Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Daca ne strangem macar 10 persoane, eu incep sa scriu plangerea, urmand ca mai apoi, sa o revizuim impreuna.

    Comment


    • Conteaza pe mine.

      Asa cum spuneam intr-o postare anterioara, azi, 18 SEPT 2019, am facut o noua constatere la service.
      M-au programat la sf. lunii pentru schimbare ambreiaj + volanta.

      Am aproape 14000 km.
      Prima data = pe la 7000 km, in Aprile 2019, mi-au schimbat "doar" ambreiajul + rulmentul de presiune.

      Dupa parerea mea, Dacia ar trebui sa ofere o solutie = GARANTIE extinsa pentru piesele inlocuite si dupa expirarea celor 3 ani de garantie (eu am doar 3 ... n-am prins cu 5).

      In mod normal garantia asta extinsa ar trebui sa fie pentru un anumit numar de km (50000-100000 km).
      Nu pentru o perioada de timp. Pentru ca asa luam teapa iar.

      In fine, cand o sa fie cazul, poti conta pe mine cu orice fel de reclamatie.
      Last edited by 77sky; 18 September 2019, 21:32.

      Comment


      • Din ce vad eu in Formularul Online de reclamatii ANPC, date care se cer sunt: Nume si prenume, nr. de telefon, adresa email, adresa fizica si o copie dupa dovada cumpararii (in cazul nostru factura). Daca suntem 10 doritori, o sa va cer in privat aceste date, o sa fac un tabel Excel cu ele, si o sa redactam impreuna plangerea si doleantele.

        Comment


        • Din pacate nu pot da mai multe like.

          Comment


          • Părerea mea este sa faceți reclamație și unul, tot e ceva, decât nimic. Succes!

            Comment


            • Asa este, dar o singur reclamant nu poate dovedi un viciu de proiectare sau fabricatie. Vorbele de pe forum, atat timp cat nu au in spate persoana si masina identificabile nu pot fi luate in seama.

              Comment


              • nickey1982 tu ai fost cu problema in service, cel putin o data, pana acum?
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • Da, am fost cu problema in service, s-au facut 2 resoftari ale cutiei. Doamna de la Vocea Clientului cu care am discutat a recunoscut ca Dacia nu are o rezolvarea permanenta a problemei, ci doar temporara, dar ca se lucreaza in continuare la gasirea unei solutii. Am fost intrebat daca doresc schimbarea discului de ambreiaj atunci sau daca vreau sa mai astept pana cand se gaseste si se confirma o solutie permanenta a problemei. Am preferat sa mai astept. De atunci a trecut fix un an fara 2 zile.

                  Comment


                  • Ieri am urcat o portiune de drum, bara la bara (la Academie, ptr cine stie). Mers un metru, frana, mers un metru, frana...a trepidat atat de puternic incat se auzea in afara, se uitau trecatorii la masina..penibil. Am mutat in manual, la fel facea. Dupa o perioada, in mod bizar nu a mai facut. Plus ca vad ca s-au inmultit momentele alea in care franez usor si masina tinde sa zvacneasca in fata. Si alta chestie, uneori inainte sa schimbe din a 3 a in a 4 a am observat ca are niste sacadari.. Am 16.500 km, ambreiajul din fabrica.

                    Comment


                    • Stiu acea rampa de la Academie, am facut-o acum 10 ani timp 2 ani la rand zi de zi.

                      Cred ca puteai incearca sa muti in manual pe treapta 2. Sau se fi ramas in Drive, dar sa fi ridicat 1 dinte frana de mana. Atentie, cu 1 dinte frana de mana ridicat se dezactiveaza Hill Assist asa ca trebuie avuta mare grija sa nu lovesti masina din spate.

                      Comment


                      • Intre timp am mai aruncat un ochi si pe la vecini, la cutia SENSODRIVE de la Citroen, care la nivel de functionare e aproape identica cu Easy-R: https://exxotest.com/wp-content/uplo..._MT-BVR_EN.pdf
                        Pentru cine are timp, cred ca merita citit manualul, pentru ca noi, la Easy-R avem un manual destul de subtire.

                        Cateva chestii care mi-au atras atentia.

