Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Si atunci de ce la o cutie manuala se recomanda scoaterea complet din viteza (cu ridicarea piciorului de pe ambreiaj) atunci cand se stationeaza la semafor, ba chiar mai mult se recomanda sa se faca inainte ca masina sa se opreasca complet. Doar asa pentru confortul soferului? Sa nu-l doar piciorul?
    Iar la o manuala cand se opreste nu se trece niciodata in viteza 1, se apasa ambreiajul si se scoate din viteza. Cei drept cutie automata nu stie daca vreau sa opresc sau doar sa incetinesc foarte mult si din acest motiv schimba viteza 1. Dar daca eu stiu ca urmeaza sa opresc de ce sa nu scot din viteza cand sunt in vit. 2, sa nu-i mai dau ocazia sa schimbe vit. 1. Recunosc ca sunt operatii in plus care reduc "gradul de automatizare" dar oare nu ajuta cutia sa reziste mai mult.
    Daca masina era buna si nu facea probleme nu prea aveam noi aici ce presupuneri sa facem!
    La semafor atunci cand masina este in D conteaza si cat de tare tine fiecare apasat piciorul pe frana!!
    Last edited by abc; 17 May 2019, 13:51.

    Comment


    • Originally posted by Onixer View Post
      Sincer georgstelsib, cred ca am patit si eu asta cu zapacirea calculatorului dupa ce am trecut din mers, nu am corelat neaparat cu activarea sau dezactivarea ECO, dar am banuit. Trecutul in N nu cred ca are rost de vreme ce fie in N, fie in D, masina tot cu ambreiajul apasat sta (tocmai, poti spune ca daca treci in N, strici mai tare actuatorul de schimbat viteza, punandu-l la inca 2 actionari in plus)
      Este corecta afirmatia cu cele doua actionari in plus dar si daca scoti in N din viteza a patra nu mai ai 4-3-2-1 adica actionarea actuatorului pentru fiecare treapta deci cam tot pe acolo ajungi.
      Cat despre activarea in mers a modului Eco nu am avut pana acum stiinta ca ar avea efecte secundare neplacute asupra CB si multumesc de atentionare. Pana acum am facut activarea/dezactivarea de cele mai multe ori in mers si nu au fost probleme.
      La manuale se scoate maneta la punctul mort pentru a nu lasa in "priza" rulmentul de presiune si cred ca este valabil si la Easy-R ca doar tot acelasi principiu de functionare il are.

      Tot din experienta mea pot spune ca cel mai mult simti confortul cutiei robotizate tocmai in D pe drumurile montane virajate si mai ales atunci cand ai toata puterea la dispozitie. In plus ai si o siguranta mai mare in abordarea virajelor pentru ca stai in permanenta cu ambele maini pe volan. Manualul il folosesti doar cand vrei sa te distrezi, cand vrei sa mai rupi din monotonia schimbarii automate sau cand vrei sa intri in depasiri rapide.

      Comment


      • M-am uitat peste manuale. Nu e nici o diferență față de ceea ce e postat aici pe forum

        Comment


        • Si as mai vrea sa adaug ceva in legatura cu drumurile montane, in special cele foarte virajate si in urcare destul de abrupta. O sa aveti o mare surpriza daca sunteti atenti si la masinile din spate. Daca mergeti in D si fara ECO activat o sa observati, intr-o prima faza, cum creste considerabil distanta dintre masina voastra si cea din spate chiar daca aceasta este una mult mai puternica. Asta se intampla datorita faptului ca Easy-R schimba in mod evident mai repede si mai ales o face atunci cand trebuie fata de cum poate schimba manual un sofer cu abilitati normale. Sigur ca in a doua faza, cand drumul devine mai drept, masina puternica recupereaza rapid terenul pierdut tocmai datorita motorizarii superioare.

