Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by rodavidoff View Post
    10000 km. Din 16 mai până pe 5 decembrie.
    Un mic rezumat:
    - Consum urban, București cu climă (pe căldură) aproximativ 11% ; București fără climă în jur de 10%. Plus minus 0.5%
    - Consum pe naționale cu climă în jur de 6,2%; fără climă puțin sub 6%.
    - Consum naționale plus autostrada în jur de 6,8%
    - Consum strict pe autostrada în jur de 7,5%.

    Plusuri :
    - mult mai antifonata față de vechiul Logan Kiss FM 1,4 mpi. Scaune o idee mai bune. Motorul de ascuțitoare e surprinzător de fâșneț. Dotări în concordanta cu secolul 21 (climă, pilot, senzori plus cameră spate, medianav, butoane pentru geamurile electrice aproape toate la locul lor, volanul foarte comod și ergonomic). Toate sub auspiciile SMART (low) cost ce înseamnă Dacia. Adică bine dar era loc și de mai bine.
    - geamurile nu sunt atermice dar nu îmi arde pielea pe mână vara, plus că în spate nu am simțit nevoia de folie nici eu nici copii.
    - easy-r! Cu toate bâlbâielile, micile trepidații și frica constanta că va veni și rândul meu, cutia e genială! Extrem de comodă în toate situațiile.

    Minusuri:
    - stresul că da, îmi va veni rândul să schimb ambreiajul (tot ansamblul plus volanta) fără a exista o soluție tehnica de remediere permanentă a cauzelor.
    - plasticele fetelor de uși, inferioare vechiului Logan, se zgârie imediat.
    - bâlbâielile la rece a motorului 0,9 tce (în rest sunt incantat de ascuțitoare, nesperat de fâșneț).

    În concluzie mașina a fost și este pentru mine un best-buy. Raportul calitate / dotări / preț este imbatabil. Asta raportat la mașină nouă! Despre sh sunt scrise romane, nu este cazul să redeschid subiectul.

    Sper să meargă în continuare bine, sa amân pe cât posibil schimbul ambreiajului, să nu pice cine știe ce chestii din senin.

    Drumuri bune tuturor

    ​​​
    Foarte la obiect review-ul. Parca kitul de ambreiaj la cutiile robotizate se schimba pe garantie cat timp masina e in garantie.
    Legat de incalzire mai greu a motorului de verificat termostatul.

    Comment


    • Originally posted by pistritu View Post
      Legat de incalzire mai greu a motorului de verificat termostatul.
      Dupa 6000km sa pice termostatul, asta ar fi chiar buna.

      Comment


      • Originally posted by Stormy View Post
        Dupa 6000km sa pice termostatul, asta ar fi chiar buna.
        Se poate bloca pe deschis termostatul. Esti in garantie te poti duce la reprezentanta si verifica. Nu te costa nimic. Nu e prima oara cand se intampla la masini. Sau te consideri mai special???

        Originally posted by Stormy View Post
        La minusuri as adauga ca, la temperatura actuala, se incalzeste foarte greu motorul. Dimineata fac pana la serviciu 16km (8km afara si 8km in oras), avand in vedere aglomeratia din bucuresti, abia daca ajunge temperatura la 80° si temperatura aerului tras de motor nu depaseste 10°.
        Ma gandesc sa-mi iau un plastic dinala care acopera grila de jos.
        Trebuie sa mergi la service la garantie. Nu este normal deloc ce relatezi mai sus. Ai o problema.
        Last edited by 77sky; 8 December 2019, 17:20.

        Comment


        • Făcea ca toți dracii în ultimele zile. A urmat tratamentul dur... Picior pe frână și accelerație. Rezultatul ​​​​​​
          Vine și la mine, e claro

          Comment


          • Un an nou plin de liniște va doresc toturor! Fiecare cum știe și poate

            Comment


            • Pe topicul acesta ar trebui urat se pare un 20-20 "nezdruncinat"

              @ rodavidoff, poti da te rog mai multe detalii? Totusi suntem aici sa ne ajutam unii pe altii. Discutiile pe PM ajuta, totusi problemele unora ar fi fi de interes si pentru ceilalti, indiferent de ce stie si ce poate fiecare. In cazul trepidatiilor (mai ales la JS3) Dacia se pare ca a "capotat", ramane sa ne ajutam intre noi (eu am TS4, peste 40k km fara trepidatii, dar empatizez cu problema asta).

              Comment


              • Originally posted by rodavidoff View Post
                Făcea ca toți dracii în ultimele zile. A urmat tratamentul dur... Picior pe frână și accelerație. Rezultatul ​​​​​​
                Vine și la mine, e claro
                Deci... Asa face toate... Din pacate...
                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                Comment


                • Am făcut cum povestea colegul taximetrist mai de mult. Anume picior pe frână și accelerație ușoară (cam 2500 rpm) . Circa 5 secunde. Nu a mirosit a ambreiaj deloc. Apoi a mers ca în prima zi. Ce sa mai zic... Nimic. Sper sa nu fie cazul prea des de apelat la așa ceva că e clar ca nu e de bine. Mă rog...

                  Comment


                  • Zilele astea incercam sa le gasesc o scuza celor de la Dacia, de ce nu vor sa mareasca turatia motorului la ambreiere, la plecarea de pe loc. Poate turatia mica e totusi o masura de siguranta, de care nu se poate trece. Ganditi-va ce s-ar intampla daca robotul ar face o greseala si ar cupla prea repede la o turatie mare, sau daca kissing point s-ar deregla (nu stiu daca se poate). Sau, de exemplu la temperaturi diferite sau in conditii de umezeala, cand difera coeficientul de frecare. Ar fi un pericol, pentru ca ar determina o plecare in forta sau ar da un sut masinii, atunci cand te astepti mai putin. In anumite conditii, ar putea genera un accident.

                    Comment


                    • Este adevarat. Insa toate aceste conditii, in care tractiunea ar fi peste "asteptarile" soft-ului, ar fi detectabile cu un senzor giroscopic daca am masura viteza de rotatie, sau senzori inertiali daca am masura inertia in mod liniar. Numai ca ar costa suplimentar. Din pacate, este posibil ca din cauza lipsei unor senzori care probabil ar fi costat 50 € cu toata infrastructura auto necesara (nu doar senzorul in sine), sa fi generat necazuri cu acesta cutie.

                      Comment


                      • Daca ar mari turatia motorului la plecarea de pe loc mersul "linistit" (crawling) nu ar mai fi deloc linistit: ar accelera puternic si apoi frana de motor ar smucii puternic masina ca sa o readuca in limita a 7km/h de rulare. In treapta 1 frana de motor se simte foarte puternic.
                        I have no special talent. I am only passionately curious.

                        Comment


                        • poate cu senzori mai performanti silviule, giroscopici de exemplu cum spune @gcmc4

                          asa da dacie performanta cu senzori giroscopici de uzina pe original nu cumparati de pe aliex si montati la coltul strazii.

                          Comment


                          • Tind sa cred ca nu e neapărat turația de crawling. Pentru ca tepideaza doar când e foarte rece sau foarte încins "ambreiajul". Mai degrabă are de a face cu materialele folosite. E intuiție nu mă bazez pe nimic concret (exista și informațiile despre același tip de vibrații la cele manuale, pe 0.9 TCe).

                            Comment


                            • Originally posted by george.sce View Post
                              poate cu senzori mai performanti silviule, giroscopici de exemplu cum spune @gcmc4
                              asa da dacie performanta cu senzori giroscopici de uzina pe original nu cumparati de pe aliex si montati la coltul strazii.
                              Da, aia ar fi fost parte dintr-o solutie eleganta de auto-calibrare. E suficient un banal accelerometru pentru a detecta vibratiile.

                              ~~~

                              rodavidoff , avem de a face cu un cumul de factori. Un material mai bun tind sa cred ca doar ar cu ceva mai mult durata de viata a ambreiajului. Daca nu rezolvi si cauza, calibrarea dinamica a cursei (mai ales ca la 0.9TCe vorbim de actionare pe cablu si nu hidraulica ca la dCi, adica mult mai precisa) degeaba schimbi materialul.

                              Avem exemple de cutii ce inca nu intampina problema asta si tind sa cred (sigur 90%) ca e dat de faptul ca nu merg mult timp in mediu urban aglomerat (aici vorbesc de orase precum Bucuresti, Cluj sau Timisoara).

                              Pe ce ma bazez cand spun toate astea? La calibrarea manuala facuta de mine la anumite intervale. Acum am inceput sa le maresc sa vad care ar fi maximul. Pana acum ambreiajul rezista ca nou. (are aprox. 20k km cel nou; primul schimbat la ~30k).

                              Un modul de auto-calibrare ar fi rezolvat problema DAR ar fi crescut si pretul ei, din pacate. Pentru ca un accelerometru bun, pentru automotive, costa destul + restul mecanicii + partea de software.
                              Last edited by Silviu; 11 January 2020, 23:08.
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • Subscriu postului lui Silviu , pe acest topic am sustinut si eu aceleasi idei.
                                Trepidatiile sunt generate mecanic de elemente din lantul cinematic (mai ales materialul de frictiune). Iar cauzele sunt un cumul de factori.
                                Eu nu am trepidatii, peste 40 000 km din care vreo 30% (foarte estimativ) in traficul bara la bara (si alte orase devin din ce in ce mai aglomerate). Dar si modul de utilizare conteaza, de la oprirea\pornirea motorului si pana la “jocul celor doua pedale”. Stiu ca voi fi “aspru combatut” dar cred ca si aceste lucruri simple si banale au influenta lor.
                                Da, am mai spus ca si la multe manuale au aparut trepidatiile (calitatea, dar depinde si de cum este folosit ambreiajul) insa la “robotizate” softul si partea de hardware au si ele o influenta (vor face acelasi lucru de sute de mii de ori). Nu cred ca lucrurile sunt atat de simple, altfel cei de la Dacia\Renault le-ar fi rezolvat pana acum. Aici ar mai fi insa de punctat insa si “aportul” deciziilor celor de la “etajele superioare”. Oricum ramane de remarcat faptul ca au scos o “robotizata” la doar 500 euro cand la celelalte marci aceasta porneste de pe la vreo 1400 euro (cati dintre clienti ar mai fi optat pentru Easy-R daca trebuiau sa plateasca in plus sa zicem vreo 1500 euro?). Cam greu insa sa faci ceva foarte ieftin si foarte bun.
                                La “defuncta” turatia dupa pornirea motorului era de 1400-1500 rpm timp de 3-4 minute indiferent de temperatura exterioara dupa care scadea la vreo 750 rpm. Si nu zmucea la plecarea de pe loc, la vreo 150k km cand am dat-o cadou avea ambreiajul original, actualul propritar (mai tinem legatura) este si el multumit. Da un accelerometru bun ar ajuta insa multi fosti colegi de forum se plangeau de alte erori, alte costuri, alte “distractii”. Si la fel multe reprezentante ridicau din umeri la problemele lor. Dar aparut colegi ce au rezolvat pana la urma aceste lucruri.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google