Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Ireaza27 View Post

    Ba da exact asa face sare în fata tu frânezi dar ea de duce nervoasa în fata
    Din start vreau sa precizez ca nu pun sub semnul indoielii ceea ce spui tu. Totusi, pentru mine nu este deloc clar cum este posibil asa ceva daca tu franezi. Poate ca sunt eu mai greu de cap de nu pricep, dar sa sara? Cum, sare ca o broasca, topaie ca o vrabiuta? Pot sa inteleg ca are trepidatii si din cauza lor resimti zgaltaieli neplacute in habitaclu dar sa ai doi metri fata de cel din botul tau si sa-ti fie frica ca intri in el, asta n-o pricep. Dupa mintea asta a mea, atata cat o mai am inca, daca ai calcat frana suficient de mult masina nu mai inainteaza. Poate ca in timpul franarii si chiar dupa oprire o continua sa vibreze, n-am de unde sa stiu, dar eu cred ca in niciun caz nu poate sari, ba chiar si nervoasa.
    Nu am primit pana acum un raspuns de la cei carora masina le accelereaza singura.
    Repet intrebarea: cat de mult accelereaza? Cat sare acul turometrului? 100, 200, 500, 1000 rot/min? Se poate spune exact cat?

    Si ca sa nu se spuna ca vreau sa fac polemica, hai sa incep cu masina mea la 3 ani si jumatate si aproape 27.000 km.
    Prima plecare a zilei este la ora 6,30. La actionarea demarorului, acul se duce undeva la 1200 rot/min dupa care, intr-un anume interval de timp, ajunge la turatia de ralanti. Si la 1200 si la 850 exista mici variatii de turatii dar nu mai mari de 50 rot/min. De fapt tremuratul usor al acului pare o fi o chestie relativ obisnuit la motorul asta in varianta Euro 6. Sunt curios daca si la cei cu Euro 5 se intampla la fel sau la ei turatia este mult mai constanta. Si da, uneori mai variaza chiar si in timpul mersului constant la viteze obisnuite dar niciodata nu a fost deranjant.
    In timpul zilei nu mai pornesc masina dar o fac la ora 15 cand ma intorc de la munca. Atunci, de cele mai multe ori, la pornire acul ramane mai mult decat dimineata la turatia de 1200 rot/min.
    Estimez ca in cel mult un minut se intoarce cuminte la locul lui, bineinteles tot cu micul tremurat dar de obicei nu stau sa astept atat inainte de a o lua din loc.
    Dar sa continuam: am pornit motorul si mi-am pus centura. Acum, cu piciorul pe frana introduc maneta in D. Si in acest caz exista o mica fluctuatie a turometrului tot in limitele de mai sus. Eliberez progresiv frana de picior fara a apasa acceleratia si masina se pune lin in miscare in viteza 1. Daca nu ating acceleratia viteza se stabilizeaza undeva la 8-10 km/h si merge asa fara suturi sau vibratii. Acum urmeaza o parte un pic mai interesanta, dar sa va explic mai intai traseul: la pornire am in fata o linie dreapta cam de 100 m apoi viraj la stanga la 90 de grade, o mica linie dreapta de 30-40 m apoi un viraj la dreapta de 90 de grade si se intra pe un bulevard unde se poate accelera in voie.
    In D, daca nu accelerez de loc sau accelerez foarte putin dupa plecarea de pe loc masina strabate lin cei 100 metri fara a schimba a doua. Pentru a o face sa schimbe a doua trebuie sa accelerez mai mult de cele 2500 rot/min asa-zis "traditionale". Dar asta nu-i tot. Odata intrat pe bulevard chiar daca o accelerez normal asteapta sa schimbe urmatoarea treapta destul de mult adica undeva pe la 3000-3250 rot/min. Interesant este insa ca foarte repede, ca sa nu spun instantaneu doar pentru a pastra semnificatia termenilor, schimba a patra. Practic doar imi arata ca din 2 trece prin 3 pentru a ajunge la 4. Din acest moment, dragii mei, functionarea motorului si a cutiei este absolut normala, asta neinsemnand totusi ca pana atunci a fost anormala.
    Si inca un lucru. Pe portiunea de 100 m, mergand in M si accelerand foarte usor, daca schimb a doua, cutia retogradeaza foarte repede intr-a intaia. Acest lucru nu se mai intampla dupa ce mergi, hai sa zicem, cam un kilometru.

    Comment


    • Deci la mine turație este de 300 am zis mai sus de la 800 se duce in 1100 aia cu fluctuațiile de turometru a mea face de când am cumpărat masina din ce știu un update de soft la motor se rezolva eu nu m-am dus să îl fac pt că am renunțat la garanția lor de la cumpărare nu mă deranjează in legătură cu plecatul tău și schimbatul treptelor și retrogradare mi se pare normal sa aibă o protecție cutia până când se încălzește uleiul in ea ex scurt iarna in general când plecăm cu camionul făceai febră la mana schimbând vitezele mergea foarte greu daca nu încălzeai motorul înainte și bineînțeles cutia adică intra foarte greu in viteza și mai o și caraia deci normal sa nu te lase să schimbi tu repede 1234 și referitor la săritul in fata este greu să îți descriu in cuvinte cum se manifesta sa zic așa : tu frânezi ușor pt că mașina din față așteaptă în coloana mai ai 3 m până opersti in spatele lui în momentul când apeși frana la fund să oprești efectiv mașina în loc ia pur și simplu zvâcnește in fata accelerând singura chiar daca tu franai in acel moment sa o opersti pe loc trebuie să apeși pedala de frana cat poți de tare in acel moment alfel ghinion chiar îl lovești pe cel din față

      Comment


      • gabrieln1960 face saltul ala pentru ca apesi frana doar putin cat sa incetinesti si in acelasi timp, cred eu, softul nu stie ce vrei sa faci si cupleaza brusc ambreiajul, frana nefiind calcata maxim motorul are putere sa lanseze masina brusc si te trezesti in fundul celui din fata. Am patit-o de cateva ori si acum pastrez distanta (ca la coada la supermarket ​​​​​​)

        Comment


        • @ gabrieln1960 citind ultima parte a postului #5839 si descrierea foarte bine facuta (ca de obicei) cred ca am inceput sa inteleg de ce tu nu ai avut pana acum probleme. Aici poate sunt subiectiv, insa de partea cealalta a monedei (desi poate fi considerata off-topic) sunt sigur atat din teorie (care daca este bine fundamentata si corecta poate ajuta foarte mult desi este dezavuata de unii) cat si din experienta si mai ales practica: si eu pot induce aceste trepidatii la TS4 (dar clar ca nu doresc asta).
          Chiar initiatorul topicului a spus inca de pe la ”incepuri” ca o masina nu seamana cu alta si.... (iar in umila mea parere afirmatia este corecta din relatarile de pana acum de pe acest topic). Si nici nu stiu daca este bine sa se generalizeze unele probleme, efecte si cauze (pot fi si situatii diferite) ale EasyR-ului (JS3 in cazul de fata).

          PS: asa este
          Stormy, ai dreptate, nu tineam minte cine a mai relatat asta, si au mai fost cateva descrieri pe aici ale acestor "salturi" .
          Last edited by Gil26; 3 October 2020, 14:05.

          Comment


          • Acel salt de care vorbiti l-am avut si eu, dar la mine s-a rezolvat cand am facut ultimul update de motor si cutie. Era ca un mic sut (dar destul de violent) pe care il primea masina, cred ca la schimbarea din treapta a 3-a in treapta a 2-a si se intampla cand incetineai mult cu ajutorul pedalei de frana.

            Comment


            • la mine au fost cateva de genul asta dar numai fix in tr 1 aproape de imobilizarea masinii pe loc din ce spui ca la tine au disparut dupa update la motor asa stiu si eu eu personal nu am fost sa il fac

              Comment


              • Originally posted by gabrieln1960 View Post
                Pentru a o face sa schimbe a doua trebuie sa accelerez mai mult de cele 2500 rot/min asa-zis "traditionale". Dar asta nu-i tot. Odata intrat pe bulevard chiar daca o accelerez normal asteapta sa schimbe urmatoarea treapta destul de mult adica undeva pe la 3000-3250 rot/min.
                Imi poate spune cineva de ce face asta, in contextul in care toata lumea, inclusiv producatorul, recomanda a nu se tura motorul prea tare pana ce nu ajunge la temperatura optima? De cele mai multe ori plec cu ea pe manual, asa cum spune si gabrieln1960, pentru ca ma enerveaza foarte tare cand se tureaza asa rau.

