If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nici eu nu stiu asta. Probabil au pe stoc foarte multe Valeo (daca se pun noi).
Ceea ce mi se pare mie ciudat e ca dupa inlocuirea discului original, colegii au raportat ca problema reapare mult mai repede si din video-uri parca trepidatiile sunt mult mai intense.
nu chiar. si, nu neaparat!
tre' sa intelegeti conceptul de "produs (livrat) la nivel industrial" -- cind iti vin 150.. 200 de vagoane cu acelasi produs pe care trebuie sa-l valorifici/montezi...
Unii colegi au asteptat saptamani cu masina desfacuta si li s-a spus ca le vine volanta din Franta. Cred ca a fost o mare minciuna.
Asta a fost si teoria mea de la inceput, cine stie cate piese au ei pe stoc? Poate de asta nici nu renunta la EasyR. Si-au facut ei calcule pesimiste si tot ies in castig.
Oricum, la 1 iunie 2019 incep sa iasa din garantie primele cutii EasyR si banuiesc ca proprietarii o sa incerce alte marci de ambreiaje si volante.
Eu asa stiu, daca ne referim la volanta si disc de ambreiaj.
De fact cutia EasyR e identica cu cea manuala, doar ca EasyR mai are 2 actuatoare si un calculator, deci 3 piese in plus.
Sa-mi fie cu iertare, dar de unde vin ideile acestea cu stocuri industriale pentru un anume reper/subansamblu/ansamblu de genul a zecilor sau sutelor de vagoane in industria auto?
Companiile (indiferent ca sunt producatoare de autoturisme sau de parti componente) cauta sa-si blocheze cat mai putine resurse financiare in stocuri si trebuie ca viteza de rotatie a lor sa fie cat mai mare. Se cauta reducerea ciclului intre fabricatie si livrare/incasare astfel incat banul sa circule cat mai repede iar costurile legate de achizitia de materii prime si materiale sa fie cat mai reduse. Productia (de orice natura ar fi ea) trebuie sa fie flexibila, adaptabila si sa aiba o productivitate ridicata. Ce facem? Cumparam de exemplu o suta de vagoane de componente pentru Easy R si vindem intr-o luna 500 de masini cu aceasta transmisie? Le stocam, doar ca sa fie acolo, pentru orice eventualitate? Daca la un moment dat nu se mai vand, le trimitem inapoi furnizorului? Sau trimitem motoarele/cutiile/caroseriile de la Colibasi in Maroc in cantitati uriase la un singur transport? De ce, ca sa zaca in depozitele lor pana le vine randul la montajul final cand poate ar fi nevoie de ele in alta parte? Nici vorba, exista departamente specializate pentru planificarea productiei in functie de comenzi/estimari ale vanzarilor pe baza carora se incheie contractele pe termen mediu cu furnizorii.
Credeti ca daca o fabrica ar avea pe stoc cantitati asa mari, asteptarea pentru reparatii ar dura asa mult?
Credeti ca este atat de simplu sa cumperi altceva si sa inlocuiesti pur si simplu? Se pleaca de la proiectare-cercetare, urmeaza testarea, omologarea, se fac calcule economice pentru a vedea daca se incadreaza intr-un anume pret pentru a nu creste pretul final al masinii etc etc.
In industria asta de autoturisme si componente cel mai mic element de imbunatatire poate avea efecte pozitive uriase si de aceea nimic nu se poate lasa la voia intamplarii.
Oricum piata principala pentru Easy R nu este Europa ci, din cate stiu eu, este India. Acolo vrea Renault sa vanda masiv aceasta transmisie.
Intreb si eu, kitul de ambreiaj(actual) de la robotizata este identic cu cel de la cutia manuala?
Nu este identic, diferă rulmentul de presiune.Eu după rulment am așteptat 3 săptămani.
Oricum, la 1 iunie 2019 incep sa iasa din garantie primele cutii EasyR si banuiesc ca proprietarii o sa incerce alte marci de ambreiaje si volante.
Dacă vom incerca alte mărci de ambreiaje in reprezentanta Dacia, probabil nu vom primi garanție pt.ca nu sunt de "origine".Dacă am incerca acest lucru într-un alt service decât Dacia, nu știu dacă respectivul service ar dispune de soft pt recalibrarea cutiei după schimbarea ambreiajului.
După terminarea garanției, Dacia ar trebui sa accepte și alte mărci și sa ofere garanția înlocuirii piesei din punct de vedere a lucrării într-un service autorizat.
Subturarea nu mai exista dupa ultimul update de software.
Multumesc mult pentru informatie. Ai explicat bine si subturarea. Si la TS4, aprox 70 km/h, 1500 rpm tine tot treapta 6 (valabil si 50 km a cincea). Este neplacut sa vezi cum se chinuie motorul. O solutie ar fi franarea sau accelerarea, dar traficul de multe ori nu permite asta. Alta ar fi retrogradarea in manual. Mult mai elegant si normal ar fi ca softul sa faca asta.
