Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ gecmc94 si dincolo am spus ca toti producatorii procedeaza asa (fiecare vrea sa arate ca a lui "e mai mica").
    Dar la Dacia pe langa nesimitire e si ilogic. Cum naiba sa sustii ca toate consumurile (urban, extraurban si mixt) sunt la fel? La achizitia masinii am salvat absolut toate documentele (inclusiv de pe site), in toate era la fel. Acum au mai modificat cate putin pe ici-pe-colo.
    La Lodgy acum cel urban e 4.6, la Logan vezi atasat (bine ca au mai pus o mica diferenta intre ele). La Easy-R lipsesc complet (sa fim on-topic). O captura din brosura Logan descarcata acum de pe site, tot egale (probabil ca Dieselul consuma la fel indiferent de regim).
    Cu totii stim ca ne mint "pe fata" dar macar sa o faca mai frumos, cu o anumita logica si sa fie macar consecventi cu pacaleala lor in toate documentele.

    Oricum ma bucur de "reintroducerea JS3". Raman de vazut si celelalte detalii.
    Attached Files

    Comment


    • Consumurile oficiale, date la lansare Lodgy și X52 și după lansarea X52 ph2 (2017)
      Attached Files
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • georgstelsib Da, calibrarea a fost facuta cu asteptare 1 minut intre operatii (2 minute, doar ca sa fiu sigur)

        Comment


        • Putin offtopic si apoi revin la Easy-R. @ t0rquemada multumesc pentru capturi, confirma ce am scris. Cele mai vechi (Euro5) mai erau cum erau dar cele pentru Euro6 si dupa 2017 sunt hilare. Ultima ta captura este elocventa (o am si eu plus altele in care sunt aceleasi date).
          Iar cele actuale sunt penibile. Aici as nota si ce se scrie jos cu litere mici la Notiuni juridice, comentez doar asta (desi si restul ar fi de discutat): “Consumul și emisiile declarate sunt determinate în urma unor teste efectuate într-un laborator acreditat, în condițiile standard impuse de reglementările în vigoare la data fabricației vehiculului, …..”. Si s-au “scos” cu asta. Daca laboratorul Lu’ Peste scrie ca la diesel consumul este 3.7l/100km in toate regimurile de condus atunci cei de la Dacia se “mandresc” cu asta in toate documentele lor tehnice oficiale ani buni de zile . Datele tehnice pana la urma sunt oferite de producator si sunt responsabilitatea sa, inclusiv verificarea “laboratorului”. Clientul vede cat consuma masina pe care o conduce si nu il intereseaza ca superlaboratorul acreditat a facut testele pe Marte (chiar si respectand “reglementarile in vigoare”) ori “justificarile” acestuia. Si\sau niste contopisti de la Dacia au decis sa mai taie si ei ceva "sa dea si mai bine"?
          Iar asta cu acelasi consum indiferent de regim e o sfidare a bunului simt.
          Aberant, dar de ce fac asta? Pentru ca pot si isi permit, plus ca e la moda. Domnii de la etajele superioare insa ignora o lege a naturii: orice actiune are si o reactiune. Cat de curand vor simti si ei reculul (mai ales in “vremurile” acestea)

          Inapoi la Easy-Rul nostru. Se observa ca si la astea noi “reintroduse” diferenta fata de cele manuale este tot de 500 euro. Mentin garantia la ambreiaj? Au rezolvat problema trepidatiilor (la ultimele, inainte sa il retraga si sa “capoteze” demonstrand inconsecventa si neputinta nu era rezolvata)?. Vor bajbai in continuare in cautarea de solutii? Vor fi sau nu mai multi “tepari”? Deocamdata au “reinceput” cu stangul, vezi configuratorul, fara consumuri, au cam intrat in “era secretomaniei”, etc…Ramane de vazut.

          Si partea plina a paharului. Dacia a reusit totusi sa scoata pe piata o “robotizata” la un pret imbatabil ce a avut o buna “priza” la clienti oferind chiar si garantia ambreiajului. Din punctul asta de vedere as spune: BRAVO DACIA! Cu putina perseverenta si mai multa deschidere Easy-R poate fi un real succes (cel putin pentru JS3 si un regret pentru TS4).

          Insa mult mai important decat toate astea este calibrarea reusita de colegul Onixer. A dovedit ca se poate face foarte simplu si usor. As sugera daca tot foloseste ddt4all sa faca si un backup, am scris cum se face, nu se stie niciodata (iar cu modul DDT din PyRen se face mult mai simplu). Chiar si cateva capturi cu parametrii actuali nu strica, se pot compara cu cei dupa o eventuala urmatoare calibrare.
          Last edited by Gil26; 16 April 2020, 18:31.

          Comment


          • Nu vreau sa va dezamagesc dar calibrarea nu cred ca va rezolva nimic. Curand va merge identic. Sper sa nu am dreptate, dar am experiente cu cutii de acest gen.
            La inceput se face calibrarea si reinvata niste chestii. Mai citeste cutia niste parametri in urmatoarele zeci de km si ulterior revine la vechile naravuri.
            Sunt curios daca asa va fi si de aceasta data.

            Comment


            • @ valioglu si eu inclin sa cred ca ai dreptate referitor la calibrare. Si Silviu daca tin bine minte a spus ca a facut-o de cateva ori. Iar cativa useri rusi au spus ca au "legat-o" si cu un ambreiaj mai de calitate. Plus ca si cei de la Dacia au tot incercat-o si dupa ceva timp trepidatiile au revenit.
              Neavand pana acum trepidatii (la TS4 al meu) nu am folosit inca recalibrarea deci nu pot sa spun nimic despre efectele ei pe termen lung (tocmai de aceea am insistat pe eventuala variatie a parametrilor colegului, dar deh fiecare ofera sau nu detaliile dupa cum considera). Metoda in sine este insa simpla si poate fi facuta si in afara reprezentantelor.
              Last edited by Gil26; 16 April 2020, 18:56.

              Comment


              • Originally posted by Gil26 View Post

                Si partea plina a paharului. Dacia a reusit totusi sa scoata pe piata o “robotizata” la un pret imbatabil ce a avut o buna “priza” la clienti oferind chiar si garantia ambreiajului. Din punctul asta de vedere as spune: BRAVO DACIA! Cu putina perseverenta si mai multa deschidere Easy-R poate fi un real succes (cel putin pentru JS3 si un regret pentru TS4).
                La ce te referi? E varianta de success dintre cele doua.

                Comment


                • @ Orednas nu as spune chiar asa. JS3 s-a vandut mult mai bine decat TS4, “tractorasele” fiind din ce in ce mai putin “atractive”. Apoi au fost si cateva TS4 cu ceva trepidatii (vreo doua doar aici pe forum). O paralela ar fi cu virusul asta, cu cat sunt mai multe persoane testate cu atat pot fi descoperiti mai multi infestati.
                  Pot fi insa putin subiectiv si offtopic dar cred ca la TS4 pe langa actionare ajuta atat motorul cat si etajarea cutiei cu 6 trepte. Eu dupa aproape o viata de condus benzinare diferite marci si capacitati cilindrice (dar evident toate “automate”) mi-a fost greu la inceput sa ma obisnuiesc cu Sanderica, mi-au trebuit vreo 2-3 luni. Dar acum m-as desparti greu de el, imi place raspunsul masinii, dinamica, treptele scurte la urcare si lungi la coborare, etc.. Mai putin poate acea subturare de care tot am scris si uneori nu pot sa o evit in trafic (pe manual nu stiu daca am condus mai mult de 20-30 minute de proba).

                  Viitorul insa pare sa fie al JS3 (si chiar nu stiu de ce TS4 a fost “ingopat” iar 1.5dCi “traieste”). Acum depinde cat de frumos sau urat va fi, atat pentru cei de la Dacia cat si pentru clienti. Iar aici oricat ar da unii vina pe cei din urma (catalogati drept tepari, habarnisti, etc.) pana la urma tot producatorul este factorul determinant. Asta chiar daca si modul de exploatare are si el o mica influenta. Dar pana la urma Dacia incaseaza bani pe masinile produse si vandute pentru a fi conduse de oameni obisnuiti si nu de cosmonauti sau extraterestri.

                  Deci depinde de Dacia\Renault daca va fi win-win sau lose-lose situation (win-lose poate fi doar pentru un timp foarte-foarte scurt) cu acest JS3 “reloaded”.

                  PS: iar “umblatul” cu ocaua mica nu ajuta pe nimeni deloc.

                  Comment


                  • Onixer , mare realizare (prin curaj) . La mine , dupa recalibrarea in service s-a comportat foarte bine , mult mai bine decat inainte. Dupa cum spunea colegul rus/ neamt (eu am citit postarea in germana) faci recalibrarea dupa fiecare schimb de ulei . Confirmarea lui Onixer ca dureaza foarte putin ne-ar incuraja , iar daca o facem de pe telefon cu programul Ecu tweaker este si mai simplu. Important este sa faci operatiunea dupa ce vii de la un drum mediu cu bateria bine incarcata ( la service pt. siguranta iti pune robotul pe baterie) . Apoi daca gresesti ceva din graba (desi nu se prea poate) nu se intampla niciun dezastru . Reiei operatiunea de la capat.

                    Comment


                    • Calibrarea este un drum "batatorit" si e limpede ca are efecte pozitive (pentru cat timp e alta discutie).
                      O descriere amanuntita se poate gasi aici: https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-...mi-rukami.html
                      Sau ceva asemanator aici: https://www.drive2.ru/l/529447560318812437/
                      Fiecare foloseste ce program doreste si ce interfata detine dar e bine ca acestea sa fie cat mai sigure. Grija si la eventualele erori.
                      PS: userul serge e rus.
                      Last edited by Gil26; 17 April 2020, 12:12.

                      Comment


                      • Scuze din graba, al doilea link se poate inlocui cu asta: https://www.drive2.ru/l/529489616638...age=0#comments

                        Pentru cine nu doreste sa foloseasca Google translate traducerea ar fi cam asta:

                        Pasi calibrare:
                        1. Porniți contactul, dar nu porniți motorul. Lansați procedura Teach in clutch end position. Durata de rulare este de aproximativ 5-6 secunde. (veți auzi actuatorul mișcându-se).
                        1. După operație, apăsați butonul STOP și opriți \ porniți contactul.
                        2. Așteptăm 5-10 secunde și lansam procedura Gearbox Teachin. Nu opriți contactul. Durata de rulare este de aproximativ 1 min.
                        3. După operație, apăsați butonul STOP și opriți \ porniți i contactul.
                        4. Porniți motorul și așteptați 15-20 de secunde, apoi lansam procedura Teach in clutch touch point. Durata de rulare 5-10 secunde.
                        5. După operație, apăsați butonul STOP și opriți contactul. Așteptăm să se oprească releul principal (aproximativ 4 minute)
                        6. Pornim motorul și verificăm.

                        Comment


                        • Si tot am mai uitat ceva (ori graba ori varsta). Este bine sa se citeasca si procedurile referitoare la calibrarea ambreiajului din documentul generat pe baza seriei VIN (pot urca din nou unul generic pentru 0.9 TCe Easy-R).
                          Fiecare face ce doreste pe masina sa dar in lucrul pe CAN uneori pot fi valabile si legile lui Murphy (atasat 13 capturi).
                          Attached Files

                          Comment


                          • Eu personal nu am oprit / pornit contactul intre punctele de "In clutch end position" si "Gearbox Teach in", am respectat doar timpii de asteptat pana la stop, iar dupa pornire cand am setat "clutch touch point" nu tin minte sa fi oprit contactul si asteptat pana sa se opreasca releul, dar a iesit ok. Totusi sugerez sa se respecte ce a spus Gil26, nu cum am facut eu.

                            Comment


                            • Multumiri . Asta dovedeste ca operatiunea nu este deloc critica . Eu voi folosi ecutweaker de pe telefon , voi initia operatiunea dupa un drum de cel putin 30 km cand tensiunea bateriei va fi de cel putin de 11,5 V (in repaus) si uleiul cald in cutia de viteze . De ce? Actuatoarele consuma curent si tensiunea va cadea , viteza si precizia actuatoarelot putand a fi influentata . Uleiul cald din cutie favorizeaza "imbucarea" perfecta a pinioanelor in diferitele trepte de viteza , precizia cursei actuatoarelor putand a fi astfel modificata ( aceste situatii sunt ipotetice dar perfect posibile)

                              Comment


                              • Intr-adevar, eu eram nerabdator, masina nu a mai fost pornita de o saptamana, am facut asa, cu un oarecare risc, cu toata cutia si ansamblul rece, dimineata. Totul a decurs ok si schimba foarte fluid, nu am mai simtit trepidatii de atunci si m-am mai tot plimbat si am incercat sa o fac sa tremure dar nu am reusit

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google