@ valioglu, buna observatia. La serviciu avem o flota de vreo 18 masini Dacia (Loganuri, MCV-uri, Dustere). La cele vechi pe la vreo 120 K a fost schimbat ambreiajul. La cele mai noi colegii (eu nu conduc manuale) au remarcat trepidatii. Si unele au kilometrii putini. Bine, depinde si de perceptia ficaruia. La vreo 2-3, pasager fiind, le-am notat si eu. Zdruncinaturile sunt evidente mai ales la plecarea de pe loc cu motorul rece dar si in mersul bara la bara. E adevarat ca un sofer mai experimentat le poate reduce. De fapt cu mult timp in urma ai spus si asta:
Dar la Easy-R din pacate softul nu stie sa gestioneze uzura. Corect ar fi sa aibe un senzor care sa citeasca asta ca la altele. In lipsa ar fi marirea turatiei ori minimalizarea crawlingului. Asta ar ajuta calitatea slaba a ambreiajului (mai ales a materialului de frictiune). Cam ce a spus si un alt coleg:
Sau chiar mr.K in primele pagini ale topicului, cand nu se stia prea multe despre minunatia asta:
Pe langa soft se poate incerca si un alt ambreiaj poate mai calitativ.
Si eu, la fel ca si Gabriel (din cate a descris) nu circul foarte mult bara la bara. Probabil de aceea nu avem inca trepidatii.
Eu m-am cam decis. Voi schimba primul ambreiaj (poate am norocul pe garantie). La al doilea poate incerc alta marca. Dar daca trebuie si al treilea atunci vand masina, recuperez cat de cat ceva, si cu asta basta. Alta marca de masina tot automata.
Problema e ambreiajul nu e o problema de soft. Si la manuale sunt multe care trepideaza dar sunt gestionate de soferi
Pe vremuri stiu de la aia batrinii nostri se faceau din material ce continea azbest cu adaos de span de alama. si erau foarte bune. De cind in europa s-a interzis azbestul acum nu mai stiu din ce *at se fac dar sint foarte proaste, si placutele de frina tot din aia se face si stim toti cit de proaste si usor se uzeaza. Dar e macar material ecologic.
Sunt curios si cat o sa reziste ambreiajul eco ce se pune acum. Sau actuatoarele. Ma miram eu sa faca astia ceva ieftin si bun. Cand colo, au facut o margica.........Nici cu ambreajul nu erau probleme la L1, la L2 au aparut.
Si eu, la fel ca si Gabriel (din cate a descris) nu circul foarte mult bara la bara. Probabil de aceea nu avem inca trepidatii.
Eu m-am cam decis. Voi schimba primul ambreiaj (poate am norocul pe garantie). La al doilea poate incerc alta marca. Dar daca trebuie si al treilea atunci vand masina, recuperez cat de cat ceva, si cu asta basta. Alta marca de masina tot automata.
Comment