Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baieti am patit aseara cea mai rusinoasa faza posibila, prima in cei 17 ani de cand am permis... Si sper ultima. Probabil daca ersm cu manuala sau cu masina mea nu pateam lucrul asta zic eu.

    Am iesit pe ploaia de aseara si veneam dinspre Unirii pe Marasesti, am trecut de Carol si incepusem sa urc spre Filaret. Tocmai acceleram putin mai tare pentru a avea forta la urcare acest JS3 cu care inca invat sa ma obisnuiesc cand intru in o usoara curba la stanga cu tr 2 putin turat moment in care aleg sa incalec linia de tramvai cu scopul de a ocoli o masina parcata concomitent cu schimbul in tr 3. Masina accelereaza violent (culmea e ca nu face mereu asa, azi toata ziua am încercat in toate modurile sa reproduc "sutul in fund" la franare si nu a facut deloc) moment in care ma prinde cu roata virata usor spre stanga si imi smuceste volanul moment in care din prostie ciupesc frana si fundul masinii aluneca pe linie si se intoarce aproape de-a latul. Virez dreapta si accelerez pentru a redresa masina. Nu are rost sa mai zic am revenit pe calea dreapta insa pe partea gresita a drumului. Noroc ca nu era nimeni pe drum.

    Special am testat in linie dreapta, accelerand usor masina patina incontinuu, aveam becul de ASR licarind ca becul din pomul de craciun. Imi venea sa testez si cu masina mea sa vad daca si a mea face asa. Ori era o ploaie cu lubrifiant ori am comis-o... Si sunt sigur ca e doar vina mea, mai am talentul din cauza masinii de a conduce doar cu o mana pe volan. Invatatura de minte.

    Cred ca daca nu as fi condus TS4 as fi fost la fel de multumit ca restul utilizatorilor de JS3, e comoda, mai ales pentru oras, nu o pot pune pe primul loc din cauza celeilalte masini.
    Ce ma doare e consumul, cam mananca, 100 lei bagati duminica seara si dupa nici 3 zile si nu f multi km ma vad nevoit sa alimentez iar, de asta ma uitam dupa GPL insa nu imi pot permite sa renunt la garantie, la TS4 am pierdut sansa de a schimba ambreiajul in garantie poate scapam de trepidatiile alea, la asta clar voi profita daca va fi nevoie.

    Comment


    • salut gaby nu este nimic rusinos la ce ai patit stiu ce spui acolo cu o mana pe volan conduc tot timpul fix ce ai patit tu eu patesc mai mereu( pe stirbei voda cand vreau sa fentez semaforul cu victoriei) am observat ca accelereaza cum ai descris tu cand faci viraj aproape maxim si dai sa franezi asa ca stai linistit tu nu ai grestit cu nimic stiu ce spui

      Comment


      • este diferit la mine fata de cum ai descris la mine face mereu pe franare , la tine a fost cand schimba in sus si cu acceleratul la tine si nickey din 3 in 2 la mine doar in tr 1 cred ca masinile astea cu easy_r ne testeaza calitatiile de soferi

        Comment


        • Ce înseamnă "ciupit" frâna pe linia de tramvai!
          Mai bine frânai până intra abs+esr!

          Comment


          • @ nelu_242000 , ce usor este sa faci pe ”lupul moralist”. Reciteste bine insa ce a scris colegul. Era in accelerare, curba, treapta 2 iar ”Masina accelereaza violent” la trecerea in treapta3, apoi ”moment in care din prostie ciupesc frana”. Sunt tare curios cum ai fi reactionat tu cu toata experienta si ”morala” ta intr-o situatie asemanatoare cand masina ar avea un astfel de comportament. Nu stiu de cand conduci dar colegul a mentionat ca ”prima in cei 17 ani de cand am permis... Si sper ultima. Probabil daca ersm cu manuala sau cu masina mea nu pateam lucrul asta zic eu.”. In 32 de ani de cand am permisul nu am avut nici macar un accicdent (chiar si minor) dar am avut si eu destule situatii ”nedorite” cand fie masina, fie eu, fie altii nu au reactionat cum ar fi trebuit (in paranteza si acum cativa ani am dorit sa urmez cateva cursuri la academia lui Titi Aur dar din pacate si cu regret nu am gasit timpul necesar). Asa ca lasa-o te rog ”mai moale” cu ironia asta ieftina si nelalocul ei.
            @ Gaby20045 , cred ca ai fost prea ”exigent” cu tine in postul precedent, iar colegul Ireaza27 are dreptate cand scrie ” cred ca masinile astea cu easy_r ne testeaza calitatiile de sofer”. Si revenind la ”oile noastre” am scris ca eu nu am ”saltul” dar am ”urcarea” cu turare fara accelerare din treapta2 in treapta3 si tot cand rotile sunt ”virate” (dar doar in anumite conditii). Am urmarit parametrii din trei ECU in cazurile acestea (sunt reproductibile) si am inteles de ce transmisia se comporta asa. Pot da date si valori dar sunt pentru masina mea. Desi ”salturile” la JS3 sunt putin diferite (iar la unii colegi din treapta3 in 2 la altii in treapta1) cauzele sunt similare. Din pacate nu se poate interveni in softul masinii si nici pe componenta ”hard” (la JS3 e chiar mai ”nasoala”) dar se poate limita aparitia acesteia pe cat posibil prin ”ajustarea” turatiei, apasarea pedalei de acceleratie\frana mai ales in viraje. Zona aceasta a parametrilor si starilor este destul de ingusta insa fiecare isi poate da seama de ea pe masina sa.
            Si repet, acestea sunt reproductibile, tin de siguranta masinii, iar cei de la Dacia\Renault ar fi trebuit sa tina cont de asta (insa din pacate cred ca reducerile de costuri au dus la compromisuri).

            PS: pe de alta parte insa este de inteles, fiecare se considera "mai sofer" si "expert" decat toti ceilalti (si probabil postul precedent va avea si "like-uri").
            Last edited by Gil26; 8 October 2020, 06:35.

            Comment


            • Am patit-o si mi-o asum, nu ma rusinez. Eram sigur ca ma va acuza cineva insa ma asteptam la asta. Nu e nicio problema. Am spus-o doar ca altcineva daca se va afla in situatia mea sa nu pateasca la fel. Chiar nu ma asteptam ca masina sa nu ma asculte si cat despre ciupit era mai degraba o apasare scurta pana am realizat ca mai rau fac si am eliberat frana.
              Cat despre mine in 17 ani nu am fost implicat decat intr-un accident, cineva a uitat sa franeze si a intrat in spatele meu. In rest m-a ferit Dumnezeu.

              Am uitat sa mentionez, am vazut acum o saptamana ca la JS3 stand la semafor in tr 1 cu piciorul pe frana apasat ferm oscila foarte tare turometrul, am mai citit mai sus la cineva comportamentul asta. Motorul era cald. Ciudat e ca oscila intre 1200-500 ture, ba se tura, ba dadea sa se opreasca. Asta pateam doar la Solenza din cauza motorasului pas cu pas. Daca ii pun GPL va face si mai urat cred

              Comment


              • Daca ii pui gpl va face la fel a mea face așa de când am ieșit cu ea de pe porțile dacoserv in schimb daca faci update la motor nu va mai proceda așa cu turatul știu de la câțiva prieteni care au făcut update

                Comment


                • Gil26 lup moralist cam ești tu!
                  Cam au dreptate colegii despre tine!
                  Permis am de 20 de ani, și kilometrii cine mai știe.
                  Doar în 2 ani jumate, cu actualul loc de munca am 50k făcuți, de când am luat mcv.

                  PS: mai vezi-ți lungu nasului!

                  Comment


                  • Multi ani si kilometri fara probleme si incidente!
                    Dar comentariile acelea (ca si altele ale tale) au fost .... total la obiect si subiect. Punct.

                    Comment


                    • Originally posted by Ireaza27 View Post
                      Daca ii pui gpl va face la fel a mea face așa de când am ieșit cu ea de pe porțile dacoserv in schimb daca faci update la motor nu va mai proceda așa cu turatul știu de la câțiva prieteni care au făcut update
                      Sal,și a mea face la fel cu turatia atunci când e clima pornita,Logan 0.9 manuală fab luna 11.2019.Ce update pot să fac și unde pt a nu mai face așa?Menționez că am 33.000 km și instalație gpl tomasetto stag4 Qbox .

                      Comment


                      • Te duci la service dacia și spui că vrei update la soft motor nu mai rețin cat costa știu de la prieteni care au făcut update eu sincer nu m-am dus nickey82 spune că a făcut acel update vb cu el dar acum mai nou câțiva dintre ei au înlocuit bujiile și a reapărut pt o sap aceleași probleme

                        Comment


                        • Originally posted by Gil26 View Post
                          Multi ani si kilometri fara probleme si incidente!
                          Asemenea tuturor!

                          Comment


                          • Originally posted by Gil26 View Post
                            Multi ani si kilometri fara probleme si incidente!
                            Dar comentariile acelea (ca si altele ale tale) au fost .... total la obiect si subiect. Punct.
                            ​​​​​​
                            ​​​​​​@nelu_242000 perfect "P.S"-ul

                            Comment


                            • Si valabil pentru oricine (in unelele "demonstratii" si reciproca poate fi adevarata).

                              Comment


                              • iar incepeti?
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google