Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ valioglu, buna observatia. La serviciu avem o flota de vreo 18 masini Dacia (Loganuri, MCV-uri, Dustere). La cele vechi pe la vreo 120 K a fost schimbat ambreiajul. La cele mai noi colegii (eu nu conduc manuale) au remarcat trepidatii. Si unele au kilometrii putini. Bine, depinde si de perceptia ficaruia. La vreo 2-3, pasager fiind, le-am notat si eu. Zdruncinaturile sunt evidente mai ales la plecarea de pe loc cu motorul rece dar si in mersul bara la bara. E adevarat ca un sofer mai experimentat le poate reduce. De fapt cu mult timp in urma ai spus si asta:
    Problema e ambreiajul nu e o problema de soft. Si la manuale sunt multe care trepideaza dar sunt gestionate de soferi
    Dar la Easy-R din pacate softul nu stie sa gestioneze uzura. Corect ar fi sa aibe un senzor care sa citeasca asta ca la altele. In lipsa ar fi marirea turatiei ori minimalizarea crawlingului. Asta ar ajuta calitatea slaba a ambreiajului (mai ales a materialului de frictiune). Cam ce a spus si un alt coleg:
    Pe vremuri stiu de la aia batrinii nostri se faceau din material ce continea azbest cu adaos de span de alama. si erau foarte bune. De cind in europa s-a interzis azbestul acum nu mai stiu din ce *at se fac dar sint foarte proaste, si placutele de frina tot din aia se face si stim toti cit de proaste si usor se uzeaza. Dar e macar material ecologic.
    Sau chiar mr.K in primele pagini ale topicului, cand nu se stia prea multe despre minunatia asta:
    Sunt curios si cat o sa reziste ambreiajul eco ce se pune acum. Sau actuatoarele. Ma miram eu sa faca astia ceva ieftin si bun. Cand colo, au facut o margica.........Nici cu ambreajul nu erau probleme la L1, la L2 au aparut.
    Pe langa soft se poate incerca si un alt ambreiaj poate mai calitativ.
    Si eu, la fel ca si Gabriel (din cate a descris) nu circul foarte mult bara la bara. Probabil de aceea nu avem inca trepidatii.
    Eu m-am cam decis. Voi schimba primul ambreiaj (poate am norocul pe garantie). La al doilea poate incerc alta marca. Dar daca trebuie si al treilea atunci vand masina, recuperez cat de cat ceva, si cu asta basta. Alta marca de masina tot automata.



    Comment


    • Gil26 Daca încerci alta marca de ambreiaj problema rămâne aceeași, materialul ecologic.

      Comment


      • Eu cand o sa fie vremea, o sa incerc asta: https://www.autopieseonline24.ro/sachs/13785459

        Comment


        • Originally posted by aurbrz View Post
          Gil26 Daca încerci alta marca de ambreiaj problema rămâne aceeași, materialul ecologic.
          Eu cred ca problema este la modelul Valeo de disc de ambreiaj, probabil varianta mai ieftina. Asta cu materialul ECO e pe principiul 'asa face toate', sa dam vina pe ceva specific sau neclar.

          Compozitia ECO este obligatorie dar se folosesc insertii de fibra sau ceramica pentru a le face mai calitative (bineinteles cu costuri mai mari).
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • Exact ce a spus Silviu, spuneau si rusii:

            "
            I would like to add that under the Russian owners of Renault and Dacia the opinion widely used is that the factory Valeo clutch often suffers from such a problem, which is known as "Vibrostart". It looks like a lottery – some people have a problem, others do not. Those who came this, changed her grip to Sachs or Luk. This solved the problem. Not just Logan / Sandero, but also Megan 2, symbol.
            "

            Comment


            • Desi nu am automata, acesta este topicul pe care il urmaresc cu cel mai mare interes. Pentru ca problemele descrise aici seamana cu ceea ce experimentez si eu, la cutie manuala. Am scris la un moment dat.
              Pana acum ma miram de ce nu apar mai multi care sa semnaleze acelasi lucru. Doar unul sau doi colegi, la un moment dat.
              Ba am si zis ca o fi ceva in legatura cu componentele pentru piata interna. Si ca nu crred ca cei din tari mai din V si N stau sa se planga pe forumul Dacia cu probleme de ambreiaj.
              Gresit. Am descoperit forumul din M.Brexit. Si la ei nu se comercializeaza decat cutii manuale.
              Am gasit cu surprindere si postari ale unor colegi de aici. In fine ... macar nu ma mai simt singur.

              Confirm cu propria experienta cele afirmate de valioglu si Gil26.
              Si ce scriu rusii in engleza in postul citat mai sus.

              Chiar devine o regula la masina asta, faptul ca nu are nici o regula. Unele ambreiaje da, altele nu. Uneori da, alteori nu. Si nu numai cu ambreiajul.
              Tot asa HSA uneori doarme, la fel am sesizat actionarea geamurilor in raport de pozitia cheii in contact.
              Deaceea am inceput sa o iubesc . Cum ne iubim tara si o criticam, ca avem de ce. E de-a noastra.

              Sa revin la chestiune, eu mi-am cam facut o idee.
              Si nici eu nu cred ca e de la materialul de frictiune eco. Cat de slab si despre ce uzura vorbim, cand eu am observat Vibrostartul din prima sau a doua luna ?

              Comment


              • Bun, dar e si partea plina a paharului. Am aproape doi ani si 30 000 km. Nu am trepidatii si nici un greieras, masina se comporta bine, comoditatea EasyR-ului, are toate dotarile de care am nevoie,...
                Pe forumuri de obicei ne impartasim problemele pentru a primi sau oferi ajutor.
                Legat de ambreiaj, calitatea materialelor conteaza. De aceea multi recomanda Sachs sau Luk. Altii vorbesc si de Exedy sau Aisin. Si chiar daca sunt mai scumpe pana la urma se merita (vizita mai rara in service plus costul manoperei). Mai important cred ca ar fi compatibilitatea cu EasyR-ul si durabilitatea.
                Poate ca astea ECO nu mai duc pana la peste 150K, dar nici sa le schimbi odata cu uleiul. Eu as fi multumit cu un schimb ambreiaj si la peste 60K (cu cat mai multi cu atat mai bine) chiar daca kitul e mai scump.

                PS: Cert e ca Dacia a dat kix cu Valeo. Sachs sau Luk nu au cum sa fie mai proaste de atata.
                Last edited by Gil26; 23 May 2019, 21:21.

                Comment


                • 60K ... pare mult, dar nici nu stii cum trec. Daca tin acelasi ritm, peste 4 ani. Asa-i, ai dreptate. Tocmai voi fi iesit din garantie. Deci e o noima.
                  Asta daca cumva cei 5 ani cu extragarantie acopera si ambreiajul.

                  Comment


                  • Domnilor, asteptand sa vina masina am facut o statistica a acestui subiect, iata datele reci:
                    -a fost initiat in 15.09.2015
                    -au avut contributii la acest subiect 151 de persoane
                    -93 dintre ele nu au masini echipate cu easy-r
                    -58 au masini echipate cu easy-r
                    -20 dintre cei 58 au motor diesel
                    -38 au motor 0.9
                    -17 declara probleme majore
                    -2 declara ca nu au probleme
                    -19 reusesc sa controleze problemele
                    In afara statisticii, am observat vreo 6 insi cu profil de "hater", dintre cei ce nu au masini dotate cu easy-r si am mai observat ca exista cativa care par sa-si fi cumparat Dacia numai ca sa o faca de ras.
                    Ce spuneti despre aceste cifre? In 3 ani si jumatate au gasit acest forum 38 de utilizatori de Dacia cu 0.9 tce+easy-r si este cel mai mare din Europa pe tema asta, eu sunt optimist si chiar daca o sa fiu al 18-lea cu probleme majore, o sa mi le asum si gata.

                    Comment


                    • Like de la mine. Stiu, nu fac parte din cei 38.
                      Hmmm... 12.05.2019 ... e inca in luna de miere.
                      E ca si cum te-ai antepronunta.
                      Ai facut o statitica interesanta si oarecum relevanta.
                      Nu stiu daca ai si citit posturile care au intrat la statistica, dar ca sa fac un rezumat, se acuza in general ambreiajul. Si e acelasi ca la manuala, nu trebuie sa ai easy-r.

                      Comment


                      • Da, se pare ca nu conteaza tipul transmisiei manuala sau "robotizata". Si pe celelalte forumuri sunt multi cu manuale care se plang de asta. Nu depinde nici de motor: 0.9 Tce (sau 1.0) ori 1.5 Dci (rasnita in 3 cilindrii sau tractoras). Dar si rusii cu 1.6 Mpi se plang de zdruncinaturi. Ca o fi si altceva in lantul cinematic nu stiu, dar am vazut destule poze cu ambreiaje "albastrite". Acum depinde si de compozitie, lot sau mod de utilizare.