                Comment


                • Niciun producator de motoare nu recomanda turarea la rece peste 2500 - 3000 de ture pentru ca uleiul mai gros la rece nu prea trece prin unele orificii de ungere mai mici (sus la rampe) . Asta nu inseamna ca in situatii de urgenta nu poti depasi turatia pana spre maximum . Nu se intampla nimic , doar se adauga putina uzura in plus . Acuma , la motorul si cutia noastra . Cat timp motorul este rece arderea carburantului se face defectuos , adica incomplet , se incearca cresterea cantitatii de carburant ( de asta miroase a benzina nearsa in spatele masinii) , dar nu este suficient . Ce inseamna asta ? Randamentul motorului scade , scade si puterea livrata , precum si cuplul motor . Unul dintre motivele pastrarii unei turatii ridicate pana la schimbarea treptei este ca se urmareste aducerea cat mai rapida a temperaturii de regim la optim (98) si pastrarea dinamicii masinii ( cuplu maxim se va atinge mai sus ) in limite acceptabile in eventualitatea unei nevoi imediate , iesirea dintr-o situatie critica , periculoasa , etc . Deci "se sacrifica" foarte putin prin uzura ,dar se castica la dinamica si securitate. O alegere pe care cred ca ati face-o oricare dintre voi.
                  Last edited by georgstelsib; 3 October 2020, 18:55.

                  Comment


                  • Stormy până se încălzește puțin lichidul de răcire și cutia trece o dată sau de două ori prin treptele inferioare trebuie lucrat foarte fin cu accelerația (apăsată foarte puțin și ușor, nu repede sau brusc). Eu când plec prima data de pe loc, până când schimba treapta trei apăs ușor și încet pe accelerație, după ce schimba treapta trei, apăs mai energic și puțin mai mult, altfel risc să mă trezesc in treapta cinci la 1500 rot/min.

                    In aceasta după amiază am schimbat softul la injecție 105cp/90cp pe ECO. Sunt curios daca aceasta modificare afectează în vreun fel comportamentul cutiei la rece. In principiu din ce am discutat cu cineva din ,,interior,, principalele probleme sunt actuatorul de ambreiaj și ambreiajul. Recomandarea lui a fost să vând masina pentru că această cutie robotizata este un eșec tehnologic și cum va apărea noua serie de Logan/Sandero și nu se va mai fabrica Easy-r, vor fi date uitării toate problemele ei. In schimb mi-a recomandat noua cutie cvt Xtronic de pe noul Logan, afirmând că conduce noul Logan cu acea cutie de viteze de aproape un an de zile iar diferența față de Easy-r este ca de la cer la pământ.

                    Comment


                    • Da, e mai bun Xtronic-ul (denumirea comercială a CVT-ului made by Jatco) mai ales când se duce cureaua metalică și nu o mai repari ca la Easy-R( doar cu un ambreiaj nou + calibrările aferente) ci cu o nouă cutie
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • Desi ne trebuie topic separat, se pare ca CVT-ul de la Nissan are mult mai mari probleme, printre care si problema noastra (Transmission judder, including shake, shudder, and vibration):
                        For a while cracked radiators were the number one enemy of Nissan transmissions, but these days it appears the transmissions are their own worst enemy.

                        https://www.cashcarsbuyer.com/nissan...sion-problems/
                        http://www.lemonlawcase.com/problem-...-cvt-problems/

                        Comment


                        • Lasa ca o sa vedeti voi cit de bune sint cei care va place masinele cu doua pedale !

                          Comment


                          • Subscriu celor scrise anterior legate de Xtronic, de fapt se poate citi si postul#5768: https://www.loganclub.ro/forum/forum...46#post3654646
                            Am uitat problemele cu rulmentul (tipice) si as mai adauga ca problema trepidatiilor Easy-R (mai ales JS3) este o ”bagatela” pe langa cele ale CVT-ului. Speram (desi este putin probabil) ca cei de la Renault au rezolvat toate astea, ramane de vazut.
                            Iar comportamentul si dinamica unei masini cu CVT este diferita, cine a condus stie.

                            PS: dar eu tot doar cele cu doua pedale am condus, conduc si voi conduce (de care or mai fi ele). Fiecare cu preferintele sale, dar dupa aproape 30 de ani de condus doar din astea cu o pedala lipsa, in orice "configurator" pe care il voi face asta va fi prima optiune. Deoacamdata insa sunt foarte multumit de EasyR-ul pe care il am.
                            Last edited by Gil26; 4 October 2020, 10:08.

                            Comment


                            • X tronic nu e nou,din câte stiu e pus si pe clio de 1.0 tce 100 cai,asta ar trebui să fie o veste bună, pt ca probabil vor fi mai multe mașini echipate in europa cu acest x-tronic,oricum e de evitat in primii 3 ani de la apariție orice noutate pt a putea determina fiabilitatea in timp,plus costul ridicat al pieselor in primii ani de la apariție a unui model nou.

                              Comment


                              • Dacia specifica cutie de viteze automată CVT 2. N-am reusit sa imi dau seama daca la Renault Clio e tot CVT 2 sau CVT simplu. Dar, pretul acestei cutii de viteza este de 1950 de euro, cel putin la Clio. Sa vedem cat va fi la Dacia.
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 1 photos.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google