                        1. Recalibrarea cutiei

                        1.3.2. Actuator initialization

                        The gearbox control unit must initialize the actuators (clutch actuator, gearbox actuators) in the following cases:

                        A. Disconnection of the battery before the instrument cluster has switched off.
                        B. Disconnection of the battery before the gearbox control unit has switched to standby/sleep mode (4 minutes after the instrument cluster has switched off). 
                        C. Any failure to learn information or if learnt information is not stored in the gearbox control unit.

                        When the ignition key is turned to start, with the brake pedal pressed (the conditions necessary for starting up the engine) the gearbox control unit initializes the clutch fork (fork movements) and initializes the position of the gear lever and paddles.

                        Caution: Starting the engine is inhibited while the system is running actuator position initialization operations.

                        The time needed to initialize the position of the actuators varies from 10 seconds to 1 minute.


                        2. Sistemul de compensare a uzurii discului de ambreiaj

                        2.2.2. Clutch wear compensation system (C)

                        The wear compensation system locks systematically (when a disengage request is made) as soon as the toothed half-disk (14) is driven by the electric motor (15). The wear compensation system unlocks during a clutch engaging phase. The spring (12d) exerts a force on the clutch release bearing. Clutch wear is taken up by the compression of the wear compensation system (12).

                        When the clutch disk wears, the clutch mechanism acts on the fork (7) and on the push rod (10). The clutch fork pushes on the push rod and the spring (12d) compresses. In this case, the compensation system shortens.

                        The wear compensation system is at its longest when the clutch is new and at its shortest when the clutch is worn.



                        Comment


                        • Am "frunzarit" putin linkul. Interesant, dar cred ca nu prea seamana cu Easy-R. La "defuncta" mea masina cu Easytronic (mult mai apropiata de Easy-R) aveam absolut toate informatiile. E adevarat ca la ale noastre nu avem prea multe date. Atat recalibrarea cat si compensarea uzurii cred ca sunt N\A in cazul nostru.

                          Comment


                          • Scuze, din graba in postul precedent am omis un aspect. Sensodrive este mai apropiat de Easytonic prin prisma faptului ca trebuie calcata frana pentru a putea porni motorul. Si asta consider ca este un lucru pozitiv fata de Easy-R. La primul test-drive am calcat frana inainte sa pornesc motorul, dealear-ul m-a intrebat ce fac, am zis ca pornesc motorul, mi-a spus ca nu e nevoie si asa a fost. La inceput, cu Sanderica din reflex mai calcam frana, dar apoi m-am obisnui si fara. Despre cuplarea-decuplarea ambreiajului la pornire s-a discutat mult si pe acest topic.

                            De fapt un coleg " superspecialist" a postat asta pe un alt forum despre problema trepidatiilor la Easy-R (in stilul caracteristic al "tragerii de urechi"):
                            "Citește manualul secțiunea pornire & cutie automată:
                            - nu poți porni motorul dacă nu apeși frâna
                            - după pornirea motorului și eliberarea frânei, dacă ești în D, faci "crawl" (aka mergi cu ambreiajul patinat) până la prima apăsare a pedalei de accelerație.

                            Complet gresit stimate coleg. Ar fi bine sa cititi mai bine dumneavoastra manualul, ca datul cu parerea despre Easy-R se pare ca e sport national.
                            Last edited by Gil26; 20 September 2019, 18:45.

                            Comment


                            • Recalibrarea se poate porni din laptop. Problema e ca minunea tine doar cateva zile. Ideea era daca o putem porni si altel, gen cum e explicat mai sus, dar fara masuri extreme (decuplarea bateriei cu motorul pornit).

                              Comment


                              • Originally posted by Gil26 View Post
                                - după pornirea motorului și eliberarea frânei, dacă ești în D, faci "crawl" (aka mergi cu ambreiajul patinat) până la prima apăsare a pedalei de accelerație.
                                Ar fi bine, daca ar fi asa. Dar, eu cred ca discul este cuplat complet imediat si tocmai de asta apar trepdiatiile la prima pornire, cu motorul rece. In schimb, in treapta 2 nu cupleaza complet decat dupa apasarea acceleratiei si asta duce la evitarea trepidatiilor.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google