Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ok deci ai refuzat sa iti schimbe ambreiajul (pot intelege motivele dar refuzul ramane). Esti in garantie si trebuie sa treci prin procesul impus de producator. Chiar daca sunt alte 1000 de cazuri similare.

    Tu nu ai niciun raspuns scris de la Dacia deci cel mult informatii transmise verbal. Poti refuza apelul de la Dacia si sa le spui ca sesizarea s-a facut inscris si raspunsul il vrei tot inscris (un motiv in plus ar fi posibila inregistrare a apelului cu care tu nu esti de acord). Daca refuza de mai multe ori sa faca acest lucru te adresezi ANPC.

    Da, stiu ca este un proces anevoios si consumator de timp dar asta e calea de urmat. Altfel tu nu ai cum sa ai pretentii deoarece ei iti pot imputa ca refuzi solutia data de producator pe garantie.

    Dupa ce ai schimbat ambreiajul si problema revine atunci poti emite pretentii sau refuza schimbul cu acelasi tip de ambreiaj. Ai temei sa faci asta. Incearca sa-ti schimbi abordarea si poate ai sanse mai mari de reusita sau poate cu un ambreiaj nou se comporta altfel (nu zic ca asa e dar fara sa incerci nici nu ai cum sa stii).

    PS

    Una sau doua saptamani masina imobilizata pentru un ambreiaj? Sincer nu am mai auzit pana acum de schimbare ambreiaj fara sa fie comandata piesa inainte. In acest caz ar trebui sa primesti masina la schimb sau sa insisti sa schimbe dupa ce apare piesa.

    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • La început asa era, trebuiau sa constate uzura ambreiajului, îți dezmembrau mașina și constatau ca nu au rulmentul de presiune pe stoc, trebuia adus din Franța sau știu eu de unde și dura 2 săptămâni. Asa am pățit și eu și georgstelsib și mai recent Paul2020. Ulterior era destul dacă reclamai trepidații, se făcea constatarea, te programau și-ți schimbau ambreiajul în aceeasi zi, când sosea și rulmentul de presiune.

      Comment


      • Cu mentiunea totusi ca la inceput se facea si o analiza a celor de la Dacia (cel putin din cele relatate pe aici sau alte forumuri).
        Apoi "solutionarea" depindea si de cei din reprezentante, au fost destule cazuri cand se propunea ca o cota parte din cost (variabila si aceasta: 30%, 50%, 80%, chiar si integral desi era inca valabila garantia) sa fie platita de catre client (tot de pe aici si alte forumuri, chiar si straine).
        Iar problema lui Paul2020 pare a fi una aparte. Masina "de aprox 1 an si cateva luni, 13000 km la bord" nu putea fi condusa: "Aparent masina nu vrea sa intre in treapta 1, R e in regula, merge normal, la fel si a 2-A" ). Plus ca "Pana acuma masian s-a comportat foarte bine, nu am sesizat vibratii suparatoare sau altceva suspect." (postul#5594)
        Ii doresc colegului sa fie un alt posesor JS3 de pe acest forum (alaturi si de altii de pe alte forumuri) fara alte probleme, mai ales trepidatii.

        PS: Si "cazul" colegului Ireaza27 il consider unul "aparte", nu ar fi bine sa se aplice "sabloanele" (unele evident gresite). Si eu ii recomand sa mearga in reprezentanta pentru rezolvarea problemelor (destul de clare inca de la bun inceput) ori la cineva care chiar stie ce face si are si mijloacele adecvate. Asta chiar daca pana si in ultimele posturi (ex #5658 si restul) i se recomanda sa tot continue cu "calibrarile" (se poate si asa, insa trebuie procedat corespunzator, indeplinite si respectate anumite conditii, etc.).
        Desigur insa ca fiecare poate interpreta lucrurile dupa cum doreste (bineinteles si proceda in consecinta), sunt simple opinii atat si nimic mai mult.
        Last edited by Gil26; 10 September 2020, 03:35.

        Comment


        • Am patit o chestie ciudata aseara: am vrut sa fac o intoarcere din 3 miscari si am virat la stanga; am oprit si s-au aprins cele 3 liniute verticale in bord, unde e indicat modul de conducere, apoi masina nu a mai vrut sa cupleze nici in marsarier si nici in viteza 1. A trebuit sa opresc si sa repornesc motorul ca sa pot da in spate si sa termina manevra. Ma gandesc ce urat e daca patesti asta in trafic sau undeva in serpentine...

          Comment


          • Poti sa detaliezi putin daca inainte sa apara acele 3 liniute (de fapt e litera E de la error) ai mers cumva in rampa sau in trafic bara la bara, care ar fi putut genera supraincalzirea ambreiajului? La tine cel putin a fost un caz fericit, pentru ca nu s-a aprins si ledul portocaliu si ai putut sa iti continui drumul. Sper sa nu mai reapara si sa fi fost doar ceva temporar. Te rog sa specifici si cati km ai (cred ca ai foarte putini), parca ai si un schimb de ambreiaj, daca imi amintesc bine.

            Comment


            • Oare la mine dupa 10 ore de trafic si prind o cursa din baneasa in berceni dupa ora 17 si fac 2 ore nu o fi supraincalzit ambreajul? DC nu am avut macar o data acele liniute? Este alta problema la el parerea mea nu dau cu parul a schimbat prea repede din d in r sa faca intoarcerea din 3 si poate a zapacito de tot oricum sunt ele zapacite de cand sau fabricat cateva exceptii

              Comment


              • Robert Adam de pe turatii.ro recomanda ca la automate sa se pastreze un interval de doua secunde cand muti maneta intre D R N. Explica si de ce dar nu am retinut.

                Comment


                • Bine zis ca sunt mai "zapacite", eu le-am zis mai "gingase". . Dar daca esti "mai finut" cu ea isi face si "robotizata" asta treaba. O umila parere dupa 30 de ani de condus tot felul de "automate". Dar cu "cel putin la tine a fost un caz fericit" cred ca tine insa de siguranta masinii.

                  Comment


                  • Originally posted by nickey1982 View Post
                    Poti sa detaliezi putin daca inainte sa apara acele 3 liniute (de fapt e litera E de la error) ai mers cumva in rampa sau in trafic bara la bara, care ar fi putut genera supraincalzirea ambreiajului? La tine cel putin a fost un caz fericit, pentru ca nu s-a aprins si ledul portocaliu si ai putut sa iti continui drumul. Sper sa nu mai reapara si sa fi fost doar ceva temporar. Te rog sa specifici si cati km ai (cred ca ai foarte putini), parca ai si un schimb de ambreiaj, daca imi amintesc bine.
                    Nu, nu am mers bara la bara - era o portiune de drum dreapta, chiar fara aglomeratie. Nu era declivitate.

                    Am vreo 18500 km si un schimb de ambreiaj pe la 6000 km (oricum, trepidatiile au reinceput mai demult, dar deocamdata sunt fine - in primavara am sa ma duc iar cu ea in service si am sa solicit inlocuire).

                    Ce sa zic, e posibil sa fie pt. ca am schimbat prea repede din D in R, dar nu mi s-a mai intamplat asta pana acum. Ramane sub observatie...

                    Comment


                    • Revenind la ale noastre. Vineri am facut o verificare a valorii treptei 1 inainte de prima plecare si am gasit-o 783. Bineinteles, cum era de asteptat, masina a trepidat pentru o secunda la prima plecare de pe loc, dar la urmatoarele a mers perfect. Luni cand am plecat din nou, surpriza, a plecat perfect de pe loc, iar dupa un drum de vreo 8 km, cand am ajuns acasa, cu motorul cald, am verificat din nou si din nou surpriza, valoarea era acum 779 (cea pe care eu o consider perfecta). Eram obisnuit ca acea valoare sa creasca la cald si sa scada pe masura ce masina sta si se raceste. Marti dimineata, am verficat din nou inainte de prima plecare si am regasit valoarea 779 si cum ma asteptam, masina a plecat perfect de pe loc.
                      E prima data cand valoarea scade singura fara sa fie nevoie de calibrare. De cateva ori chiar am testat si am dat cu spatele inapoi pe locul de parcare si am repetat plecare de pe loc, dar intotdeauna a doua plecare a fost mereu perfecta. Oricum, pot trai cu faptul ca prima plecare din zi nu e perfecta intotdeauna, iar daca chiar vreau, pot pleca cu treapta 2 sau cu frana de mana ridicata un dinte. In continuare cred ca, cel putin in cazul meu, e o problema care se poate rezolva din soft. S-ar putea ca acea trepidatie sa fie data si de motor care oricum tremura putin pana se incalzeste sau poate chiar de nivelul de umiditate din parcarea subterana care este destul de ridicat.

                      Comment


                      • Originally posted by gabrieln1960 View Post
                        Robert Adam de pe turatii.ro recomanda ca la automate sa se pastreze un interval de doua secunde cand muti maneta intre D R N. Explica si de ce dar nu am retinut.
                        In manualul tehnic de reparatii al batranei Dacii 1300 era specificat acest detaliu de a lasa o pauza de cca 1-2 secunde intre schimbarile de trepte, cu maneta in pozitia neutra. Pentru reducerea turatiilor in cutie si mult mai buna cuplare a sincroanelor si pinioanelor. Asadar nu intr-o secunda a plecat maneta si tot atunci ajunge in alta treapta...

                        Incercati si la cutiile manuale aceasta practica si va veti convinge!

                        P.S Am gasit manualul in cauza, scanat (il avem si in familie, il citeam copil fiind, fara permis, reparand cu tata diverse...)
                        Sunt multe detalii foarte utile si acum in acest manual!
                        Attached Files
                        Last edited by 77sky; 10 September 2020, 18:40.
                        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                        Comment


                        • Exact cum trebuia sa schimbi la Saviem sau Raba cine cunoaste

                          Comment


                          • Poate ca nu m-am facut bine inteles. Nu este vorba sub nicio forma de schimbarea vitezelor in ceea ce priveste "regula" celor 2 secunde. Aici lucrurile sunt clare, calculatorul decide in D cand se schimba vitezele si totul este facut ca la carte, schimba exact atunci cand trebuie si "calca" ambreiajul astfel incat pinioanele niciodata nu au carait sau scrasnit, turatiile sunt controlate automat in functie de cat de tare calci acceleratia si totul functioneaza impecabil chiar daca uneori diferit de cum ar proceda soferul cu o manuala. Chiar si in M schimbarile de treapta sunt foarte bine sincronizate si nu apar efecte nedorite chiar si cand schimbi rapid. Un singur efect poate exista in M si anume atunci cand manevrezi gresit maneta ("+" "-") si poti tura instant motorul excesiv dar astea sunt cazuri cu adevarat exceptionale si tin doar de neatentia soferului. Este pur si simplu vorba de pastrarea a 2 secunde intre mutarea manetei din N in D (cand te pui in miscare in fata), din N in R (cand te pui in miscare spre spate), in succesiunea D N R D (cand vrei de exemplu sa intorci din trei miscari) sau N R N D (cand iesi de exemplu dintr-o parcare in spic). Atat si nimic mai mult.
                            Last edited by gabrieln1960; 10 September 2020, 20:22.

                            Comment


                            • @ gabrieln1960 cred ca ai explicat destul de clar inca de prima data: "recomanda ca la automate sa se pastreze un interval de doua secunde cand muti maneta intre D R N" pentru cine doreste sa inteleaga, cine nu oricum nu va intelege ori da o cauza "generala" la toate problemele astea: "ai mers cumva in rampa sau in trafic bara la bara, care ar fi putut genera supraincalzirea ambreiajului?" (si in celalalt caz a fost ca batul in balta).
                              La fel de clar a explicat si Ireaza27 "Oare la mine dupa 10 ore de trafic...nu o fi supraincalzit ambreajul?....a schimbat prea repede din d in r sa faca intoarcerea din 3 si poate a zapacito de tot"
                              Si ar mai fi cateva "chichite" de "bun simt" ale utilizarii unei cutii automate, mai ales Easy-R.
                              Poate ar fi bine sa explic si eu cele ce am scris, cu "de fapt e litera E de la error" poate aparea din mai multe cauze. Detalii am mai dat si acum vreo doi ani, si atunci am fost puternic "contrat" de "cunoscatori", dar repet esenta: la Easy-R softul pare putin diferit fata de celelalte pe care le-am condus (iar ex mai apropiat ar fi Easytonicul) legat de asta. Si nu doresc nimanui (chiar si "contestatarilor" ori celor ce exclud aceste cauze sau cred ca lor nu li se poate intampla) sa aibe parte de asa ceva.
                              Sau mai plastic spus "oricum sunt ele zapacite de cand sau fabricat" (asta chiar mi-a placut tare mult )

                              PS: din cate stiu gabrieln1960 nu a avut pana acum "experienta" trepidatiilor, sfaturile sale ar bune de urmat (chiar daca unii se considera mai soferi decat toti ceilalti si mari "specialisti" in Easy-R).
                              Cat despre "revenind la ale noastre" si "valori" am mai spus ca incet-incet se va ajunge la concluziile scrise inca din noiembrie anul trecut si pe care le-am detaliat ulterior pe baza unor date\fapte\cifre noi referitoare la calibrare. De fapt in tot acest timp "contestatarii" (care la inceput imi multumeau apoi replicau dur cand le semnalam greselile facute ori afirmatiile complet aiurea) au ajuns sa scrie exact ceea ce scriam si eu cu ceva timp in urma. Reiterez: timpul le "rezolva" pe toate (si in fiecare zi imi place sa invat cate ceva nou).
                              Last edited by Gil26; 10 September 2020, 22:47.

                              Comment


                              • Originally posted by gabrieln1960 View Post
                                Robert Adam de pe turatii.ro recomanda ca la automate sa se pastreze un interval de doua secunde cand muti maneta intre D R N. Explica si de ce dar nu am retinut.
                                am incercat sa caut explicatiile in doua filmulete dar fara succes; chiar sunt curios care este explicatia. Eu spun insa ca nu trebuie sa astepti 2 secunde, chiar as recomanda trecerea din D in R sa se faca repede deoarece se sare peste o pozitie, N si implicit, mecanic, sunt mai putin miscari in cutie.

                                Controller-ul cutiei comanda o schimbare mecanica doar daca schimbatorul sta intr-o anumita pozitie cel putin N ms. Astfel daca din D treceti rapid in R, evident cu trecere foarte scurta prin N (sub acele N ms) cutia o sa cupleze direct R din D. Adica se comporta ca si cum ar fi manuala. Aceeasi idee este si la schimbarea secventiala manuala: daca faceti rapid de 2 ori + sau - va sari din treapta actuala direct in (treapta actuala +/- 2).

                                Cum scria si gabrieln1960 mai sus controllerul stie cat sa astepte sau cand sa faca schimbarea de trepte pentru a folosi momentul optim de sincronizare deci nu are cum sa dea gres. Ce poate sa dea gres insa este decalibrarea acuatorului de pozitie si astfel sa nu mai puna pe pozitia exacta schimbatorul de treapta dar acest lucru va afecta orice mod de lucru, cu asteptare 2 secunde sau fara.
                                Last edited by Silviu; 16 September 2020, 10:49.
                                I have no special talent. I am only passionately curious.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google