Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Acceleratia actioneaza destul de fin si de linear , nu prea ai cum sa smuncesti.

    Comment


    • Am incercat usile . Doar usa sofer si frana de mana dezactiveaza crawling-ul , celelalte sunt inactive. Contactorul din stalpul sofer trebuie scos sa vedem cate functii are si cati conductori ( comanda si aprinderea luminilor interioare ) . La mine la Stepway nu am niciun buton orb fara functie , dar se poate pune un intrerupator ascuns undeva sub volan. Varianta intrerupator este de preferat dezactivarii crawling-ului din soft . Este posibil ca dupa o saptamana sau doua fara crawling sa nu mai fie nevoie o buna bucata de timp de acesta , fiindca curata discul.

      Comment


      • Asta sper si eu. Oricum, parcarile le voi face de acum inainte fara crawling. Imi place mai mult asa, am mai mult control si parca sunt mai naturale miscarile.

        Comment


        • Sunt mai naturale intr-adevar miscarile, ambreiajul nu se patineaza la fel de mult (tinand cont ca in crawling, iti freaca ambreiajul si in timp ce tu franezi, practic incercand sa se opuna), frana se foloseste mai putin. Am inceput sa-l folosesc si in trafic bara la bara, ma opresc mult mai lin, accelerez putin incat sa plece de pe loc si dupa decupleaza singura, mergand cu ambreiajul calcat, la final folosesc frana putin de tot, spre deosebire de crawling. Intr-adevar trebuie avut grija ca nu mai functioneaza HSA, nu folositi in rampa decat daca miscati repede intre pedale

          Comment


          • In trafic ce metoda folosesti? Portiera intredeschsa sau frana de mana ridicata un dinte?

            Comment


            • Ce bine o da la garanÈ›ie faptul că ai rulat X km cu frâna de mână trasă virtual sau nu
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • Iarasi colega . Cati TB are memoria calculatorului masinii ? Este ca o cutie neagra a unui avion inregistreaza absolut tot ? Merge in bucla si daca da , la cat timp , etc. Ati vazut pe aici ca unele reprezentante nici nu stiu sa caute un update , altele spun clientului ca l-au facut dar in realitate nu , il gaseste un alt service si spun clientului ca-i al doilea,etc. Mai bine ne-ai spune cum sa ajungem la contactorul levierului de frana sau cati conductori sunt pe contactorul usii stanga , sau mai bine cum putem sa-i identificam sub bord.
                Asta doar daca vrei sa ajuti , fiindca " bau bau " avem destui in jur.
                Last edited by 77sky; 24 April 2019, 21:12.

                Comment


                • Dacia nu e in stare sa modifice 3 linii de cod, cat cred eu ca are softul cutiei de viteze si stie sa interpreteze loguri... Si eu ma indoiesc de acest lucru.
                  Probabil daca ne-ar da noua codul sursa al cutiei de viteze ar fi sanse mult mai mari sa rezolvam noi problema.

                  Comment


                  • Despre ambreiaj ... pentru cei care, ca si mine, nu prea se pricep.

                    In acest video discut despre ambreiaj, despre rolul lui, despre fiabilitatea lui, despre tuning si multe altele. Eu zic ca vei invata destul de multe din ace...


                    M-am gandit sa va arat un ambreiaj uzat si unul nou, direct din service. Scuze pentru sunetul de proasta calitate, a sarit mufa din microfon si nu am observa...


                    Comment


                    • Originally posted by georgstelsib View Post
                      Iarasi colega . Cati TB are memoria calculatorului masinii ? Este ca o cutie neagra a unui avion inregistreaza absolut tot ? Merge in bucla si daca da , la cat timp , etc.
                      Memoria de loguri e una (intr-adevar se suprascrie in timp dar nu e chiar asa "scurta") dar mai sunt si anumiti "counteri", aia nu se rescriu ci doar se actualizeaza. Problema nu e in reprezentanta (acolo nu se poate verifica chiar asa amanuntit) ci doar daca se face o expertiza mai amanuntita. Ori pe aici se discuta despre actiuni in instanta si asta inevitabil va produce si astfel de expertize sau poate chiar la o sesizare pe garantie sa vrea Dacia sa verifice.

                      @nickey1982, esti putin prea sigur pe tine. Nu stiu daca ai programat vreun microcontroller vreodata dar nici macar sa controlezi un LED nu poti doar din trei linii de cod :-)

                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • Eu am serioase indoieli ca un calculator de masina ieftina are capabilitatile unei "cutii negre " de avion si nici counteri pentru monitorizarea franei de mana . Se cauta a se adanci misterul masinii moderne. interventiile in softul masinii nu sunt atat de complicate pentru cei scoliti , nu sunt facute de extraterestri , filiera uzinei este lunga si stufoasa.

                        Comment


                        • Silviu eu am incercat sa fiu ironic. Nu scriu cod de la 0, dar inteleg si zilnic editez cod sursa in meseria mea. Un exemplu de cod sursa pentru a controla un LED: https://electrosome.com/led-blinking...orial-at89c51/
                          Si acum sa revenim la ale noastre. Stiu ca si tu esti in aceeasi barca cu noi si esti suparat pe Dacia la fel de tare, deci nu le iei apararea.
                          Acum stau si ma gandesc, ce counteri ar putea avea? De cate ori bipaie senzorul de centura de siguranta? De cate ori cel de faruri aprinse?
                          Nu stiu daca e asa usor de separat: evenimentul frana de mana ridicata cu motorul pornit sau deplasare cu frana de mana cu motorul pornit. Banuiesc ca trebuie cumva corelate cu data si timp. De exemplu: led frana aprins la 09:01:15 si stins 09:02:00. In tot acest timp, viteza > 0 km/h. Banuiesc ca asa le poti cumva corela.

                          Eu raman la ideea mea: daca programatorii cutiei de viteaza Easy-R nu sunt in stare ori sa creasca putin acceleratia la plecarea de pe loc, ori sa dezactiveze aproape de tot crawling-ul si au ales ca solutie sa schimbe sute de discuri de ambreiaje, imi vine foarte greu sa cred ca pot sa filtreze logurile astfel incat sa obtina deplasarea cu led frana de mana activat. Asta in situatia in care logurile includ data si ora.

                          Comment


                          • In trafic foloseam manevra cu frana de mana trasa un dinte, nu mi se pare sigur sa tin portiera deschisa pe nivelul 2, chiar daca nu exista vreun risc major. Legat de chestia asta, azi dimineata am pornit normal, fara artificii, pentru prima data in 3 zile si nu am avut nicio trepidatie

                            Comment


                            • Originally posted by georgstelsib View Post
                              Eu am serioase indoieli ca un calculator de masina ieftina are capabilitatile unei "cutii negre " de avion si nici counteri pentru monitorizarea franei de mana
                              De regula in loguri se tin doar evenimentele speciale (tocmai pentru ca este limitata). Un exemplu de eveniment ar fi patinarea excesiva a ambreiajului (EXCEEDED_SLIPPERING_STATE, in franceza era putin diferit dar tot asta inseamna) pentru care se memoreaza: cuplul, turatia, treapta (in care s-a realizat), distanta parcursa prin diferenta de calcul (din care apoi se poate extrage timpul printr-un calcul matematic) si mai erau ceva parametrii dar nu-mi amintesc acum.

                              Originally posted by nickey1982
                              Banuiesc ca trebuie cumva corelate cu data si timp.
                              Ai distanta parcursa ca "timestamp", nu ai nevoie neaparat de timp

                              Originally posted by nickey1982
                              si au ales ca solutie sa schimbe sute de discuri de ambreiaje
                              asta a fost masura marketingului pentru inceput. Cand au vazut ca problema escaladeaza au trimis problema mai departe.

                              Din soft e simplu sa rezolvi daca din punct de vedere mecanic ai toate informatiile. Iar mecanic lipseste ceva: presupun ca un senzor de pozitie pentru ambreiaj. Acum se face statistic, in functie de kilometrii se aproximeaza o anumita uzura. Altfel nu-mi explic de ce dupa initializare (resetare pozitie ambreiaj) merge bine un timp si apoi se dezechilibreaza iarasi. Bineinteles sunt doar presupuneri din ce am analizat succint prin DDT parametrii disponibili.

                              ~~~~

                              Ca idee, ceilalti producatori ai folosit ambreiaj umed pentru crawling cu patinare sau au modificat rapoartele astfel incat pe tr.1 crawlingul sa se faca fara patinare (modele noi de cutii secventiale) si folosirea unui ambreiaj/dublu ambreiaj uscat.
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • Asta e si teoria mea, ca softul nu stie sa citeasca uzura discului de ambreiaj si chiar si 1 mm grosime in plus sau in minus face diferenta. In cazul asta, tot din soft, se poate programa o calibrare a cutie la fiecare o mie de km. Sau o secventa de pedale sau butoane prin care putem noi initia calibrarea.
                                Din pacate, din experienta colegilor, se pare ca o calibrare nu tine mai mult de cateva zile sau saptamani sau cateva sute de km.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google