If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Da, CVT e foarte fiabila, mai ales pentru mersul in oras, uita te la Toyota. In niciun caz la CVT nu vei avea nenorocitele astea de trepidatii in primii 2000 de km ca la mizeria asta de Easy R. Nu suporta nicio comparatie, iarta-ma.
Da, dar nu cred ca "suporta" comparatie nici CVT-ul de la Toyota cu cel de la Nissan \Renault, iar doar de dragul "discutiei" Toyota are acum e-CVT care nici nu stiu daca se mai poate sa se numeasca CVT, cel putin pe parte mecanica este absolut ingenios (la "electronica" nu ma "pronunt").
Cat despre:
...nici macar nu au considerat un esec cutia Easy R pentru cativa ghinionisti din Romania de pe un amarat de forum...
si eu sunt un user pe un amarat de forum, am si cutia Easy-R (e adevarat ca TS4, insa tot Easy-R) dar NU sunt un "ghinionist", dupa peste cinci ani si 74k km transmisia Easy-R se comporta ireprosabil, fara nici cea mai mica problema tehnica, sunt foarte multumit de ea si masina, plus ca stiu si posesori de JS3 care la fel NU au avut probleme, dar am scris tot timpul ca am empatie pentru cei cu aceste trepidatii...
Well, good for you. Eu am avut probleme cu aceasta cutie din primii km.. asta e. Ce mi se pare straniu e ca uneori cutia se comporta perfect, nicio trepidatie nimic. Nici macar in marsarier. Pentru ca alta data, sa faca foarte urat la mers bara la bara si si mai urat la marsarier. Alta data trepidatiile sunt intermediare, si tot asa. Ei, tocmai aceasta variatia foarte mare in comportament ma intriga. Deci nu este un defect care se manifesta de ficare data si cred ca e influentat de mai multi factori care nu pot fi controlati.
Yes, good for me and for others without problems.
(iar despre trepidatii, modul de "manifestare", cauze potentiale, etc...s-a tot discutat in cele aproape 438 de pagini)
Am dat (două) mailuri la Vocea Clientului, nici un răspuns....să îmi propună un trade-in avantajos sau înlocuirea ambreiajului cumpărat de mine cu manopera gratuită...nimic...dracu mai ia vreodată Dacia (sau Renault)....
In ultima perioada, cred ca de prin octombrie 2022 de cand au coborat temperaturile sub 15 grade a inceput treptat sa nu mai trepideze deloc. Toata luna decembrie am stat in provincie si am pornit si de la -5 grade si a mers perfect de la prima pornire pana la ultima oprire. Cred ca am facut cam 5k de km de atunci.
Am 62k de km si aveam in plan sa schimb bujiile originale (am zis la 60k de km le schimb) si bateria (face 7 ani in februarie 2023). Dar, sincer (nu radeti de mine) mi-e frica sa nu reapara trepidatiile.
Au mai fost si in trecut perioade bune, dar pentru cateva sute de km, acum e de departe cea mai lunga perioada, inclusiv comparativ cu perioada cand a fost nou nouta.
Nici nu m-am mai uitat cu interfata sa vad ce valori mai are la ambreiaj si la treapta 1, sa n-o deochi.
Nu fac nimic deosebit, merg doar in automat, prima plecare cu treapta 1. Singura chestie pe care o fac e frana de mana un dinte ridicat cand stau pe la semafoare, dar nu pentru trepdidatii ci pentru odihna piciorului drept. In mers bara la bara merg cu frana obisnuit, dar fara sa franez imediat ce plec de pe loc, ci calculez sa ma deplasez macar 5-7 metri pana franez din nou.
N-am o explicatie, e posibil sa apara din nou trepidatiile la primavara, sau poate a ajuns ambreiajul meu la o uzura care favorizeaza lipsa trepidatiilor. Sau poate e bateria mai slaba sau vreo bujie mai infundata, chiar nu stiu ce sa zic.
N-au nicio treaba bujiile sau bateria cu trepidațiile, poate benzina cu care alimentezi. Eu am schimbat vreo 3 baterii pana acum și bujiile la 60kkm și nu s-a schimbat nimic în bine sau în rău, mașina merge tot asa. Bujiile arătau bine și mai puteam sa merg cu ele, iar în ce privește bateria am trecut de la Rombat la Varta, poate asta ma va tine mai mult de 2ani jumate.
Pai colegul pana acum ne-a tot povestit explicat si detaliat cate in luna si in stele, doar pe Mercur cand este retrotrad nu l-a mai bagat in ”ecuatia trepidatiilor”, in rest au fost cam toate. Despre baterie si bujii a scris destul de clar ca a citit pe "altundeva" si ne-a mai repetat asta de cateva ori pe aici, dar era bine sa citeasca si mai departe, ex:
I had the spark plugs replaced a week ago and the problem went away completely. Now about 2000 km later it's back.
Tare sunt curios ce ai face sau ce ai fi facut tu in locul meu, daca ai fi avut problema...
Cred ca era trei mari variante: schimbai ambreiaje pe banda rulanta, sau nu faceai nimic, sau cautati tot felul de informatii aici sau pe alte forumuri, poate altcineva a gasit o solutie. Eu am ales ultima varianta, nu zic ca m-a ajutat, dar am preferat sa impartasesc pe aici, bun sau rau ce am gasit (pana la urma de aia e forum) pentru a incerca sa punem cap la cap informatiile.
Eu am scris mai pe la inceputul topicului ce fac daca am aceste trepidatii, niciuna din "variantele" tale (sau ma rog doar presupuneri ca de obicei) nu se aflau printre ele.
Si apropo de informatii oferite pe forum si "solutii" : cu rezervorul plin ce s-a mai facut, ca si asta se pare ca "rezolva" problema si ai "impartasit-o" pe aici, la fel ca toate celelalte, si apoi (tot) nimic ....
Colegul nickey1982 este de apreciat ca ne ține la curent cu manifestările cutiei sale și aduce informații de pe forumurile străine, chiar dacă nu toate sunt utile în rezolvarea problemei noastre.Ca să fiu în același ton, în prezent am 97 000km și 50kkm cu ultimul ambreiaj schimbat. Probabil, ca dacă as fi știut de la început ce știu acum în controlul trepidatiilor, as fi fost și acum cu ambreiajul original. Pana acum nu am făcut investiții majore în mașină, toate problemele cu cutia s-au rezolvat în garanție și sper sa mai fac încă mulți km pana reîncep problemele. La km ăștia, în afara de consumabile am schimbat 2 capete de bara și radiatorul,ma declar aproape mulțumit.
Salut,
Stepway 2018 easy r (aproape 50000 km)
Istoric pe scurt:
- trepidații de mult timp, cam toate tipurile clasice de trepidatii precizate pe forum + de-a lungul timpului, am aplicat cateva dintre manevrele de "pacalire" cunosute (plecat uneori cu tr. 2 de pe loc, in marsarier de cateva ori am folosit metoda cu frana de mana trasa 1 dinte, etc.).
- Mi-au schimbat in garantie de doua ori kitul de ambreiaj (dupa ce a iesit din garantie ... nu m-au mai bagat in seama)
Problema aparuta astăzi:
- am sesizat mai întâi un zgomot ciudat (un fel de huruiala) care părea că se aude dinspre spatele mașinii (in prima faza am crezut ca e de la saboti).
- initial huruiala s-a auzit dupa ce am parcat masina masina cu motorul pornit si frana de mana trasa (dupa ce parcursesem fara probleme circa 1km).
- ulterior am constatat că mașina, pe modul automat, nu mai trece din treapta 3 in treapta 4.
Huruiala prezenta in continuare, in diverse manevre, mai ales pe oprire (tot dinspre spatele masinii pare ca se aude)
In fine nu mai intra in treapta 4 pe automat. Pe manual a trecut din tr. 3 in tr. 4!!!
Nu stiu daca a mai fost precizata o astfel de problema pe a topic (daca mi-a scapat mie va rog sa ma scuzati).
As avea nevoie de parerile voastre.
Huruiala pare ceva mecanic.
Ca nu trece din treapta 3 in 4, ar putea fi ceva soft care s-ar putea rezolva, cel putin in teorie printr-o recalibrare. Sau macar s-ar putea incerca, daca nu sunt erori.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment