Originally posted by Ireaza27
View Post
Nu am primit pana acum un raspuns de la cei carora masina le accelereaza singura.
Repet intrebarea: cat de mult accelereaza? Cat sare acul turometrului? 100, 200, 500, 1000 rot/min? Se poate spune exact cat?
Si ca sa nu se spuna ca vreau sa fac polemica, hai sa incep cu masina mea la 3 ani si jumatate si aproape 27.000 km.
Prima plecare a zilei este la ora 6,30. La actionarea demarorului, acul se duce undeva la 1200 rot/min dupa care, intr-un anume interval de timp, ajunge la turatia de ralanti. Si la 1200 si la 850 exista mici variatii de turatii dar nu mai mari de 50 rot/min. De fapt tremuratul usor al acului pare o fi o chestie relativ obisnuit la motorul asta in varianta Euro 6. Sunt curios daca si la cei cu Euro 5 se intampla la fel sau la ei turatia este mult mai constanta. Si da, uneori mai variaza chiar si in timpul mersului constant la viteze obisnuite dar niciodata nu a fost deranjant.
In timpul zilei nu mai pornesc masina dar o fac la ora 15 cand ma intorc de la munca. Atunci, de cele mai multe ori, la pornire acul ramane mai mult decat dimineata la turatia de 1200 rot/min.
Estimez ca in cel mult un minut se intoarce cuminte la locul lui, bineinteles tot cu micul tremurat dar de obicei nu stau sa astept atat inainte de a o lua din loc.
Dar sa continuam: am pornit motorul si mi-am pus centura. Acum, cu piciorul pe frana introduc maneta in D. Si in acest caz exista o mica fluctuatie a turometrului tot in limitele de mai sus. Eliberez progresiv frana de picior fara a apasa acceleratia si masina se pune lin in miscare in viteza 1. Daca nu ating acceleratia viteza se stabilizeaza undeva la 8-10 km/h si merge asa fara suturi sau vibratii. Acum urmeaza o parte un pic mai interesanta, dar sa va explic mai intai traseul: la pornire am in fata o linie dreapta cam de 100 m apoi viraj la stanga la 90 de grade, o mica linie dreapta de 30-40 m apoi un viraj la dreapta de 90 de grade si se intra pe un bulevard unde se poate accelera in voie.
In D, daca nu accelerez de loc sau accelerez foarte putin dupa plecarea de pe loc masina strabate lin cei 100 metri fara a schimba a doua. Pentru a o face sa schimbe a doua trebuie sa accelerez mai mult de cele 2500 rot/min asa-zis "traditionale". Dar asta nu-i tot. Odata intrat pe bulevard chiar daca o accelerez normal asteapta sa schimbe urmatoarea treapta destul de mult adica undeva pe la 3000-3250 rot/min. Interesant este insa ca foarte repede, ca sa nu spun instantaneu doar pentru a pastra semnificatia termenilor, schimba a patra. Practic doar imi arata ca din 2 trece prin 3 pentru a ajunge la 4. Din acest moment, dragii mei, functionarea motorului si a cutiei este absolut normala, asta neinsemnand totusi ca pana atunci a fost anormala.
Si inca un lucru. Pe portiunea de 100 m, mergand in M si accelerand foarte usor, daca schimb a doua, cutia retogradeaza foarte repede intr-a intaia. Acest lucru nu se mai intampla dupa ce mergi, hai sa zicem, cam un kilometru.
Comment