Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aia cu calculatorul e gluma sper. Doar nu crezi asa ceva.

    Comment


    • Originally posted by Valderama View Post
      M-am interest si diferenta la pret intre un calculator care da rateuri si unul bun este de cca 1000 euro.
      Un calculator ce comanda niste acuatoare nu are cum sa coste asa mult. E un microcontroller + un modul de drive (ptr putere) ce controleaza acuatorul.

      Calitatea acuatoarelor poate fi pusa in discutie dar la JS3, dupa nici 1000km cand apar problemele, nu are cum sa fie asta problema. Eu as spune ca lipsa unui alt mecanism din cutie duce la uzura prematura.

      Uite si la diesel apar, se pare, probleme asemanatoare dar mult mai tarziu. Asta probabil si din cauza volantului cu masa dubla.
      I have no special talent. I am only passionately curious.

      Comment


      • Oare:

        calculator 310321305R 756,31e+tva

        doar cutia(fără actuatoare, calculator, cablaje) bvr ass js3 320103663R 3216euro+tva
        actuator schimbare viteze 260564700R 298euro+tva (dreapta în poza)
        actuator ambreiaj 260566650R 298e+tva (stânga în poză)

        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • Vorbeam de diferenta: sa fie asa o mare diferenta, de aproape 1000Euro intre unul normal (care banuiesc ca e cel dat de tine) si altul "mai bun" (dat ca exemplu de Valderama). Exprimarea nu a fost cea mai fericita.

          Acuatoarele ma astept sa fie scumpe, tinand cont in ce regim functioneaza
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • Fusei la Meridian Dacia in seara aceasta. Initial sunasem pentru revizie, nestiind ca se face la 1 an / 20 000 Km si nu la 1 an / 10 000 Km (eu am 9 000+ acum). Dupa ce m-au lamurit le-am zis ca vreau oricum sa vin in service pentru ca am probleme cu "niste trepidatii la plecarea de pe loc".

            Asa ca am mers in seara asta. Am stat o ora pe-acolo. Le-am explicat care e buba ("trepideaza la plecarea de pe loc si la marsarier, uneori mai putin, alteori mai mult, etc."). Mi-au zis ca pentru moment vor face o resoftare, acesta fiind primul pas pentru "remedierea" acestei probleme. Daca problema persista, am inteles de la ei ca se va lasa cu schimbare de piese - banuiesc ca se refereau la kitul de ambreiaj. Eu unul sper sa nu mai fie nevoie...

            Am plecat dupa o ora, zero lei achitati, mi-au dat si un "certificat de conformitate" unde au notat ce-au facut la ea. Mi-au zis sa-l pun bine si sa-l am cu mine cand mai merg in service. Pe hartie scrie "actualizare software CVA. automobilul ramane sub observatie".

            Va tin la curent daca mai face figurile cu trepidatiile.

            Nota bene: eu sunt cel cu trepidatii ceva mai rare decat am citit pe-aici la anumiti utilizatori, nimic care sa deranjeze momentan. Insa am avut si 2-3 episoade de "sarit capota" in cele 7 luni / 9 000+ Km rulati, asa ca am zis better safe than sorry...

            PS: stiam de problema cand am comandat masina (Noiembrie 2017) si eram convins ca pana in Februarie 2018 cand am ridicat-o, s-a implementat o resoftare....se pare ca ori n-au aplicat resoftarea cand a iesit din fabrica, ori a mai aparut inca una intre timp!

            PPS: sa fie vrajeala si sa nu fi facut, de fapt, nicio resoftare in seara asta? si sa fi stat acolo degeaba o ora cu cablul in ea? ma rog...teoria conspiratiei
            Last edited by taras_bulba; 22 October 2018, 20:49.

            Comment


            • Eu de cand mi-am format reflexul sa accelerez la fiecare plecare de pe loc, nu mai am trepidatii deloc.

              Comment


              • Adica trebuie evitat pe cat posibil crawling-ul. Probabil pedala de frana nu trebuie eliberata lent ci intr-un mod mai rapid (daca drumul este liber!) si imediat trecut piciorul pe acceleratie. Se cere un stil de conducere asa mai sportiv.
                Last edited by abc; 25 October 2018, 11:53.

                Comment


                • Am sa incerc si eu sa evit crawl pe cat posibil o data cu schimbul al doilea al ambreiajului, voi vedea daca are vreun rezultat

                  Comment


                  • Masina nu o sa mai trepideze dar o sa se simta cum "smuceste" atunci cand este accelerata,am incercat eu cateva luni,iar cu timpul o sa trepideze si in treapta a 2-a,cel putin asa s-a intamplat la mine dupa primul schimb de ambreiaj,se prelungeste boala,dar nu se vindeca,asta este parerea mea.

