Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ nickey1982, ai dreptate, cam asta ar fi diferenta intre cele doua tipuri de "robotizate". La fel si cu reinitializarea TCU, "ar fi o paine de mancat".

    Comment


    • Originally posted by Gil26 View Post
      - nu poți porni motorul dacă nu apeși frâna
      Nu poti sa pornesti motorul fara sa apesi frana, cel putin la prima pornire si mai in cateva cazuri.
      I have no special talent. I am only passionately curious.

      Comment


      • Poti, daca ai lasat pe N in prealabil.

        Comment


        • @ Silviu , inteleg si sunt de acord cu intentia ta.
          Dar imi mentin parerea. Lupul moralist care mustruluieste tot timpul "sa se citeasca manualul" (ar fi bine sa citeasca in primul rand el) iar a gafat.
          A spus clar ca "- nu poți porni motorul dacă nu apeși frâna".
          Si citez din manual:

          "Pornire. Puneţi contactul. Afişajul se aprinde pe tabloul de bord. Dacă neutrul N este afişat, porniţi motorul fără să acceleraţi. Dacă un alt raport decât neutrul este cuplat, N clipeşte pe afişaj; apăsaţi pe pedala de frână şi puneţi maneta în poziţia N. Porniţi motorul."

          Iar a ce a spus el e complet fals. Doar daca un alt raport este cuplat atunci trebuie calcata pedala de frana, pus in N si apoi pornit motorul.

          Eu de doi ani de zile pornesc motorul fara a calca frana (ii pot arata asta si "specialistului"). Si urmez o anumita "procedura" atat la pornire cat si la oprire. Iar asta e generata atat din teorie cat si din practica. EasyR-ul asta are si el minusurile lui. Dar pana acum nu am trepidatiile alea. M-am intrebat de ce. Am un superambreiaj ori un soft aparte? Putin probabil.
          In mod cert la un moment dat "imi vor clantani si mie dintii in gura". Dar incerc atat cat pot sa prelungesc aparitia acestui lucru.
          Last edited by Gil26; 21 September 2019, 14:00.

          Comment


          • Gil, tu cum mergi cu ea? Si cati km ai?
            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

            Comment


            • Si eu as vrea sa stiu ce procedura ai, Gil26

              Comment


              • Originally posted by Gil26 View Post
                M-am intrebat de ce. Am un superambreiaj ori un soft aparte? Putin probabil.
                Nu circuli destul de mult in oras sau in trafic aglomerat, parca ai mai amintit asta intr-un post si mai mult ca sigur asta e si motivul.
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • @ Stormy, evident ca nu e nimic extraordinar, de aceea am pus ghilimele de rigoare. Inainte de pornirea motorului am toti consumatorii opriti (am grija de asta la oprirea motorului), cutia este in N, astept sa se stinga toti martorii, pornesc motorul, dezactivez S&S (il voi dezactiva cat de curand de tot), ECO este si el dezactivat. Las 1-2 minute motorul la relantiu (iarna chiar putin mai mult) apoi plec de pe loc. In primii km nu turez excesiv. Sper ca nu am uitat ceva si e adevarat ca foarte rar mai incalc cate una.
                  Desigur ca pot fi contrazis foarte usor pe tema asta dar imi asum acest lucru.

                  Acum am 35 000 km. Circul cam 50% extraurban iarna, vreo 60-70% vara, in trafic aglomerrat vreo 30% media. Evident ca procentele sunt relative, nu am stat sa contorizez astea. Mai important este cred faptul ca am posibilitatea de voie/nevoie sa "curat" periodic ambreiajul in cuplu (si sper ca nu de tot).

                  Comment


                  • Da, deci mergi mult afara, dupa calculele mele in 15000 schimbi si tu
                    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                    Comment


                    • Pai asta am spus si eu, la un moment dat voi fi si eu "zdruncinat". Dar m-as feri sa dau o cifra.

