If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
screenshot.jpg
Doar cu contactul pus. De obicei la primul semafor intra si S&S fara clima. Baterie de aproape 3 ani. Mers zilnic (in ultimul an) in jur de 10-12 km urban.
Si despre ”Adică cum, să nu mai fie ieftin și bun ?” uite ca se poate acelasi lucru la fel de bine (daca nu chiar mai bine) care se face in reprezentante sau contracost de catre alti specialisti. Doar cu o chinezarie ieftina si un soft descarcat\instalat gratis.
Long story short:
- cu contact pus,motor nepornit, toate calculatoarele sunt trezite și au, unele din ele, consum maxim, caz în care tensiunea ajunge la 12v
- cu contact pus și tensiune sub 12v(11.99v e sub 12v !) e posibil să ai surprize, dacă ți-a mers ție nu înseamnă că merge la toți
- chiar dacă ai 12,xxxx V măsurați cu multimetrul Fluke ăia 9,5v pot apărea în momentul în care calculatorul de cutie "trage" de actuatoare, caz în care procedura eșuează
- pentru reprogramare (minim 20min maxim cât vrea serverul) tensiunea trebuie să fie minim 13,6v cu contact pus și motor oprit
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
De unde am concluzionat? Pentru că dacă citești ce a scris colegul cu voltmetru etalonat, încerca să convingă pe jr65 că atât indică o baterie cu un astfel de voltmetru (#4960), care îi spunea că o astfel de baterie este goală (#4955). Citește mai cu atenție că altfel se supără unii că nu ai capacitate de analiză.
Pai hai sa recitim cu totii ce scrie in #4960: "gecmc 94, eu am vorbit despre un voltmetru de calitate , adica etalonat . Vezi ca scrie si in Google.". Acum fiecare intelege si pricepe ce doreste, dar se pare ca le cam incurci. Oricum poate ne "traduci" si noua (si mai ales fara suparare) unde e valoarea aia ca nici in #4955 nu am gasit-o.
@ gabrieln1960, multumim, cam pe acolo ar fi si la mine (plus sau minus functie si de alti factori).
@ t0rquemada, acum am vazut si postul tau.
Long story si mai short: exact asta am spus, colegul Onixer a facut calibrarea mult mai rapid decat cei din reprezentanta (cu tot CLiPul si serverul lor) si nici nu a avut nevoie de "robotel" pentru asta (dar clar ca trebuie avut grija).
Nu stiu ce nu ai inteles din faptul ca am acest incarcator (adevarat ca e destul de scump) si il pot folosi oricand daca doresc\am nevoie.
Si despre ”Adică cum, să nu mai fie ieftin și bun ?” uite ca se poate acelasi lucru la fel de bine (daca nu chiar mai bine) care se face in reprezentante sau contracost de catre alti specialisti. Doar cu o chinezarie ieftina si un soft descarcat\instalat gratis.
Citezi remarca scoasă din context, respectiv încărcătoarele recomandate de Renault, care au preturile în ieftine de 500 -1300euro fără tva
De reținut, și cu asta închei subiectul
Faptul că o mașină e reconfigurată/reprogramată, pe garanție, fără ca "mecanicul" Dorel/Gigel/Ionel/Vasilică să respecte procedura și dă cu virgulă, Dorel/Gigel/Ionel/Vasilică va plăti din buzunar calculatorul defect - scrie și în cele n ecrane de atenționare
Faptul că cineva încearcă aceeași procedură doar că așa a văzut el pe net și din fericire (a se citi greșeală) îi reușește, nu înseamnă că e o operațiune cu riscuri zero, în caz de probleme e bun de plată
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Prea multa patima. Cand am facut atentionarea, am vrut sa fiu de ajutor. In primul rand ca sa nu ramana cineva in minte cu valoarea 11,5 V = baterie ok.
Apropo, dar off, pe balcon am bateria Matizului dat la rabla. Cu el si cu compresorul am refacut presiunea pt centrala. In doi ani a vazut redresorul de 3-4 ori. Oricum sta standby de 3 luni.
Am pus acum multimetrul pe baterie: 12,35V.
In rest total de acord cu : Interpretarea datelor obtinute cu acestea iar este o treaba de persoana experimentata .
Am spus : 11,5V e semn de baterie descarcata, daca nu cumva are si alte probleme.
@ t0rquemada reciteste tot ce am scris inclusiv remarca scoasa din context, mai ales ca se poate face acelasi lucru (daca nu chiar mai bine) decat in reprezentanta sau specialist contracost. Punct. Doar cu o chinezarie ieftina (ma refeream la ELM, dar se poate extrapola si pentru un redresor) si un soft descarcat\instalat gratis.
Stii si tu foarte bine ca in unele lucruri ELM327 cel ieftin si softul gratis "bate la fund" interfata scumpa, Reprog si "servele" cu tot cu "încărcătoarele recomandate de Renault" la 13.4V. Iar despre incarcatoarele astea unele lucruri se pot face si fara ele, se pot folosi unele mai ieftine sau mai scumpe, etc.
Despre faptul ca cineva incerca aceeasi procedura de pe net nu cred ca e absolut nimic gresit in asta atata timp cat urmeaza o procedura testata, urmeaza pasii cu grija si atentie. Riscurile pot fi minimalizate daca nu chiar reduse la zero. Clar insa ca orice modificare se face cu asumarea raspunderii de catre fiecare (lucru subliniat de nenumarate ori). Si pana la urma fiecare decide ce\cum\daca isi asuma asta sau nu pe propriul autovehicul.
Despre faptul ca "o mașină e reconfigurată/reprogramată, pe garanție" am mai discutat. Plus ca multe sunt si iesite din garantie. Apoi sunt nenumarate exemple si pe acest forum in care Dorel/Gigel/Ionel/Vasilică (chiar si incepatori) nu au platit din buzunar nici un calculator defect in urma modificarilor aduse. Au reusit sa faca modificarile foarte simplu si usor fara a se mai deplasa si a mai plati pentru asta.
Dar tii mortis sa induci ideea ca doar tu si reprezentantele puteti face bine toate astea. Ti-am mai spus, stai linistit ca veti avea clienti destui, la reprezentanta unde merg (si sunt multumit) trebuie facuta programare cu vreo doua saptamani inainte.
Ontopic: uite ca sunt si colegi de forum care au facut singuri calibrarea la Easy-R si nu doresc sa fie "tepari" ai garantiei.
PS: Iar cu asta inchei si eu acest subiect aici: in viata nu tot ceea ce este scump este neaparat si bun (reciproca la celebra ta "teorema").
@ jr65, corect (desi nimeni nu a spus ca 11,5 V = baterie ok), cu incarcarea\starea bateriei trebuie avut grija. Si mai ales cand se lucreaza pe CAN.
Logica perfecta . Capacitatea de "analiza si sinteza" creste odata cu varsta , experienta si volumul informatiilot inmagazinate in "sertarele " creierului.
Acuma , nu cumva sa interpretezi si tu , ca te-am facut batran . Uneori cred ca exprimarea noastra nu trebuie sa fie prea concisa , chiar lapidara. Se construiesc prea multe "scenarii" dupa.
Salutare, am gasit pana la urma DDT4ALL si instalat o baza de date mai recenta, din cate am vazut, impreuna cu un ELM327 am reusit sa fac procesul de recalibrare a cutiei de viteze. Curios, ma asteptam sa dureze mai mult dar a fost chiar scurt. Imi tremurau mainile pe tastatura la laptop, dar la final a reiesit o cutie care schimba foarte lin, fara trepidatii la pornire si care ambreiaza foarte usor. Multumesc de ajutor!
si asta:
Intr-adevar, eu eram nerabdator, masina nu a mai fost pornita de o saptamana, am facut asa, cu un oarecare risc, cu toata cutia si ansamblul rece, dimineata. Totul a decurs ok si schimba foarte fluid, nu am mai simtit trepidatii de atunci si m-am mai tot plimbat si am incercat sa o fac sa tremure dar nu am reusit.
S-ar putea sa gresesc, dar cred ca este si placerea de descoperi, invata si explora lucruri noi (valabila si la\pentru mine). Iar asta nu o poate estompa nimeni oricat ar incerca. Si apoi tocmai de aceea scriem cu totii pe aici, sa ne ajutam unii pe altii.
Da, dupa cum am spus si eu, subliniat de Gil26, am facut cu un oarecare risc si eram constient ca puteam sa iau masina cu platforma si sa o duc la reprezentanta pentru toata aventura asta.
Am facut recalibrarea cutiei JS3 exact dupa instructiunile inaintasilor ( multumiri Gil26 ). Operatiunea a fost facuta cu Ecu Tweaker de pe un S8 cu un ELM cu cip pic 18f25k80 .
Pentru a nu pierde conexiunea BT m-am postat in fata torpedoului pe scaunul pasager . Ba chiar mai mult, fiindca suntem inca la inceput si suflam si in iaurt , am desperecheat si reimperecheat tel . cu ELM-ul prin BT pentru a fi cat mai siguri de comunicare.
In etapa I nu am auzit decat un singur clic al actuatorului ( daca voi veti sesiza mai multe sa spuneti) , dupa asta am asteptat cca. un minut si "stop".
In etapa II-a am auzit multe clik-uri , cutia a trecut prin toate vitezele , inclusiv prin marsarier ( s-a aprins camera de mers inapoi ) , a durat mai mult , poate un minut . Dupa incetarea click-urilor iarasi am asteptat cca. un minut si ... "stop"
In etapa III-a cu motorul pornit , nu am auzit niciun click , poate din cauza motorului . Oricum am asteptat cca doua minute pana sa dau stop . Am oprit motorul , am luat contactul si am asteptat cca. 5 minute . Am scos cheia , am asteptat pana la stingerea bordului ( asta cam gratuit , nu cred ca are vreo importanta) . Am pornit motorul si la drum . Eu oricum nu aveam decat foarte rar vibratii dar acum mi s-a parut ca masina merge ca "unsa" . Am incercat sa induc vibratiile prin franarea usoara la plecatul inainte , inapoi , cu rotile bracate ,etc. nu am reusit . Astazi o sa las masina la odihnit si o s-o incerc maine dimineata la rece .
Opreatiunea a durat cam 12 minute si cred ca merita a fi facuta la fiecare 5 000 km cand incepeau sa apara vibratiile.
A doua zi ... fara vibratii , schimbarea treptelor in mod mormal si mod ECO foarte catifelate.
Insa , n-ar trebui sa ne facem iluzii false ca vibratiile vor disparea doar prin recalibrare . Vibratiile sunt generate de alte cauze , mecanice si fizico-chimice iar recalibrarea cutiei nu va imbunatati decat finetea schimbarii treptelor.
Totusi dracul (trepidatiile astea) nu e chiar asa de negru (orice nas isi are nasul).
Recalibrarea ajuta oricum, iar pana acum pe topicul acesta scorul este 2-0 (recalibrari reusite - ECU "busite"), plus cele cateva recalibrari reusite pe TS4 ale unui coleg pentru care am toata stima.
PS: Pentru cine foloseste EcuTweaker grija si la CanTimeout (vezi atasat).
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment