Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pe la 20 de ani si eu credeam ca traim intr-o lume in care toata lumea e corecta si cinstita. Acum, dupa inca 21 de ani, chiar nu mai cred asta. Sunt samsari care vand masini reparate dupa dauna totala, care nu mai sunt sigure la un nou accident. Asa ceva nu as fi in stare sa fac niciodata. La noi e un defect oarecum minor, care nu iti pune viata in pericol, dar destul de deranjant.

    Comment


    • Iti doresc spor si bafta la vanzare si pacalirea cuiva. Dar te rog mult NU generallza, nu toti gandesc ca tine, printre noi mai sunt si oameni corecti si cinstiti, dovada chiar colegul NeMar si nu numai.

      Iar pentru mine asa cum am scris este interesanta \utila si partea asta:

      Originally posted by NeMar View Post
      ....

      Da, deja am trecut de 5000 de km cu Yaris Cross hibrid, sunt foarte multumit, incantat chiar, nu poate fi facuta nicio comparatie intre cutia e-CVT si Easy R. Se conduce usor, volanul se invarteste muuult mai usor decat la Dacia, etc. Repet, nu au rost comparatiile. Ptr mine, Toyota e din alta lume fata de Dacia. Am consum in oras de 3,6 - 4,9. Pe autostrada cu viteza legala nu sare de 5,2.
      Last edited by Gil26; 12 September 2024, 23:10.

      Comment


      • https://www.pro motor.ro/stiri-auto/probleme-cutie-robotizata-dacia-cum-se-poate-repara-si-de-ce-trebuie-sterse-erorile-19325093

        Stergeti manual spatiu dintre Pro si Motor.

        Comment


        • Nimic nou \interesant in acest articol. plus un "amalgam" de informatii., atata tot, mult mai multe detalii, experiente, etc. se gasesc chiar in acest topic.

          Comment


          • Mda, iar autorul acestui articol, acest domn Radu Țuțulan de la ProMotor e clar ca a “frunzarit” si el putin pe diferite grupuri si forumuri, a citit pe sarite si mai ales fara sa inteleaga nimic, apoi le-a amestecat in articol dandu-si si aiurea cu parerea.

            Doar ca exemplu citez din articol:

            Am găsit aceste faulturi (n.r. erori) pe cutie: DTC078072 și DTC081171. Mecanism de acționare cuplare viteza și uzură ambreiaj. După ștergerea lor, am făcut o tura de stradă și nu a mai apărut eroarea”, e soluția găsită de un șofer la erorile de calculator.
            si am subliniat ce a scris “parereologul” despre asta pentru ca este unul dintre (ne)cazurile pe care le cunosc, distinsul “autor” putea sa citeasca si ceea ce a scris colegul de forum putin mai inainte de asta:

            79 adu post 11 Jun 2022:
            Da .Este 2017,dci si are in jur de 180mii.”
            deci este vorba despre o masina 1.5 dCi Easy-R TS4 cu 180 000 km parcursi,
            Iar referitor la cele doua erori si eu am oferit cateva detalii:

            M-am uitat si eu putin peste aceste erori, pe scurt:
            - DTC078072: se sterge eroarea se efectueaza un test rutier, daca reapare se executa programarea cutiei de viteze (AC063), apoi daca este aer in circuit purjarea circuitului hidraulic ambreiaj (SC011), control al mecanismului de actionare, etc.
            - DTC081171: se sterge eroarea, se fac cateva porniri de pe loc în diferite situatii, daca eroarea este prezenta se executa programarea punctului de atingere ambreiaj (AC039), daca este cazul si pozitie ambreiaj cuplat (AC070) si decuplat (AC071), se verifica ansamblul mecanisme de actionare ambreiaj, etc.”

            Insa distinsul domn nu cred ca a inteles ceva din asta si nici macar nu a citit ce a scris @ 79 adu doar la cateva ore dupa postul citat de acest Radu Țuțulan (in 18 Jun 2022 la 13:30):

            79 adu post 18 Jun 2022, 22:38:
            Revin cu detalii! După un drum mai lung și plecări de pe loc mai dese, reîncepe să apară smucituri și parcă se aude și cum schimbă.Iau in calcul și ideea de a face conversia la manuală.Multumesc”
            Din pacate astfel de “folclor” circula destul de mult pe net, multe “articole” sunt chiar amuzante, mai trist este ca ele se si “propaga”

            Last edited by Gil26; 19 September 2024, 18:36.

            Comment


            • Citez si ce a scris cu bold chiar la inceputul acestui "articol" pentru ca despre asta este vorba in toata aceasta "capodopera":

              ... Fie mașina nu mai intra în viteză, fie cutia se decupla, fie se decalibra. Iată cum se poate repara și de ce trebuie șterse erorile, dacă ai probleme cu o cutie robotizată Dacia.
              si este foarte-foarte clar ca acest Radu Țuțulan habar nu are ceea ce a scris.

              Comment


              • Un articol carpit, un mix de citate si nicio solutie pertinenta. Cred ca a luat si din ce am scris si eu ) Nu-mi vine sa cred ca am luat 40.000 de lei pe masina. Nu mai speram sa o vand si nu aveam de gand sub nicio forma sa bag in ea 3500-4000 de lei sa-i schimb ambreiajul. Culmea e ca atunci cand s-a urcat cumparatorul in ea n-a mai trepidat la plecarea de pe loc ), bine era si AC pornit. Regret ca aveti si voi problemele astea, ce sa spun, sper sa reusiti sa le vindeti si va luati masini cu care sa nu mai aveti astfel de probleme. Ptr mine, Dacia a incetat sa mai existe.

                Comment


                • Am dat “Like” postului anterior mai ales pentru prima parte , dar pentru mine Dacia (masina din semnatura) este OK iar dupa mai bine de sapte ani de utilizare sunt multumit de alegerea facuta si pot spune ca imi place la fel de mult aceasta masina, fara cea mai mica problema tehnica pana acum.

                  In alta ordine de idei, cu putin timp in urma un user a scris asta:

                  Detin un logan 0.9 tce easy r din 2019, cu 84000 km
                  Unde as mai putea gasi cele doua actuatoare si calculatorul cutiei, intr-o stare acceptabila chiar daca sh?
                  La Dacia am inteles ca nu le mai au de 1 an si jumatate.
                  Momentan masina merge dar avand in vedere ca la 40.000 de km am schimbat cele doua actuatoare si calculatorul cutiei, ma astept sa mai cedeze
                  Ultima data s-a stricat chiar in mers. Au aparut martorii de eroare ai cutiei si a mai mers din inertie putin.
                  Nu stiu cat de adevarata \reala este partea cu piesele de schimb dar am citat mai mult pentru ultima parte, pentru ca asta confirma ceea ce am scris de cateva ori in acest topic (cand am fost contrazis chiar “contrat” de unii “cunoscatori” insa complet aiurea si fara argumente), problemele mai mari pot sa fie cu actuatoarele, tine doar de timp pana cand acestea apar, iar asta poate depinde de mai multi factori, dovada ca si userul respectiv “la 40.000 de km am schimbat cele doua actuatoare si calculatorul cutiei …”

                  Comment


                  • Daca nu mai sunt piese de schimb la cutie,atunci tragem masinile pe dreapta sau le ducem la casat.Ce prostie, probabil ca nu le au pe stoc dar asta nu inseamna ca nu le pot aduce de dincolo.
                    Din cate stiu eu, producatorul este obligat sa asigure piese de schimb minim 10 ani de la iesirea din fabricatie a masinii cu aceasta cutie.

                    Comment


                    • Da, e lege europeana si cred eu ca se calculeaza de la ultima masina care a iesit pe poarta fabricii.
                      Daca nu gresesc, cred ca la noi e anul 2019 cand au scos cutia la JS3 de tot din productie.

                      Comment


                      • Mda, "discutia" despre asta (si cei 10 ani) era si pe acolo , pe mine insa m-a interesat doar ultima parte.

                        Comment


                        • Intrebarea care se pune este daca chiar era nevoie de schimbat si calculatorul si cele 2 actuatoare, sau nu s-au priceput meseriasii din service sa puna un diagnostic corect si au inceput sa schimbe pe rand piese pana cand s-a rezolvat problema.

                          Comment


                          • In citat am "bolduit" inclusiv asta: "... Ultima data s-a stricat chiar in mers.Au aparut martorii de eroare ai cutiei si a mai mers din inertie putin.​", dar "specialistii" in presupuneri pot scrie si ca nu s-au priceput meseriasii din service sa puna un diagnostic corect si au inceput sa schimbe pe rand piese pana cand s-a rezolvat problema

                            Comment


                            • Nu sunt specialist, dar sa nu uitam ca si colegului aurbrz i s-au schimbat tot aceleasi piese in reprezenta, pe garantie, unde aveau teoretic toate resursele sa puna un diagnostic corect. Mie imi vine greu sa cred ca se pot strica toate trei in acelasi timp. Si daca chiar ar fi fost defecte toate trei ar fi trebuit comandate toate deodata, nu asa pe rand, ca mai apoi sa isi dea seama ca mai este si alta piesa stricata si sa o comande.

                              Am spus sus ceva logic, bazat si pe o probabilistica, dar ca de obicei ai o placere nebuna sa contrazici tot ce zic eu.

                              Pun aici si concluzia lui Chat GPT la afirmatia mea de mai sus.

                              "Da, argumentul tău este logic și exprimă o îndoială justificată față de modul în care a fost gestionată reparația. Este într-adevăr dificil de crezut că trei piese s-ar putea defecta simultan, iar procesul de a comanda piesele treptat, în loc de a face o diagnosticare corectă și completă de la început, ridică semne de întrebare. În mod ideal, dacă ar fi existat resursele și expertiza necesară, ar fi trebuit să identifice toate piesele defecte de la prima verificare și să comande toate componentele necesare deodată, nu pe rând."

                              Comment


                              • Despre "Am spus sus ceva logic, bazat si pe o probabilistica,..." tot logic si bazat pe probabilistica exista si posibilitatea ca o piesa defecta sa influenteze si alte componente, apoi procedurile de diagnosticare sunt destul de clare si impun anumiti pasi si verificari, dar desigur ca tu si Chat GPT cunoasteti mult mai bine "ce si cum", inclusiv "toate piesele defecte de la prima verificare", ce trebuie si\sau nu trebuie schimbat ...
                                Last edited by Gil26; 29 September 2024, 19:47.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google