat! Dacă se strică, service!
Originally posted by taras_bulba View PostSalutare!
Pot sa spun ca in cele 6 luni de activitate (si 9 000 Km pana acum),
Nu scapi, orice ai face! Mergi normal și, când se strică, se strică! Rezolvi! De-aia ai garanție. Nu există să ai Dacie din mileniul trei și să faci scamatorii s-o protejezi ca pe o Dacie 1300. Nu are sens!
Eu am avut impresia că mersul cu spatele pe timp de iarnă o distruge. Și, orice ai face, nu poți evita mersul cu spatele pe timp de iarnă. Decât dacă o bagi la hibernare.
Originally posted by gabrieln1960 View PostKitul de ambreiaj se schimba pe garantia normala de 3 ani/100.000 km sau cea de 5 ani/100.000 km, in functie de ce a ales fiecare, fara costuri din partea clientului. Orice alte variante sunt ori povesti ori abuzuri
Că schimbi nu știu câte ambreiaje în garanție e altă poveste. Dar, odată ieșită mașina din garanție, ești bun de plată iar garația Dacia e mai proastă decât la Trabant - strict pentru ambreiaj!
Originally posted by playmaker831 View Post30.000km?! Cand am cumparat masina mi-au zis 3 ani sau 100.000km,la un coleg au schimbat kitul de ambreiaj pe garantie la 45.000 km.
Comment
-
easy r
primul ambreiaj a cazut la 8000 km. dupa o suta de telefoane la voce si dupa o lunga asteptare a fost schimbat pe garantie. A cazut din nou la 60000 de km am fost la service au incercat resoftarea dupa care au spus ca ambreiajul are garantie doar 60000 de km si ca eu nu ma mai incadrez. Le-am spus ca ambreiajul si nu masina are doar 50000 de km si au spus ca nu conteaza. Iar o sute de telefoane la voce si mi s-a transmis concluzia. Ei imi dau ambreiajul si eu PLATESC MANOPERA si asta doar in service dacia. am fost nevoit sa accept si am asteptat o luna sa aiba ambreiaj pe stoc si sa il trimita.
Ce am aflat totusi. Cand incep trepidatile mici fuga la service pentru resoftare si se rezolva. A spus un inginer ca se decalibreaza din soft si trebuie doar resoftata din cand in cand.Pe un prieten l-a rezolvat dar la mine din pacate trepidatile sunt atat de mari ca nu a mai avut cei face.
acuma cei de la voce au spus ca ambreiajul are garantie 2 ani cu conditia ca defecul sa fie constatat in service dacia. sa vedem. eu fac cam 6000 de km pe luna si sunt tare curios.
Comment
-
Originally posted by mariuseliza View Postprimul ambreiaj a cazut la 8000 km. dupa o suta de telefoane la voce si dupa o lunga asteptare a fost schimbat pe garantie. A cazut din nou la 60000 de km am fost la service au incercat resoftarea dupa care au spus ca ambreiajul are garantie doar 60000 de km si ca eu nu ma mai incadrez. Le-am spus ca ambreiajul si nu masina are doar 50000 de km si au spus ca nu conteaza. Iar o sute de telefoane la voce si mi s-a transmis concluzia. Ei imi dau ambreiajul si eu PLATESC MANOPERA si asta doar in service dacia. am fost nevoit sa accept si am asteptat o luna sa aiba ambreiaj pe stoc si sa il trimita.
Ce am aflat totusi. Cand incep trepidatile mici fuga la service pentru resoftare si se rezolva. A spus un inginer ca se decalibreaza din soft si trebuie doar resoftata din cand in cand.Pe un prieten l-a rezolvat dar la mine din pacate trepidatile sunt atat de mari ca nu a mai avut cei face.
acuma cei de la voce au spus ca ambreiajul are garantie 2 ani cu conditia ca defecul sa fie constatat in service dacia. sa vedem. eu fac cam 6000 de km pe luna si sunt tare curios.
Comment
-
La cca 15 000 km m-am adresat unui service pentru a-mi schimba kitul ambreiaj (urmare a trepidatiilor aparute dupa cca.5 000 km). Mi-au schimbat doar discul si rulmentul de presiune , placa neprezentand urme de uzura anormala . Dupa cca. 1 000 km au reaparut vibratiile , dar cu alte particularitati . La mersul inapoi nu zdruncina de loc , la plecarea inainte zdruncina doar cateva secunde in tr. I . Dar spre deosebire de situatia de dinaintea update-lui de soft al cutiei , vibratiile se manifesta mai mult timp si pe distanta mai lunga , uneori chiar la cuplarea treptei a-II-a . In concluzie pot spune ca desi vibratiile au reaparut , intensitatea si durata acestora s-a redus dupa resoftare si schimbarea discului de ambreiaj.
Cum procedez acum ? 1. Ies linistit cu spatele , apoi initiez demarajul din pedala de frana , accelerez bland iar in momentul in care incep vibratiile iau piciorul de pe acceleratie( vibratiile se opresc). In continuare accelerez usor pana cand cutia schimba in tr. II-a. 2. Dupa ce dau putin cu spatele demarez usor in modul MANUAL cu tr. II-a , usor de tot , pentru a patina mai mult discul si a curati stratul superficial de ardere . In ceea ce priveste pierderea garantiei prin folosirea excesiva a demarajului in tr. II-a ( dupa informatiile lui Torquemada) eu am mari indoieli ca acest computer (al masinii) ar avea o memorie (ROM / RAM)atat de mare incat sa permita inmagazinarea tuturor datelor de functionare ale masinii . Apoi nu este specificat explicit in instructiunile de utilizare ca demarajul in tr.II-a ar fi permis intr-un numar limitat . Iar tot ce nu este interzis poate fi interpretat ca permis .Last edited by georgstelsib; 17 October 2018, 08:18.
Comment
-
Salut, nu am cutie robotizata asa ca imi dau cu parerea.
Voi cand aveti trepidatiile aveti S&S activat? Din ce vad, au loc atunci cand se merge incet. Poate softul greseste si are tendinta sa intre S&S dar se razgandeste si vibreaza.
Eu am avut niste trepidatii urate de tot de 2 ori cand motorul voia sa intre in Stop Start dar am apasat in ultimul moment pe ambreiaj si a vibrat tare.
Ma gandesc ca poate daca mergeti cu S&S dezactivat s-ar putea sa scada din trepidatii.
Comment
-
Indiferent ca te afli in D, M sau N, la robotizata S&S se activeaza daca viteza este zero cam 1 secunda si daca apesi frana ceva mai puternic. La manuala se activeaza daca maneta este la punctul mort si daca viteza este mai mica de 3 km/h. Adica, mai pe scurt, la noi S&S nu intra niciodata daca rotile se invart.
Nu sunt eu nici pe departe cunoscator in ale mecanicii auto dar cred ca problemele robotizatei vin in primul si in primul rand de la vibratiile motorului. De asemenea sunt convins ca cei de la Renault stiu foarte bine cauzele si nu pot oferi decat solutii paleative, gen resoftare, pentru a impinge problema dincolo de perioada de garantie.
Vom aflaprobabil adevarul doar atunci cand aceasta transmisie va fi pusa (daca va fi pusa) si pe noua motorizare turbo de 1 litru care se anunta, motorizare la care, din cate am citit, se vor elimina poate vibratiile motorului la ralanti nu printr-un arbore de echilibrare ci prin doua volante si un amortizor de vibratii la arborele-cotit. Poate spun prostii dar chestia asta am citit-o acum cateva zile aici:
https://www.autoexpert.ro/un-nou-mot...dacia-sandero/
Comment
-
Si asta stiu... Am si eu pe cutia manuala.
Sfatul meu era sa mergeti cu el dezactivat si sa vedeti daca mai trepideaza.
Intrebasem si daca atunci cand apar vibratiile este activat sau dezactivat din buton (nu din faptul ca e stationata masina si s-a oprit motorul, sper ca se intelege).Last edited by iatagan; 17 October 2018, 18:17.
Comment
-
Am uitat sa precizez ca eu am anulat functionarea S&S-ului printr-un artificiu . Am simulat "capota motor deschisa" prin straparea celor doi pini din mufa situata deasupra radiatorului.
Acuma , nu stiu daca vibratiile la mersul inapoi au disparut datorita acestui fapt sau datorita resoftarii cutiei.
Gabriel poate avea dreptate cand afirma ca motorul de 0.9 poate fi cauza , sau mai corect spus , una dintre cauze . Masa mica a motorului si momentul de inertie mic al acestuia poate "sa-l bage" in vibratii un ambreiaj care patineaza neuniform.
Deoarece demarajul in manual treapta II-a nu induce vibratii cred ca softistii Renault ar putea sa foloseasca rutina respectiva la initierea tr. I-a automat.
Sigur , ar aparea o mica uzura suplimentara si prelungirea timpului de ambreiere , dar ar fi raul cel mai mic . Schimbarea atator kituri de ambreiaj cred ca au un cost mai mare iar publicitatea negativa erodeaza incet la baza firmei.
Comment
Comment