Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Postare pentru cei care nu au incredere in fiabilitatea actuatoarelor cutiei easy-r 0.9 .

    Am afirmat cateva posturi mai sus ca utilizarea masinii in modul ECO reduce numarul actionarii actuatoarelor pana aproape de jumatate si astfel asigura functionarea acestora pentru mai mult timp . Afirmatia mea ( verificata de altfel atent in practica ) a starnit ilaritatea colegului Gil26 .
    Acuma , doar pentru cei care au curiozitati tehnice le propun cateva observatii proprii .
    Situatia I .Avem in fata un deal de lungime medie , in rampa medie , rulam in modul normal tr.V-a cu cca 90 -100 km/h , cand ajungem aproape in varf viteza scade in jur de 70km/h iar cutia retrogradeaza in tr.IV-a . Imediat ce ajunge in varful dealului schimba din nou in tr. –V-a . Ce inseamna asta ? La retrogradare in tr.IV avem trei actionari ale actuatoarelor , doua la ambreiaj (debreiere/ambreiere) si una la cutie , deci 3 . In varf la trecerea din nou in tr. V-a avem din nou inca 3 actionari . Deci 3+3=6 actionari.
    La o noua urcare a dealului , dar de data aceasta in modul ECO , vom observa ca viteza va cobori spre 60 km/h dar nu va retrograda in tr. IV- a , isi va continua drumul fara sa schimbe treptele , deci actionari actuatoare zero . Scor final 6 -0 .
    Situatia II . Ne continuam drumul iar in fata avem o curba relativ stransa , in jur de 110 grade . Circulam cu aceeasi vireza ca mai sus , franam , viteza coboara aproape de 70km cutia schimba din nou in tr IV-a , inca 3 actionari actuatoare . Acceleram , trece in tr.V-a , inca 3 actionari . In total 6 . Daca rulam in modul ECO o sa observam ca nu retrogradeaza deloc . Scor din nou 6 – 0 . Deci pana acum scor total 12 – 0 .
    Sitatia III . Ne deplasam pe drum drept dar avem in fata un obstacol / vehicul mai lent ,caruta sau tractor . Din nou suntem nevoiti sa reducem viteza iar cutia in modul Normal va retrograda . Daca suntem in modul ECO nu va schimba treapta daca nu intram sub 60 km. Deci am mai facut economie de inca 6 actionari . In aceste trei situatii am “facut economie” de 18 actionari actuatosre . Scor 18-0 .
    La urcat serpentinele in mod automat ECO ( eu urc de multe ori in mod manual fiindca mi se pare ca gestionez mai bine schimbarile) faci economie de o gramada de actionari ale actuatoarelor ( o schimbare de treapta = trei actionari actuatoare) .
    Prin ce se deosebeste modul ECO de modul Normal ? Pe langa gestionarea consumurilor energetice ale masinii , in special ale aerului conditionat , in modul ECO schimbarea treptelor se face diferentiat . In modul Normal schimbarea treptelor se face apropiat de turatia de cuplu maxim , cca.3500 ture , asta pentru ca dinamica masinii sa fie foarte buna .Acceleratia 0-100 km pronisa de fabricant va fi atinsa numai asa .In modul ECO dupa cum ati observat , schimbarile au loc mult mai jos , ramane mai mult timp intr-o viteza inferioara , sta intr-a a V-a mult si bine , pana aproape de 58 km/h , kick down-ul este intarziat si niciodata nu veti avea acceleratia promovata de fabrica. De aici si numarul de actionari ale actuatoarelor mult mai scazut . Eu l-am estimat la ceva mai mult de jumatate , dar este posibil ca in anumite configurari ale drumului sa fie si mai mare . Scorul de 18-0 actionari in doar trei situatii curente pare a fi relevant.
    Daca o sa va starneasca si voua hilaritate urmare a experientelor proprii , sunt dispus sa-mi pun cenusa in cap.

    Comment


    • @ georgstelsib interesante testele, situatiile, contorizarile, scorurile, etc.
      Insa cuvintele cheie in "monitorizarea" aceasta ar fi "rulam", "continuam drumul", "circulam", "franam", "acceleram" (si doar un exemplu ar fi situatia 1 unde 70 km\h # 60 km\h) si daca exploatai diferit dinamica masinii in aceste situatii poate scorul era altul.
      Plus ca sunt destule cazuri cand numarul de actionari in modul normal poate fi chiar mai mic decat in modul ECO (functie de modul cum folosim cele doua pedale)
      Toate astea depind in foarte mare masura de modul de condus, trafic, incarcare, dinamica, etc. in diferite situatii.
      Si raman la parerea ca este foarte greu de dovedit ca in modul ECO actionarile se reduc la jumatate (sau chiar mai mult dupa cum ai scris) fata de cel normal intr-o exploatare normala de lunga durata.
      Faptul ca fiecare poate capata experienta in a exploata masina pentru a avea cat mai putine schimbari posibile (asa cum s-a mai scris) e alta discutie.
      Cum am mai spus: depinde de fiecare cum interpreteaza\judeca lucrurile.
      Last edited by Gil26; 30 May 2020, 14:05.

      Comment


      • [QUOTE
        Faptul ca fiecare poate capata experienta in a exploata masina pentru a avea cat mai putine schimbari posibile (asa cum s-a mai scris) e alta discutie.
        Cum am mai spus: depinde de fiecare cum interpreteaza\judeca lucrurile.[/QUOTE]

        Ca sa nu mai fie nevoie sa interpretam noi dupa cum ne duce capul si sa nu ne mai chinuim cu "jocul celor doua pedale" , fabricantul / fabricantii au introdus modurile de exploatare " Normal" ,"ECO " , "Sport" , etc . care induc comportamente diferite , cu efecte diferite si astfel nu ne mai iau foc neuronii .


        Last edited by georgstelsib; 30 May 2020, 14:35.

        Comment


        • Eu zic ca actuatoarele sunt fiabile si nu trebuie sa ne batem capul cu ele. Eu nu am auzit de probleme nici la noi, nici la rusi, nici la nemti si nici in America Latina. Singura problema a acestei cutii o reprezinta reglajul sau calibrarea pentru plecare de pe loc.

          Comment


          • Aoleooo..... da multa rabdare mai aveti cu mizeria asta de robotizata

            Daca ma fericea 'cel de sus' cu asa ceva o dadeam de girla pe sant de mult, faceam foamea si luam masina cum trebuie sh nemtesc dsg adevarat decit asa ca voi sa pling la fiecare colt de strada.

            Comment


            • Originally posted by nickey1982 View Post
              Eu zic ca actuatoarele sunt fiabile si nu trebuie sa ne batem capul cu ele. Eu nu am auzit de probleme nici la noi, nici la rusi, nici la nemti si nici in America Latina. Singura problema a acestei cutii o reprezinta reglajul sau calibrarea pentru plecare de pe loc.
              Chestia asta am spus-o si eu in vreo doua randuri . Dar sunt persoane mai prevazatoare care care prefera si masurile de preventie . A preveni este mai ieftin decat a remedia , iar eu dau dreptate celor care actioneaza conform instinctului de conservare.
              Last edited by georgstelsib; 30 May 2020, 15:18.

              Comment


              • Originally posted by george.sce View Post
                Aoleooo..... da multa rabdare mai aveti cu mizeria asta de robotizata

                Daca ma fericea 'cel de sus' cu asa ceva o dadeam de girla pe sant de mult, faceam foamea si luam masina cum trebuie sh nemtesc dsg adevarat decit asa ca voi sa pling la fiecare colt de strada.
                Am eu DSG nemtesc. Si il vand si mi-am comandat Logan Stepway cu cutie manuala. Nu glumesc, l-am comandat deja si vine in august.
                Daca as avea robotizata as incerca curatarea si as schimba discul in caz ca nu merge. Si as face readaptare.

                Comment


                • Originally posted by georgstelsib View Post
                  Ca sa nu mai fie nevoie sa interpretam noi dupa cum ne duce capul si sa nu ne mai chinuim cu "jocul celor doua pedale" , fabricantul / fabricantii au introdus modurile de exploatare " Normal" ,"ECO " , "Sport" , etc . care induc comportamente diferite , cu efecte diferite si astfel nu ne mai iau foc neuronii .
                  Legat de interpretare, chiar si la o prima vedere scorul de "neprezentare" 18-0 ar duce cu gandul la un meci "aranjat", iar asta ar tine si de "cum ne duce capul". Ramane totusi de apreciat chinul de a demonstra ceva ce este greu de dovedit ("jumatatea" actionarilor).
                  De acord cu comportamente diferite si efecte diferite, dar aici desigur ca este o alta lunga discutie.

                  Si ca sa nu ne ia foc neuronii, cred ca in locul frumoasei "povesti" cu "situatiile" era mult mai simplu de folosit softul masinii, se putea foarte usor crea un fisier .csv (chiar si grafice) folosind unele programe (ex CLiP, PyRen, etc.). Am spus cred pentru ca eu le-am folosit doar pentru unii parametrii ai injectiei, dar in mod sigur s-ar putea si pentru transmisie (unul rapid care imi vine acum poate ar fi ex ET288, etc....). Atunci ar fi fost si "dovada" in cele doua moduri.Dar tot ar ramane subiectivismul si relativitatea rezultatelor prin prisma celor ce am scris in postul precedent.
                  Eu nu am sa fac asa ceva pentru ca il consider un timp pierdut. Nu are rost si nici sens sa incerci sa demonstrezi asa ceva (dar incercarea si timpul colegului raman totusi de apreciat).

                  Comment


                  • Si daca tot s-a spus de cine "a lansat teoriile cu calitatea garniturilor de frictiune" pe langa postul mentionat al lui mrK. as mai cita vreo doua de pe la inceputuri (ce ar parea binevenite in contextul actual):

                    tipicarul : "Oricata teorie incercam sa invocam noi pe aici si sa speculam vis-a-vis de imbunatatirea software, pana cand Dacia nu se hotaraste sa puna un ambreiaj de calitate care sa faca fata conditiilor de lucru impuse de echiparea masinii cu o cutie robotizata si la care materialul de (anti)frictiune sa isi pastreze calitatile pe timp indelungat, problema va ramane vesnic aceeasi"

                    valioglu: "Subscriu la ce a scris colegul Valderama. Este evident o problema de material de frictiune si de arcuri, deci discul e principalul vinovat. Atunci cand se foloseau materiale de frictiune pt ambreiaj si frane pe baza de azbest cuplarea sau franarea se facea foarte lin (mecanicii foloseau termenul "cleios"). Am prins acea perioada si trecerea la materiale de franare ecologice (azbestul poate provoca cancer nasol la plamani, vezi Steve McQueen) si se simtea tare diferenta"

                    Comment


                    • Fiindca de multe ori am fost ispitit sa inserez proverbe , zicatori , dictoane , acum ma abat si citez din Eminescu :

                      E usor a scrie versuri,
                      Cand nimic nu ai a spune,
                      Insirand cuvinte goale
                      Ce din coada au sa sune ...

                      Si totusi mai adaug : " sunt acri strugurii la care nu ajungi " cu referire la zicerea vulpii .

                      PS . Inca un proverb poporal : " Cainele moare de drum lung ....................."
                      Last edited by georgstelsib; 30 May 2020, 16:19.

                      Comment


                      • proverbe , zicatori , dictoane, poezii,......

                        Interesant si util.

                        Comment


                        • Eu raman la ideea mea, ca softul trebuie adaptat pentru hardware. Daca e prea greu sa modifice timpii de ambreiere pentru diferite temperaturi ale discului de ambreiaj, atunci sa dezactiveze macar temporar crawlingul la temperaturi extreme. Cand programezi, trebuie sa te asiguri ca optimizezi totul la maximum, pentru hardware-ul pe care il ai. Dau aici un exemplu, consolele pentru jocuri Xbox sau PlayStation, unde fiecare joc e optimizat, pana ruleaza perfect, adica daca ai o secventa cu explozii, unde jocul ar sacada, reduci putin calitatea video, dar te asiguri ca totul merge cursiv.

                          Comment


                          • Referitor la 1 Gear , uite valorile mele : capturile sunt luate in graba , dar le intelegi tu .

                            Prima captura este dupa recalibrare , iar a doua este de inainte ,
                            Attached Files
                            Last edited by georgstelsib; 30 May 2020, 16:54.

                            Comment


                            • La mine e mai mare diferenta: 784 inainte si 779 dupa.

                              Comment


                              • Deci si la tine a scazut dupa recalibrare . Maine voi incerca o noua captura dupa a doua recalibrare . Apoi voi mai circula ceva si voi face o noua recalibrare ( a-III-a) , sa urmaresc modificarile in dinamica .

                                Daca am mai avea date si de la altcineva , poate ne vom putea face o parere .
                                Last edited by georgstelsib; 30 May 2020, 18:18.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google