Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gil26 Eu am fost mai "ghinionist" de atat, deoarece recent am schimbat (pe garanție) cele doua actuatoare și calculatorul cutiei și tot am trepidații.

    Comment


    • @ aurbrz , poti sa oferi (daca se poate) te rog mai multe detalii de ce s-au schimbat (pe garantie) calculatorul cutiei si mai ales cele doua actuatoare?
      (cred ca ar prezenta interes si pentru ceilalti colegi sau cei care citesc acest topic)

      Multumesc anticipat!
      Last edited by Gil26; 27 December 2020, 16:22.

      Comment


      • Mi-a cedat cutia într-o intersecție, noroc ca nu am avut viteza mare. S-a manifestat ca o smucitura înainte și înapoi după care s-a oprit definitiv. Am fost nevoit sa chem platforma. Nu am reușit sa mai pornesc motorul iar dacă băgăm în D sau R, în bord apareau liniuțele de avarie. În reprezentanta nu au știut sa facă diagnoza. Au început cu schimbarea calculatorului cutiei, apoi au schimbat actuatorul de la treptele de viteza ca în final să-și dea seama ca este vorba de actuatorul de la ambreiaj. Reparația a durat o luna, fiecare piesa aducându-se la interval de o săptămână. Costul reparației a fost în jur de 4000lei.

        Comment


        • Multumesc mult de tot pentru amabilitatea, generozitatea si bunavointa de a oferi aceste informatii!
          Acest post al tau cred ca este foarte util tuturor!
          (iar asta o consider o problema mult-mult mai grava decat "vibratiile", si cred ca am mai atras atentia de cateva ori asupra actuatoarelor chiar daca am primit doar insulte si jigniri pentru asta de la un "cunoscator")

          LE: in postul#5985 am atasat arhiva Luk.zip cu un fisier pdf al celor de la LUK emis in 1998 din care am extras doar partea referitoare la vibratiile ambreiajului. Este mai vechi, eu il am de vreo trei ani (cand am adunat informatii pentru posibilul moment cand si la masina mea vor apare aceste trepidatii). Cred ca este interesant, dar pentru cine nu are rabdare sa il citeasca pana la capat am citat doar concluzia. Mai am si alte documente\informatii utile (si mai recente) legate de acest subiect dar ar trebui prelucrate (structurate si compilate), cand voi avea timp poate mai atasez din ele.

          Toate cele bune!

          @ aurbrz , inca o data toata stima si aprecierea mea pentru informatiile oferite!
          Last edited by Gil26; 27 December 2020, 18:03.

          Comment


          • As fi dorit sa nu vin cu astfel de informații, pt. mine mitul fiabilității acestei cutii a căzut, poate ceilalți posesori o sa aibă mai mult noroc, iar eu sa fiu doar un caz izolat.
            Last edited by aurbrz; 27 December 2020, 18:27.

            Comment


            • @ aurbrz , repet informatiile oferite sunt de apreciat, desi clar ca si eu regret ce ti s-a intamplat, mai ales la un numar atat de mic de kilometrii.
              Dar problemele actuatoarelor la robotizate sunt cunoscute si evidente (dar desigur ca nu si pentru colegii nostrii ”cunoscatori” care au tot negat asta), am dat destule exemple. Mai trist (iar tu ai confirmat) este ca softul masinii nu avertizeaza mai timpuriu asupra acestei grave probleme (ca la alte marci).

              PS: si doar o umila parere pentru cei doi ”cunoscatori” si foarte ”experimentati” (care s-au tot ”laudat” cu asta) in aceste ”recalibrari” multe si dese (facute oricum aiurea si incomplet): grija mare!

              Comment


              • Originally posted by aurbrz View Post
                Mi-a cedat cutia într-o intersecție, noroc ca nu am avut viteza mare. S-a manifestat ca o smucitura înainte și înapoi după care s-a oprit definitiv. Am fost nevoit sa chem platforma. Nu am reușit sa mai pornesc motorul iar dacă băgăm în D sau R, în bord apareau liniuțele de avarie. În reprezentanta nu au știut sa facă diagnoza. Au început cu schimbarea calculatorului cutiei, apoi au schimbat actuatorul de la treptele de viteza ca în final să-și dea seama ca este vorba de actuatorul de la ambreiaj. Reparația a durat o luna, fiecare piesa aducându-se la interval de o săptămână. Costul reparației a fost în jur de 4000lei.
                Ai beneficiat de masina de schimb?

                Comment


                • Da, am primit mașina de schimb, un Renault Clio 0,9 tce.

                  Comment


                  • Originally posted by aurbrz View Post
                    Mi-a cedat cutia într-o intersecție, noroc ca nu am avut viteza mare. S-a manifestat ca o smucitura înainte și înapoi după care s-a oprit definitiv. Am fost nevoit sa chem platforma. Nu am reușit sa mai pornesc motorul iar dacă băgăm în D sau R, în bord apareau liniuțele de avarie. În reprezentanta nu au știut sa facă diagnoza. Au început cu schimbarea calculatorului cutiei, apoi au schimbat actuatorul de la treptele de viteza ca în final să-și dea seama ca este vorba de actuatorul de la ambreiaj. Reparația a durat o luna, fiecare piesa aducându-se la interval de o săptămână. Costul reparației a fost în jur de 4000lei.
                    Sa intelegem ca actuatorul de ambreiaj s-a defectat si ei ti-au pus la plata si actuatorul de schimbat viteze si calculatorul?

                    Comment


                    • Nu mi-au pus la plata, mi-au schimbat pe garanție. Pentru prima data mi-au dat un ordin de reparație în care era estimat costul lucrării. La celelalte intervenții pe garanție nu am primit nicio hârtie.

                      Comment


                      • Ce au estimat ei ca ar costa 4000 de Lei (1000 USD) ?

                        Comment


                        • Cum piesele enumerate de aurbrz depășesc 1350euro, 4000ron e chiar bine, mai ales că uzina a plătit



                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • Am multumit atunci dar cred ca trebuie sa o fac si acum (inca de atunci am dat copy-paste la postul#2238 intr-un fisier cu coduri piese schimb, ulterior am verificat si exact acestea sunt codurile la TS4001).
                            Mda, si tot dator am ramas, nu stiu cand si cum ma pot revansa, asa ca macar atat: @ t0rquemada multumesc mult din nou pentru informatiile utile.


                            PS: iar daca tot a venit vorba de coduri, actuatoare, JS3 si TS4 atasez din nou cateva capturi (sa fie impreuna) si a vedea diferentele intre ele (si de aici eventualele probleme).
                            Attached Files

                            Comment


                            • Dar altceva este cred mai important in postul#5989, faptul ca „in reprezentanta nu au știut sa facă diagnoza”, au bajbait timp de o luna schimband rand pe rand calculatorul, actuatorul cutie si in final cel de ambreiaj (care era de fapt cauza problemei). Desi bine macar s-au schimbat pe garantie, probabil de aceea i-au dat si ordinul de reparatie, sa mai ”dreaga busuiocul” tinand cont de durata si gravitatea problemei.

                              Apoi colegul aurbrz a avut noroc (asa cum bine a scris) ca asta s-a intamplat cand nu a avut viteza mare, bine (dar repet cu regret la ceea ce i s-a intamplat) ca nu era pe autostrada sau intr-o depasire (ca in cazul prietenului meu cu ”bemeveul” pe care l-am mai descris). Nu mai detaliez cazul meu cu actuatoarele de la EasyTronic, dar macar pe mine m-a avertizat inainte cu vreo 20-30km, si dupa aceea am mai mers in treapta2 vreo 10 km pana la service.
                              Dar din pacate referitor la ”poate ceilalți posesori o sa aibă mai mult noroc, iar eu sa fiu doar un caz izolat” au mai fost cel putin trei cazuri (pe care le-am mai relatat) de JS3 cu tija actuatoarelor rupta intr-o perioada scurta de timp. Nu stiu cati km (banuiesc destui de putini din pacate ca la aurbrz) sau care dintre ele (destul de probabil ca cel de ambreiaj), dar astea sunt doar cele ce le cunosc eu.

                              Asa cum am mai scris ma asteptam ca aceste probleme sa apara pe la 10-15k km (si un numar foarte mare de actionari) dar din pacate ele au aparut mult mai devreme. Iar asta o consider o problema foarte grava (si sper sa nu mai ”apara” iar distinsul coleg cu injuraturi si jigniri in locul argumentelor referitoare la acest subiect).

                              Drumuri bune! (si fara probleme cu actuatoarele)

                              Comment


                              • La mine masina merge extraordinar de bine de cand aplic metoda descrisa anterior si ma refer aici la plecarea de pe loc.
                                Pentru cei care nu au reusit sa o aplice cu frana de picior, iata o abordare diferita:
                                1. Va urcati in masina, dar lasati usa de la sofer deschisa
                                2. Bagati in D, apasati si eliberati normal pedala de frana
                                3. Masina scoate un bip, pe display clipeste scurt N, dar nu pleaca de pe loc, pentru ca e usa deschisa
                                4. Inchideti usa
                                5. Pe display arata 1 si iconita pedalei de frana care nu clipeste
                                6. Apasati cat de fin puteti pedala de acceleratie
                                7. Daca turatia motorului e sub 1000 de RPM inainte de a accelera, plecarea de pe loc are loc pe la 1000 de RPM
                                8. Daca turatia motorului e peste 1000 de RPM inainte de a accelera, plecarea de pe loc are loc la aproape 1000 de RPM si aveti cea mai lenta plecare de pe loc, exact ca la o cutie manuala unde patinezi ambreiajul

                                Daca ati uitat si ati inchis usa soferului, dupa ce bagati in D si apasati frana de picior, deschideti usa si apoi eliberati frana de picior. Apoi inchideti usa. Si accelerati usor.

                                Nu stiu ce implicatii are metoda de mai sus, nu stiu daca strica sau nu ceva, dar cel putin la mine rezolva problema trepidatiilor la prima plecare din zi. Cine vrea sa testeze isi asuma eventualele riscuri.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google