                    Comment


                    • Da, sunt convins ca nu se rezolva problema prin ceva ce am face noi. Problema consta in software-ul cu care e echipata si faptul ca nu stie sa gestioneze mai multe variabile. Problema va putea fi remediata doar de Dacia prin actualizarea softului (din nou)

                      Comment


                      • Problema e ambreiajul nu e o problema de soft. Si la manuale sunt multe care trepideaza dar sunt gestionate de soferi.

                        Comment


                        • Nu e numai ambreiajul de vina in situatia de fata. Ti-o zic in calitate de om care conduce zilnic masina asta si i-a invatat tabieturile. Daca stau in trafic si la un moment dat accelerez mai tare dar ma razgandesc imediat si iau piciorul de pe acceleratie, fara sa pun insa pe frana masina intra intr-o serie de trepidatii foarte bine simtite. Aici nu mai e problema de ambreiaj, e problema de soft. Daca plec cu a 2-a de pe loc (manevra facuta de 3 ori in 24.000km) nu trepideaza dar daca sunt intr-o situatie in care nu merge 1-a si softul decide sa accelereze cu a 2-a, patinand mult ambreiajul, se simt trepidatii destul de puternice.

                          In ultima vreme am mai descoperit o chestie dar nu o pot reproduce. Se intampla la rece in momentul cuplarii din 2 in 3, turatia oscileaza destul de mult cu ambreiajul cuplat, rezultand intr-o miscare de du-te vino destul de violenta pana iau piciorul de pe acceleratie si accelerez din nou

                          Comment


                          • S-ar parea ca problema este precum problema "oului lui Columb ".
                            Garniturile de frictiune , adica ferodourile sunt , aceleasi (ttip Valeo) si la cutia easy-r precum si la masinile cu cutie manuala . Acuma , sa vedem care sunt diferentele de dinamica intre cele doua cutii . La manuala ambreierea se face mai bine sau mai rau de catre sofer , dar intotdeauna la o turatie si cu un timp mai lung decat la cutia automata ( sa nu incepeti iar cu semantica si etimologia). Adevarat ? Adevarat! La cutia automatata softul comanda cinematica ambreierii , intotdeauna dupa acelasi algoritm , optimizat , dar stereotip , fiindca doar omul interpreteaza complexitatea conditiilor. Ferodourile discului sunt identice la ambele cutii dar modul de exploatare difera . In acest caz cutia easy-r ar fi trebuit sa beneficieze de un disc cu un alt tip de garnituri de frictiune , mai stabil in caracteristici in ceea ce priveste modificarea coeficientului de frecare .
                            Am incercat metoda propusa de un coleg si anume de a patina discul la prima pornire timp de 5 zile . Vibratiile au disparut , plecarea fiind lina in urmatoarele zile . Nu am reusit patinarea decat la cca 2000 de ture cu rana de mana complet trasa . Cred ca la 4000 de ture curatarea discului se putea realiza mult mai bine .
                            Cred ca aceasta curatare a discului prin patinare se poate face si la sfarsitul zilei , chiar cu mai mult succes cu motorul cald .
                            Uzura discului ? mult , mult mai mica decat uzura unui disc la o cutie manuala unde patinarile si zmunciturile "din eroare umana" sunt mult mai multe.
                            Convingerea mea este ca un disc de ambreiaj de calitate mai buna , adica cu un coeficient de frecare mult mai stabil pe durata exploatarii ar fi "cartea castigatoare" . Complementar , modificarea softului care sa permita o patinare la turatie si timp marit ar fi binevenita.
                            Last edited by georgstelsib; 26 October 2018, 10:18.

                            Comment


                            • Poate ar fi bine sa deschidem o discutie despre calitatea discurilor de ambreiaj , materialele folosite , tipologie in functie de conditiile de exploatare , marci si firme producatoare .

                              Comment


                              • Originally posted by georgstelsib View Post
                                Am incercat metoda propusa de un coleg si anume de a patina discul la prima pornire timp de 5 zile . Vibratiile au disparut , plecarea fiind lina in urmatoarele zile . Nu am reusit patinarea decat la cca 2000 de ture cu rana de mana complet trasa . Cred ca la 4000 de ture curatarea discului se putea realiza mult mai bine .
                                Cred ca aceasta curatare a discului prin patinare se poate face si la sfarsitul zilei , chiar cu mai mult succes cu motorul cald .
                                Foarte interesant. Eu am avut aceeasi problema la Loganul dci din 2006 al sotiei si dupa ce am patinat si frecat un pic ambreiajul au disparut trepidatiile.
                                Deci s-ar putea sa mearga si la cutia automata. Doar ca nu stiu daca in realitate tine ambreiajul cat de cat cuplat cand o fortezi.
                                Pentru cei care au iesit din garantie cred ca schimbarea ferodourilor cu altele de carbon sau kevlar sau altceva ar putea rezolva problema. Cele de kevlar nu cred totusi ca sunt bune.
                                Greu e cu dat jos cutia, schimbarea ferodourilor e joaca de copil, dar unele experimente s-ar putea sa rezolve problema.
                                Ferodourile sunt ieftine, manopera cu demontatul si montatul e toata problema.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google