Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inainte de achizitionarea masinii am urmarit cu atentie toate filmuletele lui Robert Adam legate de Easy-R. E meserias.
    Am dat un like postului # 3994. As mai adauga ca si eu circul de mult timp cu ECO dezactivat (si m-am jucat ceva si cu el), S&S il dezactivez imediat dupa pornirea motorului. Iar la semafor uneori trec in N alteori nu, functie de situatie. Procedez asa pentru ca asa simt eu masina. Ca e bine sau rau nu stiu. Dar si aceste lucruri le pot schimba in timp. Si la fel de adevarat este ca uneori prea multe sfaturi nu fac prea bine.
    Legat de drumurile montane am facut destule drumetii (mai ales ca sunt si in apropiere) in diferite conditii meteo si diferite moduri de condus. In toate am fost multumit de comportamentul masinii (mai ales al EasyR-ului TS4). Si am invatat sa ma adaptez la ce poate.
    @ rodavidoff , sa te bucuri de masina si cat mai multi kilometrii fara probleme (mai ales trepidatii). Ai masina noua si are si android auto.
    Last edited by Gil26; 17 May 2019, 19:51.

    Comment


    • Sustin si eu afirmatiile lui Silviu . Nici eu nu folosesc ECO pe drumurile de munte. Consider ca masina mea se comporta mai bine cu el dezactivat.

      Comment



      • a incercat cineva sa verifice daca dupa, sa zicem, 3-4 secunde in N (inactivitate) nu elibereaza rulmentul?
        adica nu stiu exact cum s-ar putea verifica, dar ar fi interesant de verificat. adica nu doar din "mufa"; chiar practic.
        dati jos o cutie si lungiti niste fire!

        Comment


        • Eu am testat astăzi. Din a 3 a de exemplu sau a 2 a. Pun pe N. Are putina frână de motor, circa 1,2 secunde, apoi eliberează ambreiajul. Merge maÈ™ina liber, cum ar fi să o scoÈ›i pe punctul mort la manuală

          Comment


          • Eu am testat astăzi. Din a 3 a de exemplu sau a 2 a. Pun pe N. Are putina frână de motor, circa 1,2 secunde, apoi eliberează ambreiajul. Merge maÈ™ina liber, cum ar fi să o scoÈ›i pe punctul mort (pe liber) la manuală. Ceea ce mă duce cu gândul că în N chiar eliberează complet ambreiajul.

            Comment


            • Scuze pentru double post. Nu È™tiu cum să îl È™terg...

              Comment


              • Originally posted by devreg View Post

                a incercat cineva sa verifice daca dupa, sa zicem, 3-4 secunde in N (inactivitate) nu elibereaza rulmentul?
                adica nu stiu exact cum s-ar putea verifica, dar ar fi interesant de verificat. adica nu doar din "mufa"; chiar practic.
                dati jos o cutie si lungiti niste fire!
                Am testat eu pe CLiP si tine deschis ambreiajul atata timp cat e motorul pornit si schimbatorul in N sau in D si pedala de frana apasata.
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • Postul precedent confirma ce am spus mai devreme. Eu analizez comportamentul masinii functie de perceptiile mele ce pot fi subiective, interpretabile si discutabile. In schimb Silviu aste singurul care a adus pe forum date si valori concrete legate de putere, cuplu, turatie, timpi, etc.

                  Am mai spus ca trepidatiile astea ar putea fi o combinatie intre soft (parametrizare plus adaptivitate) si mecanica (uzura neuniforma, frecare, temperatura,...). Practic diferenta de turatii între motor şi cutia de viteze, energia disipată (uzura ambreiajului), timpul de patinare si cuplul motor. Si asta mai ales la plecarea de pe loc cand se pare ca apar aceste trepidatii (cu variantele motor rece-umezeala si motor incins-mers bara la bara). Si cu referire la crawling: dacă la plecarea de pe loc, motorul se ridică la o turaţie mare iar timpul de patinare al ambreiajului este de asemenea ridicat, energia disipată prin frecare va fi mare deci uzura ambreiajului semnificativă. Totodată dacă timpul de patinare este foarte scurt cuplarea motorului la cutia de viteze se va face cu şoc, lucru care nu este de dorit. Ideal timpul de patinare al unui ambreiaj sa fie timpul minim pentru care şocurile în momentul cuplării sunt acceptabile. Am si citat putin din ce spun altii.

                  Si pe parte de soft sunt profan, dar e interesant linkul oferit de colegul eastcowboy: https://www.drive2.ru/b/501493851572142178/ Poate cineva il descoase mai bine. Atasez un mic extras (tot fiserul este foarte mare). Ce pot observa este ca avem valori minime, maxime si implicite. Plus starea ambreiajului: nedefinit, deschis, inchis, glisant si sincronizat. Deasemenea de notat ca unele teste se fac in N cu motorul cald (peste 75C) si se citesc valorile cuplului cu tolerante mici.

                  Sunt sigur ca cineva va reusi sa optimizeze toate astea.
                  Attached Files
                  Last edited by Gil26; 18 May 2019, 06:46.

                  Comment


                  • @rodavidoff, la fel ca si scoaterea sau nu in N la semafor si despre scoaterea din viteza (ex trepta 3 sau 2) in N este o intrega discutie. Eu nu as face asta mai ales in rodaj. Poate gresesc si prin prisma obiceiurilor capatate pe hidramate. Dar si prietenii rusi recomanda sa evitam asta. Si un sambure ar fi: turatia motorului si turatia cutiei.

                    Comment


                    • Originally posted by Gil26 View Post
                      Am mai spus ca trepidatiile astea ar putea fi o combinatie intre soft (parametrizare plus adaptivitate) si mecanica (uzura neuniforma, frecare, temperatura,...). Practic diferenta de turatii între motor şi cutia de viteze, energia disipată (uzura ambreiajului), timpul de patinare si cuplul motor. Si asta mai ales la plecarea de pe loc cand se pare ca apar aceste trepidatii (cu variantele motor rece-umezeala si motor incins-mers bara la bara). Si cu referire la crawling: dacă la plecarea de pe loc, motorul se ridică la o turaţie mare iar timpul de patinare al ambreiajului este de asemenea ridicat, energia disipată prin frecare va fi mare deci uzura ambreiajului semnificativă. Totodată dacă timpul de patinare este foarte scurt cuplarea motorului la cutia de viteze se va face cu şoc, lucru care nu este de dorit. Ideal timpul de patinare al unui ambreiaj sa fie timpul minim pentru care şocurile în momentul cuplării sunt acceptabile.
                      Si nu este de preferat o uzura accentuata a ambreiajului provocata de o turatie a motorului ridicata si un timp de patinare mai mare decat aparitia vibratiilor? Nu este mai bine sa se stie si chiar sa se treaca in cartea tehnica ca la sa zicem 50.000 Km ambreiajul trebuie inlocuit fara sa se astepte ca acesta sa faca probleme? Dar in acest interval sa fim absolut siguri ca totul este ok! Sa fie ca la motoarele vechi cu distributia pe curea unde fiecare posesor stie ce trebuie sa faca la aproximativ 60.000 Km.

                      Cu siguranta problema trepiadatiilor este una complexa altfel inginerii Dacia o rezolvau.
                      Last edited by abc; 18 May 2019, 08:14.

                      Comment


                      • Corect abc. Uzura este preferata trepidatiilor. Dovada diversele metode de evitare ale colegilor: plecarea de pe loc in treapta 2, frana de mana trasa un dinte, usa deschisa,.... Si eu am patinat de cateva ori intentionat mai mult ambreiajul. Autocuratarea are si ea avantajele ei.
                        Glumind putin, orice rau e spre bine. In trafic cand vedem un alt posesor de Dacie ce are si el usa intredeschisa ne putem saluta. Stim ca amandoi avem EasyR.
                        Cu schimbarea timpurie se pare ca cei de la Dacia au dat garantia exact cum ar vinde pielea ursului din padure. De acord ca intentia nu a fost rea, dar....
                        Last edited by Gil26; 18 May 2019, 08:30.

                        Comment


                        • Originally posted by abc View Post
                          Cu siguranta problema trepiadatiilor este una complexa altfel inginerii Dacia o rezolvau.
                          Eu o sa tot repet, rezolvarea e una simpla: Ori maresc turatia motorului si lungesc patinarea astfel incat cuplarea sa se faca la minim 1250 de rpm, ori dezactiveaza de tot crawling-ul.

                          Comment


                          • Marirea turatiei am sustinut-o si eu cu mult timp in urma. Dar dezactivarea permanenta a crawlingului nu ar prea fi de dorit. Cel mult temporar sau ajustat.
                            Oricum se pare ca lucrurile simple sunt de fapt cele mai dificile.

                            Comment


                            • Originally posted by nickey1982 View Post
                              ori dezactiveaza de tot crawling-ul.
                              Desi aparent crawling-ul dezactivat pare o solutie are si dezavantaje: ambreieri si debreieri multiple (la viteze mici si plecare/oprire) si lipsa mentinerii pozitiei din patinare de care avem nevoie in anumite situatii pentru a evita zmuciturile/socurile mecanice puternice (adica jocul de pedala de ambreiaj la cutia manuala). Fara crawling vom avea doar doua pozitii la ambreiaj: cuplat si decuplat deoarece nu poti mentine din pedala de acceleratie turatii sub 1000-1100rpm, pana unde s-ar face patinarea (asta la TS4, iar la JS3 aceeasi problema cu turatiile sub 1300-1400rpm).

                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • Posibil ca de la 1 septembrie cand se va trece de la norma de poluare Euro 6c la Euro 6d-temp easy-r sa fie scosa din oferta, din motive de...poluare.
                                O iesire eleganta din piata, as zice.
                                Anul trecut (1 septembrie 2018) cand s-a trecut de la Euro 6b la Euro 6c au fost retrase cutiile automate (easy-r si EDC) de pe motorizarile diesel de la Logan si Duster.
                                Culmea este ca "automatele" de pe diesel atat la Logan dar mai ales la Duster (unde vorbim de o solutie tehnica mai avansata dar si mai scumpa) erau mai fiabile decat easy-r+0.9Tce.
                                Pana la urma normele de poluare sunt mai stricte si obligatorii, la fiabilitate nu avem norme sau avem dar ele sunt mai relaxate.
                                Intre poluare+fiabiliatate mare si poluare+fiabiliatate mica se alege dupa cum se poate constata a doua varianta.
                                Si astfel, odata cu trecerea timpului, discutiile pe aceasta tema se vor reduce.
                                Cine mai vorbeste astazi despre "celebrul" pinion de la motorul de 1.4?!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google