If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eu am parcurs(experimental) peste 100 m fara sa accelerez si fara sa am piciorul pe frana . Nu am simtit ca masina mergea cu abreiajul patinand. Nu stiu ce-i cu crawling-ul asta , nici nu-i stiu definitia corecta . O explicatie pe limba mecanicului roman s-ar dovedi de folos. Din experienta mea am simtil ca apasarea completa a franei = ambreia decuplat , eliberarea partiala a franei = patinare , eliberare completa fara apasare acceleratie = ambreiere completa .
"crawling" este "tîrîre" -- ambreiajul cuplat si motorul este alimentat doar atit cit sa nu-ti "moara"; o viteza, in general de 5-6 km/h (viteza omului mergind). "la relenti, in tr. I", daca vrei sa-i zici si asa.
Ei, asta este . QED . Ce o tot dam dupa "crawling/cires" , ambreiajul este cuplat la eliberarea totala a franei urmand ca la apasarea acceleratiei sa inceapa din nou sa patineze mai mult sau mai putin in functie de apasarea pedalei de acceleratie.
Urmeaza ca la iesirea din garantie sa schimbam kit-ul Valeo cu un Luk sau mai bine Sachs . Asta in cazul in care Renault nu va mai scoate un update la cutie , in care sa mareasca turatia si patinarea la cuplarea tr. I-a dupa exemplu "marsarie-ului"
...ambreiajul este cuplat la eliberarea totala a franei urmand ca la apasarea acceleratiei sa inceapa din nou sa patineze mai mult sau mai putin in functie de apasarea pedalei de acceleratie.
De crezi ca se mai patineaza ambreiajul dupa cuplarea completa la apasarea acceleratiei? Mi se pare complet inutil sa faca asa si ar fi o sursa suplimentara de uzura a discului.
Eu am invatat sa simt daca discul este curat sau nu.
Cand e curat, plecarea de pe loc prin eliberarea pedalei de frana se face perfect liniar.
Cand e murdar, dupa plecarea de pe loc si dupa ce masina parcurge cam 2-3 metri, se simte un mic tremurat scurt (nu trepidatie) nederanjant.
Inainte de update-ul softului, acel tremurat se simtea tot timpul si mi se parea normal deoarece masina pleca fara sa accelereze.
De curand, am mers cu o cutie manuala, tot benzina si am reusit sa reproduc acel tremurat de fiecare data, la eliberarea completa a pedalei de ambreiaj, daca nu acceleram, oricat de lent eliberam pedala. Daca acceleram usor, puteam elibera mai brusc pedala de ambreiaj fara sa se mai simta acel tremurat.
Acest tremurat de care vorbesc e oarecum similar ca atunci cand motorul da sa moara, dar e foarte finut si scurt, aproape insesizabil, daca nu esti atent.
De crezi ca se mai patineaza ambreiajul dupa cuplarea completa la apasarea acceleratiei? Mi se pare complet inutil sa faca asa si ar fi o sursa suplimentara de uzura a discului.
Pentru ca-l simt cum patineaza. Uneori mai mult , alteori mai putin , cateodata deloc , in functie de cum apas acceleratia si in functie de sarcina/rampa. Intr-adevar poate uza suplimentar ambreiajul dar este necesar fiindca daca "scap brusc piciorul in pedala" masina ar smunci inacceptabil de brusc (sau ar da in nas) . Asa chiar daca apesi pedala la fund acceleratia este lineara , fara urme pe asfalt , desi cateodata mi-ar fi placut sa fie asa.
Incercati si voi , ascultati cu atentie si faceti si o corelare intre viteza de deplasare a masinii si turatia motorului. Cred ca nu ma insel.
Last edited by georgstelsib; 16 March 2019, 18:40.
Cam asta este, neavand CLIP ne bazam pe simturi. Primul lucru pe care l-am remarcat cand am plecat cu masina din reprezentanta a fost "tararea" foarte lenta (chiar mai incet decat spunea devreg) comparativ cu altele. Acum dupa ultima revizie (verificare si cu calculatorul) am vazut ca a revenit la obiceiurile initiale urate (lag si intarziere 2-3, 5-6) dar dupa doua saptamani ne-am impacat iarasi.
Vorbind despre momentul eliberarii franei si accelerarii am mai spus ca subturarea nu ajuta. Asa si o blonda poate "pune pe chituci" un ambreiaj manual destul de repede. Mai ales daca componentele sunt si de o calitate mai slabuta. Iar patinarea se poate face si cu ambreiajul "incins" in sarcina mare, panta si accelerare neuniforma.
Eeei, iar prin targ au aparut si cateva JS3 cu tija actuatorului drive rupta.
