Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
@ nickey1982, este offtopic dar la tine se pare ca problemele ddt4all sunt diferite de cele EcuTweaker. Toate elementele (ELM327 - sistem operare - program diagnoza - baza de date) trebuie sa corespunda si ca regula generala trebuie atentie si rabdare. Voi incerca pe scurt sa dau cateva detalii dar subiectul este mult mai "stufos".
Despre ELM327 sunt tone de material, rezultatele obtinute cu ELM benchmark, ELM identifier, etc. trebuie bine interpretate. Faptul ca ELMul "lucreaza" cu alte aplicatii (Torque) este irelevant. Am folosit ELM benchmark pentru interfata mea WiFi dar nu am mai gasit captura. Pe langa asta totusi trebuie selectate bine celelalte optiuni din pagina de start (vezi atasat): selectia portului, tipul de interfata(Wifi), viteza portului (functie de adaptor) si adresa WiFi (si aici trebuie sa coincida cea interfetei pentru sistemul de operare, la mine este cea din atasament). Eu am verificat insa foarte bine interfata cu ELMcheck din PyRen sau Pyclip(vezi atasat, verificarea comenzilor AT importante este OK, doar 11 erori). Daca erau pana in 15 erori activam software flow-control, daca erau mai multe aruncam interfata.
Sistemul de operare este important pentru buna legatura dintre interfata si programul de diagnoza (programul de protectie, porturile, datele mobile, etc.)
Programul de diagnoza este determinant. Pentru ddt4all sunt diferite versiuni si diferite instalari. Pentru varianta unlocked a EcuTweaker 1.85 chiar autorul aplicatiei a spus ca este cu unele probleme si a lansat chiar EcuTweaker-debug.apk, deasemenea Cedric Paille a recomandat tot timpul sa se foloseasca varianta ddt4all in locul celei pentru Android.
Fisierele (mai ales versiunea) din baza de date trebuie sa concida cu cele pentru masina detinuta. Si despre acestea este o ampla discutie. Valabila regula ca nu tot ce este mai mare si mai nou este neaparat mai bun ( doar cele 15-18 fisiere sunt cele necesare pentru masina sunt suficiente, si clar ca acestea se pot adapta).
Nu am prea mult timp, dar despre EcuTweaker uite ce spune chiar dezvoltatorul:
"On Android 9+, if you can't connect to a WiFi ELM device, enable location service in your Android settings.Some WiFi ELM sometimes bug and overflows input buffer (not my fault)."
Si doar cateva alte impresii (sunt foarte-foarte multe altele):
"I'm using a wifi obd2 adaptor - seems to work fine with android apps. I can connect to it using ddt4all and things seem to work fine, till I select an actual ECU and then the program hangs. On the console, I get a flood of messages saying: "Connection to ELM was lost. Port Closed"
"The ddt4all elm test does not work because the answer to ATZ is a non-ASCII compliant character.You can use or dispose of it for TorquePro."
Ambele programe lucreaza bine la mine cu ELM327 WiFi pe care il am. Daca as dori sa modific ceva pe masina, eu am resetat doar intervalul de service (asta referitor la cine spunea ca "mi-a iesit") pentru ca efectiv nu am avut nevoie sa modific altceva, atunci as folosi varianta pentru Windows (ddt4all). Sau si mai bine Modul DDT din Pyren. Iar daca ar fi sa trimit comenzi mai lungi atunci clar interfata pe USB.
Asta cu "eu stiu mai bine" sau "mi-am facut temele" nu ajuta deloc. Programele de diagnoza sunt bune si utile dar trebuie explorate si intelese, mai ales ca se dezvolta continuu.
Sunt doar niste opinii, pana la urma fiercare face ce\cum doreste pe masina sa, cu asumarea consecintelor. Dar graba, sarirea unor pasi, pierderea conexiunii, etc. maresc riscurile. Iar lucrurile ce par uneori simple pot deveni "complicate" cand se intra in detalii.Last edited by Gil26; 10 May 2020, 17:23.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by nickey1982 View PostEu am incercat acesti pasi (ELM benchmark) si se blocheaza cu "Not Responding". O sa reincerc si o sa fac capturi de ecran.
PS: toti pasii sunt importanti.
- Likes 1
Comment
-
Multumesc mult pentru raspunsuri. Cunostinte am (sunt I.T.-ist), rabdare am, timp nu prea am. Dar, o sa imi fac putin. Am vazut pe Youtube, ca in DDT4all, nu e obligatoriu sa apara acel COM1 port. Cert e ca si DDT4all si ECU tweaker se conecteaza cu ELM, dar nu schimba si date mai departe. O sa incerc si cu alt Port Speed. O sa fac filmulete si capturi de ecran, sa fie mai clar ce fac si ca urmez pasii corecti.
Comment
-
De ce nu descarci : https://play.google.com/store/apps/d...entifier&hl=ro . Daca se conecteaza cu softul totul este ok . Iti ofera date si despre protocoalele de comunicare . Probleme am avut si eu la imperecherea ELM-ului cu ECU masinii. Sa nu scapi din vedere contactul pus.
Comment
-
Am fost la masina si am revenit cu informatii. Atasez capturi de pe telefon si 2 teste de pe PC filmate video:
https://www.screencast.com/users/cat...6-8b75f33e697d
https://www.screencast.com/t/byROnR0Z1
La ECU Tweaker cand apas pe Select Device nu face nimic. Pe Youtube am vazut ca ar trebui sa mearga si sa poti selecta ELM.
Cu am zis anterior, pe PC are trebui sa mearga fara acel COM1 port, asa am vazut in mai multe video-uri.
Comment
-
Offtopic, scurt info atasat, sau direct de la "sursa" (canadienii de la ELM Electronics): https://www.elmelectronics.com/wp-co.../ELM327DSH.pdf
Attached Files
- Likes 2
Comment
-
Nu am primit decat o poza pe email unde arata ca aic: https://techstar.ro/169-interfata-au...m-327-v21.html cu mentiunea ca specificatiile sunt la fel ca la majoritatea, dar ca rezultatul este cel din captura.
Pentru 20 de lei transportul, o sa fac schimbul.
Comment
Comment