Sa inteleg ca eu ma numar printre norocosi ca am doar trepdiatii, nu si alte probleme mai grave. Prin comparatie cu raul mai mare, ar trebui sa fiu multumit.
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
Nu stiu cat de noroc este, dar am mai scris de cateva ori asta (dar atunci si tu si alt coleg aveati alte...) in opinia mea trepidatiile acestea sunt o problema mult mai mica decat cele generate de actuatoare, am dat destule exemple, dar ....
Revenind la problema colegului erorile citite cu un program multimarca nu le consider relevante insa cred ca au sens, cele multiplex sunt destul de "uziale" la Dacia\Renault insa despre cele legate de UCH si mai ales transmisie ar putea sa fie de discutat. Turatia citita este foarte importanta, dar nu sunt ferm convins ca doar inlocuirea senzorului poate rezolva problema (chiar si urmata de o recalibrare) raman la parerea ca trebuie o diagnoza bine facuta dar mai ales corect analizata\interpretata (si tinut cont ca mstehnic are si update de soft.
PS: iar orice alt detaliu oferit de coleg cred ca ar putea sa fie interesant\util si celorlalti (functionarea conforma a actuatoarelor eu o consider in continuare importanta).
- Likes 1
Comment
-
Gil26 Am fost la Delta service-ul Dacia de 3 ori, in ultimele 3 zile, ultima data adica astazi, nu mai aveau chef de mine erau satui, au spus ca nu stiu ce are si ca senzor de viteza de la cutie nu au schimbat niciodata de cand sunt ei, probabil ar trebui sa-l schimb.
Te rog, poti sa-mi recomanzi unde pot face o diagnoza temeinica ?
Senzorul il schimb, costa 100 lei + manopera
Comment
-
Originally posted by t0rquemada View PostViteza mașinii o dă ABS-ul via can, senzorul indicat e doar pentru logica cutiei
ABS-ul cred ca compara viteza de la senzori din roti cu acesta viteza (senzor cutie) pentru a efectua raportari si ajustari la fel si ESC-ul care are rol de franare indepententa pe roata pe baza unei traiectorii stabilite de un senzor montat pe coloana de directie.
Nu vad, de ce la noile modele ar schimba principiul de calcul viteza.
Alertele afisate la masina mea sunt in jurul acestui triunghi senzor cutie - senzori abs - esc un varf din acest triunghi - "triseaza" si introduce date false
Senzorul din cutie este cel mai ieftin si incep cu el
Comment
-
@ mstehnic inca din primul post ai detaliat destul de bine, si este regretabil ca cei din reprezentanta nu au rezolvat problema asta (destul de grava). Daca doresti o diagnoza bine facuta (plus alte sfaturi si informatii) cred ca prin apropiere poti apela cu incredere la colegul t0rquemada chiar daca este contracost are experienta si stie destule si despre problemele Easy-R.
PS: nu stiu daca este chiar asa, scriu in graba si pot sa gresesc, insa si eu cred ca la tine este un cumul de factori (nu doar senzorul de turatie) referitor la comportamentul acela neconform.
Comment
-
Originally posted by mstehnic View Post
Multe masini vechi < 2010 si loganurile ph1 si ph2 iau viteza de la senzorul de viteza infipt in cutie langa o planetara,
ABS-ul cred ca compara viteza de la senzori din roti cu acesta viteza (senzor cutie) pentru a efectua raportari si ajustari la fel si ESC-ul care are rol de franare indepententa pe roata pe baza unei traiectorii stabilite de un senzor montat pe coloana de directie.
Nu vad, de ce la noile modele ar schimba principiul de calcul viteza.
Alertele afisate la masina mea sunt in jurul acestui triunghi senzor cutie - senzori abs - esc un varf din acest triunghi - "triseaza" si introduce date false
Senzorul din cutie este cel mai ieftin si incep cu el
La generație II viteza vine din ABS, ai medie din viteza roților față cu checksum trimisî pe CAN.
Blocul ABS știe să facă ABS, AFU (asistență la frânare de urgență), ASR (control tracțiune, confundat de toți cu ESP) care poate frâna roata ce patinează sau poate tăia accelerația, ESP (control traiectorie) menține traiectoria via unghi volan, frânarea roților și/sau prin accelerare/decelerare forțată (clapetă accelerație by wire), HSA (hill start assist) și mai nou TPMS indirect.
Mai trist e că deși ai mașina de destul timp, nu realizezi că pe cutie au un senzor de turație pe arborele primar (ultimul rând din poză, compară-l cu primul rând), ăla îl dă luanchul ca defect mecanic (conform bazei de date Renault).
PS. La reprezentanță te duci cu lecția făcută : dacă a apărut eroarea și ai sters-o cu orice tool, nimeni nu o mai recuperează deci problema nu există și reprezentanța e proasă.
https://www.loganclub.ro/forum/filed...661482&thumb=0Last edited by t0rquemada; 13 August 2021, 08:33.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Multumesc! t0rquemada Ai dreptate, acel senzor de turatie pe arborele primar este cel care lanseaza defectul.
Am schimbat senzorul de viteza din cutie (la recomandarea service-ului Dacia), in teste masina a dat aceiasi eroare.... veste "buna" nu este senzorul defect.
In timpul testelor de drum, cu sofer + pasager dreapta la monitorizare masina nu a replicat problema, in schimb cand pasagerul din dreapta care monitoriza parametrii masinii s-a mutat in spate defectul a aparut imediat, nu stiu daca este coincidenta,
Pe tester sunt doua alerte active surprinse in momentul in care defectul apare.
DF1012 consistent multiplex signals for CC/SL, the data suplied to the cruise control or speed limiter are not correct.
DF195 multiplexed auto trans invalid informationLast edited by 77sky; 13 August 2021, 16:27.
Comment
-
Am scris ca trebuie facuta o monitorizare a transmisiei in functionare (preferabil si cu un program dedicat), dar din detaliile oferite de catre coleg pana acum cred ca efectul "in lant" este destul de probabil si o analiza mai atenta ar ajuta la identificarea cauzei (cauzelor).
Din pacate nu pot acum dar voi exemplifica cat de curand.
Comment
-
Am schimbat bujiile, cele vechi aveau o distanta mare intre electrozi in comparatie cu cele noi, bonus s-a desfacut si curatat senzolul de turatie de pe arbore, acesta prezenta pilitura fina in cap.
Maine dimineata schimb si acest senzor, daca mai apare defectul ma opresc, nu mai schimb nimic pana am date clare.
Comment
-
Defectul se replica in continuare.
Problemele de timing si injectie duc investigatiile catre motor, distributie chestii serioase de care nu vreau sa ma apuc pana cand nu am date clare.
Daca doriti sa ma ajutati cu diagnoza (contra cost, normal), eu va stau la dispozitie.
Uleiul a fost schimbat acum 4000 km nu prezenta probleme, filtrul nu avea impuritati retinute, masina nu are manifestari ca nu ar merge in corect la aprindere turatii.
Comment
-
Au umblat degeaba la cel de pe motor, citind corect și interpretând aiurea niște informații... americanii au o vorbă pentru asta: parts cannon.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
- Likes 1
Comment
Comment