Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pai hai sa vedem. Un sofer (chiar si cel profesionist cu atestat) are masina parcata cu frana de mana trasa, Porneste masina si executa menevrele (ce includ si asigurarea) pentru plecarea de pe loc. Colegul Ireaza27 a spus ca tine frana de mana trasa, frana de picior apasata si accelereaza. Elibereaza acceleratia, frana de mana, pune in N si eventual elibereaza si pe cea de picior. Apoi efectueaza procedura clasica pentru plecarea de pe loc. De ce este un pericol public?

    Fara sa vreau, acum un an si ceva, am experimentat si eu asta in parcarea unui mall cand am vrut sa plec de pe loc. Frana de mana trasa (uitata), pus in drive si accelerat (din graba si capul in nori). Cred ca am ajuns la vreo 2000 rpm. Masina nu s-a miscat din loc, tin minte ca parca a aparut semnuletul pe CB si in mod cert asta s-a inregistrat in log-ul masinii.

    Comment


    • Nu stiu cum e reglata frana de mana la voi dar la mine, la primul dinte, poti sa impingi masina cu mana fara probleme. Noroc ca exista martorul luminos si mai ales cel acustic. Ce naibii efect sa aiba asupra Easy-R tragerea franei de mana in mers daca nu vibreaza decat la plecarea de pe loc? Imi vine greu sa cred ca cineva poate intelege asa ceva din ce s-a scris aici!
      Din ceea ce am citit eu am inteles urmatoarele:
      - pleci de pe loc cu frana de mana trasa la primul dinte. Cat trebuie sa mergi asa insa nu am priceput;
      - pleci de pe loc in manual direct in a doua treapta, mai ales la 1,5 dCi.
      - pleci de pe loc cu usa intredeschisa dar nu pricep cum de nu va deranjeaza atentionarea sonora si mai ales ca la un moment dat tot trebuie sa inchideti usa si cred ca nu este prea confortabil.
      - stand pe loc trageti frana de mana la maxim, apasati cu stangul pe frana de picior, bagati in D si apasati cu dreptul acceleratia pana la o anumita turatie si pentru o anumita perioada de timp. Intrebarea este cat timp faceti asta: pana incepe sa miroasa a ambreiaj incins sau doar cateva secunde?
      - ce nu inteleg este chestiunea cu rampa. La ce mai este nevoie sa cautati o rampa cand exista varianta precedenta? Sau este cu totul altceva?
      Last edited by gabrieln1960; 12 June 2019, 19:41.

      Comment


      • Si ca sa fiu mai clar:
        eu procedez așa , trag frana de mana țin frana apăsată bag in d și accelerez până în 2000 ture se accelerează greu după are o scăpare sa zic repet iar procedeul și gata curat discul și zero trepidați
        Colegul nu trage frana de mana in mers (cand deja se afla in D). Iar daca frana de mana este trasa, cea de picior apasata (desi nu stiu daca chiar trebuie) iar franele sunt bune, masina nu se misca de pe loc cand este turata la 2000rpm. De fapt cam asta ar fi ideea de patinare a ambreiajului.

        Comment


        • Subscriu si eu la ce a spus Gil26. Eu manevrele cu dinte tras frana de mana nu le fac niciodată in trafic, doar pe o straduta pustie, dupa o asigurare temeinica, deci nu incurc si nu pun pe nimeni in pericol. Si o fac/facem din necesitatea de a evita aparitia trepidatiile, Momentan alte solutii nu avem decat sa ne descurcam singuri. Din partea Dacia toate cele bune.....

          Comment


          • @ gabrieln1960, colegii au explicat mai pe larg procedurile astea.
            Eu nu am trepidatii, nu am avut nevoie de ele (inclusiv plecarea de pe loc in trepata 2). Iar rampele nu le-am cautat, le-am folosit doar uneori in traseele facute pentru a profita si curata/uniformiza usor ambreiajul. Daca am gresit sa nu, nu stiu. Daca cineva are alta opinie, sunt deschis si disponibil sa invat lucruri noi.

            Comment


            • gabrieln1960 Oare cine are rampa acasa si la servici scapa de vibratii??

              Comment


              • Sa-mi fie cu iertare, dar nimeni, absolut nimeni nu a spus pe acest topic ca a tras frana de mana in mers pentru a evita trepidatiile. Ca unii au interpretat cum au vrut asta, este cu totul altceva.
                Nu stiu ce nu s-a inteles la aceste proceduri. Pentru a scapa de trepidatii colegii le-au experimentat si utilizat cu moderatie (excesele clar ca nu sunt benefice). Si cativa dintre ei au spus ca au avut efect. Ca altii doresc sa le suceasca in fel si chip este altceva.
                Dar ce altceva, ce alternative ar avea cei cu trepidatii in afara de soft update (unul sau doua) si/sau schimbarea ambreajului (unul, doua sau chiar trei).
                Iar evitarea trepidatiilor chiar si de catre cei care inca nu le au nu cred ca este un lucru tocmai rau.

                @ abc. buna ironia.
                Last edited by Gil26; 12 June 2019, 20:23.

                Comment


                • Vreo 150 km, imi place cum schimba, imi place pauza aia dintre trepte, nu am observat nicio deosebire intre ECO si nonECO, am observat ca are o dilema la parcare cu spatele in panta, ar urca dar nu poate, ambalata usor incearca sa urce dar simt cum cupleaza si decupleaza pana cand nimeresti turatia de care are nevoie, o sa incerc sa evit genul asta de parcare, cu spatele in panta. 100 km afara, 50 in oras bara la bara, 7,9 consum. Imi place foarte mult stop-start-ul.
                  Am observat ca in stop motor, servodirectia functioneaza, o fi electrica?
                  Motorasul asta de 0,9 chiar are vlaga in el, m-a uimit.
                  Astea-s primele impresii, o iubesc, daca nu ar avea zgomotul de rulare asa de mare, m-as insura cu ea, asa ramanem amanti.
                  Sper ca extazul asta sa nu se transforme in agonie.

                  Comment


                  • Sunt proceduri diferite.
                    1. Procedeul exlicat de Ireaza27 se aplica cu masina in stationare. Este identic cu procedeul standard de verificare a eficacitatii ambreiajului.
                    Si eu, cu cutie manuala (si cu manifestari de vibrostart), il folosesc. Cand am scris prima oara despre problema mea cu ambreiajul (in septembrie), am amintit si cum am verificat daca tine ambreiajul. La manuala, piciorul stang controleaza ambreiajul, iar cu dreptul se apasa frana cu calcaiul si cu varful se conroleaza acceleratia (e din carti !).
                    ​​​​​​​Dupa patinarea aceasta, e mai bine pentru cateva zile, apoi treptat reincep trepidatiile.
                    Eu incerc sa o fac cat mai rar (la 1-2 luni).
                    Varianta fara frana de mana, se face incercand sa pleci din rampa, intr-o treapta superioara (tinand masina din ambreiaj sa nu plece in spate). Am gasit asta si pe forumuri straine.

                    2. Procedeul cu frana de mana trasa 1 dinte (doar ca sa semnalizeze) sau cu usa descisa (tot 1 dinte!) , anuleaza crawlingul (si HSA) si se aplica la prima pornire sau la parcare. Sau in mers incet bara-la-bara. Metoda da rezultate la cei cu robotizata.
                    Am experimentat si eu, cu cutia manuala si pot spune ca deschiderea usii nu are nici un efect.
                    Iar frana de mana 1 dinte, pare ca schimba ceva la mersul incet (nu mai smuceste, nu stiu cum sa spun), dar blocheaza si actiunea HSA.
                    ​​​​​​
                    Am o intrebare, poate cineva sa explice ce fac sistemele masinii in crawling ?

                    Comment


                    • @ jr65 un big like de la mine, bine explicat. Pe vremuri (acum nu stiu cum mai este) aceste lucruri se invatau teoretic si practic in scoala de soferi. Mai mult pentru controlul masinii decat pentru minunatele trepidatii.
                      Multi cu cutie manuala sau robotizata (Dacia, Renault dar si alte marci) s-au plans de trepidatii pe forumuri (atat autohtone cat si straine). Avantajul la cele manuale ar fi cea de a treia pedala cu care le poti estompa sau controla. La cei cu „automate” e mai greu, de aceea au aparut aceste „artificii”. Plus ca ai punctat foarte bine ca aceste lucruri trebuie facute cu moderatie, ajuta dar nu elimina cauza.

                      jr65, legat de crawling multi dintre noi ne-am dat cu parerea, doar Silviu a venit cu ceva concret. Aici ar fi cheia, iar softul cutiei nu a fost inca descifrat. Legat de asta eu voi incerca si o alta metoda permanenta pentru a evita trepidatiile. Un coleg a implementat-o si el. Teoretic ar da rezultate, mai vedem si practic, in timp. Desigur ca depindem totusi si de modul de utilizare. Iar la TS4 se pare ca ele apar mai ales la cald in mersul bara la bara.
                      Nu stiu cum arata ambreiajul la mine, dar pot spune despre frane. La revizia a doua, la 25 000 km mecanicul (batran de moda veche) s-a uitat la ele si m-a intrebat daca le-am schimbat de curand, i-am spus ca sunt cele din fabrica si a zis ca daca conduc tot asa ma tin pana la vreo 40K. De fapt cand eram mai tinerel am invatat si eu de la batrani ca orice frana inutila si orice „frecangeala” in plus a ambreiajului incins costa.

                      In postul #4192 lucrurile au fost inversate si duse la extrem. Eu am vorbit si practic cat si teoretic (energia disipată, uzura ambreiajului, diferenţa de turaţii între motor şi cutia de viteze, timpul de patinare si cuplul motor). Bine macar ca s-a admis ca un ambreiaj incins pute (la vremea respectiva am fost contrazis si cu asta).

                      Desigur ca si colegul abc poate sustine cu argumente practice si teoretice ironia sa. Ca altfel e doar bagatul batului prin gard. Oricum nu il voi contrazice.

                      Tragand linie unii se considera mai soferi decat ceilalti soferi, si doar ei detin adevarul absolut si pot oferi sfaturi. Acum, fiecare interpreteaza si intelege ce doreste. Apoi procedeaza in consecinta. Dar unele lucruri spuse pe acest topic ar putea fi utile celor care au achizitionat recent minunatia asta de Easy-R.

                      Scuze pentru postul mai lung dar cu asta inchei si eu discutia pe aici pe tema asta.
                      Last edited by Gil26; 13 June 2019, 06:19.

                      Comment


                      • Iar la final, va doresc tuturor trepidatii cat mai usoare sau insesizabile, ca de ele au „grija” oricum ambreiajele astea ecologice si „calitative”.

                        Comment


                        • Originally posted by gabrieln1960 View Post
                          - ce nu inteleg este chestiunea cu rampa. La ce mai este nevoie sa cautati o rampa cand exista varianta precedenta? Sau este cu totul altceva?
                          As spune ca procedeul cu plecarea din rampa este mai bun deoarece nu blochezi si fortezi transmisia (prin franare si cu pedala de frana). Procedeul cu plecarea din rampa este oarecum echivalent cu cel cu frana de mana trasa la maxim dar fara apasarea si pedalei de frana.
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • Originally posted by jr65 View Post
                            ​​
                            Am o intrebare, poate cineva sa explice ce fac sistemele masinii in crawling ?
                            Exact ce ai face si tu la o manuala, jocul din pedala de ambreiaj + acceleratie, sa rulezi cu pana in 7-8km/h.

                            La 0.9TCe banuiesc (calculat in functie de raportul tr.1, cutie JS3; n-am avut acces la o masina sa fac o citire pe CAN) ca merge cu ambreiajul cuplat 100% iar la diesel/TS4 face patinare cu discul cuplat la 75% (observat pe CAN cu datele generate de ECU cutie).

                            Acesta pare sa fie si motivul pentru care vibratiile puternice apar diferit la cele doua. La TS4 apar dupa crawling cand este accelerata si cand se face ambreierea completa. La JS3 apar in crawling deoarece ambreierea completa se face atunci.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Am incercat azi dimineata cu frana de mana trasa si pedala de frana apasata, nu prea trece de 1500 la mine, nu stiu cum a ajuns la 2000 la voi, insa mie parca mi-era prea mila

                              Comment


                              • Poti incerca cu frana de mana trasa un dinte, vreo 10 plecari consecutive, cu aceleratia apasata foarte fin. O sa vezi ca pe la 1500 de RPM incepe sa se puna in miscare. Dupa ce parcurgi vreo 5 metri, iei piciorul de pe acceleratie, franezi si repeti. Cel mai usor e intr-o parcare de supermarket sau pe vreo strada mai libera. Sau poti chiar incerca in trafic greu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google