Va spun sincer ca am urmarit destul de multe dintre discutiile voastre dar nu pe toate incat sa fiu sigur ca nu s-a raspuns deja la urmatoarea intrebare:
- Ce stimuli fizici monitorizeaza "robotul" de pe Easy-R pentru a determina când "a prins" ambreiajul, care este punctul de lucru al acestuia?
De ce întreb asta? Se spune prin anumite teorii că "ce nu masori, nu poti controla". Si pare evident de ce este adevarat.
Omul la volan simte mai multi parametri fizici care ii spun cand a nimerit: la turometru nu se mai uita nimeni, doar la scoala de soferi, dar aude zgomotul produs de motor, simte vibratiile in anumite componente din cabina si simte dupa primii cm urniti din loc daca motorul trage sau aluneca prea mult. Vibratiile sunt printre parametrii fizici pe care omul ii masoara si ii controleaza, piciorul de pe acceleratie cautand sa mareasca turatia pana la minimizarea lor.
Are si robotul de pe Easy-R un algoritm cel putin la fel de complex? In cazul omului, parametrii de temperatura nu intra in procesul de ambreiere. Omul nu simte si nu ii pasa. Daca metalul este la 0 C sau la 30 C, avand diferite proprietati mecanice, omului nu-i pasa. Omul se uita doar la parametrii mai sus mentionati. Daca robotul se uita la alti parametri mecanici, acestia pot fi influentati de conditiile aerului, temperatura, umiditate, presiune atmosferica. Daca si robotul s-ar uita si ar masura vibratiile, le-ar controla si minimiza.
- Ce stimuli fizici monitorizeaza "robotul" de pe Easy-R pentru a determina când "a prins" ambreiajul, care este punctul de lucru al acestuia?
De ce întreb asta? Se spune prin anumite teorii că "ce nu masori, nu poti controla". Si pare evident de ce este adevarat.
Omul la volan simte mai multi parametri fizici care ii spun cand a nimerit: la turometru nu se mai uita nimeni, doar la scoala de soferi, dar aude zgomotul produs de motor, simte vibratiile in anumite componente din cabina si simte dupa primii cm urniti din loc daca motorul trage sau aluneca prea mult. Vibratiile sunt printre parametrii fizici pe care omul ii masoara si ii controleaza, piciorul de pe acceleratie cautand sa mareasca turatia pana la minimizarea lor.
Are si robotul de pe Easy-R un algoritm cel putin la fel de complex? In cazul omului, parametrii de temperatura nu intra in procesul de ambreiere. Omul nu simte si nu ii pasa. Daca metalul este la 0 C sau la 30 C, avand diferite proprietati mecanice, omului nu-i pasa. Omul se uita doar la parametrii mai sus mentionati. Daca robotul se uita la alti parametri mecanici, acestia pot fi influentati de conditiile aerului, temperatura, umiditate, presiune atmosferica. Daca si robotul s-ar uita si ar masura vibratiile, le-ar controla si minimiza.
Comment