Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • N-am inventat nimic:
    "îl me semble à moi aussi que ce moteur manque de couple pour une transmission automatique. N'oublions pas qu'il s'agit d'un 900 cm3 à qui on demande de déplacer 1T de métal en mode rampage à 1000 tr/mn. A Ce régime le turbo n'intervient pas et le couple est anémique.

    A se demander comment l’électronique arrive à gérer une telle situation.



    En tout cas bonne route et sans secousse."

    Comment


    • CItește tot postul meu, nu doar bucăți din el
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • După remapare nu am sesizat schimbări în bine sau in mai rău. Se comporta la fel. Aceleași trepidații la rece.

        Comment


        • @ Suiram16, multumesc, asa este, o remapare bine si corect facuta ajuta, dar nu cred ca rezolva problema trepidatiilor.

          Originally posted by DannyMC View Post

          Am mai scris pe topicul asta, dar cred ca e util sa mai aduc "in fata" informatia. Problema trepidatiilor la 0.9 TCe apare inclusiv la masinile echipate cu transmisie manuala si sunt convins ca nu ambreiajul este cel care le produce.
          La a mea, L2 2015, pot sa produc trepidatiile sau sa le evit. Aparitia trepidatiilor sau lipsa lor este strans legata de felul ambreierii, de momentul pe parcursul cursei de ridicare a ambreiajului, in care incepe accelerarea si de corelarea corecta a actionarii ambreiajului cu acceleratia.
          Schimbarea ambreiajelor la EasyR a fost o masura luata de Dacia ca sa potoleasca valul de plangeri ale clientilor iar cand si-au dat seama ca nu vor rezolva in acest fel problema au renuntat la echiparea masinilor cu aceasta CV.
          Un post care poate a fost ”trecut cu vederea” (si eu am dat cateva citate din posturile unor useri care au descris trepidatii la transmisiile manuale). Subscriu in totalitate celor scrise, chiar daca ai JH3 cred ca se aplica cam toate si la JS3. Nici eu nu detin o transmisie JS3 asa ca am subliniat ceea ce este valabil si la EasyR-ul meu (dar TS4), lucruri de care sunt absolut sigur la masina mea si dovedite fizic.

          Drumuri bune! (si fara trepidatii)
          Last edited by Gil26; 14 December 2020, 08:08.

          Comment


          • Originally posted by Gil26 View Post
            Totusi daca ai mentionat si EcuTweaker poti atasa (asta este doar curiozitatea mea atat si nimic mai mult) o captura cu ecranul Signal status and counters (bineinteles motor nepornit), vezi atasat. Multumesc din nou!
            Cu intarziere, pentru colegul Gil26
            Attached Files

            Comment


            • Revin si eu cu un mesaj referitor la modalitatea lui nickey1982 de a evita trepidatiile dimineata (cu manevra cu pedala de frana). Mie imi merge prin manevra asta doar la pornirea motorului. Am incercat sa o mai pot reproduce in trafic dar nu reusesc absolut deloc pentru ca ea comuta foarte repede in treapta 1. Am descoperit ca manevra se poate efectua si cu frana de mana trasa, astfel frana de mana trasa, pus in D fara picior pe frana, apasat usor pe frana pana cand se schimba in 1 iar apoi cand las frana de mana jos, apare simbolul pedalei de frana si masina e cuplata in 1, astfel pot pleca apasand acceleratia.

              Comment


              • @ nickey1982 , multumesc frumos, apreciez amabilitatea si disponibilitatea.
                Exact ce m-am asteptat sa vad, dar repet: fiecare procedeaza cum doreste cu\pe masina sa (eu unul insa nu as mai folosi "metoda cheita").

                PS: s-ar putea sa ai "surprize" cu "recalibrarile".
                Last edited by Gil26; 22 December 2020, 14:51.

                Comment


                • Onixer eu cu frana de mana nu reusesc sa aplic metoda. Ba din contra, daca am uitat sa o cobor inainte sa incep aplicarea metodei, chiar daca o cobor pe urma, tot nu imi mai reuseste, deloc. Pot sa o aplic chiar si dupa prima pornire, la semafoare, de exemplu.
                  Gil26 iti inteleg perfect puntul de vedere si chiar o sa mai verific sa vad daca acel contor de 19 va creste. Cred ca am aplicat de vreo 10 ori metoda si cu treapta 2, dar vad ca acel contor e 0.
                  Eu nu cred ca aceasta metoda face vreo recalibrare, ci pur si simplu estompeaza trepidatiile deoarece cuplararea ambreiajului are loc la o turatie putin mai mare asa cum e normal la o plecare cu o cutie manuala.

                  Comment


                  • @ nickey1982 , iar nu ai prea inteles, dar nu are importanta (nu este nici cea mai mica problema).
                    Daca aveai contorizari ale reinitializarilor actuatorului in treapta2 (a nu se confunda cu plecarea de pe loc in treapta2) era mai grav. Cele din treapta1 a fost evident ca le vei avea (tocmai de aceea am cerut sa si confirmi, reciteste #5954), desi putin noroc mai ai chiar daca: ”Din 2018 pana azi de vreo 50 de ori de la semafor si in ultimele doua luni cam de vreo 25 de ori la prima pornire din zi” (iar daca chiar vrei te poti ”juca” cat mai doresti cu asta).
                    Clar ca nu face vreo "recalibrare", dar stiu sigur ca o poate ”impiedica” (si poate ar fi mai bine asa decat sa se tot faca aiurea). Si din pacate nu doar ”recalibrarea” este ”influentata”. Nici acum cateva luni de zile nu ai inteles asta (la fel ca si un alt stimat coleg), desi si atunci lucrurile au fost evidente.

                    Toate cele bune! (si mai ales fara trepidatii)

                    PS: masini, softuri si moduri de utilizare diferite.

                    Comment


                    • Daca as sti si as intelege ce se intampla exact probabil nu as mai posta pe aici si mi-as rezolva singur problema. Dar, se pare ca nici producatorul nu stie sau nu poate sa rezolve problema. Asa ca imi dau si eu cu parerea si testez si eu tot ce pot. Speranta moare ultima, nu?
                      Oricum eu raman cu o intrebare vesnica: Ce se intampla cand e discul de ambreiaj nou si nu trepideaza deloc si ce se intampla dupa 3-5000 de km dupa, cand apar trepidatiile?
                      In afara de faptul ca se consuma din ambreiaj maxim 5% din "carnea" lui, nu cred ca se intampla altceva. Motorul ramane acelasi, softul cutiei la fel.
                      Dar, sa vin cu o noua teorie. Daca cumva dispare acea lubrifiere de care vorbeste brazilianul/portughezul/latino americanul din video incepand cu minutul 1:30: EASY-R (PROGRAMAÇÃO COMPLETA). C/ ELPER. - YouTube ? Asta plecand de la idea ca la schimburile de ambreiaj facute in reprezentanta se si face acea lubrifiere, in fabrica se face cu singuranta.

                      Comment


                      • Se deformeaza suprafetele de contact disc ambreiaj - volanta, ... ca la orice ambreiaj si la manuale se intimpla la fel se deformeaza suprafetele de contact.

                        Nu spun eu , am auzit in service la cineva specialist venise de la uzina, intimplator ma nimerisem acolo.

                        Comment


                        • Se intampla, cum v-am spus de atatea ori pana acum, ca dupa cca. 5000km se modifica proprietatile fizico-chimice ale ferodourillor datorate supraincalzirii(pana la ardere) , in sensul cresterii coeficientului de frecare . Se comporta , extrapoland , ca si cum ar fi date cu sacaz , se rotesc cu icnituri ( incercati si voi , asta pentru Toma necredinciosul , cu doua discuri din pastic inainte si dupa ce le prafuiti cu nitel sacaz) . Numai niste discuri cu garnituri mult mai stabile fizico-chimic ar putea sa schimbe situatia . Cei care nu au inca vibratii (cunosc si eu cativa) au avut norocul sa sa aibe alte ferodouri din alte loturi
                          Asa ca incercati rezolvari si explicatii gratuit .
                          Recalibrarea la 5000 - 8000 km , sau chiar 10000 km si demararea din cand in cand (atunci cand te incearca primele vibratii) in treapta - II-a manual rezolva in totalitate problema vibratiilor .

                          Comment


                          • Este bine totusi ca se mai cunosc si cativa dintre cei care nu inca vibratii si au avut norocul sa aibe alte ferodouri din alte loturi.

                            Majoritatea posesorilor de modele Dacia, Renault sau chiar Lada cu tot felul de motorizari si transmisii (JS3, JH3, JR5, TS4, AMT, etc.) care au descris aceste ”vibratii” se pare ca au avut ghinionul sa nimereasca ”ferodouri” din celelalte loturi. Ba mai mult si cei care au schimbat cateva ambreiaje tot din astea au nimerit.
                            Ex: din pacate nici colegul Onixer nu a avut prea mult noroc (tot ferodouri din loturile ”necastigatoare” a nimerit la cele trei ambreiaje pe JS3-ul sau):

                            Originally posted by Onixer View Post
                            Eu am ajuns la 25.000 km cu al treilea ambreiaj si cu manevrele descrise mai sus nu trepideaza asa mult. Din cate stiu eu prin lege orice piesa are 1 an garantie minim
                            Last edited by Gil26; 26 December 2020, 22:27.

                            Comment


                            • Da, cred că a fost mai mult decât un lot prost, schimburile de ambreiaj petrecându-se la intervale de 6 luni și un an. Vreau să mai zic că la un moment dat a fost și o actualizare software care a redus considerabil trepidațiile la ambreiere dar din câte bănui, nickey1982 s-ar putea să aibă o versiune software mai nouă decât am eu pentru că sunt anumite comportamente care la el nu se manifestă și deși eu când am fost la revizie și am întrebat de update software, când au conectat-o la computer nu au găsit niciun soft actualizat
                              Last edited by Onixer; 27 December 2020, 11:56.

                              Comment


                              • Ahh da, scuze, am uitat sa il mentionez pe colegul aurbrz care si el a nimerit trei ambreiaje toate ”ghinioniste”:
                                La fel se manifesta și la mine la cald și mai ales la accelerări fine cu spatele(bine eu am doar 8000 de km cu cel de-al treilea ambreiaj).
                                Iar despre:

                                Originally posted by georgstelsib View Post
                                Se intampla, cum v-am spus de atatea ori pana acum, ca dupa cca. 5000km se modifica proprietatile fizico-chimice ale ferodourillor datorate supraincalzirii(pana la ardere) , in sensul cresterii coeficientului de frecare . Se comporta , extrapoland , ca si cum ar fi date cu sacaz , se rotesc cu icnituri ( incercati si voi , asta pentru Toma necredinciosul , cu doua discuri din pastic inainte si dupa ce le prafuiti cu nitel sacaz) . Numai niste discuri cu garnituri mult mai stabile fizico-chimic ar putea sa schimbe situatia . Cei care nu au inca vibratii (cunosc si eu cativa) au avut norocul sa sa aibe alte ferodouri din alte loturi
                                Asa ca incercati rezolvari si explicatii gratuit .
                                Recalibrarea la 5000 - 8000 km , sau chiar 10000 km si demararea din cand in cand (atunci cand te incearca primele vibratii) in treapta - II-a manual rezolva in totalitate problema vibratiilor .
                                ca de obicei (vezi cauciucul si umiditatea, cuplul maxim si CVT-ul lenes, modul ECO si actionarile actuatoarelor, etc., etc.) distinsul coleg incearca sa explice altora niste principii ale naturii pe care nici el nu le intelege corect. Poate le explica mai detaliat si celor de la Dacia sau producatorilor de ambreiaje cum si de ce sa foloseasca aceste matriale antifrictiune.
                                Atasez doar doua capturi si o arhiva (nu pot atasa altfel) cu un extras (sunt mult mai multe pentru cine doreste) referitor la aceste vibratii al unui producator renumit de ambreiaje iar aceasta este concluzia lor:

                                A chatter-insensitive clutch without additional new components or assemblies is possible with today’s technology if:
                                · the facing has an increasing friction coefficient gradient
                                · a soft cushion deflection is built in
                                · the production tolerances are logically restricted
                                · natural tensions are avoided in assembly”

                                Iar daca vreun coleg este ” Toma necredinciosul” si pune la indoiala cele scrise de distinsul coleg de forum, atunci poate incerca ”...cu icnituri... cu doua discuri din pastic... cu nitel sacaz...” si intelege exact de ce il ”zdruncina” masina.

                                Dar toate astea nu mai au importanta pentru ca s-au dat si ”rezolvari si explicatii gratuit” care ” rezolva in totalitate problema vibratiilor”. Deci de acum incolo orice discutie legata de acest subiect nu isi mai are rostul si sensul, se aplica ce a scris colegul ”cum v-am spus de atatea ori pana acum” si se rezolva in totalitate problema. ”Odiseea” s-a sfarsit.
                                Attached Files
                                Last edited by Gil26; 27 December 2020, 12:03.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google