Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peste 40 000 km parcursi.
    Trepidatiile (aproape) inexistente.
    Cand au tendința să reapară (foarte, foarte rar și aproape imperceptibile) folosesc METODA .

    Comment


    • Ma bucur sincer sa citesc acest post: pentru ca ai ”sub control” robotizata si pentru ca ai postat din nou dupa ceva vreme (pentru colegii mai noi C.Mike este primul de pe acest topic care a testat doua metode de evitare a trepidatiilor, iar una a ”buchisit-o” foarte bine ).
      Sa auzim numai de bine!

      Comment


      • C.Mike te rog sa detaliezi metoda ta. Daca e nevoie, eu o sa o detaliez inca o data pe a mea, astfel incat fiecare persoana cu probleme sa isi aleaga metoda care ii place mai mult, sau care este mai eficienta pentru a evita trepdiatiile.

        Comment



        • Metoda este: un dinte tras la frana de mana(Hsa nu intra in functie) + MODUL M CU TR 2......oprit in rampa.(las masina sa merga putin de tot in spate)... accelerez usoooor ....(se patineaza putin ambreiajul)...masina incepe sa urce.....oprit iar.... Repetat manevra de 3-4 ori.
          Mentionez ca am la dispozitie un drum in rampa care nu este aglomerat, imediat dupa ce ies din parcare, deci am unde sa efectuez manevrele fara sa fie pericol.

          Gil26
          Respect.... si asa sa fie:
          Sa auzim numai de bine !

          Comment


          • Putina informatie noua, de pe forumul german:

            After the release for the warranty - repair (clutch disc/mass flywheel new) by Renault, the master still looked at the mechanical mobility of the disc on the shaft with the old disc and found that the disc cannot slide on the shaft, but clamps through the clutch (is normal). Now he looked at Dacia in the database for assembly instructions and found that everything that sits on the cone shaft sits "dry" without grease on the shaft. In this way, the vehicles are also delivered, which eventually leads to the clutch jerking. Contrary to Dacia's instructions, he has now simply made some special grease on the cone shaft.
            The old coupling could also have been reinstalled due to wear and tear; there was hardly anything to see. I had extra pictures of the disc and mass flywheel taken, because I know such a jerk also from other vehicles (often depending on the manufacturer uneven inputs of sintered metal into the disc, which can only be seen visually after a few tens of thousands of kilometers) Somewhere here in the forum was also a link to a Russian forum. The one had the same problem and simply exchanged the original Valeo clutch disc for one from Sachs (cost about the same) and then had no problems.
            The jerking is now gone; everything is going wonderfully. How long will we see.

            Comment


            • Discutia continua destul de interesant:

              I used to search 2.3 GB PDF files with repair instructions for older Renault generations for "gears of the clutch shaft". It has been found that in the case of gearbox types with cable pull actuation, there are working instructions for lubricating the gearing.
              For gearbox types with hydraulic actuation, a warning is given to lubrication to avoid damage to the holder cylinder.
              The 5-speed EasyR has an actuator with cable pull actuation, the 6 gear EasyR coupling is hydraulically operated.

              Comment


              • Daca tot e interesant, va rog sa traduceti in romana! Sau in germana, franceza, asta ar mai merg! Da, stiu, g translate, dar... daca preluati, faceti-o va rog in romana, cu ghilimelele de rigoare! Nu e o rautate! Multumesc!

                Comment


                • Despre ”informatie noua” si care ”continua destul de interesant” se poate citi direct (fara citate) de la ”sursa”: https://www.dacianer.de/threads/kupp....25651/page-74 (plus forumul francez, englez, rus,....)
                  Iar despre diferentele intre actionarile TS4 si JS3 am oferit destule informatii in urma cu ceva timp (ba chiar am punctat si cu poza de pe masina pentru JS3), la fel am oferit si link-ul cu userul rus care a schimbat ambreiajul Valeo cu unul Sachs, dar atunci erau alte ”preocupari” (atacuri la persoana, jigniri, insulte, etc....), il ofer din nou: https://www.drive2.ru/l/529447560318812437/ , cine doreste poate sa citeasca si https://www.drive2.ru/l/529489616638575878/ sau https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-...mi-rukami.html si https://www.drive2.ru/l/551404532647592311/ ori https://www.drive2.ru/b/535759031940153701/ , etc... (plus cei din Odorheiu Secuiesc care ofereau rezolvarea cu un alt tip de ambreiaj)
                  Insa despre asemanarile dar mai ales deosebirile dintre Lada si Logan\Sandero2, TS4 si JS3 s-a mai tot ”discutat” (mai ales cu\despre procedurile de reparatie si diagnosticare), chiar si intre problemele JS3 de pe aici sunt diferente (unele generate si de un cumul de factori).
                  Dar toate acestea cred ca trebuie ”tratate” doar ca simple informatii, atat si nimic mai mult, ”odiseea” a luat sfarsit, cu ceva timp in urma intr-un post s-a detaliat aici si cum se ”rezolva in totalitate problema vibratiilor .

                  PS: iar daca ”gresarea” aceasta aceea este ”cauza”, oare de ce nu au aplicat-o cei de la Dacia inca de la inceputul problemelor, daca rezolvarea este atat de simpla de ce au pierdut timp, bani si mai ales imagine incercand alte metode: schimburi de ambreiaj (chiar 2-3 pe aceeasi masina), resoftari, etc., etc.....sfarsind cu eliminarea Easy-R de pe modelele sale... (evident ca ”intrebarea” este retorica).

                  Comment


                  • Cine nu e pricepe că vaselină + praf (din discul de ambreiaj)+ temperaturi ridicate + plasticul rulmentului de presiune hidraulic = , mă rog în primă fază... că după un timp .
                    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                    Comment


                    • Dupa aproape 6 luni fara trepidatii in care am facut doar drumuri scurte prin Bucuresti, dupa un drum de 300 de km in provincie, au reaparut trepidatiile. Tind sa cred ca drumurile scurte si rampa la iesirea din parcarea de acasa unde ambreiajul patina si se curata au ajutat foarte mult la disparitia trepidatiilor. Cu siguranta dupa revenirea in Bucuresti si reluarea drumurilor scurte, o sa dispara din nou.

                      Sincer, ma uitam dupa un Hyundai Kona care are cutia 7 DCT, dar am descoperit pe forumul lor, ca Tucson cu aceeasi cutie trepideaza si el, erau cel putin 3 posesori care se plangeau. Pana la urma plecarea de pe loc la o cutie cu dublu ambreiaj se face tot cu un singur ambreiaj, asa ca nu vad de ce lucrurile ar sta diferit. Momentan mai raman la masina actuala.

                      Comment


                      • Putin off-topic. M-am uitat si la Kona electrica, dar pe langa pretul de achizitie care e cu aproape 10.000 de euro mai mare (cu tot cu subventia de la stat) mai e si CASCO anual care e in jur de 1,800 de euro. Deja e mult prea mult, tinand cont ca in ultimul an am mers doar 6.000 de km, iar intr-un an normal nu depasesc 15.000 de km.

