Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ nickey1982, lasand gluma la Sanderica mi s-a intamplat asta cu frana de mana de mai multe ori decat la toate celelalte impreuna. EasyR-ul asta e putin deiferit. Si tangential la asta, dar fara mare legatura, este frana de picior la pornirea motorului.
    Eu ma referam la S&S. Consumatorii mari si actuatoarele (mai ales la pornire) este alta discutie.
    Asta cu treapta 5 nu suna prea bine, dar mie ce imi place la TS4 este ca rapoartele sunt scurte la urcare si lungi la retrogradare. Eu sunt multumit de masina si de cum se comporta TS4 pana acum. La banii astia totusi Dacia a scos o cutie bunicica. Pacat ca au renuntat asa usor la ea. Si alte marci au avut probleme cu unele "minunatii" din astea si rezolvarea unora a durat chiar ani buni (pot da destule exemple). Dar sa speram ca macar cea care va inlocui EasyR-ul (daca\cand va mai aparea) va fi una fara probleme.
    Pana atunci il conduc cu placere pe Sanderica si raman la parerea ca Dacia a scos o masina fiabila (nu am probleme tehnice, nici macar un greieras, nu papa "gram" de lichide sau ulei, ofera tot confortul dorit,....). Poate suna mai deplasat, dar as spune raspicat: bravo Dacia!!!
    Banii de alta masina noua ii am pregatiti, dar nu cred ca ma voi desparti prea curand de "podoaba" asta. Deocamdata, mai bine de doi ani si 36 000 km, nu am trepidatii iar la banii pe care i-am dat pe Easy-R sunt dispus sa aloc ceva resurse si pentru cazul cand vor aparea, mai rau ar fi cu timpul.
    Last edited by Gil26; 5 October 2019, 12:15.

    Comment


    • Sunt dispus sa sustin un pariu afirmand ca o persoana care are garajul la demisol si o rampa de iesire cu declivitate mare nu a avut si nici nu va avea vreodata vibratiile la prima plecare a zilei . Asta chiar daca pleaca in mod normal in tr.I-a
      Cat priveste Garantia ? Torqemada a reusit sa ne induca o psihoza cu al lui CID . Plecati linistit cu tr. II-a de cate ori va amintiti si in caz de nevoie curatati discul prin metoda de mai sus ( recomand totusi 2000 ture si cca 15 sec pana se simte putin mirosul urat ) de cate ori este nevoie (eu estimez ca la cateva saptamani). Va asigur ca sunt toate premizele sa treceti mult , mult de suta de mii km cu acelasi ansamblu ambreiaj. Vedeti-va linistiti de viata si de placerea de a conduce o "automata".
      Last edited by georgstelsib; 5 October 2019, 12:31.

      Comment



      • Eu am garajul la demisol si o rampa scurta, dar cu inclinare mare acasa. Problema la mine e ca trepideaza pana la acea rampa, desi n-am decat vreo 5 metri pana la ea, pentru ca trebuie sa ies cu volanul bracat maxim stanga, daca vreau sa fac o singura manevra. Pe urma trebuie sa ma opresc aproape de tot, pentru ca am o mica trecere de nivel (care previne patrunderea apei) fix in buza rampei. Daca o las sa plece prin eliberarea totala a franei, trepideaza la franare. Daca o las usor din frana, ii scade viteza cand virez maxim stanga si cand eliberez mai mult pedala de frana incepe sa trepideze.

        La serviciu, din nou am o rampa mult mai lunga, dar pana la ea am de parcurs ceva distanta urcand de al -4 la 0.

        Nu mi s-a parut niciodata ca se curata prea bine urcand rampele lent sau mai in forta.

        Comment


        • Atasez si un mic ghid pentru Easy-R in spaniola: https://www.cdn.renault.com/content/...dero-easyr.pdf
          Acest ghid recomanda trecerea cutiei in N, inainte de a opri motorul, pentru a porni motorul ulterior fara a apasa pedala de frana:

          When parking, engage the N before turning off the car so that it is ready to start again.

          Comment


          • Teoretic (dar si practic) la pornirea in rampa chiar in tr-I-a discul va fi patinat mai mult , ceea ce va elimina vibratiile si chiat va curata discul.
            La tine primii metri ii face pe loc drept iar in rampa va fi complet ambreiat , deci nu ambreiaza patinat si nici nu va patina.
            Sugestie : opreste in rampa si porneste de acolo . Fa-o in mod constant si s-ar putea sa ai marea surpriza ca nu mai vibreaza deloc . Mai bine , din cand in cand in rampa abrupta porneste cu a-II-a manual , discul va patina mai mult si s-ar curata mai bine . Este posibil sa nu mai ai nevoie de patinarea in static.
            Incearca si tine-ne la curent . Bafta.

            Comment


            • Subscriu postului #4637. Am tot adus argumente ca CID-ul in cazul plecarilor de pe loc in treapta 2 (desi eu nu folosesc asta) este aproape imposibil de demonstrat. Iar cu rampa am tot sustinut asta, dar eu o folosesc cu alte ocazii si in alte conditii. Este mai "soft". (acum am vazut si #4640: confirm asta).

              De doi ani cu Sanderica si vreo sapte cu Easytronicul, inainte de oprirea motorului transmisia este in N (la cele hidramate era evident in P) si frana de mana trasa. Asta face parte de mult timp din "obiceiurile" oprire-pornire motor. Pot fi usor contrazis, dar eu asa procedez. Oricum ghidul este interesant.
              Last edited by Gil26; 5 October 2019, 13:09.

              Comment


              • Originally posted by georgstelsib View Post
                Teoretic (dar si practic) la pornirea in rampa chiar in tr-I-a discul va fi patinat mai mult , ceea ce va elimina vibratiile si chiat va curata discul.
                La tine primii metri ii face pe loc drept iar in rampa va fi complet ambreiat , deci nu ambreiaza patinat si nici nu va patina.
                Sugestie : opreste in rampa si porneste de acolo . Fa-o in mod constant si s-ar putea sa ai marea surpriza ca nu mai vibreaza deloc . Mai bine , din cand in cand in rampa abrupta porneste cu a-II-a manual , discul va patina mai mult si s-ar curata mai bine . Este posibil sa nu mai ai nevoie de patinarea in static.
                Incearca si tine-ne la curent . Bafta.
                Cam in 50% din cazuri e nevoie sa opresc de tot, deoarece rampa e destul de ingusta si nu sunt sigur ca ma incadrez fara sa ating peretii. Am incercat si cu treapta 2 de cateva ori, dar in varful rampei mi s-a intamplat sa nu mai poata si sa sara in treapta 1.
                Eu nu zic, o curatare se face, dar nu suficienta deoarece, daca intru in trafic in trafic greu, plecarile doar din frana sunt perfecte. Problema e pana sa ajung acasa discul se murdareste la loc.
                In ultima perioada, in ECO pleca perfect de pe loc (exceptand prima plecare), pe cand fara ECO, chiar si cu acceleratia usor apasata simteam un tremur cand cupla complet ambreiajul (dupa ce masina parcurgea 2-3 metri). Asta se intampla primele 10 minute sau primii 3-5 km cu motorul rece. Dupa ce se incalzea, pleca bine si fara ECO.
                Aseara dupa ce am curatat discul, am dezactivat ECO, am plecat doar eliberand pedala de frana si virand la stanga si a plecat perfect. Cand am ajuns si parcat cu spatele, din nou s-a comportat perfect.

                Comment


                • Eu am dezactivat S&S -ul (prin simulare capota deschisa) , nu mai folosesc ECO decat la urcarea serpentinelor ( nu-l folosesc pentru ca schimbarea treptelor se face mai rar si implicit frecarile discului spre autocuratare sunt mai putine) , plec intr-a II- de cate ori mi-aduc aminte si mai fac cate o "curatare " dupa drumuri lungi extraurbane ( schimbarile treptelor sunt mai rare ). Inca odata spre intarire , cutia functioneaza fluent cu schimbari "vatuite" si rare , foarte rare mici smuncituri in tr I sau II .

                  Comment


                  • În weekendul asta am făcut cam 50 km prin Bucuresti și de fiecare data, exceptând o situație, am lăsat-o 3 minute dimineața sa se încălzească și 1 minut dacă stătea mai mult de o ora de la oprire dar nu era prima pornire.
                    În situațiile în care am așteptat puțin înainte sa plec, mașina nu a vibrat deloc, iar în situația în care nu am lăsat-o ca m-am grăbit a avut o tendința eliminata prin apăsarea la maxim a frânei.
                    Eu o sa testez varianta fără curățare, aplicând doar așteptarea câtorva momente înainte de plecare. Dimineața îmi găsesc de lucru, conectez telefonul prin blueetoth, caut playlist.
                    Nu știu de ce am impresia ca face doar la rece dacă aștepți puțin dimineața iar dacă nu o lași puțin sa se încălzească, face toată ziua.

                    Comment


                    • In trecut s-a mai vehiculat teoria ca la prima plecare isi face un fel de calibrarare. Daca este asa, atunci ar fi explicatia pentru constatarea ta.

                      Comment


                      • Prima plecare, sau mai bine zis prima franare imediat dupa prima plecare din zi e din alt film. Trepideaza din toate incheieturile. Dupa, merge perfect la fiecare plecare de pe loc, cu ECO dezactivat (pana sa fac curatarea, tremura usor cu ECO dezactivat, chiar si apasand acceleratia). Banuiesc ca softul nu e optimizat sa plece cu 1200 de RPM, cat are la pornire. Stie sa plece cu 800 de RPM cand e motorul cald sau cu 1000 de RPM, cand e AC cuplat. Sau, poate e de vina motorul care tremura pana se incalzeste.

                        Comment


                        • 3 minute pentru incalzirea ambreiajului este prea putin . Sa nu uiram ca ambreiajul se incalzeste prin frecare si ulterior prin conductie de la motor . Coeficientul de frecate este unul la rece si altul la cald . De incalzit banuiesc ca incalzesti doar motorul fiindca cutia este in N deci fara contact cu volantul si fara incalzire disc prin conductie. Nu face nicio calibrare la prima plecare a zilei . Observati ca vibratiile apar dupa cca 12 ore de pauza cand ansamblul este racit complet.

                          Comment


                          • S-a discutat in trecut...daca incalzesti motorul suficient la prima pornire si dupa aceea il opresti cu maneta "schimatorului" in D sau R, dupa care se sta cateva minute vor disparea trepidatiile la plecarea de pe loc.
                            26000 km, trepidatii 0(folosesc aceaisi procedura pe care am descris-o in trecut pe acest topic).
                            Recomand evitarea trepidatiilor chiar de la prima plecare. Dupa un timp evita ele sa mai apara.
                            Last edited by C.Mike; 7 October 2019, 11:57.

                            Comment


                            • Asta cam așa e, daca le eviti din timp si ele te "evita".

                              Comment


                              • Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google