In toamna se implinesc trei ani de cand am achizitionat masina si ... se termina garantia. Ma gandeam sa incerc sa fac o programare pentru schimbarea ambreiajului avand in vedere ca pe la 8000 de km au inceput sa apara trepidatiile. Deocamdata le pot controla perfect si nu le-am lasat sa se manifeste deloc... asa ca nu ma deranjeaza prea tare. Am citit undeva ca unii posesori au povestit ca dupa un anumit numar de kilometri aceste trepidatii au disparut singure pana la urma dar nu stiu daca e adevarat. Ma gandesc ca daca aceste probleme raman la stadiul actual ca manifestare atunci chiar nu m-ar deranja, dar imi e teama sa nu avanseze si sa ajung la situatia in care nu se mai pot controla si nu mai am nici garantie. Am mai citit ca la noile solicitari de schimbare de ambreiaj s-ar face si o schimbare de volanta cu una mai grea care ar permite o preluare mai buna a vibratiilor si trepidatiilor dar care ar face ca masina sa plece mai greu de pe loc si deasemnea si reprizele sunt mai lente... Ce ma sfatuiti?
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
E greu de dat un sfat. Daca nu ai citit deja, te invit sa citesti ce s-a scris si pe: dacia logan easy-r (facebook.com). Din ce am inteles eu, in ultima perioada se cam refuza schimbarea ambreiajului si/sau a volantei pentru trepidatii, dar daca esti hotarat sa il schimbi, poti incerca. Tot acolo sunt vreo 2 colegi care au facut foarte multi km cu ambreiajul original. Sa vedem ce zic si colegii de aici.
Comment
-
Eu am schimbat ultimul ambreiaj la 24000 km, de atunci m-am lăsat baltă, după 6000 au reînceput trepidațiile, mașina acum are 65000km, trepidațiile nu s-au agravat, au rămas la un stadiu și atât. Sunt zile în care merge absolut magnific, sunt zile în care merge dezastruos, dar în zilele alea o mai menajez cu frâna de mână sau cu treapta a 2-a.
Am zis că în momentul în care va trebui să schimb ambreiajul eu, voi pune ceva de calitate mai mare decât Valeo. Până atunci merge fără probleme
- Likes 1
Comment
-
Si eu am observat acelasi lucru, sunt zile cand merge impecabil dar sunt si zile in care o simt ca nu e chiar ok si ca are tendinta sa trepideze (daca o las), sau sa schimbe treptele ceva mai smucit. Desigur, toate aceste lucruri se intampla putin dimineata, sau cand e motorul rece in general. Dupa 2 km, cand se incalzeste putin motorul si cutia, se schimba complet situatia, si mai ales daca nu o fortez si plec usor de pe loc, cu o accelerare progresiva, nu mai trepideaza, nu smuceste, e chiar ok. In ultima saptamana am inceput sa merg iar in modul eco. Tentatia cea mai mare era acea volanta dubla dar... nu stiu daca nu cumva imi fac singur de lucru. Am citit si pagina de facebook indicata de colegul nickey 1982 si se pare nu se schimba prea mult datele problemei nici dupa inlocuirea ambreiajului sau a volantei. Pe de alta parte ma mai gandesc si la faptul ca daca nu am lasat si nu voi lasa vibratiile si trepidatiile sa se manifeste, ar fi posibil sa ramana totul la acest stadiu si cu un pic de control nu se simte nimic. In trei ani am facut 13000 de km, probabil ca in urmatorii 3 ani vor mai fi inca vreo 13000. La acest numar de km nu cred ca are cand sa se agraveze lucrurile.
Comment
-
Eu banuiesc ca are o anumite plaja de temperatura unde dilatarile sunt optime si ambreiaza perfect. Sub acel interval de temperatura (cand motorul e rece) sau peste (dupa un drum lung) incepe sa trepideze. Eu mai am cateva sute de km si fac 50.000 de km. Trepidatiile nu s-au inrautatit fata de cum trepida pe la 8.000 de km.
- Likes 1
Comment
-
Exact, nu s-au înrăutățit trepidațiile între 24000 si 65000, doar există. Merg de obicei în ECO mode, dar dimineața merg pe manual vreo câțiva km, până zic eu că s-a încălzit (are prostul obicei când e rece să dea a 5-a la 50km/h). Cert este că în zilele în care e pusă pe trepidat, nu pot să o scot din asta, doar să o menajez.
Nu mai zic, există zile când ambreiază la 1500rpm la plecare (ceea ce face cea mai frumoasă plecare de pe loc, fără trepidații, fără nimic), și are zile când ține neapărat să ambreieze la 1000-1200rpm maxim, și atunci da, trepidează
Comment
-
Eu am mai zis, dar repet, poate cuiva i-a scapat si poate ajuta informatia.
Daca inaine de prima pornire din zi turatia motorului e mai mica de 1000 de RPM (aproximativ 750-800 de RPM) apas butonul "Clear View" pentru 2-3 secunde apoi il dezactivez si turatia motorului creste la 1000 de RPM si ramane acolo. Nu merge decat in modul normal, in ECO tot coboara. Il consider un fel de soc cum era la Dacia 1300. Ca sa se revina la turatia joasa de 750-800 de RPM, trebuie sa intre S&S sau trebuie oprit motorul din cheie si repornit.
Cu turatia motorului usor ridicata mut cat de repede pot de pe frana de picior pe acceleratie si accelerez cat de finut pot. Sau eliberez frana de mana si imediat accelerez, sau chiar pot pleca cu treapta a 2-a, asta pana se incalzeste motorul. Dupa ce motorul e incalzit pot pleca doar prin eliberarea pedalei de frana sau prin eliberarea franei de mana.
In mers bara la bara cu plecari si opriri repetate trec in treapta a 2-a pentru a evita eventualele trepidatii care pot aparea pe franare.
Cred ca de sute de ori pana acum am zis, gata s-a stricat de tot si nu isi mai revine, ca dupa sa isi revina si sa mearga perfect zile intregi si atunci sa sper ca nu mai apar trepidatiile. Ramane o ciudatenie care cred ca poate fi reparata exclusiv din soft. E clar ca acelasi tip si timp de ambreiere nu poate fi universal valabil in toate conditiile, ci trebuie sa aibe cel putin 2-3 strategii de ambreiere, gen una foarte lunga pana cand se incalzeste motorul si apoi una mai scurta cand e motorul la temperatura optima.
Comment
-
Un neamt raporteaza ca dupa schimbarea bateriei originale la 5 ani, trepidatiile au disparut complet si nu ii vine sa creada.Last edited by nickey1982; 5 April 2022, 14:18.
Comment
-
Eu ma gandesc ca poate in timpul schimbarii baterie s-au resetat valorile cutie si ale ambreiajului si a avut loc o autocalibrare care a produs rezultate bune. Dar, poate e doar ceva temporar si revine la vechile obiceiuri dupa ceva timp.
Eu stiam ca dupa ce porneste motorul bateria devine consumator si nu prea mai conteaza in ecuatie. Alternatorul ar trebui sa tina in spate toti consumatorii precum si incarcarea bateriei.
Dar, deja cutia Easy-R a devenit un mare mister si deja cam bate orice logica, asa ca nu m-ar mira ca solutia sa fie schimbarea bateriei.
Comment
-
Eu lucrul observat cu certitudine este că atunci când merg drumuri scurte, sau chiar dacă de exemplu folosesc azi mașina și mâine, mâine o să trepideze mai mult sau mai puțin, dar dacă o folosesc azi, și după o folosesc după 2-3 zile, merge perfect atunci
Comment
-
Salut. Ca sa evit trepidatiile la plecare de pe loc cand urmeaza sa franez usor imediat dupa plecare, am inceput sa plec in modul manual treapta 2. Nu mai trepideaza si continui sa merg apoi putin in modul manual, sa schimb treptele manual, dupa care revin la modul automat. Am observat ca asa nu mai trepideaza nici in modul automat.
Comment
-
O situatie mult mai grava decat a noastra, dar cu final fericit: https://stirileprotv.ro/stiri/inspec...saptamana.html
Comment
Comment