                        Comment


                        • Originally posted by nickey1982 View Post
                          Sincer, ma uitam dupa un Hyundai Kona care are cutia 7 DCT, dar am descoperit pe forumul lor, ca Tucson cu aceeasi cutie trepideaza si el, erau cel putin 3 posesori care se plangeau. Pana la urma plecarea de pe loc la o cutie cu dublu ambreiaj se face tot cu un singur ambreiaj, asa ca nu vad de ce lucrurile ar sta diferit.
                          Am un coleg cu o Skoda Octavia cu cutie DSG-7 si asta iarna (dupa 4 ani si vreo 30k km, nu prea o foloseste) a avut trepidatii la plecarea de pe loc. La rece le-a avut mai des dar acum la cald doar rar se intampla.
                          Last edited by Silviu; 8 May 2021, 17:36.
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • Am ras de raspunsul in scris al Daciei dat unor colegi de pe Facebook, dar se pare ca in mare parte era adevarat. Astea par a fi limitarile tehnologiei folosite. Atat timp cat ai unul sau doua ambreiaje comandate electronic, exista o sansa destul de mare sa trepidedeze la plecarea de pe loc care se face intodeauna cu un sigur disc, in anumite conditii de temperatura, umiditate, etc. Si la mine cand trepideaza, o face doar cand e discul foarte rece sau foarte cald. Cand e temperatura optima, merge perfect, asta ducandu-ma cu gandul ca nu e un defect permanent, gen disc ovalizat, sau prea uzat, etc.
                            Cred ca solutia e folosirea de strategii diferite sau timpi diferiti de ambreiere in functie de temperatura discului (aia de se citeste indirect la Dacia). Cand discul nu e la temperatura optima cred ca trebuie patinat cat mai mult ambreiajul pentru a preintampina trepidatiile. Cel putin asa as face eu cu o cutie manuala. Mie mi se pare ca e pe dos, cand e rece ambreiaza prea scurt si se grabeste, cand se incalzeste putin, patineaza mai lung si plecarea e mai lenta. Nu cred ca e strategie diferita de ambreiere (daca e, cred ca e pe dos fata de cum vad eu lucrurile), ci doar difera coeficientul de frecare asta ducand la marirea sau micsorarea timpului de ambreiere.

                            Comment


                            • Am ajuns la 7000 de km. Trepidatiile deocamdata am invatat sa le controlez (asa imi place sa cred) adica folosesc si frana de mana trasa un dinte, si a 2-a manual, si alte metode descrise deci momentan pare sa fie ok. Ceea ce insa ma deranjeaza destul de mult este frana de motor si retrogradarea treptelor. Daca ma aflu in treapta a 4 de exemplu si iau piciorul de pe acceleratie, masina intra in frana de motor cu un mic soc, adica nu face o frana de motor lina. Apoi daca incerc sa apas din nou acceleratia oricat de usor,(masina fiind tot in treapta a 4-a), masina are o mica smucitura si apoi incepe sa accelereze. Si acest lucru e si mai vizibil in treptele mici. Am facut tot felul de probe, am incercat sa acelerez mai scurt si brusc sau mai lent si progresiv.... degeaba. De cate ori iau piciorul sau asez piciorul pe acceleratie se simte clar un mic soc, o smucitura. E o senzatie ca nu poti sa controlezi cu finete masina. La fel se intampla si la retrogradarea treptelor, cand trece intr-o treapta inferioara se simte foarte clar acest lucru, ca si cum te da in nas. Schimbarea in treptele superioare e mult mai ok. Toate aceste lucruri am crezut ca se intampla doar dimineata cand motorul e mai rece. Dar am observat ca acelasi lucru se intampla si cand trebuie sa plec de la munca dupa 8 ore si masina a stat in soare la 30 de grade (desigur ca dupa 8 ore se poate considera ca motorul e tot rece). Am mai observat ca daca am drumuri mai lungi de facut, adica peste 4-5 km, masina intra intra intr-un regim de functionare acceptabil si se comporta mai binisor. Dar din pacate eu am drumuri foarte scurte, pana la serviciu am doar trei km, pana la Kaufland sau Lidl am vreo 2 km....
                              Cu vechiul logan de 1.6 faceam exact aceleasi drumuri dar niciodata nu am simtit acest disconfort la accelerare sau in frana de motor, masina pur si simplu are o frana de motor foarte lina, apoi accelereaza la fel de lin.... fara sa ating ambreiajul si fara sa-i smucesc pe cei din masina. La voi se intampla acest lucru? Repet, nu vorbesc despre trepidatiile de la plecarea de pe loc.

                              Comment


                              • De ce ai schimbat ceva ce mergea bine (vechiul Logan 1.6)? De ce ai ales o solutie noua pentru transmisia masinii (easy-r)?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google