Mersi mult pt. informatii. Oricum ai ieșit bine, cred ca la Dacia costa peste 2000 cu calibrare.
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
Sa mai scriu si eu cate ceva pe aici. Din cauza unui necaz in familie, in ultimele 5 luni merg intr-un oras de provincie cu masina tatalui, un Logan Stepway 0,9 TCe manuala. Masina are aproape 2 ani si putin peste 6.000 de km. La primele 3-4 plecari de pe loc dimineata, daca ridic repede piciorul de pe ambreiaj, trepideaza usor. Dupa ce sa incalzeste, oricat de neglijent as da drumul la ambreiaj, chiar si fara acceleratie nu trepideaza deloc. Desigur, daca patinez mai mult si accelerez mai tare, nu trepideaza deloc la primele porniri.
In continuare cred ca s-ar putea ameliora considerabil sau chiar rezolva din soft trepidatiile noastre, cu o strategie diferita de ambreiere cand ambreiajul e prea cald sau prea rece. Sau macar dezactiva temporar crawlingul in aceste conditii.
In concluzie, personal cred ca problema noastra e si hardware si software, poate chiar in proportie de jumate-jumate. Hardware-ul adica discul are limitarile lui si coeficienti foarte diferiti de frecare la diferite temperaturi, dar nici softul nu il ajuta contrabalasand aceste neajunsuri in anumite momente.
Comment
-
Din pacate nimic nou (inclusiv ”concluziile”), despre trepidatii si la cele manuale, crawling si cumul de factori (cel putin eu asa l-am numit) hardware+software s-a tot discutat de nenumarate ori in acest topic, si se pare ca tot in zadar...
PS: si alti doi colegi au explicat de cateva ori si cu destule detalii ce inseamna crawling si dezactivarea sa, "strategii" de ambreiere\debreiere, etc. , dar OK ....
Comment
-
Eu am impartasit strict o parere personala, bazata pe o experienta personala, care coincide cu ce s-a mai concluzionat in trecut. O reconfirmare a ceea ce s-a mai spus, intarita acum de experienta recenta.
Cand o sa am o solutie sau o informatie noua, o sa o postez aici cu cea mai mare placere.
Comment
-
Dar "experienta recenta" ai mai "impartasit-o" de cateva ori in acest topic iar colegii ti-au explicat de fiecare data ce inseamna\presupune, etc....
PS: doar ca info la "robotizate" alte marci\modele (inclusiv Renault EDC DC4) sunt "baieti" care au modificat softul transmisiei, din cate scriu ei cu bune rezultate privind trepidatiile si "lag-ul", la Easy-R insa au spus ca "nu se merita" ....
Comment
-
Da, imi amintesc ca a luat un coleg legatura cu o firma din Olanda (parca) care care a optimizat softul pentru cutiile cu dublu ambreiaj si care i-a raspuns ca trebuie sa fie multe cereri ca sa renteze munca. Cel mai probabil noi o sa ramanem sa ne chinuim care cum putem sa amelioram trepidatiile.
De exemplu, de curand am mai facut o recalibrare.dupa mai bine de un an. Au fost diferente mari inainte si dupa, dar si rezultatele pe masura, spectaculoase. Bine, nu ma astept sa tina mult si o sa revina la vechile valori.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 2 photos.
Comment
-
Despre cei din Olanda am scris si oferit detaliile in acest topic, dar erau alte "preocupari" atunci pe aici.... Dar ma bucur ca se foloseste versiunea de PyClip oferita (inclusiv informatiile corecte), eu nu am avut nevoie sa fac vreo recalibrare pana acum, EasyR-ul meu dupa 5 ani si 69k km functioneaza si se comporta ireprosabil, me happy ....
Comment
-
Originally posted by nickey1982 View PostSa mai scriu si eu cate ceva pe aici......
In continuare cred ca s-ar putea ameliora considerabil sau chiar rezolva din soft trepidatiile noastre, cu o strategie diferita de ambreiere cand ambreiajul e prea cald sau prea rece. Sau macar dezactiva temporar crawlingul in aceste conditii.
In concluzie, personal cred ca problema noastra e si hardware si software, poate chiar in proportie de jumate-jumate. Hardware-ul adica discul are limitarile lui si coeficienti foarte diferiti de frecare la diferite temperaturi, dar nici softul nu il ajuta contrabalasand aceste neajunsuri in anumite momente.
Comment
-
Citesc si eu forumul german, si cand ai scris "primul caz" cu bateria s-a discutat si aici despre faptul ca actuatoarele sunt destul de mari consumatoare, despre gestionarea energiei masinii, etc...insa se pare ca tot nu doresti sa intelegi ca sunt lucruri\cauze diferite ce trebuie tratate diferit.
Iar despre tot felul de astfel de "solutii" te intreb din nou: daca era asa de simplu si usor oare de ce cei de la Dacia nu au facut-o pana acum si rezolvau definitiv problema, nu pierdeau timp, bani si mai ales imagine culminand cu renuntarea la Easy-R ???????
Concret acum, o baterie cred ca era mult-mult mai ieftin si usor de schimbat decat un ambreiaj si au fost multe cazuri cand s-au schimbat chiar 2-3 pe garantie la aceeasi masina, schimbau doar bateria si cu asta-basta....
PS: tu tot continui cu toate astea.... dar ai problema asta cu trepidatiile, schimbi bateria si gata: problem solved, case closed...Last edited by Gil26; 23 May 2022, 23:26.
Comment
-
N-am sustinut ca schimbarea bateriei rezolva problema, ci doar am mentionat ca doi colegi care au raportat asta. De altfel, atat timp cat bateria mea inca nu e dusa nu as schimba-o decat daca ar confirma rezolvarea problemei mai multe persoane.
Poate Dacia nici macar nu a investigat problema ci doar a zis din start ca daca trepideaza e de la ambreiaj, fara sa se mai uite la alte cauze.
Cu toate astea, nu m-ar mira ca solutia noastra sa fie una destul de simpla, pe care Dacia sa nu o fi descoperit sa sa nu o fi vrut sa o descopere.
Atat timp cat masina merge perfect dupa ce se incalzeste, ceva imi spune ca inca exista o solutie a trepidatiilor care nu implica schimbarea ambreiajului.
Tu daca ai fi in locul meu ce ai face? Ti-ai pierde complet speranta, sau ai continua sa speri?
Comment
-
Problema asta nu se poate rezolva, s-au dat aici fel si fel de solutii, de artificii tehnice, dar din pacate nimic nu poate rezolva definitiv problema. Personal am inghitit galusca cum se spune, asta e, consider ca am fost tepuit de Dacia, care mi-au vandut o masina noua neconforma, cu co cutie robotizata foarte slaba, care a fost pusa sa fie acolo. Singura rezolvare definitiva ptr mine e vanzarea masinii. Urmatoarea masina pe care o voi cumpara cu siguranta ca nu va mai fi Dacia.
- Likes 1
Comment
Comment