If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Poti sa depasesti pe M - eu in general asa fac - retrogradez in treapta pe care o consider eu ok - gen 3 sau 4 o calc si dupa ce depasesc dau pe A din nou.
Ea oricum retrogradeaza daca simte ca o calci mai tare, dar e acel lag pana gandeste - schimba etc. Asa o anticipezi tu
Silviu, nu am avut intentia sa fac vreo ironie si nici nu imi sta in fire sa ofensez persoane, apreciez fiecare post si respect parerile fiecarui user din prezentul topic. Faptul ca dedicam minute bune din viata noastra postarii pe acest forum este laudabil. Toti suntem mai mult sau mai putin subiectivi si toti avem ceva de invatat din experienta altora. Faza asta cu "depasirea" camionului" am intilnit-o des, nici nu cred ca am citat-o din forumul asta, daca a fost prezentata de vreun user care s-a simtit ofensat de comentariul meu poate mai ironic, imi cer scuze.
Consider ca e ok sa avem un topic comun easy-r, comparatiile intre experientele celor cu 0.9 vs 1.5 mai clarifica niste detalii.
Reducerea acceleratiei intr-o depasire este atipica ca sa nu-i spun greseala...
din punctul meu de vedere se intampla atunci cand soferul este nesigur pe el sau face depasiri pe muchie, caz in care eu nu as face-o pe modul automat la masina aceasta
Controlul autovehicului in depasire trebuie sa fie activ. Nu te lansezi ca `berbecul` cu acceleratia la podea fara sa evaluezi ce se intampla pe parcurs.
De exemplu, daca cel pe care il depasesti incepe sa vireze putin stanga, ce faci? Continui depasirea sau reduci sa vezi ce intentii are si apoi continui daca mai poti realiza depasirea in conditii de siguranta?
Originally posted by Asteroid
Faza asta cu "depasirea" camionului" am intilnit-o des, nici nu cred ca am citat-o din forumul asta, daca a fost prezentata de vreun user care s-a simtit ofensat de comentariul meu poate mai ironic, imi cer scuze.
Mea culpa ca am exagerat si eu afirmatia despre ironie.
Depasirea autocamionului mi s-a intamplat mie, eram in Auto, am lasat fin din acceleratie, ca autocamionul incepuse usor sa treaca de axul drumului, moment in care a trecut in a 6-a iar apoi aproape imediat, in a 5-a inapoi si apoi am reluat acceleratia (autocamionul se incadrase inapoi in banda lui). In mod normal nu ar fi trebuit sa reactioneze asa prompt si sa creasca treapta ci ar fi trebuit sa astepte putin mai mult.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Easy-r in modul auto este gandita pentru consum cat mai redus, adica turatii cat mai mici, la limita inferioara a eficientei dinamice, conducand astfel spre un comportament "mai lenes" al masinii, indiferent de motorizare. Cei cu dci au dreptate cand zic ca trebuie sa fie atenti in oras cu ea si sa nu o lase sa ruleze la 1000 rpm...cred ca ar fi capabila.
Eu la tce ma apropii in Auto la turatii de diesel cateodat.
Dupa cum spuneam azi ca se zice despre cutiile automate, sunt "legate la ochi" dar chiar si asa, depasirile se pot face dinamic si la ture multe si in Auto intr-o treapta inferioara ultimei (ex. 4 la tce si 5 la dci) daca se aplica o anumita progresie de apasare a pedalei. Nu vorbesc aici de kick down.
Deci, sunt convins ca sti ca situatia expusa de tine este normala, imediat ce softul a detectat o reducere a profitat sa schimbe a 6a, ca sa iti faca o economie la consum. Camionul si masina de pe contrasens sunt problema ta, ca sofer, nu a ei, ca robitozare. Sunt infinite situatiile in care un vehicul se poate afla la un moment dat si este imposibila replicarea lor de catre soft precum si integrarea si aplicarea solutiei optime doar printr-o apasare de pedala care sa reprezinte comanda suprema. Ar fi nevoie de un supercomputer si de zeci de senzori.
Clasic, cam la orice cutie automata/robotizata, reducerea acceleratiei (pozitie pedala) sub un anumit punct si daca masina ruleaza la acel moment peste o anumita viteza conduce la schimbarea in treapta superioara cu consecinta pierderii elanulului/cuplului/dinamicii, ziceti-i cum vreti voi.
Este fascinant de observat ca robotizarea asta imprima senzatii diferite in utilizare fiecaruia dintre noi, unii mai experimentati, altii incepatori, altii experti.
Eu, din contra, as fi vrut o pedala mai putin sensibila in prima treime, mi se pare cateodata, in treptele inferioare 1-2 ca prea "fuge" nervoasa (asta ca sa le facem in ciuda celor cu Ferrari si Porsche )
Controlul autovehicului in depasire trebuie sa fie activ. Nu te lansezi ca `berbecul` cu acceleratia la podea fara sa evaluezi ce se intampla pe parcurs.
De exemplu, daca cel pe care il depasesti incepe sa vireze putin stanga, ce faci? Continui depasirea sau reduci sa vezi ce intentii are si apoi continui daca mai poti realiza depasirea in conditii de siguranta? .
Depinde când il vezi că începe să vireze... daca este încă în fața ta, la viteza aia nu vei regla nimic din acceleratie, doar frana te poate ajuta... daca o face in timpul dublării nu-ți rămâne decât soluția unei eschive către stânga din volan cu accelerare la maxim, astfel încât să ieși din raza lui de acțiune!...si sa te rogi sa te ajute Cel De Sus!
Tocmai pentru că nu agreez ideea de a te lansa ca berbecul, depășirile trebuiesc făcute in deplina siguranta, după o asigurare temeinica și eventual cu cutia pe M!
daca o face in timpul dublării nu-ți rămâne decât soluția unei eschive către stânga din volan cu accelerare la maxim, astfel încât să ieși din raza lui de acțiune!...si sa te rogi sa te ajute Cel De Sus!
Am inteles. Dupa ce ca esti la limita te duci si in extrema.
In situatia a doua franezi si incerci sa eviti prin stanga. Prin franare ajungi mai repede inapoi in spatele lui decat prin accelerare sa-l devansezi.
Tocmai pentru că nu agreez ideea de a te lansa ca berbecul, depășirile trebuiesc făcute in deplina siguranta, după o asigurare temeinica și eventual cu cutia pe M!
Bun, am revenit on-topic. De acord cu asigurarea mai putin cu cutia in M.
Azi am incercat din nou (imi permite drumul pana la lucru) singur fiind, nu in depasire si raman la concluzia ca reactioneaza prea repede la schimbarea in sus (prea repede = la mai putin de 1 sec de cat am redus foarte putin pedala).
Ar fi interesant de vazut daca si la 0.9tce e la fel.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Poti sa depasesti pe M - eu in general asa fac - retrogradez in treapta pe care o consider eu ok - gen 3 sau 4 o calc si dupa ce depasesc dau pe A din nou.
Ea oricum retrogradeaza daca simte ca o calci mai tare, dar e acel lag pana gandeste - schimba etc. Asa o anticipezi tu
Confirm si eu cele scrise mai sus.Exista situatii mai ales in oras ,unde trebuie sa faci depasiri din scurt,sau vrei sa schimbi banda si este extrem de neplacuta si periculoasa acea intarziere la retrogradare in modul drive,parca esti infranat.De cateva ori am fost la mila celor de pe banda pe care vroiam sa intru si nu prea mi-a placut chestia asta
Mie imi place sa anticipez si sa nu abuzez de frana tot timpul.
Am inteles. Dupa ce ca esti la limita te duci si in extrema.
In situatia a doua franezi si incerci sa eviti prin stanga. Prin franare ajungi mai repede inapoi in spatele lui decat prin accelerare sa-l devansezi.
Este inutil sa despicam firul in patru... vorba multa saracia omului!... de vorbit este al naibii de usor... mai complicat este sa si pui in practica!
Nu erai inca nascut cand studiam notiunile de conduita preventiva in ciirculatia rutiera care se predau in scolile de soferi de stat! Mai am si acum bibliografia in biblioteca... este mai actuala ca oricand!
PS
De curiozitate: cam cate sute de mii de km ai la activ?
De cateva ori am fost la mila celor de pe banda pe care vroiam sa intru si nu prea mi-a placut chestia asta
Senzatia asta eu o resimt la plecarea de pe loc la intrarea de pe un drum lateral... pe langa faptul ca la plecare este mai lenesa (dar poate inca nu am reusit eu sa ma obisnuiesc), la incadrarea pe banda schimba treptele asa de lent incat si pe mine ma pune la mila celui ce vine din spate, pe care il vad in oglinda ca se tot apropie si se tot apropie.
Last edited by tipicarul; 26 April 2017, 13:16.
Reason: Automerged Doublepost
„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Nu erai inca nascut cand studiam notiunile de conduita preventiva in ciirculatia rutiera care se predau in scolile de soferi de stat! Mai am si acum bibliografia in biblioteca... este mai actuala ca oricand!
Tot scolile alea ce invatau soferii sa tina mana pe volan in pozitia 10-14, ca asa e bine? Tot pe atunci tin minte ca daca loveai un pieton ce a traversat prin loc nepermis erai scos vinovat pentru ca nu ai condus preventiv. Acele vremuri?
Astea sunt argumente? In loc sa discutam serios aruncam in fata o idiotenie de genul celei de mai sus si gata avem dreptate...
PS
De curiozitate: cam cate sute de mii de km ai la activ?
Vreo 315k.
Originally posted by tipicarul
Senzatia asta eu o resimt la plecarea de pe loc la intrarea de pe un drum lateral... pe langa faptul ca la plecare este mai lenesa (dar poate inca nu am reusit eu sa ma obisnuiesc), la incadrarea pe banda schimba treptele asa de lent incat si pe mine ma pune la mila celui ce vine din spate, pe care il vad in oglinda ca se tot apropie si se tot apropie.
Daca e tinuta prea usor din pedala atunci si acelerarea este minima.
Se poate calca acceleratia mai mult in plajele 1700-2500 si cand ajunge aproape de 2500 se poate relaxa pedata putin pentru a o obliga sa schimbe tr. superioara si tot asa in fiecare pana se ajunge la viteza dorita mai repede. Cel putin la mine merge asa aproape tot timpul (inca nu m-am obisnuit 100% cu pedala de acceleratie).
I have no special talent. I am only passionately curious.
Cand plec de pe loc cu rotile bracate maxim (sau aproape) intr-adevar pare ca se misca mai greu, de fapt "gandeste" mai mult pana sa creasca turatia si implicit sa inceapa deplasarea mai vioaie. "Mai mult" nu înseamn o secunda, undeva la sfert de secunda, estimez eu, e relativ totul, depinde de pozitia pedalei. Poti sa previi asta si sa apesi mai mult de jumatate pedala dar sa fii atent sa revii repede. Risti sa o "zbugheasca" si sa o proptesti in gard.
Similar cu urcatul bordurii.
Eu urc borduri/obstacole pornind de la 0 km/h din pozitia in care roata este lipita de bordura (ideal e sa urci cu cate o roata pe rand) si, in lipsa posibilitatii de a face balans sau de a-i da un impuls mai mare cu ajutorul ambreiajului, apas aproape de podea acceleratia si in momentul in care simt ca urca ii "tai gazul" si revin cu piciorul pe frana.
Oarecum mi se pare normal sa se simta acest mic lag la un motor mic cu cuplu redus (0.9 tce), la virare pe loc rezistena la inaintare este mai mare deoarece rotile directoare nu sunt perfect aliniate in virare (nici nu au cum) si apar frecari suplimentare.
Tot scolile alea ce invatau soferii sa tina mana pe volan in pozitia 10-14, ca asa e bine? Tot pe atunci tin minte ca daca loveai un pieton ce a traversat prin loc nepermis erai scos vinovat pentru ca nu ai condus preventiv. Acele vremuri?
Astea sunt argumente? In loc sa discutam serios aruncam in fata o idiotenie de genul celei de mai sus si gata avem dreptate...
Vreo 315k.
Daca e tinuta prea usor din pedala atunci si acelerarea este minima.
Se poate calca acceleratia mai mult in plajele 1700-2500 si cand ajunge aproape de 2500 se poate relaxa pedata putin pentru a o obliga sa schimbe tr. superioara si tot asa in fiecare pana se ajunge la viteza dorita mai repede. Cel putin la mine merge asa aproape tot timpul (inca nu m-am obisnuit 100% cu pedala de acceleratie).
Regret nespus ca nu ma pot ridica la nivelul de seriozitate si inteligenta al domniei voastre! Ca atare, in urmatoarea perioada va veti afla pe lista mea cu useri ignorati.
"Succesuri" nebanuite la batutul cu caramida in piept si umflatul din gusa!
Cand plec de pe loc cu rotile bracate maxim (sau aproape) intr-adevar pare ca se misca mai greu, de fapt "gandeste" mai mult pana sa creasca turatia si implicit sa inceapa deplasarea mai vioaie. "Mai mult" nu înseamn o secunda, undeva la sfert de secunda, estimez eu, e relativ totul, depinde de pozitia pedalei. Poti sa previi asta si sa apesi mai mult de jumatate pedala dar sa fii atent sa revii repede. Risti sa o "zbugheasca" si sa o proptesti in gard.
Similar cu urcatul bordurii.
Asa se intampla si la diesel. La bordura se comporta mult mai bine, are alt cuplu la turatii joase... eu am garaj in panta si ma declar pe deplin multumit de comportamentul ei la urcare si franare la perete... impreuna cu sistemul HSA ofera o precizie deosebita... cred ca daca aveam cutie manuala maltratam ambreiajul mult mai rau.
De fapt garajul este in rampa, adica deasupra nivelului strazii!
Last edited by tipicarul; 26 April 2017, 17:51.
Reason: Automerged Doublepost
„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Si eu consider ca softul asigura uzura/patinarea minima a ambreiajului in diverse situaii. Se simte asta foarte clar.
La turatii aproape de ralanti si intr-o zona linistita poti auzi actuatorul si frecarea discului pe placa.
Dieselul are cuplu mai mare, e normal sa fie mai potent.
Faptul ca ambreiajul se uzeaza mai repede sau greu e legat de calitatea materialelor urilizate la fabricare, softul asigura idealul timpilor de patinare si procentul de parinare/cuplare.
Aceiasi metoda de abordare a bordurilor o fac si cu dieselul meu de baza (L200 de 2.5L) cu cutie automata si, exceptand diferenta de capacitatea de trecere a obstacolelor, tot asa procedez: gaz maxim si reducere imediata ca sa urc o bordura.
Faptul ca ambreiajul se uzeaza mai repede sau greu e legat de calitatea materialelor urilizate la fabricare, softul asigura idealul timpilor de patinare si procentul de parinare/cuplare.
.
Vorbind despre aceeasi calitate a inelelor de frictiune (se pare ca referintele componentelor ambreiajului propriu-zis nu difera), utilizata in cele doua variante de actionare, manual/automat.
Tot scolile alea ce invatau soferii sa tina mana pe volan in pozitia 10-14, ca asa e bine? Tot pe atunci tin minte ca daca loveai un pieton ce a traversat prin loc nepermis erai scos vinovat pentru ca nu ai condus preventiv. Acele vremuri?
Astea sunt argumente? In loc sa discutam serios aruncam in fata o idiotenie de genul celei de mai sus si gata avem dreptate...
Vreo 315k.
Pentru colegii care fiind mai putin initiati, risca sa poata lua de buna orice aberatie aparuta pe aici:
Salutare tuturor si bine v-am gasit! Am citit absolut toate postarile din acest topic. Ca sa nu lungesc introducerea, intru direct in pita. Am achitat avansul pentru Dacia Sandero Stepway Prestige 0.9 TCe Easy-R insa nu am testat aceasta motorizare. Ma simt la fel ca si Tipicarul: nedumerit (putin spus). Adevarul este asta: banuiesc ca orice masina as conduce, tot ar fi mai buna decat ceea ce am avut. Ma refer la comparatia cu alegerea prezenta: cativa ponei in plus, insonorizare existenta, miroase a nou ( doar daca cel care mi-a coborat masina de pe platforma nu a calcat in vreo bucurie) garda la sol mai ridicata si multe altele.
Precizez faptul ca nu am condus pana acum o automata ci doar masina proprie: Dacia Sandero 2008 1.2 16V + GPL. Am efectuat cateva teste cu Stepway Prestige 1,5 dCi 6+1 si Logan 0.9 TCe 5+1. Am sunat la "Vocea Clientului" ca sa ii intreb unde anume in vestul tarii exista masina pe care doresc sa o testez si pe care am comandat-o "pe orb", insa fara succes. M-am inscris la un test drive la "Iulius Mall" Timisoara (5-7 mai) la lansarea noii versiuni de Logan: Logan MCV Stepway, in speranta ca poate vor aduce aici motorizarea cautata de mine.
Din cate am citit aici de la proaspetii posesori ai acestei motorizari si ai cutiei robotizate, mi-a cam pierit cheful sa conduc o robotizata insa nu sunt convins pe deplin de asta. Sincer vreau ca sa fie totul bine cu acest motor de 0.9 TCe in tandem cu Easy-R iar unul dintre motive este unul cat se poate de simplu: ma doare zona lombara, chiar deasupra piciorului stang. Hernie de disc. Simt durerea mai accentuat in timpul condusului in oras, atunci cand stau bara la bara. Tare imi doream ca sa nu mai folosesc piciorul stang la condus. Si ocazia s-a ivit (intr-un mod neprogramat si nefericit), am fost implicat intr-un accident acum aproape doua luni. Un camion de 12 tone a intrat in mine (din spate) si apoi...puteti uita. Dauna totala! Ca sa raman la subiectul discutat aici, cam asta e. Pendulez intre a renunta la cutia robotizata sau a merge pe banutii mei, intr-o aventura mirifica. Vorba lui Jean-Luc Picard: "Dacia... The final frontier...These are the voyages of the Sandero Stepway Prestige 0.9 TCe Easy-R. It's continuing mission: To explore strange new dealers...To seek out new mechanics; new motorizations...To boldly go where no car has gone before! Am sa revin (sper) cu test drive-ul facut.
Iata singurele filmari care m-au convins sa continui totusi sa sper ca va fi bine: https://www.youtube.com/channel/UCwB...e7zHVFnN6ewNhA Sunt in spaniola dar banuiesc ca veti intelege cate ceva de pe acolo. Omul asta si-a dus masina (0.9 TCe Easy-R) prin toate hartoapele, pe toate dealurile, pantele si a condus-o in cam toate situatiile pe care le putem intalni in trafic; atat in oras cat si la drum lung.
Cat despre o opinie mai avizata ca sa spun asa, vis-a-vis de Easy-R a fost cea a domnului Robert Adam, de la Turatii.ro.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment