Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Suntem persoane diferite si avem perceptii diferite, bazate pe simturi si experientele si trairile anterioare. Nimic rau in asta, nu trebuie sa ne contrazicem, ba din contra sa incercam sa descriem cat mai bine perceptiile. Fiecare are dreptatea lui.
    Eu simt trepidatiile exact ca atunci cand eram sofer incepator si eliberam cateodata ambreiajul prea repede, fara sa accelerez corespunzator.

    Comment


    • Corect. Eu neavand pana acum (doi ani si 30 k km) trepidatiile astea am incercat sa inteleg cele descrise de colegi sau de prin filmulete. De fapt, desi consideram ca am destula experienta cu cele cu doar doua pedale, mi-au trebuit vreo 3-4 luni sa ma obisnuiesc si sa stapanesc EasyR-ul asta. Si inca mai invat. Ex: metoda frana de mana un dinte sau usa deschisa de care nu stiam pana la postarile lui nickey1982 (la iarna poate mai experimentez cate ceva).
      Eu vad problema asta ca un cumul de factori si nu pare chiar asa simplu de solutionat. Bineinteles daca se doreste o rezolvare cap-coada. Si ca argument ar fi faptul ca cei de la Dacia au inceput prin modificare de soft. Apoi au trecut la schimburile de ambreiaj. Daca nu ar face parte din "lant" de ce l-ar mai schimba? Ca inseamna ceva banuti.

      Comment


      • E destul de clar ca pe parte de motor, soft motor s-au facut compromisuri pentru normele de poluare. Acestea au fost duse si la softul cutiei. Apoi ar fi si actuatoarele si cablul lor (in cazul JS3) si nu in cele din urma ambreiajul cu materialele ecologice.
        Si de pe forumuri adunate la cei cu transmisie manuala Dacia/Renault:
        Si anume; la plecarea de pe loc, la prima pornire de dimineata, cand incep debreierea pentru plecarea de pe loc, vehiculul trepideaza destul de rau. Daca accelerez trepidatiile devin mai proeminente. Am avut momente in care aceste trepidatii se manifesta si in treapta a doua.
        ........
        Dupa ce o vreme a trepidat la rece la plecarea de pe loc, apoi progresiv si la viteza 1-2, tot mai tare. Dupa o vreme (cam 6 luni, care au fost toamna-iarna) a incetat (cred ca s-au netezit neregularitatile de pe disc sau au cedat de tot arcurile). Apoi totul a fost bine pana cand brusc am ramas fara ambreiaj, in drum.
        .........
        Si eu am uneori trepidatii la plecarea de pe loc la rece si uneori si la cald dupa ce am mers f mult, trepideaza uneori destul de deranjant si daca accelerezi mai tare trepidatiile se accentueaza, problema e ca nu face mereu asa.
        ..........
        Un diagnostic concret nu au putut sa-mi ofere. Ce mi-au spus e ca a fost de la rugozitatea volantei. Problema a fost remediata in baza garantiei la Meridian Nord Bucuresti. Au fost schimbate (pe garantie) kit ambreaj + volanta, toate fiind afectate.
        ........
        Pe scurt sunt consultant pentru cineva care are Captur 0.9. Acum dardaie foarte des la plecarea de pe loc indiferent de temperatura, vale sau deal. Incercat sa elibereze pedala incet tare sau mai brusc, identic si la fel. Eu asa calitate jalnica nu am vazut. Este chestie generala si rezolvati cat mai repede si in garantie.
        .........
        Cu loganul (implicit Renault) mai multi au avut aceleasi probleme, numai ca ei au decis sa o tina asa... intr-adevar o tin asa in continuare numai ca e cam deranjant.
        ........
        Vezi sa nu fie de la neuniformitatile materialului din garniturile discului de ambreiaj (presupunere proprie si personala). Este o problema cu care si altii s-au mai confruntat, si nici eu n-am fost scutit. Am facut 2-3 plecari de pe loc cu a 2-a (nu consecutive, atentie!), si i-a trecut. Sint vreo 20k km de-atunci.
        Se mai vorbeste si de suporti motor, volanta, cablu ambreiaj, etc.

        Si fara sa iau apararea celor de la Dacia as da exemplul celor de la Opel cu Easytronicul la care au balmajit vreo 4-5 ani pe parte de soft. Sau al celor de la Ford cu PowerShift care apoi au trecut la convertizor de cuplu. Ar mai fi si DSG-ul pe anumite motorase.

        Comment


        • Originally posted by mosoru View Post
          Eu am apoape 400 km, 75% in oras bara la bara, am sesizat dimineata niste incercari de trepidatie
          Sper sincer sa nu am dreptate... dar asa incepe povestea... Cu cat inveti mai repede sa eviti cu atat mai bine pentru tine.

          Comment


          • Fara suparare, eu va vad ca si cum ati face teste pe banii vostrii, nu este normal... Asociativa mai multi si faceti o plangere comuna... Sa vi se dea masini cu edc, daca nu rezolva problema in x timp...
            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

            Comment


            • Si eu ma gandeam la varianta asta, sa trimitem un email colectiv la VC, sa vedem ce ne raspund. Ar trebui sa facem o lista cu nume, prenume, email VIN masina si poate nr. km. Ar mai ramane sa vedem impreuna cum formulam, cat mai scurt si concis.

              Comment


              • Ce-ar putea sa raspunda? O sa va duca cu vorba! Exista si varianta sa nu dea niciun raspuns.

                Comment


                • Consultati un avocat.
                  Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                  Comment


                  • Da, sunt constient ca ar putea sa nu raspunda, dar si in cazul asta am putea suna zilnic (sa zicem ca ne strangem 10 persoane) si cere un raspuns la emailul trimis. Nu cred ca ar fi prea confortabil pentru cei de la Vocea Clientului. Poate o sa fie o pierdere de timp, dar macar am incercat.
                    Cu avocatul s-a mai discutat si nu s-a concretizat nimic, acolo ar fi si vorba de ceva bani (chiar daca nu multi). Aici e vorba doar de timp.

                    Comment


                    • Dilema : ce a fost mai intai , oul sau gaina ? Softul care nu patineaza suficient discul sau " ferodourile" discului .
                      Primul raspuns il veti acea cand unul dintre noi o sa ajunga in situatia de a schimba discul Valeo cu un altul Luk sau Sachs.
                      Pana atunci cauza (?) vibratiilor ramane stratul superficial al discului care-si mareste foarte mult coeficientul de frecare ( incercati frecarea a doua suprafete , una cu sacaz si o alta fara) la prima pornire a zilei . Dupa indepartarea acestuia prin patinare prelungita totul revine la normal iar softul cutiei se dovedeste a fi optim .
                      Am mai oferit aceasta explicatie .

                      Comment


                      • Eu sunt de accord cu ea. Cred ca e vorba de patinare insuficienta in treptele 3,4,5.

                        Comment


                        • Si eu sunt de aceiasi parere. La o cutie manuala, factorul uman ajuta la o patinare mai accentuata a discului de ambreiaj si implicit mentinerea lui mai "curat". Robotelul easy-r nu stie sa faca acest lucru si cred ca este foarte greu de inlocuit factorul uman(jocul de pedale ambreiaj, acceleratie). Poate prin implementarea IA.
                          In cea ce priveste alte marci de discuri de ambreiaj, eu tind sa cred ca nu vor rezolva problema.

                          Comment


                          • Apropo, am fost sunat de catre soferul de taxi(am mentionat despre asta de cateva ori pe topic). Acuza trepidatii puternice mai ales la mersul cu spatele. Am stabilit o intalnire cu el, am vazut despre ce era vorba: trepidatii de intesitate medie la mersul cu spatele dar si la mersul cu fata(mai rare). Am tinut un mic "curs" de "curatare" a ambreiajului si evitare a trepidatiilor, urmand sa urmarim eventualele progrese. Are la bord 160000 km.

                            Comment


                            • Eu mai nou incerc plecare cu treapta 2 de pe loc in manual, cu frana de mana ridicata un dinte.

                              Comment


                              • C.Mike Problemele sunt probleme, nu le doresc nimanui, nicicand. Totusi taximetristul are 160.000 Km iar majoritatea sunt facuti urban (in regim sever de functionare - conform precizarilor Dacia - care oricum recomanda intervale mai mici intre revizii pentru aceste conditii de utilizare, implicit se accepta o uzura mai mare a masinii).
                                Last edited by abc; 22 June 2019, 17:06.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google