Cu update soft la Easy-R (cutie si/sau motor, JS3 /TS4) se pare ca exista o problema intre cei de la Dacia si reprezentante. Acum apropape un an colegii (cu masini din acelasi an si luni apropiate) au spus de primul update de soft la TS4. Am intrebat in reprezentanta si mi-au spus ca daca ar trebui voi primi prin posta de la Dacia. In februarie la revizie (facut si diagnoza) am intrebat din nou si nimic. Mai insist, plus VC. Voi rezolva intr-un fel sau altul cu subturarea si sper sa nu dau in altele.
Legat de stocuri, prin industria auto se tot trambiteaza conceptul "just in time".
Sa-mi fie cu iertare, dar de unde vin ideile acestea cu stocuri industriale pentru un anume reper/subansamblu/ansamblu de genul a zecilor sau sutelor de vagoane in industria auto?
Companiile (indiferent ca sunt producatoare de autoturisme sau de parti componente) cauta sa-si blocheze cat mai putine resurse financiare in stocuri si trebuie ca viteza de rotatie a lor sa fie cat mai mare. Se cauta reducerea ciclului intre fabricatie si livrare/incasare astfel incat banul sa circule cat mai repede iar costurile legate de achizitia de materii prime si materiale sa fie cat mai reduse. Productia (de orice natura ar fi ea) trebuie sa fie flexibila, adaptabila si sa aiba o productivitate ridicata. Ce facem? Cumparam de exemplu o suta de vagoane de componente pentru Easy R si vindem intr-o luna 500 de masini cu aceasta transmisie? Le stocam, doar ca sa fie acolo, pentru orice eventualitate? Daca la un moment dat nu se mai vand, le trimitem inapoi furnizorului? Sau trimitem motoarele/cutiile/caroseriile de la Colibasi in Maroc in cantitati uriase la un singur transport? De ce, ca sa zaca in depozitele lor pana le vine randul la montajul final cand poate ar fi nevoie de ele in alta parte? Nici vorba, exista departamente specializate pentru planificarea productiei in functie de comenzi/estimari ale vanzarilor pe baza carora se incheie contractele pe termen mediu cu furnizorii.
Credeti ca daca o fabrica ar avea pe stoc cantitati asa mari, asteptarea pentru reparatii ar dura asa mult?
Credeti ca este atat de simplu sa cumperi altceva si sa inlocuiesti pur si simplu? Se pleaca de la proiectare-cercetare, urmeaza testarea, omologarea, se fac calcule economice pentru a vedea daca se incadreaza intr-un anume pret pentru a nu creste pretul final al masinii etc etc.
In industria asta de autoturisme si componente cel mai mic element de imbunatatire poate avea efecte pozitive uriase si de aceea nimic nu se poate lasa la voia intamplarii.
Oricum piata principala pentru Easy R nu este Europa ci, din cate stiu eu, este India. Acolo vrea Renault sa vanda masiv aceasta transmisie.
apai, batrine (total respectuos!), cum crezi ca se inlocuieste o piesa "pe original"? - aripa, rezervor caseta de directie (asta costa aproape 1/4*masina; far, pasaj exterior roata spate, brate stergatoare parbriz, rezervor spalator parbriz, minere portiere&hayon, lamela stergator luneta, cric, tripla, roata de rezerva, buson rezervor... si toate celelalte?
serios, acum... sint niste stocuri. depozitate pe undeva. cind e caz de "garantie" sau de "proasta functionare" acea-numita "fabrica" (prin "reprezentante") iti pune la dispozitie prin contractul de garantie (si nu numai) partile de inlocuit.
estimarile exista, e adevarat. si, estimarile la care se face referire, inglobeaza chiar si elementele supuse avariilor venite din "exterior". chiar se calculeaza acele 'ne-sanse si probabilitati'.
nu ma-ntelege gresit: ceea ce ai pus pe pagina are o greseala in propriu-i miez: cind vinzi 600-800 de mii de exeplare, brusc, la deschidere, tre' sa ai si (macar) 30-40% piese de inlocuire OEM (compresoare AC, finitii interioare, tot felul de becuri, cirlige de remorcare, blocuri-lumini, finisaje pentru frina de mina, prize pentru aerisire interior, abreiaje & shit).
deci, per total, treaba e foarte complexa. si, astfel, termenul "la nivel industrial" chiar nu a fost aruncat in discutie doar de dragul discutiei.
Daca s-a uitat cineva pe link-ul pus de mine, mai sus, scrie asa:
În comuna Oarja, la doar 10 km de Pitești, pe autostrada A1 se află
Centrul de Piese de Schimb (CSP), cel mai mare depozit de piese de schimb din lume
, inaugurat la 1 septembrie 2010. Centrul are o suprafață totală de 65.000 mp și aproximativ 143 de angajați.
Deci, Dacia are provizii serioase. Sa nu uitam ca acest motor de 0,9 TCe este disponibil si pe multe modele Renault. Asa ca discuri si volante sa tot fie pe stoc.
Da, ok, am inteles sunt stocuri. Dar totusi schimbi o data kitul nu merge, schimbi a doua, oara nu merge, a treia oara, nu merge, a patra oara, nu merge.. . Mie imi pare cam...prosteste...acum nu stiu, care e prostul, posesorul sau uzina.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment