Ok. Ii zic și dau comanda.
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
"Da, de acolo l-am cumparat si eu . Am scris si un mic comentariu de incurajare.
Ar mai fi ceva , dar mai scump. Are verde ( vezi in prezentare poza de jos in ELM 327 Identifier) pe toate protocoalele si viteza mai mare de comunicare
https://techstar.ro/5010-interfata-d...ws-cu-led.html"
Tot pe acolo cineva a afirmat "Ai vazut ca totul este pe verde. Al meu cu pic 18f... este mai "handicapat". Dupa ce-l incerci cu ELM327 identifier sa mi-l recomanzi si mie." apoi dupa cateva pagini "Un ELM curent cu "toate verzi" nu cred ca exista" iar acum din nou "Are verde (vezi in prezentare poza de jos in ELM 327 Identifier) pe toate protocoalele...". No comment.
Revenind ontopic:
Originally posted by DannyMC View PostSi eu zic ca problema nu e de fapt cu ambreiajele ci cu turatia la plecarea de pe loc si durata ambreierii! La mine pe CV manuala dupa ceva studiu am observat ca pot reproduce/evita fenomenul indiferent de conditii ( la rece, la cald, vara, iarna, etc).
Apoi sunt si cativa posesori de JS3 care nu o au. Un exemplu de aici ar fi gabrieln1960 care are masina din 2017.
Am scris (destul de "plastic") ca important (pe langa alti factori) e si "jocul cu cele doua pedale". Desi dupa vreo 30 de ani de condus doar "automate" (majoritatea hidramate, dar ultimele au fost si "robotizate") am constatat inca de la drive-test ca EasyR-ul e putin diferit de celelalte. Mie mi-a luat cateva luni sa ma obisnuiesc\inteleg TS4 (iar JS3 este si mai "gingas"). Insa la fel de adevarat e ca nu tot timpul poti controla masina dupa dorinta, uneori mai esti obligat si de alte conditii.
PS: inca din primele mele posturi am insistat pe turatia la pornire si plecarea de pe loc (am dat si exemplul "fostei", indiferent de conditii), iar de timpii de ambreiere\debreiere s-a tot discutat, tin minte ca Silviu a si detaliat la vremea respectiva pozitiile si starile EasyR-ului(se pot urmari\monitoriza foarte usor).
Si de acord, multe se pot reproduce\induce\evita\preveni daca se inteleg bine cauzele\efectele\procedurile.
- Likes 1
Comment
-
Am facut 800 de KM de la calibrare si la prima plecare de pe loc din zi, a aparut un mic tremurat (un pui de trepidatie).
M-am uitat cu softul colegului eastcowboy si am observat (cum banuiam) ca s-a modificat valoarea treptei intai. Cu calibrarea din fabrica aveam 784, dupa calibrare 779, iar acum 781.
I-am facut o calibrare tot cu softul colegului eastcowboy si atasez mai jos capturile de ecran de dinainte si dupa. Valoarea treptei intai a revenit 779 ca dupa prima calibrare.
Fata de softul DDT4all difera ordinea operatiilor, in sensul ca prima se face kissing point-ul ambreiajului cu volanta, cu motorul pornit, apoi cu motorul oprit, pozitia ambreiajului decuplat si ultima data schimbarile cutiei. Dupa fiecare operatue se primeste si un raspuns (un nr. cum multe ciftre), asa ca nu mai trebuie dat Stop cum se facea in DDT4all.
Atrag atentia, ca dupa calibrare apar 2 erori, pe injectie si ABS care trebuiesc apoi sterse. Eu le-am gasit si prima data cand am instalat softul si le-am sters, apoi am verificat periodic si nu au mai aparut, semn ca erau acolo de la prima calibrare. Inainte sa incep calibrarea am verificat si nu era nicio eroare. Dupa calibrare, masina pleaca din nou perfect la prima pornire din zi.
Data viitoare, o sa calibrez doar pozitia treptei 1, pentru ca de restul treptelor sunt multumit.
Ca o concluzie, de vina pare sa autocalibrarea cutiei. Nu stiu daca o putem opri cumva si sa o facem manual, mai rar, la multe mii de km.
- Likes 2
Comment
-
Pai atunci o face aiurea, la cald. Daca ar fi fost corecta, ar fi trebuit ca dupa calibrarea la rece facuta cu Py Clip198 sa rezulte aceeasi valoare. Eu de la inceput am avut banuiala ca daca valoarea de 779 rezultata dupa prima calibrare o sa se modifice, o sa reapara si trepidatia si se pare ca asa a si fost. Daca as mai fi asteptat, probabil ar fi ajuns la 784 unde trepidatia ar fi fost mai pronuntata.
- Likes 1
Comment
-
@ nickey1982 felicitari si toata stima. La fel ca si Onixer ai post "pionier" pe acest forum (tu cu PyClip).
Cu umilinta mentionez ca inca de la sfarsitul anului trecut am propus ca varianta pentru calibrare Pyren (sau Pyclip), este derivat din softul folosit in reprezentanta (CliP), am detaliat si procedura din documentatie. Cu ceva timp in urma chiar am comparat comenzile cu cele din baza DDT (a inginerilor de dezvoltare de la Renault) si erau aceleasi (se poate citi si postul respectiv).
Despre erorile multiplex am vrut sa detaliez (sunt "uzuale" la modificari) dar stimatul coleg eastcowboy a fost mai rapid, cu toate multumirile pentru softul updatat\deblocat\dedicat Dacia si mai ales ajutorul dezinteresat oferit tuturor. Tot respectul pentru astfel de Oameni!
Iar despre "autocalibrare" nu intru in detalii, las un "experimentat" coleg sa o faca si apoi sa se laude (in speranta ca o va face si corect).
Comment
-
Comment