Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Si eu am postat mai multe filmulete. Nu mai reiau.

    Comment


    • Originally posted by aurbrz View Post
      Când începe să te scuture de-ți sar dinții din gura (eu am trecut prin asta) nu știu dacă vorbim doar de o "ardere" de suprafață a discului.Cred că cu asta incepe și apoi se agraveaza lucrurile.
      Ba da , arderea este doar de suprafata . Numai ca acesta suprafata parca ar fi data cu sacaz , are un coeficient de frecare foarte mare , nu mai vrea sa lunece , iar la contactul cu placa si volantul initiaza vibratiile . Eiii , acest strat se curata prin frecari suplimentare la turatii crescute . Daca acest disc , aparent compromis s-ar slefui pe o bucata de sticla termopan pe care se aseaza un smirghel cu granulatia de 120 s-ar obtine un disc cu comportamentul unuia nou.

      Comment


      • Spui: "acest strat se curata prin frecari suplimentare la turatii crescute"; daca continui sa utilizezi normal masina, acceptand vibratiile, oare dupa o perioada (mai mare) de timp discul nu se curata? Adica nu se rezolva singura problema (sau de ce nu se rezolva)? Si la placute+discuri de frana apar diverse probleme (un exemplu: scartaitul) cauzate fie de compozitia materialului, de urmele de rugina, de contactul imperfect dar aceste probleme se rezolva in general singure.

        Comment


        • Originally posted by georgstelsib View Post

          Ba da , arderea este doar de suprafata . Numai ca acesta suprafata parca ar fi data cu sacaz , are un coeficient de frecare foarte mare , nu mai vrea sa lunece , iar la contactul cu placa si volantul initiaza vibratiile . Eiii , acest strat se curata prin frecari suplimentare la turatii crescute . Daca acest disc , aparent compromis s-ar slefui pe o bucata de sticla termopan pe care se aseaza un smirghel cu granulatia de 120 s-ar obtine un disc cu comportamentul unuia nou.

          babaiatule!
          tu, te auzi?
          cum sa "polizezi" un disc de ambreiaj cu P120?
          tu, chiar, esti intreg la minte?
          cum sa-ti vina ideea sa aplatizezi ceva ce trebuie sa nu fie perfect plat? tu chiar crezi ca producatorii fac caneluri si crestaturi in discurile de ambreiaj doar pentru a da unora de treaba?
          alea sint proiectate pentru aderenta si pentru evacuarea materialului erodat (praf & pulbere)!
          discul e facut sa se uzeze mai tare decit placa de presiune, dintotdeauna. pentru ca de-asta bagi dibluri de plastic in beton slab si slab-armat (si nu de-alea de otel ca la cernavoda - alt beton, alta retea de armatura, alta distractie).
          daca, chiar, vrei sa faci o "aroganta" asumata 100% - pune-ti, bre, ambreiaj "ceramic"!
          mecanicu` plantei mele care polizeaza el cu P120!!!... asa ceva...?!
          bai... reveniti-va!
          mai iesiti pe-afara, prin natura, mai stati la soare!!!

          Comment


          • Mitocan si needucat stiintific . Zero cunostinte de fizica si chimie . Era vorba de un experiment ca in laboratoarele de fizica din scoala . Dar se vede ca unii nu prea au trecut pe acolo. Stratul ars are grosimea de zeci de microni , nu mai mult . Se pare ca toate cunostintele acestea , precum si uzantele sociale sunt mult prea mult pentru mintea ta . Termenul de mitocan este exprimarea eufemistica adresata unui asemenea individ.

            Pt. abc . In situatia descrisa de tine discul nu se va autocurata deoarece conditiile care au dus la formarea stratului se mentin. Este nevoie de cresterea turatiei si patinare prelunfita pentru a se arde stratul astfel format.
            Last edited by georgstelsib; 27 May 2019, 08:21.

            Comment


            • Punctul meu de vedere (de nespecialist!) este ca problema se poate rezolva daca se creste turatia prin modificarea softului. Dar nu se face acest lucru deoarece presupun ca masina nu se mai incadreaza in norma de poluare. Evident solutia rezolva efectul nu cauza.

              Comment


              • Silviule , oare " cine se aseamana se aduna " ?

                Comment


                • georgstelsib , lasand la o parte limbajul de exprimare (cu care nu sunt de acord), ce spune devreg este adevarat. Prin folosirea unei hartii abrazive poate ca vei reusi sa elimin acel strat "ars" de care pomenesti dar va mai exista un efect: suprafata discului va fi abraziva plina de impuritati/micro caneluri (se vede usor la microscop acest lucru) rezultate in urma contactului cu smirghelul care la primul contact cu volantul si placa de presiune ghici ce va genera: acelasi strat subtire ars. As zice ca e din start un experimente de fizica esuat.
                  Dar intr-adevar eu nu am ani de experienta in spate folosind metode empirice de evaluare si poate parerea mea este neavizata.