          Comment


          • Originally posted by abc View Post
            Si atunci de ce la o cutie manuala se recomanda scoaterea complet din viteza (cu ridicarea piciorului de pe ambreiaj) atunci cand se stationeaza la semafor, ba chiar mai mult se recomanda sa se faca inainte ca masina sa se opreasca complet. Doar asa pentru confortul soferului? Sa nu-l doar piciorul?
            Pentru a nu tine tensionata placa de presiune degeaba. Easy-R fie ca e in D cu frana apasata fie ca esti in N placa de presiune e tot tensionata (adica ambreiajul apasat)
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • Nu se tine piciorul pe ambreiaj pentru ca se uzeaza rulmentul de presiune (chiar daca apasam foarte putin pedala de ambreiaj). Eu locuiesc intr-o zona montana si hai sa spunem ca mi-am facut o idee in ceea ce priveste modul de abordare . La urcare pe drum virajat este optim sa folositi modul ECO care nu chinuie atat de mult motorul , adica schimba mai rar si la turatii acceptabile ( in modul normal te prinde mila de motorul care urla in disperare). Mai mult chiar , daca treceti in manual secvential o sa constatati cu surprindere ca masina urca voios rampe mari in tr III-a sau chiar a IV-a. Cuplul mare si nr. de cai , ajuta surprinzator de mult urcarea ( parca este impinsa de vant din spate , senzatie foarte placuta de altfel). Asa procedez eu. La vale este mai bine sa folosesti modul "normal" fiindca intra in functiune mai mult frana de motor si protejati placutele de frana (plus siguranta sporita).

              Comment


              • Nu se chinuie mult din cauza turatiei ridicate (desi nu cred ca ar fi o problema asa mare dat fiind ca e benzinar) dar se chinuie mai mult din cauza alimentarii precare pentru modul ECO.
                Nu cred ca este recomandabil modul ECO pentru zone montane, mai degraba modul manual (cum de altfel recomanda si manualul).

                Turatia de schimbare ar trebui sa fie controlabila din pedala de acceleratie dupa ce se acumuleaza o oarecare experienta cu cutia robotizata.
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • Nu se chinuie la 5000 ture in tr.II-a ? Cand foarte bine putea sa traga la 2500 in tr IV - a ? Eu merg zilnic pe drumuri de munte si este posibil sa fiu mai informat asupra dinamicii , mai ales al unui benzinar , Nu ?
                  Ai incercat sa controlezi schimbarea treptelor si turatia din pedala intr-o curba in ac de par la deal ? Eu nu am reusit . Poate ma inveti tu . Eu am doar 30 000 km facuti (easy-r) si cel putin 30% in zona montana pe serpentine.
                  Cand am afirmat ca se conduce mai aproape de dorinta soferului in modul ECO crezi ca am facut-o la prima experienta ? Apoi , esti sigur ca in modul ECO se taie din alimentarea cu benzina si din cei 90 CP ? Eu cred ca altul este mecanismul.
                  Last edited by georgstelsib; 17 May 2019, 17:06.

                  Comment


                  • Daca imi permiteti, am si eu o idee, a incercat cineva sa-l contacteze pe Robert Avram de la Turatii.ro si sa-i propuna un test
                    cu o masina cu probleme? Robert Avram spunea pe pagina lui ca a cautat o masina cu motor de 0,9 cu easy-r dar nu a gasit,
                    din cate am citit aici, ar fi cateva masini bune de test, ganditi-va, omul are expunere, cred ca astfel Dacia ar privi altfel problema. Daca Robert Avram nu vrea, poate fi intrebat Vroom Vroom Vlog, si el cauta un 0,9 cu easy-r pentru test, si mai sunt si alti formatori de opinie care pot da greutate acestei probleme, o pot face vizibila pentru Dacia. Parerea mea. Multumesc.

                    Comment


                    • Eu cred ca mai multa greutate am avea cu un proces in instanta comun, o plangere la ANPC comuna sau cu un protest comun, daca aparem si la stiri.
                      Robert Adam e un jurnalist auto foarte bun, ii urmaresc canalul de Youtube, dar are doar 37.000 de abonati.

                      Comment


                      • Robert Adam e super meseriaș și super om. Dar într-adevăr nu știu dacă are expunerea necesara.
                        Un proces comun, sau macar plângerea prealabilă semnată de cat mai mulți posesori, coroborat cu expunerea pe televiziuni, ar mișca cu adevărat ceva

                        Comment


                        • Mie mi se pare buna ideea cu Robert Avram . Ar fi un prim pas in "externalizarea problemei ". Apoi se poate merge din aproape in aproape.

                          Comment


                          • Conducem modele diferite cu greutati diferite, motorizari diferite si avem doua cutii de viteza diferite. Singurul element comun este acest Easy-R. Poate unii merg foarte mult singuri si cu bagaj minim, poate altii merg cate 4-5 in masina si cu portbagajul plin. Este normal sa avem perceptii diferite sau ca masinile sa se comporte in unele cazuri diferit. Fiecare dintre noi stie (sau ar trebui sa stie) care este cel mai bun regim de functionare pentru masina proprie conform propriilor experiente. Niciodata o masina nu trebuie sa fie condusa bazandu-ne doar pe experientele altora. Putem insa invata din ceea ce spun altii si mai apoi sa experimentam si la final sa facem adaptari in conformitate cu propriile nevoi.

                            Sanderica al meu are o masa reala de 1162 kg si cel mai mic portbagaj dintre toate modelele Dacia. In marea majoritate a timpului excursiile si concediile montane (Transbucegi, Transalpina, Transfagarasanul, Cheile Bicazului, Muntele Rosu, Valea Buzaului, Lepsa-Tg. Secuiesc) le fac doar impreuna cu sotia si cu un bagaj nu prea voluminos. Tot ce am nevoie incape fara probleme in portbagaj si nu trebuie sa mai pun si in spate. Au fost situatii cand am mers 5 oameni in masina si cu portbagajul plin si desi am mers in D am simtit ca masina se comporta mult mai bine cu modul Eco dezactivat. O singura data am intalnit o situatie exceptionala cand am mers in doi si am fost aproape de sincopa in D si Eco activat. Am descris de fapt toate aceste situatii in jurnalul de pe SP asa ca nu are rost sa repet aici toate detaliile. Cine e curios poate citi acolo si poate intreba orice.

                            Hai sa dovedim putina intelegere si fata de opiniile celor care au puncte de vedere diferite de ale noastre si sa incercam ca acest topic sa ne ajute si sa nu dezbine.

                            Comment


                            • Originally posted by georgstelsib View Post
                              Nu se chinuie la 5000 ture in tr.II-a ? Cand foarte bine putea sa traga la 2500 in tr IV - a ? Eu merg zilnic pe drumuri de munte si este posibil sa fiu mai informat asupra dinamicii , mai ales al unui benzinar , Nu ?
                              Ma indoiesc ca e acelasi lucru. Treapta a doua are raport de multiplicare mai bun. Depinde ce analizam dar sunt sigur ca nu merge mai bine in tr. a 4-a, la 2500rpm in mod ECO, in aceleasi conditii de drum.

                              Iar daca vorbim de informare, manualul spune ca ar trebui folosit modul manual pentru astfel de conditii de drum. Doar vroiam sa punctez ca ar fi bine sa respectam si ce zice manualul.

                              Ai incercat sa controlezi schimbarea treptelor si turatia din pedala intr-o curba in ac de par la deal ? Eu nu am reusit . Poate ma inveti tu . Eu am doar 30 000 km facuti (easy-r) si cel putin 30% in zona montana pe serpentine.
                              A avea experienta nu reprezinta o demonstratie a faptului ca ceea ce expui este si corect. Poate ca experienta s-a facut pe o invatare gresita in a folosi cutia Easy-R. Este o posibilitate, nu zic neaparat ca e si cazul acum.

                              Cand am afirmat ca se conduce mai aproape de dorinta soferului in modul ECO crezi ca am facut-o la prima experienta ? Apoi , esti sigur ca in modul ECO se taie din alimentarea cu benzina si din cei 90 CP ? Eu cred ca altul este mecanismul.
                              In modul ECO se modifica valorile pentru cuplu si putere cu alte puncte de maxim.
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • Originally posted by gabrieln1960 View Post
                                Hai sa dovedim putina intelegere si fata de opiniile celor care au puncte de vedere diferite de ale noastre si sa incercam ca acest topic sa ne ajute si sa nu dezbine.
                                De acord. Dar se pare ca la unii exista complexul experientei putin prea accentuat. Eu oricum am incheiat discutia in contradictoriu.

                                ~~~~

                                Legat de ideea cu Robert Avram, o consider foarte buna si de exploatat.
                                I have no special talent. I am only passionately curious.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google