Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Resoftarea a insemnat doar recalibrare sau si update soft cutie eventual injectie?

    Pana acum se pare ca nickey1982 a obtinut rezultatul dorit (si a oferit informatii clare si utile). Cu subturarea suntem pe aceeasi lungime de unda. Insa cu accelerarea mai pronuntata la plecarea de pe loc, inclin sa cred ca este benefica pe termen lung (chiar daca are inconvenientul apasarii franei in unele cazuri) . Nu am alte date decat analogia cu altele. Ramane de vazut.
    Sincer si eu as dori sa am aceste comportamente pe TS4. Altfel incerc sa fac eu ce ar trebui sa faca minunatia asta si sa o ajut atat cat pot.
    Last edited by Gil26; 18 April 2019, 06:41.

    Comment


    • nickey1982 eu as avea o singura curiozitate la aceasta versiune de soft. Daca poti filma vreodata o pornire la rece cu mers pana in treapta 4 si dupa lasata in frana de motor, sunt curios cum se comporta. A mea tine a 4-a pana pe la 30km/h, cand e rece cutia, dar nu tine ambreiajul cuplat

      Comment


      • O sa incerc sa filmez asta, poate reusesc maine dimineata, daca nu, saptamana viitoare. Din garaj pana la strada principala am sub 50 de metri si o rampa abrupta, oricum maxim 30 secunde ca timp, dupa prima cheie. Strada principala e libera de obicei si am spatiu sa ajung in treapta a IV-a.

        Comment


        • Inr-un anumit mod schimba treptele la rece (sau aproape rece) si altfel cand a atins temperatura de regim optim. In continuare cutia poate schimba in tr.V-a la peste 70km/h sau poate schimba in tr.V-a chiar de la 55km . Este vorba de aceeasi cutie si de acelasi soft . Deci de unde diferenta de comportament ? Calculatorul simte sarcina . Sarcina este data (in afara de incarcarea masinii) si de inclinatia drumului , Daca vi se pare ca mergeti la vale dar cutia se incapataneaza sa schimbe tr.V-a dupa 70 km/h sa stiti ca sunteti de fapt pe o rampa usoara , dar totusi o rampa . Daca in schimb sesizati ca masina trece in tr. V-a la 55km este posibil sa rulati pe o panta usoara ( greu sesizabila) si cu incarcatuta mica . Se intampla foarte rar sa simti ca motorul este "ingenuncheat" , adica "mormaie" la 50 - 55km , fiind pacalit calculatorul si senzorii. Eu nu am avut un asemenea comportament inadecvat conditiilor de drum nici inainte si nici dupa update-ul de cutie.

          Comment


          • Eu pot sa jur ca inainte de ultimul update (Martie 2019), tot timpul, indiferent de temperatura motorului, cu acceleratie usoara, schimba din IV in V pe la 2000 de rpm, iar turatia in treapta a V-a cadea pe la 1500 de rmp. Uneori in treapta a V-a mergea si cu 1200 de rpm, tot cu acceleratia usor apasata.

            Acum, in treapta a V-a nu mai coboara sub 1500 de rmp, pentru ca schimba imediat a IV-a (asta fara acceleratie apasata), iar intre 1500-1700 de rpm, la cea mai mica modificare a apasarii aceleratiei face kick-down.

            Ma repet, nu am niciun interes sa va mint. Ramane problema trepidatiilor, in special la primele plecari cu motorul rece. Daca se va rezolva si problema asta, pentru mine, e cutia perfecta.

            Comment


            • Sa intelegem ca si dupa ultimul update ai mai simtit trepidatiile?

              Comment


              • Da, din pacate, astea nu sunt rezolvate. Nu sunt puternice, sunt acceptabile (mai mult un mic tremor, jumatate de secunda), in special la prima plecare de pe loc, cu rotile bracate.
                La mersul bara la bara sau in marsalier nu sunt prezente.
                Sunt curios cand o sa vina temperaturile ridicate.

                Comment


                • Eu sunt 98% convins ca nu o sa se rezolve cu trepidatiile. Factorul uman nu poate fi inlocuit 100% la acest tip de mecanism(easy-r). Este evident ca aceasta cutie necesita um mod de folosire mai "special" (folosirea evitarii aparitiei trepidatiilor inca din faza incipienta).

                  Comment


                  • Si totusi cu treapta a 2-a stie sa plece fara trepidatii. Sau, daca se ridica un dinte frana de mana, se simuleaza functia "hold" de la cutiile automate si masina va pleaca doar cu acceleratie.

                    Comment


                    • Un dinte la frana de mana inhiba si HSA. Combinat cu o rampa ajuta la uzura uniforma a discului de ambreiaj.

                      Comment


                      • Eu ma refeream la prima pornire de pe loc si de pe suprafata plana, nu m-am gandit si la rampa.

                        Comment


                        • Sincer nu m-am gandit niciodata sa ridic un dinte la frana de mana, practic pana cand se aprinde in bord martorul. Nu e chiar similara cu AutoHold pentru ca Autohold iti tine frana activa chiar daca tu nu stai cu piciorul efectiv pe frana. La 1 dinte de frana de mana presupun ca nu tine absolut nimic infranat, nu?

                          Comment


                          • Pare ca tine putina frana, dar foarte putin, masina nu pleaca dupa ridicarea franei de picior, ci asteapta acceleratia. Avantajul e ca poti pleca cu o usoara acceleratie, evitand astfel trepidatiile.
                            Becul cred ca se aprinde putin inainte de primul dinte. Dupa plecarea de pe loc cu frana de mana, oricum e si avertizorul sonor, asa ca nu ai cum sa o uiti usor trasa.
                            Stiu ca asta poate implica o usoara intindere a cablului franei de mana, cat si poate o uzura minima a sabotilor, dar macar ajuta la trepidatii.

                            Comment


                            • Se poate face proba pe cric. La mine infranarea este aproape inexistenta. Recomand o proba pe cric.
                              nickey1982 te invit sa faci o proba cu rampa. Astept pareri.

                              Comment


                              • Am fost să verifice soft. Au verificat, nu știu ce-au făcut, au zis că nu e nevoie, cert este că acum trepidează și mai tare. Mi-au zis că trebuie schimbat kitul de ambreiaj (50% din costuri suportate de mine).
                                Am mai schimbat unul și o volantă la 20.000km. Acum am 40.000. Dacă trebuie să schimb ambreiaje la fiecare 20.000, mai bine îi dau foc în față la sediul Dacia.
                                Cum să bați câmpii în halul ăsta? Că e consumabil și că așa trebuie, să plătească proprietarul? Da, e consumabil și plătesc, dar nu la fiecare 20.000km. De ce la alte mașini am sute de mii de km și nu am schimbat niciun ambreiaj?
                                Mi-am cumpărat ambreiaj cu mașină, sau cum?
                                Frate, mizerabilii ăștia de la Dacia care trimit asemenea instrucțiuni către reprezentanțe, au burete în loc de creier? Cum să-i spui omului care are mașină nouă că trebuie să schimbe ambreiaje la fiecare revizie? Și pe banii lui.
                                Și chiar dacă ar plăti Dacia schimburile, ce face omul după terminarea garanției? Ce facem cu timpul ăsta pierdut în service?
                                Alooo, Dacia, până și o trotinetă electrică e mai fiabilă decât mizeria asta de cutie!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google