If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Si daca in acel contor de trepte, cei de la Dacia gasesc, de exemplu, 1000 de plecari cu treapta 1 si 100 de plecari cu treapta 2, cum dovedesc ei ca acele 100 plecari nu au fost facute iarna, pe drum acoperit si masina nu a fost condusa exact cum scrie in manual? Eu sunt convins ca in cazul meu, plecarile cu treapta 2 nu depasesc 5-10% din procentul celor cu treapta 1.
Problema e dacă găsesc, de exemplu
N 10000
1 5000 2 10000
3 9990
4 9000
5 8900
de unde rezultă clar un client inventiv ce pleacă cu a2a și vrea ambreiajul schimbat
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Cu cifrele astea "seci" depinde de cine si cum le interpreteaza: avocatul, programatorul, inginerul....
Si ar mai fi un aspect, la foarte multi dintre noi (exceptie cei cu 5 ani fara griji) se apropie cat de curand sorocul (expirarea) garantiei.
Poate unii vor sa prinda pe ultima suta de metrii o schimbare de ambreiaj dar se pare ca si in functie de numarul de km si/sau timp reprezentantele propun plata cota parte.
Mai sunt si altii care nu au timp si nervi sa ii piarda prin reprezentante (mai ales de 2-3 ori).
Si dupa expirarea garantiei nu cred ca ar fi asa de clar ca "un client inventiv ce pleacă cu a2a" ar mai dori schimbarea ambreiajului. Iar atunci optiunile devin interesante in cazul trepidatiilor.
La apariția modelului cu Easy-R garanția, era 100000km inclusiv cutie și ambreiaj, scria negru pe alb în teancul de hârtii pe care le și semnai, tu ca viitor proprietar.
Dacă ulterior(ph2) au modificat ceva în hârtii, proprietarii trebuiau să știe asta, că doar nu semnezi ca primarul la livrarea mașinii - orice scuză cade, la livrare te duci relaxat fără grabă.
Dacă pe parcursul garanției, o reprezentanță te refuză ai 3 soluții: VC și escaldezi, altă reprezentanță și/sau escaladare după, ANPC
Dacă la constatarea defecțiunii apar counter-ele aproximativ ca în postul #4396, ce crezi că va face Dacia ?
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
La livrare am verificat si garanția era 3 ani sau 100k km. Nu stiu daca Dacia a modificat acum ceva sau cati proprietari la livrare citesc la virgula contractul. Plata cota parte din costul schimbării ambreiajului se poarta si pe alte meleaguri. Nu este fair play iar VC, ANPC, e un drum greu si lung.
Si statistica e discutabila.
de unde rezultă clar un client inventiv ce pleacă cu a2a și vrea ambreiajul schimbat
Asa cum am spus depinde cine si cum interpreteaza.
Rationamentul tau este gresit: daca 2 > 1 tu spui: "rezultă clar un client inventiv ce pleacă cu a2a și vrea ambreiajul schimbat"
Si ca sa argumentez asta atasez printscreen din logoul pe masina mea.
Se poate observa ca 2 este mult mai mare decat 1 si as fi dori schimbarea ambreiajului. Ca din cifrele tale nu ar rezulta altceva.
Si acum sa explic doar bazat pe logica (care uneori e mai dificila) cum sta treaba cu primele 3 trepte:
A= treapta3 - treapta1 = 10 352 de schimbari diferenta
B= treapta2 - treapta1 = 7 485 de schimbari diferenta
C= treapta3 - treapta2 = 2 867 de schimbari diferenta
iar B+C = A. Deci nu sunt un "client inventiv". Iar acest calcul este cu totul altceva.
PS: Daca intoducem si numarul de angajari ale ambreiajului calculul devine mai elaborat.
@ nickey1982 am plecat de la postul #4397 pentru ca eu nu am inteles sensul explicatiilor. Plus astea:
Ecranul cel mai interesant e statistics - cei cu plecat cu a2a vor fi fericiți
Counter-ul de trepte e (și) pentru CID la garanție, cum vine unul cu ambreiajul varză, verificăm cum a schimbat vitezele: normal RN12345 sau "deștept" RN2345, în cazul 2 nu e mai e nevoie de niciun manual/avocat/proces - e limpede cristal
Nici eu nu sunt adept al plecarii de pe loc in trepta2 foarte des, dar sperietoarea asta cu CID-ul a tot fost folosita pe acest topic.
Iar daca Dacia sau colegul t0rquemada aduc contra-argumente, as mai avea un as in maneca.
Pai asta a lasat sa se inteleaga si colegul t0rquemada:
Dacă la constatarea defecțiunii apar counter-ele aproximativ ca în postul #4396, ce crezi că va face Dacia ?
Uitandu-ma mai atent sa vad cum am schimbat vitezele am sesizat ca de fapt nu se vad treptele, dar de sus in jos (cum am prezentat) sau de jos in sus aritmetica se pastreaza. Ar mai fi doua care nu stiu ce inseamna.
Dar calculul nu se face prin compararea valorilor asa cum a sugerat colegul, ci prin diferente.
Si inca ceva, daca plecarea repetata sau consecutiva, cu treapta 2 de pe loc dauneaza, calculatorul poate fi programat sa refuze la un moment dat pentru o perioada acest lucru (asa cum o face daca incerci sa pleci cu treapta 3 de pe loc) si sa accepte doar treapta 1.
Asta ar fi un safety feature, pe care orice proiectant ar trebui mereu sa il aibe in vedere, pentru a impiedica utilizatorul sa foloseasca gresit sau abuziv un produs.
@ nickey1982, pai am spus ca depinde cine interpreteaza lucrurile: avocatul, programatorul, inginerul....
Citez din manualul de utilizare Dacia:
În caz de conducere pe un drum alunecos sau cu aderenţă scăzută, pentru a evita patinarea la pornire, este recomandat să treceţi în mod manual M şi să selectaţi al doilea raport înainte de a accelera.
Programatorul va trebui sa demonstreze programul iar inginerul sa dovedeasca uzura ambreiajului la plecarea de pe loc in treapa2. Si vine avocatul iepurasului (ca tot tin unii cu ursul). Nu scrie nicaieri ca plecarea in treapta2 dauneaza ambreiajului sau numarul maxim de astfel de plecari, clientul sta intr-o zona muntoasa cu 4 luni de iarna si restul ploioase, drumurile noroioase si alunecoase. Si nu scrie nicaieri ca masina nu poate fi folosita in aceste zone. Nu sunt avocat, dar unul bun poate aduce mult mai multe argumente cu toate ca e greu de invins ursul.
Si inca un lucru pe care l-a scapat colegul t0rquemada referitor la Bau-Baul cu CID-ul:
Counter-ul de trepte e (și) pentru CID la garanție, cum vine unul cu ambreiajul varză, verificăm cum a schimbat vitezele: normal RN12345 sau "deștept" RN2345, în cazul 2 nu e mai e nevoie de niciun manual/avocat/proces - e limpede cristal
Dacia nu precizeaza nicaieri valoarea limita a acestei diferente. Pot fi 2, 3, 100, 1000, 10 000 de plecari de pe loc cu treapta2. Care este numarul de la care ambreiajul nu mai poate fi schimbat pe garantie (limpede cristal)? Ca totusi Dacia recomanda uneori plecarea in trepata2.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment