Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Este o vorba: never say NO.
    Ambele potentiale probleme sunt rezolvabile (si tine doar de timp pana cand vor aparea si pe aici solutiile, la prima sunt deja confirmate, si la a doua au aparut).
    Iar faptul ca actuatoarele fac mereu acelasi lucru este un dezavantaj in cazul unor probleme dar poate constitui si un avantaj.
    Cu destul de mult timp in urma (cand doar un singur coleg facuse calibrarea aceasta si am oferit mai multe detalii despre rutine, programe, baze de date, etc.) am scris asta: "Calibrarea este un drum "batatorit" si e limpede ca are efecte pozitive (pentru cat timp e alta discutie)." Acum se foloseste pe "scara larga" si pe aici, iar afirmatia ramane valabila.
    Timpul le rezolva pe toate.
    Last edited by Gil26; 29 September 2020, 07:00.

    Comment


    • Eu cred ca tocmai prin acele valori ale ambreiajului si vitezelor incearca sa se compenseze aceste dilatari si coeficienti de frecare la temperaturi diferite.
      Eu am mai testat si pot sa confirm ca prima plecare din zi e direct influientata de ultimul drum din ziua anterioara si de valoarea stocata pentru treapta 1.
      Si am mai observat ceva, cu cat valoarea e mai mica, cu atat secventa de ambreiere e mai lunga.
      Concret, la valoarea de 785 masina cupleaza ambreiajul complet cat timp parcurg o distanta egala cu jumatate din lungimea masinii. La valoarea de 779, parcurg o distanta egala cu lungimea totala a masinii. O secventa mai lunga de ambreiere ajuta la eliminarea trepidatiilor.

      Comment


      • Observatii corecte.
        Incearca si cu un dinte frana de mana .

        Comment


        • Pe langa valorile de referinta mult mai bine si corect ar fi sa se analizeze valorile actuale in functionare. Si sunt sigur (nu din teorie ci din experienta) ca se vor "descoperi" lucruri interesante.

          Comment


          • Baieti, se discuta aici de ani de zile pe marginea acestor trepidatii. Dar de la anul avem se pare o optiune mult mai ok: cutie CVT pe Dacia. Adio trepidatii!

            Comment


            • depinde de cine face softul si de cum lucreaza actuatuarele
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • N-as fi asa sigur ca CVT e lipsita de trepidatii. Iata ce probleme are Subaru: http://www.subarucomplaints.com/cvt/

                TSB 16-90-13R – This TSB covered the 2010-2012 Legacy and Outback following customers experienced sensations similar to “coming to a stop in a manual transmission and failing to depress the clutch.”
                TSB 16-104-17 – Covers the 2015 Legacy and Outback following complaints of “bumping” from the transmissions at idle. Owners described it like getting rear-ended.

                Mie astea doua de sus tot a trepdidatii imi suna. Nu vorbim de aceeasi cutie, dar de aceeasi tehnologie.

                Comment


                • Mda, si va aparea un nou topic pe cealalta sectiune si despre CVT. Dar mai apropiata decat cea de la Subaru ar fi cea de la Nissan (cu destule probleme si ea) ori chiar Koleos (vezi atasat) poate si cu ceva "taieri" de costuri. Eventual un coleg de forum ne poate da mai multe detalii.
                  Insa si CVT-urile astea au problemele lor iar in loc de ambreiaj si actuatoare se poate discuta de "curelusa" rupta, temperaturi ridicate, schimburi de ulei dese, trepidatii (induc si ele), soft, turatii ridicate accelerari slabe si alte cele. Si nu in ultimul rand va fi "intretinerea". Daca cu EasyR-ul se ridica din umeri si se schimbau ambreiaje "la greu" fara sa se solutioneze problema sunt tare curios cum vor reactiona la posibilele probleme de la CVT.
                  Bine ar fi ca Dacia sa invete ceva din experienta cu Easy-R pentru ca nu cred ca isi vor mai permite inca o "bulina rosie". Ramane de vazut. Totusi de apreciat ca va oferi si o alta "automata" in configuratorul lor (este doar parerea unui posesor multumit de EasyR).
                  Attached Files
                  Last edited by Gil26; 29 September 2020, 18:35.

                  Comment


                  • Revenind la trepidatiile "actuale":
                    Originally posted by nickey1982 View Post
                    Eu cred ca tocmai prin acele valori ale ambreiajului si vitezelor incearca sa se compenseze aceste dilatari si coeficienti de frecare la temperaturi diferite...
                    Fara nici o alta "conotatie" (desi sunt sigur ca iar se va interpreta aiurea) atunci cand vei monitoriza parametrii si starile transmisiei in functionare vei intelege altfel.

                    Daca in loc de interpretari, denaturari, "provocari", etc cititi mai bine ceea ce am scris pana acum puteti intelege mai bine ce se poate face cu aceste programe de diagnoza (nu exemple aiurea), cum functioneaza aceasta transmisie, si scurta timpul pana cand veti realiza lucruri evidente.

                    Comment


                    • Deși mi-am propus să nu intervin recunosc ca nu mai pot... Gil26 inițial ți-am apreciat intervențiile, informațiile găsite pe net din varii surse, acum însă pot să îți spun că ești extrem de obositor. Nu are o noimă concretă ce tot scrii tu acolo. Este stilul acela steril de bombardament cu informații nespuse în practică. Nu vreau să intru într-un nou "flame" dar într-adevăr este o diferență uriașă între tonele de informații puse și practica concretă. Noi, câțiva dintre noi, chiar am făcut acea operațiune prin cele 2 metode. Ok, nu sunt cele oficiale, poate au probleme dar AU FUNCȚIONAT! Simplu și concret. Merge mașina fără trepidații un număr de kilometri, destul de mult aș putea spune.
                      Te rog din suflet, lasă-ne aici pe JS3! Fă-ți treaba dincolo la TS4 sau DTT... Încearca sa nu o iei personal te rog frumos! Mulțumesc anticipat!

                      Comment


                      • Se pare ca a atrage atentia asupra unor greseli si afirmatii aiurea este "obositor" pentru unii.
                        Insa ceea ce am scris anterior si exemplele date cu putin timp in urma sunt informatii din "practica concreta" de pe masina mea si "in vivo".
                        Iar "metodele" (si cea cu PyRen\Pyclip inca de la sfarsitul anului trecut) care spuneti ca "au functionat simplu si concret" le-am prezentat destul de detaliat, si ca au efecte benefice am scris tot de pe atunci (inca inainte ca multi de pe aici sa le fi aplicat pentru prima oara).
                        Tocmai ca altii iau aceste lucruri personal. Fierul aceala cu senzori, electrica, electronica, actuatoare, etc. nu tine cont cat de buni si "cunoscatori" suntem noi, sau de orgolii, fie ca le convine sau nu unora ori altora.

                        PS: cine doreste (sa se si amuze putin) poate citi lungul post#5236 pag.350 drept dovada: https://www.loganclub.ro/forum/forum...39#post3649239
                        Daca in loc sa "numere" (complet aiurea, fara sens si gresit) "actionarile" actuatoarelor se monitoriza din soft devenea evident ca ceea ce "credea" sau "percepea" colegul nu este ceea ce de fapt facea si transmisia.
                        Si exact asta am scris si putin mai devreme, parametrii si starile Easy-R in functionare (si nu doar valorile de referinta) pot fi diferite de ceea ce presupun unii, fie ca "place" sau nu acest lucru.
                        Daca se inteleg toate acestea bine, daca nu ("are o noimă concretă") atunci: mult spor cu cate "calibrari" doriti sa faceti (chiar daca la un moment dat se pot obtine si "efecte" negative).
                        Last edited by Gil26; 30 September 2020, 01:15.

                        Comment


                        • Iar referitor la "tonele de informații puse și practica concretă" si "stilul acela steril de bombardament" poti citi si ce a scris georgstelsib (postul#4977 pag.332): "Am facut recalibrarea cutiei JS3 exact dupa instructiunile inaintasilor ( multumiri Gil26 )" dupa prima sa calibrare.
                          Despre aceste "instructiuni" (dar copy-paste) dupa care ai facut si tu calibrarea poti citi si postul#4946 pag.330: https://www.loganclub.ro/forum/forum...44#post3647444
                          Am atras atentia ca este doar o traducere (nu cu Google Translate) de pe site-ul rusesc al carui link l-am si oferit (pana atunci se stia doar de cel de pe forumul german)
                          Tot pe baza acelor informatii a facut si Onixer calibrarea, a fost primul de pe aici care a avut curajul sa o faca: "Am vazut tutorialul pus de Gil26 intr-un post de-al sau..". Desigur exceptie facand Silviu , si tocmai de aceea am tot respectul pentru cai care testeaza si implementeaza pentru prima data metode si proceduri, vezi si userul serge.
                          La fel se poate citi si ceea ce a scris si nickey1982 dupa prima sa calibrare, postul#5089 pag.340: "Dragi colegi, in primul rand vreau sa va multumesc inca o data pentru tot ajutorul oferit, in special lui Gil26 george.sce si Onixer.”

                          Ei bine, atunci acele informatii au fost utile, acum ”Nu are o noimă concretă ce tot scrii tu acolo” cand aduc alte date\fapte\cifre concrete.

                          Nici eu nu doresc sa mai intru in vreo polemica, dar hai sa fim si putin corecti. Insa peste ceva timp cand\daca se vor intelege toate acestea voi face trimitere la cele ce s-au scris pe aici de ceva vreme.
                          Last edited by Gil26; 30 September 2020, 02:37.

                          Comment



                          • Inca ceva si cu asta chiar inchei.
                            O mica erata: Onixer a facut calibrarea in baza informatiilor (mai putine) pe care le-am oferit in urma celor scrise pe forumul german, tocmai de aceea merita toata aprecierea.
                            Iar despre ” Fă-ți treaba dincolo la TS4” s-a mai scris (argumentat si detaliat si de catre un alt coleg de forum) ca intre TS4 si JS3 sunt deosebiri dar si asemanari. As puncta doar ca procedurile, rutinele, adresele si comenzile (in ambele programe dedicate Renault) sunt aceleasi. Tocmai de aceea exemplele oferite inca din noiembrie anul trecut de pe masina mea sunt valabile si pe JS3.
                            Si ca sa fiu mai clar reatasez cateva grafice la care m-am referit atat aici cat si pe celalat topic. Sunt cele prelucrate de pe masina mea, dar am mult mai multe pe care le-am analizat doar (nu a fost nevoie sa le mai si ”prelucrez”) de ceva timp cu diferiti parametrii\stari in diferite moduri de condus (inclusiv cu S&S si ECO activate). In urma acestora eu imi pot sustine afirmatiile. Si as mai adauga una pe care probabil o veti ”contesta”: modul de utilizare al masini este un alt factor important (atat pentru TS4 cat si JS3), evident ca pot aduce date\fapte\cifre si pentru asta (am chiar doua exemple foarte interesante). Nu am facut aceste ”calibrari” pentru ca nu am avut nevoie pana acum, transmisia se comporta ca in prima zi, dar cand\daca voi avea aceste ”trepidatii” stiu ce am de facut .

                            Repet ceea ce am mai scris: si eu mai am foarte multe de invatat despre masina mea si ma bucur cand cineva ofera informatii concrete si mai ales corecte. Inca cand ”buchiseam” lucrurile la inceput am rugat colegii mai cu experienta sa ma corecteze daca gresesc, iar cand au facut-o am admis si multumit pentru asta, plus ca mi-a placut sa invat lucruri noi de la cineva care chiar stie ce face si ce scrie. Si le multumesc din nou, nu voi uita niciodata ajutorul oferit.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Originally posted by rodavidoff View Post
                              Deși mi-am propus să nu intervin recunosc ca nu mai pot... Gil26 inițial ți-am apreciat intervențiile, informațiile găsite pe net din varii surse, acum însă pot să îți spun că ești extrem de obositor. Nu are o noimă concretă ce tot scrii tu acolo. Este stilul acela steril de bombardament cu informații nespuse în practică. Nu vreau să intru într-un nou "flame" dar într-adevăr este o diferență uriașă între tonele de informații puse și practica concretă. Noi, câțiva dintre noi, chiar am făcut acea operațiune prin cele 2 metode. Ok, nu sunt cele oficiale, poate au probleme dar AU FUNCȚIONAT! Simplu și concret. Merge mașina fără trepidații un număr de kilometri, destul de mult aș putea spune.
                              Te rog din suflet, lasă-ne aici pe JS3! Fă-ți treaba dincolo la TS4 sau DTT... Încearca sa nu o iei personal te rog frumos! Mulțumesc anticipat!
                              In sfarsit un coleg " cu sange in instalatie " . Urmatoarele trei postari ale lui Gil26 nu fac decat sa confirme ca este incurabil in ineptiile sustinute . La inceput poate ati crezut ca acele contrareactii ale mele erau exagerate . Inertia moderatorilor , in ceea ce-l priveste , a trecut drept acceptare si chiar validare a comportamentului sau , ceea ce a fost receptata drept o incurajare . Gasesc ca si restul colegilor deranjati de comportamentul lui , nu au avut curajul unei opinii clare si transante

                              Comment


                              • Gil 26 percepe bunul simt si eleganta comportamentala a colegilor drept slabiciune si actioneaza in conecinta , lovindu-i . Numai ca, incet , incet, a adus lumea la disperare si incep sa apara reactiile .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google