Ambreierea incepe din momentul in care frana este complet decuplata (se poate verifica cu stopul de frana). Nu se poate controla ambreiajul cu pedala de frana. Crawling inseamna mers in tr. 1 cu viteza de 7km/h. La TS4 acest lucru se face patinand ambreiajul deoarece turatia este prea mica pentru a mentine viteza de 7km/h cu ambreiajul complet cuplat.
La JS3 ce turatie a mentinut in mers in tr.1 cu acceleratia libera?
I have no special talent. I am only passionately curious.
[FONT=verdana]"crawling" este "tîrîre" -- ambreiajul cuplat si motorul este alimentat doar atit cit sa nu-ti "moara"; o viteza, in general de 5-6 km/h (viteza omului mergind).
Mai corect ar fi: ambreiajul este cuplat la un nivel cat sa nu moara motorul (adica in patinare). La 5-6km/h ma indoiesc ca nu moare sau ca poti sa mentii o miscare lenta (fara smucituri), mai ales la un benzinar.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Nu se poate controla ambreiajul cu pedala de frana
Nu am ODB si ma bazez asa cum au spus si colegii doar pe simturi.
Sunt in treapta 1, accelerez, tinde sa schimbe treapta 2, franez dar nu total (masina se mai misca), eliberez frana si accelerez. Ce face ambreiajul? Filmuletele postate au fost de ajutor, dar cred ca timpii in care se executa sunt importanti. Apoi mai adaugam si ceilalti factori. De acord cu diferentele intre TS4 si JS3
Mai corect ar fi: ambreiajul este cuplat la un nivel cat sa nu moara motorul (adica in patinare). La 5-6km/h ma indoiesc ca nu moare sau ca poti sa mentii o miscare lenta (fara smucituri), mai ales la un benzinar.
si mai corect ar fi fost sa spun, de la-nceput, ca ma refeream la cutii manuale si la "automate adevarate" (cu convertizor de cuplu).
si, mai ales, la benzinare nu pleci de pe loc fara sa apesi pe acceleratie. se simte dubios chiar si la automate veritabile cu motoare de doua ori mai mari. la semi-automate care "negociaza" permanent intre a tine motorul viu si ambreiere totala -- e chiar nasol. sint convins ca cine apasa acceleratia face economie de ambreiaj, benzina/motorina consumata in regim de sub-turare ajunge sa coste mai mult pentru ca minunatia aia de calculator de motor o sa "bage" in felu` lui ca sa nu se opreasca agregatu`.
pe linga toate astea... exista o "cursa moarta" a pedalei de frina - exista un decalaj intre aprinderea becului si inceperea frinarii propriu-zise (cam la orice masina); are rol de avertizare a celui din spate ca "s-ar putea intimpla ceva"; becul se-aprinde primul si frina incepe sa prinda dupa alti 2mm (?) de apasare.
Sunt in treapta 1, accelerez, tinde sa schimbe treapta 2, franez dar nu total (masina se mai misca), eliberez frana si accelerez. Ce face ambreiajul?
Cat timp esti peste 1000-1150rpm ambreiajul ramane cuplat in decelerare cu sau fara franare.
Originally posted by devreg
pe linga toate astea... exista o "cursa moarta" a pedalei de frina - exista un decalaj intre aprinderea becului si inceperea frinarii propriu-zise (cam la orice masina)
La Easy-R se poate verifica usor in crawling: in momentul in care se aprinde becul imediat incepe franarea. (am verificat si pe CLiP ce face unitatea ABS: cand se activeaza prima treapta de apasare a pedalei franeaza).
0.9 pe cutie manuala merge destul de relaxat la ralanti cu ambreiajul complet cuplat. Nu mai stiu exact cat e viteza dar e pe acolo.
Poate are cineva rapoartele cutiei JS3. Am putea calcula turatia exacta la 6-7km/h.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Si totusi... la eliberarea totala a franei eu simt ambreiajul complet cuplat . Pe ce ma bazez ? pe simturile mele de sofer batan si pe cunostintele de mecanic amator. Sa nu uitam cuplu de 140 N/m care este destul pentru o masina usoara. Intr-adevar injectoarele debiteaza mai mult carburant in asemenea situatie , la fel cum o face in tr V-a la viteza de 50 km/h incercand astfel sa depaseasca sarcina mare tinzand sa aduca motorul mai aproape de cuplul optim .
Si mie mi se pare ca ambreiajul se cupleaza complet in maxim 5 metri dupa plecarea de pe loc.
Cum am mai zis, trepidatiile imi par mie ca apar exact la ambreierea completa. Cred ca daca ar patina ca la diesel, nu ar mai aparea deloc.
In timpul plecarii de pe loc, turatia creste usor (dar nu suficient) si dupa acei 5 metri (cand masina s-a pus in miscare) scade.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment