Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • V-am povestit de curand, de relatarea unui coleg german, care spunea ca si-a rezolvat problema trepidatiilor oprind din soft S&S. Banuiesc ca e diferit de oprirea pe care o facem noi din buton. Daca e nevoie o sa pun postarea cu totul.
    De a lungul vremii s-a mai vehiculat ca S&S poate influenta aparitia trepidatiilor.

    Comment


    • In the summer I also noticed the
      clutch jerking with me: jerking at low speed?
      Interesting: since I deactivated Start&Stop via ddt4all, the jerking has
      disappeared!! I absolutely cannot explain it to

      myself. Could hardly park backwards without risking
      a slingshot trauma by jerking But since I deactivated S&S and deleted all errors from the ECUs, everything runs again 1a.
      Now, of course, it would be interesting to know if this can still be reproduced by someone who also has the problem of jerking?...

      Comment


      • Originally posted by nickey1982 View Post
        V-am povestit de curand, de relatarea unui coleg german, care spunea ca si-a rezolvat problema trepidatiilor oprind din soft S&S. Banuiesc ca e diferit de oprirea pe care o facem noi din buton. Daca e nevoie o sa pun postarea cu totul.
        De a lungul vremii s-a mai vehiculat ca S&S poate influenta aparitia trepidatiilor.
        Oprirea din soft a S&S este acelasi lucru cu cea din buton: ambele inhiba activarea S&S in anumite conditii :-)


        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • O intrebare pentru cei care au schimbat ambreiajul la JS3 si au putut sa vada discul uzat dupa schimb:
          Arcurile de preluare a socurilor de pe discul de ambreiaj, in ce stare erau?

          Comment


          • @ nickey1982, am citit postul respectiv cu ceva timp in urma. Dezactivarea permanenta (dar cred ca face acelasi lucru ca cea manuala) se poate face foarte usor din diagnoza. Un exemplu cu ddt4all in poza atasata, se schimba in "Stop and Start disabled for diagnostic tool" (ecranul este doar din demo si poate diferi). Asa cum am mai spus eu dezactivez tot timpul dupa pornire S&S si cat de curand il voi dezactiva definitiv. Influenta clar ca are.
            Zilele urmatoare sunt destul de ocupat, dar saptamana viitoare voi urmari si eu variatia tensiunii dupa pornire. Oricum cred ca ai drepate, atat actuatoarele cat si directia asistata sunt consumatori destul de mari si pot avea influente (ramane de confirmat). Iar putin mai devreme am spus si ca la pornirea motorului eu am toti consumatorii aditional opriti.
            Si cu marirea turatiei la pornire ai punctat bine. Eu am tot dat si pe aici exemplul Easytronicului care la pornire se ducea la vreo 1500rpm vreo 2-3 minute si apoi scadea la 800rpm. Asta indiferent daca motorul era cald sau rece, dar durata diferea putin functie si de temperatura exterioara. Iar actualul proprietar a ajuns la 180 000 km tot cu ambreiajul original.
            Si asa cum a spus si Silviu, acest "smart energy management" ar putea fi "ajutat" putin.
            Attached Files
            Last edited by Gil26; 26 September 2019, 22:29.

            Comment


            • @ DannyMC si eu cu ceva timp in urma am banuit si arcurile. Neimperecherea lor (constante elastice foarte diferite) sau variatia neuniforma a constantei influentata de temperatura.

              Cu S&S aduc o erata. La pornirea la rece teoretic el ar fi inhibat asa cum s-a mai spus pe forum. Dar efectele "benefice" ale acestuia ar fi cam 5-10% pentru traseele mele, efectele negative sunt mai greu de demonstrat (ar trebui confirmate pe masini in timp). Pentru mine va fi o functie a masinii pe care nu o voi mai folosi, la fel ca modul ECO si pornirea stergatorului de pe luneta la mersul inapoi.

              Comment


              • Azi dimineata am reconfirmat la prima pornire, ca daca dupa eliberarea pedalei de frana apesi foarte putin si acceleratia, masina se misca cu o viteaza mai mica, decat daca eliberezi doar pedala de frana si o lasi in crawl. La fel si la parcarea cu spatele, daca ii dai un mic impuls din pedala de acceleratie, la franare parca decupleaza mai repede ambreiajul.

                Comment


                • Constatarile din aceasta dimineata:
                  - temperatura exterioara 15 grade Celsius;
                  - Eco activat ca de obicei;
                  - fara niciun fel de consumator suplimentar afara de luminile de zi (clima, radio, faza scurta);
                  - la punerea contactului arata valoarea de 11,2;
                  - imediat dupa pornirea motorului a crescut la peste 15 (sa zicem 15,5) timp de cateva secunde dupa care a scazut la 14,5;
                  - la plecarea usoara de pe loc cu rotile bracate stanga la maxim valoarea indicata fost de 11,6.
                  - temperatura la motor a ajuns la 82 grade Celsius dupa 5 km.
                  Daca conteaza pentru voi a fost una dintre putinele mele prime plecari de pe loc efectuate aproape imediat dupa pornirea motorului. De obicei stau cel putin o jumatate de minut inainte de a ma pune in miscare. Ca de obicei, fara vibratii iar S&S s-a activat (tot ca de obicei) la primul semafor (cam dupa 400 m).
                  O alta constatare, poate subiectiva, ar fi ca odata cu scaderea temperaturii exterioare nu mai am acea senzatie de leganare mai accentuata in prima suta de metri dupa pornire la schimbarea pana in a treia.

                  Comment


                  • Multumesc gabrieln1960. Mi se pare cam mica 11,6 la prima plecare. Ma astepam sa aibe undeva aproape de 13, sau chiar un pic peste. Asa stiu ca e la logan, dar asta e generatie 2005, fara S&S.
                    Un lucru te mai rog, daca ne poti spune ce tensiune e in mod normal, cu motorul incalzit, cand stai pe loc la semafor, fara sa fie motorul oprit.

                    Comment


                    • Dupa ce indrepti rotile si iei un pic de viteza creste la 13,7 pret de cateva secunde iar la semafor, cu temperatura motorului pe la 65 grade Celsius arata 14,5.

                      Comment


                      • Revin cu o constatare: am observat ca daca nu pornesc motorul imediat dupa ce se sting martorii din bord, masina nu mai trepideaza aproape deloc. La ultimele porniri am asteptat cateva zeci de secunde dupa punerea contactului si stingerea martorilor din bord si apoi am pornit motorul. Trepidatiile au mai aparut, insa mult mai estompate. Stiu ca suna bizar dar asta e ce am constatat.

                        Comment


                        • Multumim ca ne-ai oferit aceasta informatie. Cred ca asta putem testa si noi. Ca repere, ne putem lua timpul de pornire a tabletei (pt cine o are) si pana se aude muzica, care cred ca dureaza 15-20 de secunde, plus inca alte cateva repere (de exemplu, pornirea navigatiei, apasarea butonului "Accept"), care mai dureaza vreo 10 secunde, etc.

                          Comment


                          • Si motorul cand il pornesti ideal e sa astepti 10-30 secunde... Ce nu pricep eu ce treaba sa aibe start stop? Sa fure atata curent incat sa faca masina sa smuceasca, si daca este asa, cand este dezactivat de ce ar mai smuci?
                            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                            Comment


                            • Nici eu nu stiu ce legatura sa aibe S&S, poate se refera la acea monitorizare de baterie. Eu am pus mai sus, exact ce spunea respectivul si nu cred ca are de ce sa minta.
                              Oricum am inceput sa cred ca nu discul de ambreiaj e de vina ci mai degraba actuatorul care cupleaza&decupleaza sacadat, sau functionarea lui liniara e intrerupta de fluctuatiile de curent.
                              Temperatura diferita a discului poate influienta doar plecare de pe loc mai rapida sau mai lenta. De exemplu cand e rece, masina se grabeste sa plece de pe loc, cand e cald, intarzie, e mai calma.
                              Eu v-am mai zis ca fac o analogie disc&volanta cu placute frana@discuri frana. Cand se incalzesc placutele de frana bine, masina nu franeaza sacadat ci doar oprirea e mai lunga.

                              Comment


                              • Am citit toate cele 304 pagini de pana acum în 2 zile.
                                Povestea este urmatoarea:
                                1. Am cumpărat acum 2 zile un Logan Mcv 0.9 Tce cu acea cutie easy-r la prețul de 7000 euro după negocierea de la 7300. Mașina are 36000 km și am luat-o pentru București.
                                2. Am cumpărat-o din Balaceanca, de lângă București, pentru cine știe zona și pe autostrada nu a avut nicio problema. Problemele cu trepidații / vibrații au apărut ca la toată lumea la mersul bara la bara și m-a cam bagase în depresie ).
                                Cu ajutorul unui coleg de pe Facebook am ajuns le acest topic/subiect și vreau sa spun ca atât recomandarea cu plecare treapta a 2 a funcționează și cea cu frână de mana pentru curățare. Dacă ne gândim la alte mărci, apeși (P) și pleci, deci ce facem noi numai ca acolo frână se dezactivează automat.
                                Eu mai am o metoda: francez foarte lin și dacă începe sa trepideze francez brusc la mersul încet dar ma asigur ca cel din spate nu se uita în portbagajul meu, sa nu facem cunoștință.
                                Mașina se comporta ma bine cu aceasta metoda și apar trepidații din ce în ce mai rar. La plecare de pe loc utilizez ce s-a indicat pe aici, adică las 2 3 metri și accelerez eu, altfel pare subturat.
                                Ce cred eu? La fel ca mulți, turații le la plecarea de pe loc sunt insuficiente și deși e ciudat, cu a doua pleacă mai bine iar asta îmi amintește de duster din 2014 care pleacă din treapta 2, altfel te zguduie.

                                Eu ma ofer cobai sa schimb ambreiajul cu unul mai bun, sacsh sau luk însă doar dacă știu ca se poate ot face calibrare după schimbarea lui. Sa nu ma trezesc ca e mai bun dar nu se poate calibra cutia. Cu asta poate ma lămuriți voi. Ma ofer sa îl schimb pentru ca oricum am prevazut în buget după ce am văzut cum vibrează și poate ajuta.
                                Menționez ca deși am cautat despre ea, nu eram hotărât sa iau cu robotizata și nu știam de acest topic.
                                Legat de creșterea numărului de turații la plecare, eu nu cred ca afectează emisiile, pentru ca dacă o dai pe manual și accelerezi tu, tot aia e. La cele chiar exista variatii de turație în funcție de piciorul șoferului și cum ii place sa pornească iar gusturile nu se discuta.
                                Momentan ma abonez la tot ce se scrie pe aici și îmi cer scuze dacă am scris anapoda, sunt la service pentru gpl(da, mare curaj) și scriu de pe telefon.
                                O rezolvare trebuie sa existe.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google