Postare pentru cei care nu au incredere in fiabilitatea actuatoarelor cutiei easy-r 0.9 .
Am afirmat cateva posturi mai sus ca utilizarea masinii in modul ECO reduce numarul actionarii actuatoarelor pana aproape de jumatate si astfel asigura functionarea acestora pentru mai mult timp . Afirmatia mea ( verificata de altfel atent in practica ) a starnit ilaritatea colegului Gil26 .
Acuma , doar pentru cei care au curiozitati tehnice le propun cateva observatii proprii .
Situatia I .Avem in fata un deal de lungime medie , in rampa medie , rulam in modul normal tr.V-a cu cca 90 -100 km/h , cand ajungem aproape in varf viteza scade in jur de 70km/h iar cutia retrogradeaza in tr.IV-a . Imediat ce ajunge in varful dealului schimba din nou in tr. –V-a . Ce inseamna asta ? La retrogradare in tr.IV avem trei actionari ale actuatoarelor , doua la ambreiaj (debreiere/ambreiere) si una la cutie , deci 3 . In varf la trecerea din nou in tr. V-a avem din nou inca 3 actionari . Deci 3+3=6 actionari.
La o noua urcare a dealului , dar de data aceasta in modul ECO , vom observa ca viteza va cobori spre 60 km/h dar nu va retrograda in tr. IV- a , isi va continua drumul fara sa schimbe treptele , deci actionari actuatoare zero . Scor final 6 -0 .
Situatia II . Ne continuam drumul iar in fata avem o curba relativ stransa , in jur de 110 grade . Circulam cu aceeasi vireza ca mai sus , franam , viteza coboara aproape de 70km cutia schimba din nou in tr IV-a , inca 3 actionari actuatoare . Acceleram , trece in tr.V-a , inca 3 actionari . In total 6 . Daca rulam in modul ECO o sa observam ca nu retrogradeaza deloc . Scor din nou 6 – 0 . Deci pana acum scor total 12 – 0 .
Sitatia III . Ne deplasam pe drum drept dar avem in fata un obstacol / vehicul mai lent ,caruta sau tractor . Din nou suntem nevoiti sa reducem viteza iar cutia in modul Normal va retrograda . Daca suntem in modul ECO nu va schimba treapta daca nu intram sub 60 km. Deci am mai facut economie de inca 6 actionari . In aceste trei situatii am “facut economie” de 18 actionari actuatosre . Scor 18-0 .
La urcat serpentinele in mod automat ECO ( eu urc de multe ori in mod manual fiindca mi se pare ca gestionez mai bine schimbarile) faci economie de o gramada de actionari ale actuatoarelor ( o schimbare de treapta = trei actionari actuatoare) .
Prin ce se deosebeste modul ECO de modul Normal ? Pe langa gestionarea consumurilor energetice ale masinii , in special ale aerului conditionat , in modul ECO schimbarea treptelor se face diferentiat . In modul Normal schimbarea treptelor se face apropiat de turatia de cuplu maxim , cca.3500 ture , asta pentru ca dinamica masinii sa fie foarte buna .Acceleratia 0-100 km pronisa de fabricant va fi atinsa numai asa .In modul ECO dupa cum ati observat , schimbarile au loc mult mai jos , ramane mai mult timp intr-o viteza inferioara , sta intr-a a V-a mult si bine , pana aproape de 58 km/h , kick down-ul este intarziat si niciodata nu veti avea acceleratia promovata de fabrica. De aici si numarul de actionari ale actuatoarelor mult mai scazut . Eu l-am estimat la ceva mai mult de jumatate , dar este posibil ca in anumite configurari ale drumului sa fie si mai mare . Scorul de 18-0 actionari in doar trei situatii curente pare a fi relevant.
Daca o sa va starneasca si voua hilaritate urmare a experientelor proprii , sunt dispus sa-mi pun cenusa in cap.
Am afirmat cateva posturi mai sus ca utilizarea masinii in modul ECO reduce numarul actionarii actuatoarelor pana aproape de jumatate si astfel asigura functionarea acestora pentru mai mult timp . Afirmatia mea ( verificata de altfel atent in practica ) a starnit ilaritatea colegului Gil26 .
Acuma , doar pentru cei care au curiozitati tehnice le propun cateva observatii proprii .
Situatia I .Avem in fata un deal de lungime medie , in rampa medie , rulam in modul normal tr.V-a cu cca 90 -100 km/h , cand ajungem aproape in varf viteza scade in jur de 70km/h iar cutia retrogradeaza in tr.IV-a . Imediat ce ajunge in varful dealului schimba din nou in tr. –V-a . Ce inseamna asta ? La retrogradare in tr.IV avem trei actionari ale actuatoarelor , doua la ambreiaj (debreiere/ambreiere) si una la cutie , deci 3 . In varf la trecerea din nou in tr. V-a avem din nou inca 3 actionari . Deci 3+3=6 actionari.
La o noua urcare a dealului , dar de data aceasta in modul ECO , vom observa ca viteza va cobori spre 60 km/h dar nu va retrograda in tr. IV- a , isi va continua drumul fara sa schimbe treptele , deci actionari actuatoare zero . Scor final 6 -0 .
Situatia II . Ne continuam drumul iar in fata avem o curba relativ stransa , in jur de 110 grade . Circulam cu aceeasi vireza ca mai sus , franam , viteza coboara aproape de 70km cutia schimba din nou in tr IV-a , inca 3 actionari actuatoare . Acceleram , trece in tr.V-a , inca 3 actionari . In total 6 . Daca rulam in modul ECO o sa observam ca nu retrogradeaza deloc . Scor din nou 6 – 0 . Deci pana acum scor total 12 – 0 .
Sitatia III . Ne deplasam pe drum drept dar avem in fata un obstacol / vehicul mai lent ,caruta sau tractor . Din nou suntem nevoiti sa reducem viteza iar cutia in modul Normal va retrograda . Daca suntem in modul ECO nu va schimba treapta daca nu intram sub 60 km. Deci am mai facut economie de inca 6 actionari . In aceste trei situatii am “facut economie” de 18 actionari actuatosre . Scor 18-0 .
La urcat serpentinele in mod automat ECO ( eu urc de multe ori in mod manual fiindca mi se pare ca gestionez mai bine schimbarile) faci economie de o gramada de actionari ale actuatoarelor ( o schimbare de treapta = trei actionari actuatoare) .
Prin ce se deosebeste modul ECO de modul Normal ? Pe langa gestionarea consumurilor energetice ale masinii , in special ale aerului conditionat , in modul ECO schimbarea treptelor se face diferentiat . In modul Normal schimbarea treptelor se face apropiat de turatia de cuplu maxim , cca.3500 ture , asta pentru ca dinamica masinii sa fie foarte buna .Acceleratia 0-100 km pronisa de fabricant va fi atinsa numai asa .In modul ECO dupa cum ati observat , schimbarile au loc mult mai jos , ramane mai mult timp intr-o viteza inferioara , sta intr-a a V-a mult si bine , pana aproape de 58 km/h , kick down-ul este intarziat si niciodata nu veti avea acceleratia promovata de fabrica. De aici si numarul de actionari ale actuatoarelor mult mai scazut . Eu l-am estimat la ceva mai mult de jumatate , dar este posibil ca in anumite configurari ale drumului sa fie si mai mare . Scorul de 18-0 actionari in doar trei situatii curente pare a fi relevant.
Daca o sa va starneasca si voua hilaritate urmare a experientelor proprii , sunt dispus sa-mi pun cenusa in cap.
Comment