                        @ mosoru, un big like si de la mine. De apreciat efortul si timpul plus detalierea statisticii. As mai aduga ca si pe celelalte forumuri din RO mai sunt cate 2-3 cu JS3 (diferiti de cei de aici) cu trepidatii. Apoi ai diferentiat bine: probleme majore (trepidatii de care se sperie si trecatorii) sau mici tremuraturi pe care le poti preveni, diminua sau controla. De remarcat si optimismul tau. La orice problema se gasesc solutii. Deja au aparut unele mai putin ortodoxe dar nu va trece mult pana cand vor veni si cele de durata. Si eu mi-am asumat riscurile inca inainte de achizitie.
                        Si la alte marci din aceeasi gama sunt tot felul de probleme pe forumuri. Cand vor aparea si la mine trepidatiile voi vedea. Daca sunt mici incerc sa le consider "tehnologice" pana in punctul in care devin deranjante, sa le diminuez sau sa le controlez. Pana atunci insa as prefera sa pot elimina cauza lor. Iar pentru asta este de apreciat ajutorul tuturor colegilor.
                        Last edited by Gil26; 24 May 2019, 06:28.

                        Comment


                        • Mulțumesc, am citit fiecare contribuție de mai multe ori, multe dintre ele foarte interesante și utile.
                          Eu îmi doresc mult mașină asta, va spun drept că deși mesajul global al subiectului este, nu-ți cumpăra, nici un moment nu mi-a trecut prin cap sa sa renunț, o aștept cu nerăbdare.

                          Comment


                          • Originally posted by mosoru View Post
                            Domnilor, asteptand sa vina masina am facut o statistica a acestui subiect, iata datele reci:
                            -a fost initiat in 15.09.2015
                            -au avut contributii la acest subiect 151 de persoane
                            -93 dintre ele nu au masini echipate cu easy-r
                            -58 au masini echipate cu easy-r
                            -20 dintre cei 58 au motor diesel
                            -38 au motor 0.9
                            -17 declara probleme majore
                            -2 declara ca nu au probleme
                            -19 reusesc sa controleze problemele
                            In afara statisticii, am observat vreo 6 insi cu profil de "hater", dintre cei ce nu au masini dotate cu easy-r si am mai observat ca exista cativa care par sa-si fi cumparat Dacia numai ca sa o faca de ras.
                            Ce spuneti despre aceste cifre? In 3 ani si jumatate au gasit acest forum 38 de utilizatori de Dacia cu 0.9 tce+easy-r si este cel mai mare din Europa pe tema asta, eu sunt optimist si chiar daca o sa fiu al 18-lea cu probleme majore, o sa mi le asum si gata.
                            Toata stima ptr statistica, dar daca vezi ca aproape 1 din 2 masini au probleme, de ce nu te reorientezi la alta marca sau alta cutie?
                            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                            Comment


                            • Si eu cand am ales sa iau toledo, m-am informat inainte, am citit mult, aflasem despre problemele de distributie din 2010 (desi a fost votat motorul anului) care au durat 2 ani, de fapt era vorba de un cumul de lucruri, lant slab, ulei tinut prea mult in masina, din cauza caruia nu lucra intinzatorul hidraulic cateva secunde bune... Si sarea lantul de la punct. Dar eu cumparand masina deja dupa cel putin un an, aproape doi de liniste, adica sa remediat problema definitiv, am luat-o impacat ca sa rezolvat problema. Nu as fi putut sa iau o masina la care voi stii ca voi avea probleme. Dar fiecare ia ce decizii doreste el.


                              Last edited by mumus; 24 May 2019, 08:08.
                              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                              Comment


                              • Originally posted by mosoru View Post
                                Domnilor, asteptand sa vina masina am facut o statistica a acestui subiect, iata datele reci:
                                -a fost initiat in 15.09.2015
                                -au avut contributii la acest subiect 151 de persoane
                                -93 dintre ele nu au masini echipate cu easy-r
                                -58 au masini echipate cu easy-r
                                -20 dintre cei 58 au motor diesel
                                -38 au motor 0.9
                                -17 declara probleme majore
                                -2 declara ca nu au probleme
                                -19 reusesc sa controleze problemele
                                In afara statisticii, am observat vreo 6 insi cu profil de "hater", dintre cei ce nu au masini dotate cu easy-r si am mai observat ca exista cativa care par sa-si fi cumparat Dacia numai ca sa o faca de ras.
                                Ce spuneti despre aceste cifre? In 3 ani si jumatate au gasit acest forum 38 de utilizatori de Dacia cu 0.9 tce+easy-r si este cel mai mare din Europa pe tema asta, eu sunt optimist si chiar daca o sa fiu al 18-lea cu probleme majore, o sa mi le asum si gata.
                                Rezumând, așa cum am mai scris, e un % infim:

                                -câte mașini cu JS3 s-au produs?
                                -cîte mașini din cele produse s-au vândut în RO?
                                -din cele vândute în RO cîte au probleme?
                                -din cele cu probleme câti proprietari sunt pe forum?
                                -din proprietarii cu probleme prezenți pe forum câți recunosc problema?

                                E cel mai mare topic din europa pentru că din 4080 de postări 2000 sunt pe lângă (aka posturi de umplutură)
                                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google