                      Mai este ceva la plecarea de pe loc (eram sigur ca am uitat ceva): modul in care se "calca" acceleratia. De multe ori nu putem controla asta, dar in multe situatii se poate. Si aici ar fi o discutie despre liniaritate si modul de reactie (raspuns) mai ales la JS3.
                      Sincer eu nu as elimina nici reglajul tijei de control de pe turbocompresor, presiunea de impuls. Acestea au fost sugerate si de un alt coleg pe care il respect mult. Tineti cont ca si unii posesori de 0.9 TCE manuale s-au plans de trepidatii.
                      Last edited by Gil26; 22 September 2019, 07:51.

                      Comment


                      • Eu imi amintesc cu Loganul 1.5 dCI din 2005, pe care l-am folosit prin Bucuresti intre 2005-2008, ca dupa un drum prin trafic greu, trepida la eliberarea ambreiajului. Dar atunci, credeam ca sunt eu prea obosit (sau mi-a obosit piciorul stang), dupa o zi de munca si dupa sutele de eliberari de pedala in traficul infernal.
                        Parca si la primele porniri trepida, dar acolo eliberam usor ambreiajul si dadeam vina pe motor ca e prea rece.
                        Acum Loganul e bine mersi, are cam 130K km, ambreiajul neschimbat si nu mai trepideaza, dar nici nu mai merge prin Bucuresti, ci printr-un orasel mic de provincie. Il mai conduc foarte rar, atat cat sa nu mai uit sa folosesc ambreiajul si cred ca o sa duca discul original pe toata viata masinii.

                        Comment


                        • De pe un alt forum:

                          "
                          55000 km, luni sper sa ridic masina dupa inlocuirea pentru a 3 oara a setului ambreiaj + volant, toate in garantie.
                          Sper ca acest al 4 lea ambreiaj sa tina mai mult de 2000 de km.
                          Urmeaza protectia consumatorului, apoi un proces pentru recuperarea banilor (din punctul meu de vedere nu este reparabil acest defect fara inlocuirea mecanismului de control cu ceva mai performant,)
                          "

                          Comment


                          • vezi sa nu iti puna dsg.
                            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                            Comment


                            • Poate sa ii puna direct motor electric si scapa de cutie.

                              Comment


                              • Au fost\sunt si destule DSG-uri cu probleme (pot si exemplifica).

                                Tot de pe topicul citat de nickey1982 , un taximetrist despre altul (asta referitor la modul de folosire al masinii):
                                "Eu nu stiu cum a facut un coleg cu robotizata 100 de mii fara probleme,fara tremurici,la mine a inceput la 20de mii sa trepideze..."
                                Si sunt destui posesori de JS3 (vreo 2-3 doar pe acest topic) la care pe la 4-5000 km au inceput trepidatiile.

                                Raman la parerea ca ecuatia este una mai complexa: motor\soft motor, actuatoare\soft TCU, ambreiaj (cu toate componentele incluse), volanta\lant cinematic. Trebuie intelesi si cei de la Dacia\Renault. Nu este chiar asa simplu de rezolvat. E adevarat ca ei au privirea de ansamblu dar foarte probabil ca le lipsesc si unele detalii.

                                Cred ca ar trebui citit mai cu atentie si postul #4509 al colegului NeMar :

                                "Ieri am urcat o portiune de drum, bara la bara (la Academie, ptr cine stie). Mers un metru, frana, mers un metru, frana...a trepidat atat de puternic incat se auzea in afara, se uitau trecatorii la masina..penibil. Am mutat in manual, la fel facea. Dupa o perioada, in mod bizar nu a mai facut. Plus ca vad ca s-au inmultit momentele alea in care franez usor si masina tinde sa zvacneasca in fata. Si alta chestie, uneori inainte sa schimbe din a 3 a in a 4 a am observat ca are niste sacadari.. Am 16.500 km, ambreiajul din fabrica."

                                Aproape acelasi efect poate fi generat de mai multe cauze. Sunt sceptic ca doar ambreiajul este "vinovatul" (ca are partea lui de vina este altceva). De aceea am subliniat ceea ce am crezut. Si spun din nou ca si o masina nu e neaparat sa semene cu alta, chiar daca teoretic ar fi identice (pana si o "spira" inainte sau inapoi conteza).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google