Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ar creste si consumul de benzina si poate ar aparea probleme cu respectarea normei de poluare. Pe de alta parte cauza cred ca o reprezinta materialul ecologic din care se confectioneza in prezent discul de ambreiaj. Cu ecologia nu te pui! Ma gandesc ca nu exista solutie pentru nivelul acesta de pret. La masinile premium nu cred ca apar vibratii, iar normele pentru protectia mediului le respecta toti producatorii de componente si masini.
    Last edited by abc; 13 June 2019, 23:17.

    Comment


    • off topic Tot din cauza protectie mediului multi spun ca nici vopseaua nu mai este ce era in urma cu 10-15 ani. S-au modificat ceva componente. Valabil atat la Dacia cat si la Mercedes. Evident nu comparam mere cu pere.

      Comment


      • Ieri am fost la in dealer dacia, cu alta treaba, nimic leegat de masini, am facut oe prostu, am tras de limba mai multi de pe acolo, inclusiv mecanici, nimeni nu recunoaste nimic... Ei nu au schimbat niciodata ambreaj la nici un easyr.... Ce-i drept ca unu se jura ca a condus sandeeo cu edc, la care ii zice baiatu de la birou ca era easy r, nu edc, si mai grav e ca asta de sustinea ca a condus sandero cu edc, era mecanic...
        Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

        Comment


        • Originally posted by abc View Post
          off topic Tot din cauza protectie mediului multi spun ca nici vopseaua nu mai este ce era in urma cu 10-15 ani. S-au modificat ceva componente. Valabil atat la Dacia cat si la Mercedes. Evident nu comparam mere cu pere.
          Am avut eu masini noi si acum 15 si acum 20 de ani si mai de mult. Era mai proasta si nu arata la fel de bine vopseaua.

          Comment




          • "tu, trebuie ca, glumesti!"
            acu` 20 de ani a fost "mai vopsea ca niciodata"! si chiar si lacul era tot pe baza de diluant.
            acuma... ca (la unele versiuni) nu mai ai vopseaua lacuita si se desprinde la un amarit de jet de apa (pentru ca vrei sa indepartezi un gainatz selectat si select)... asta e alta viata.
            am ajuns la niste momente in care tabla "agresata" se descompune mai repede decit un parbriz "bine-purtat".
            hai, totusi, sa fim obiectivi / decenti!
            Last edited by devreg; 14 June 2019, 21:12.

            Comment


            • Si eu zic ca vopseau metalizata de pe dacia din 97 era vopsea, acum zici ca sunt pictate cu acuarela... Seatul insa are vopsea f. buna.
              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

              Comment


              • Eu am avut Dacia din octombrie 96 luata noua din reprezentanta. Bleu metalizat. O porcarie de vopsea avea pe ea. Am avut si garaj si tot se decolora. Botul a fost sablat de pietricele in primii ani. Codul de culoare nu corespundea, cand am incercat sa revopsesc o usa zgariata nu a mai fost nimeni in stare sa o faca.
                Pe vremea aia nu erau nici francezii la Dacia si uzina cumpara toate porcariile de piese, probabil si vopsele. A fost cea mai proasta rabla pe care am avut-o vreodata.

                Comment


                • AHA (functia lipsa a medianavului), acum incep sa pricep si eu. Si Dacia a scos vopseaua pe baza de apa. Apoi a scos EasyR-ul si ambreiajul ECO. Ca sa zdruncine masina de ii sare si vopseaua asta ecologica. Asfel se explica legatura Sulla (evident ca e vorba de Cornelius) cu Prefectura.

                  Comment


                  • Imi aduc perfect aminte momentul cand s-au schimbat materialele de frictiune cu cele ecologice. Cele anterioare, probabil pe baza de azbest erau diferite la franare, mult mai progresiva era frictiunea pareau mai "cleioase". O vreme s-au gasit in paralel, le evitam pe cele ecologice.
                    Probabil ceva materiale de frictiune aftermarket vor rezolva problema. Cred ca Dacia trebuia sa testeze mai mult si sa foloseasca volante cu masa dubla si discuri cu arcuri. In felul acesta cutia automata ar fi fost un succes. Asa insa este de evitat.

                    Comment


                    • Eu doar glumeam despre "utilitatea" postului #4232. Deh, "noutatea" veche de ani buni de zile.
                      Dar ai dreptate cu materialele ecologice. Totusi eu consider EasyR-ul un succes al Dacia, mai ales TS4. Este un pas inainte, doar cu un mic amendament: "garantia" ambreiajului. Deocamdata nu am avut nevoie de asta si sper sa nu am prea curand.

                      PS: Si masinile "premium" au problemele lor plus ca pretul este pe masura. Recent un coleg de serviciu a reparat cutia hidramata a mertanului sau, iesita din garantie, cu vreo 1600 euro.
                      Apoi vezi si posesori de multlaudata DSG7 cu tremuriciuri.
                      Last edited by Gil26; 15 June 2019, 19:20.

                      Comment


                      • TS4 nu se mai fabrica.
                        TS4 a fost inlocuita de...nimic.
                        Si Dacia Logan pick-up a fost un succes.
                        Am fost in show-room sa comand un astfel de succes dar cei de acolo au ridicat din umeri.

                        Comment


                        • @ abc , este o opinie si o respect. Dar cred ca TS4 nu se mai fabrica din alt motiv. Daca ne referim strict la trepidatii, la TS4 au fost mult mai putine cazuri si la kilometrii mult mai multi (25-30K). Cu actionarea hidraulica si combinatia cu motorul 1.5 dCi baietii nostrii de la Dacia au facut o treaba mult mai buna decat cei cu JS3 care inca se mai fabrica. Eu chiar sunt multumit, comparand cu alte „automate” avute de cum se comporta.

                          Si afirmatia ” ca schimburile de ambreiaj se reduc drastic odata cu expirarea perioadei de garantie” nu cred ca este o axioma. Statistica e mai greu de facut acum pentru ca nu sunt foarte multe care au iesit din aceasta perioada. Daca trepidatiile sunt mici si/sau pot fi controlate sau estompate (cu unele metode descrise pe aici) poate se mai lungeste, dar tot acolo se ajunge. Eventual cu unul mai calitativ. Apoi multi colegi incearca sa evite trepidatiile si in perioada de garantie. Ar fi si analogia cu franele. M-am uitat la filmuletul din linkul colegului jr65. Primul gand a fost ca nu se poate si e ceva trucat. Apoi ca acolo mai e si altceva in afara de ambreiaj (intrarea in rezonanta, suporti motor, etc.) E adevarat ca e mai vechi, dar si colegul nickey1982 a oferit cateva linkuri mai recente destul de interesante. Cati din cei care au trepidatii ar circula cu masina in conditiile astea? Decat sa clantene dintii in gura sau sa sperii trecatorii nu mai bine schimbi ambreiajul sau vinzi masina? Si eu daca as avea trepidatii puternice as schimba ambreiajul chiar si dupa iesirea din garantie. Plus ca tin cont si de cei cei 500 euro dati in plus pe minunatia asta (ar intra in pretul diferentei). Apoi si colegul Ireaza27 a spus ca prefera sa evite trepidatiile cu metoda sa chiar daca presupune o uzura mai mare si ar implica schimbul mai devreme. Masina lui oricum produce bani si nu prea ii pasa de garantie.
                          In concluzie si ambreiajul asta respecta aceeasi regula ca orice piesa de uzura. Daca ai probleme preferi sa fie in perioda de garantie (in cazul in care e acoperita de aceasta). Dupa garantie incerci sa ii lungesti viata cat mai mult dar pana la urma tot o schimbi (piesa sau masina).
                          Iar faptul ca o masina urca o panta de 30 grade nu prea are treaba cu patinarea indusa a ambreiajului care e alta istorioara si depinde cum este povestita (sau ma rog facuta).

                          Comment


                          • Poate colegii cu JS3 mai noi au scapat de aceste probleme.
                            Last edited by Gil26; 16 June 2019, 07:26.

                            Comment


                            • Nu cred, povestea un coleg de foarte curand, ca lui i-au aparut trepidatiile dupa numai o luna si 2000 de km. Daca e nevoie, caut exact postarea.

                              Comment


                              • Gil26 Sunt absolut convins ca TS4 nu se mai fabrica din alte motive care nu au legatura cu vibratiile. Eu presupun ca are legatura cu norma de poluare deoarece cutia a fost retrasa fix cand s-a trecut de la Euro 6b la Euro 6c. Probabil ca se impuneau modificari care nu se justificau din punct de vedere economic. Am vazut pe site-ul APIA ca in primele 4 luni din 2019 s-au vandut in Romania Logan diesel mai putin de 20% din total Logan vandute iar Sandero diesel mai putin de 10% din total Sandero vandute. Vorbim numai de diesel manual. Atunci cand se vindea TS4 reprezenta un procent mic din total diesel. Daca continua sa se produca in 2019 cererea pentru TS4 ar fi fost foarte, foarte mica. Sunt convins ca este mai buna combinatia TS4 + ambreiaj hidraulic + 1.5dci, decat varianta pe benzina. Dar ce folos? Dacia a retras din productie varianta mai buna. Cu siguranta au avut motive intemeiate. Dar eu ca client nu am posibilitatea sa aleg produsul mai bun trebuie sa cumpar varianata mai proasta sau sa renunt. Oarecum similar a fost si cu motorul de 1.4 pe care in general multi il lauda acum (poate mai putin referitor la consum) dar care nu se mai vinde (banuiesc ca in primul rand din motive de protectie a mediului). Acum ori cumperi benzinar in 3 cilindrii (rasnita, ascutitoare, etc) ori pa. Vreau sa spun ca eu sau altcineva poate sa aiba o varianta de Dacie absolut exceptionala de care sa fie super multumit dar pentru un client nou conteaza oferta si calitatea din productia curenta! Restul este istorie. Cel mult te poate convinge sa iei decizia de achizitie dar atentie cumperi un produs diferit in puncte esentiale.

                                Referitor la afirmatia ” ca schimburile de ambreiaj se reduc drastic odata cu expirarea perioadei de garantie” am vrut sa spun ca in 99% din cazuri propietarii sunt mult mai atenti cu intretinerea masinii cat aceasta este noua sau aproape noua si totodata mult mai exigenti cu modul in care aceasta functioneaza atat timp cat interventiile la masina nu sunt platite din buzunarul propriu. Cand trebuie sa bage mana in buzunar se produce schimbarea de mentalitate: "merge si asa".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google