                  In schimb iti dau dreptare referitor la calitatea slaba a materialului de frictiune. O dovada ar fi comportamentul TS4, analizat de mine cu datele din cutie: apar trepidatiile doar cand are loc ambreierea completa in tr.1. In crawling (patinare) nu se intampla absolut nimic.

                  De ce aceasta diferenta de comportament? (este o intrebare retorica) Acu cateva posturi facusem un calcul de turatie in tr.1 pentru 0.9TCe si se pare ca crawlingul se face cu discul ambreiat complet ori acest fapt duce la trepidatii urate in momentul ambreierii (la TS4 crawlingul se face in patinare, ambreierea completa se face doar cand accelerezi si treci pentru 1000rpm moment in care apar trepidatiile).

                  Mai ramane o necunoscuta: de ce la TS4 nu se intampla acest lucru si la rece ci doar la cald iar la JS3 e invers.
                  Last edited by Silviu; 27 May 2019, 13:13.
                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • Poate are legatura cu ambreiajul hidraulic, sau cu volanta cu masa dubla, sau din cauza cuplului mare al motorului, ambreierea se face mai lung. Doar imi dau cu parerea, pe baza diferentelor JS3 vs TS4.
                    La JS3 clar cupleaza complet ambreiajui, pentru ca dupa ce termina secventa de ambreiere completa, viteza scade cu 1-2 km/h.

                    Comment


                    • In momentul accelerarii ambreierea se face foarte rapid, la TS4. Din pacate nu am reusit sa culeg date pe de un JS3 pentru comparatie.
                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • Baieti , v-am pus eu sa smirgheluiti discul de ambreiaj ? Discul este foarte ieftin , nu merita efortul . V-am dat un exemplu . Dupa smirghiluire ,Ipotetica , discul s-ar fi comportant ca nou pentru inca 3 -4- 5000 km. Eu am curatat astfel si nu numai eu , ( prin smirgheluire) un disc nou , dar ars prin patinare prelungita la scoaterea unei alte masini (ceva mai grele) din noroi. Si tot eu , ca si alti multi soferi ne mai bateam si singuri ferodourile pe discuri si pe sabotii de frana . Deosebirea dintre noi consta ca unii se exprima din experienta si observatii proprii , iar altii din notiuni disparate culese de ici colo . Foarte putini dintre soferii de astazi sunt si mecanici amatori sau profesionisti. Cu ceva ani in urma ( nu foarte multi) soferii TIR , soferii de camioane , soferii de pe salvare erau si mecanici de exceptie , care puteau sa desfaca si sa refaca intreaga masina . Chiar si soferii de Dacii erau in stare de minuni in ale mecanicii , fiindca era nevoie si chiar puneau mana si-si foloseau creierul.
                        Last edited by georgstelsib; 27 May 2019, 13:39.

                        Comment


                        • Originally posted by georgstelsib View Post
                          Foarte putini dintre soferii de astazi sunt si mecanici amatori sau profesionisti.
                          Iar cei ce sunt sau se cred ca sunt au convingerea ca si inteleg ce se intampla. Dar de multe ori nu este asa (un mecanic este limitat strict la a aplica niste procedee pentru ca nu cred ca inveti prea multe detalii tehnice/formale/teoretice la scoala profesionala de profil). Si din nou intram in polemica si facem si threadul asta "praf" doar de dragul de a ne a arata superioritatea prin prisma experientei.

                          Poate ca un moderator ar fi bine sa intervina si sa curete posturile ce nu au legatura cu discutia (le includ si pe ale mele aici) si sa agreem ca ramane la subiect.
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • Originally posted by Silviu View Post
                            In momentul accelerarii ambreierea se face foarte rapid, la TS4. Din pacate nu am reusit sa culeg date pe de un JS3 pentru comparatie.
                            La JS3 ambreierea completa se face cam in 3 secunde sau cam 2 lungimi de masina, ca si distanta. Asta e perceptia mea, sper sa nu ma insel.

                            Comment


                            • Apropo de dezactivarea crawling-ului (frana de mana ridicata un dinte), aceasta metoda ar putea fi utilizata (pe langa parcari, unde o folosesc eu) si la urcarea unei borduri mai inalte, sau pentru a face balans la iesirea din noroi sau zapada.

                              Comment


                              • Dar de ce nu dezactiveaza aceasta functie Dacia, daca ea e de vina? La ce va ajuta crawlingul?
                                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google