Nu-mi permit sa pun aici lunga discutie pe care am avut-o cu colegul in privat fix acum 4 ani despre cat de mult au bajbait-o cei din reprezentanta care au fost in directa legatura cu uzina. Le-au trebuit cate 3 zile dupa fiecare schimbare de piesa ca sa isi dea seama ca inca o piesa este defecta.
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
Pot sa fie lucruri chiar si cazuri diferite, tie insa iti place sa le amesteci si sa faci tot felul de presupuneri in care te contrazici singur, doar un alt ex acum "sau nu s-au priceput meseriasii din service sa puna un diagnostic corect si au inceput sa schimbe pe rand piese pana cand s-a rezolvat problema" si " Mie imi vine greu sa cred ca se pot strica toate trei in acelasi timp. Si daca chiar ar fi fost defecte toate trei ..." apoi "... Le-au trebuit cate 3 zile dupa fiecare schimbare de piesa ca sa isi dea seama ca inca o piesa este defecta" spunand desigur tot timpul "ceva logic, bazat si pe o probabilistica " .
Comment
-
Imi doresc sa cred ca te prefaci ca nu intelegi.
Dar, hai totusi sa iti mai explic inca o data cum a fost la colegul nostru.
1. Au schimbat calculatorul cutiei si nu s-a rezolvat
2. Au schimbat actuatorul cutiei si tot nu s-a rezolvat
3. Au schimbat actuatorul de ambreiaj si s-a rezolvat
Intrebarea logica care se pune: Daca schimbau de prima data pct. 3 se rezolva fara celelalte 2 puncte?
Daca toate piesele erau defecte si trebuiau schimbate, nu era mai simplu sa le comande pe toate 3?
A fost bajbaiala sau nu?
Comment
-
Multumesc pentru "explicatii", bine ca tu le "intelegi" pe toate si iti doresc sa ai\gasesti si raspunsurile la toate aceste intrebari bazat pe presupunerile tale (chiar contradictorii), pe "probabilistica" dar mai ales pe "logica" ta imbatabila
Totusi, "priceperea" sau ma rog nepriceperea unora din unele reprezentante (nu toti si nu toate), este cu totul si cu totul alta discutie (chiar daca tie iti tot place sa amesteci lucrurile).
Iar faptul ca se poate defecta o piesa, doua sau trei si\sau o piesa defecta poate genera uzura \defectarea altora, etc... este cu totul altceva si fiecare cred ca trebuie analizata \tratata de la caz la caz.
Comment
-
Uite ce zice prietenul meu GPT:
"Este foarte puțin probabil ca toate cele trei componente ale cutiei de viteze Easy-R (calculatorul cutiei de viteze, actuatorul ambreiajului și actuatorul pentru schimbarea vitezelor) să se strice simultan. Fiecare dintre aceste componente are funcții și sisteme independente, chiar dacă ele lucrează împreună.
În general, defectarea unei componente nu ar trebui să ducă automat la defectarea celorlalte două. De exemplu:
Calculatorul cutiei de viteze controlează funcțiile automate, dar un defect aici nu ar trebui să afecteze în mod direct actuatorii fizici.
Actuatorii pot avea probleme mecanice sau electrice separate de calculator.
Cazurile în care toate se strică simultan ar putea implica un eveniment major, cum ar fi un scurtcircuit general, o eroare severă de alimentare electrică sau o problemă de proiectare, dar acestea sunt foarte rare."
Dar stiu ca logica ta e mult mai buna.
Comment
-
Sa ne amintim oare cand ai zis ca nici manualul de training nu e bun? https://www.loganclub.ro/forum/forum...79#post3655779
Saracul GPT de acolo a invatat si el, dar poate totusi vrei sa scrii tu un manual si sa i-l dai sa-l invete. Ce zici?
Comment
-
Exact, si atunci (ca si acum, plus multe alte posturi) ai facut doar presupuneri, afirmatii aiurea si ai oferit informatii gresite.
Da, materialul acela de "training" NU este bun, ceea ce am scris atunci este corect si ramane valabil " Toate aceste afirmatii sunt gresite si\sau false. ”Documentatia” nu este completa si nu este pentru cutia de viteze Easy-R JS3 H4B....", iar daca doresti poti sa citesti si ceea ce au scris atunci foarte bine\corect si colegii catalin si t0rquemada .
Iar daca "saracul GPT" tot de acolo "invata" si el (ce intelege este altceva) atunci nu este de mirare ca face aceleasi presupuneri \afirmatii aiurea ca si tine, bazate si pe aceeasi "logica" gresita.
- Likes 1
Comment
-
Va salut după o perioada destul de lunga nu am mai avut timp sa întru pe site credeam ca să resemnat lumea în legătură cu cu aceasta cutie vad ca nickey tot încearcă rezolvarea problemelor eu unul am renunțat de mult trag de ea cât mai poate
Comment
-
Apropo cineva întreba câteva posturi în urma ca ar avea problema la pornire ca îl pune sa miște levierul la cutie ca altfel nu pornește îl anunț ca ala este primul simptom ca actuatorul la ambreaj va ceda pe mine de când a făcut asa prima oara cam 20000km a mai dus
- Likes 1
Comment
-
De când am schimbat ambreiajul am făcut undeva la 55000 km trepideaza la fel ca înainte nimic nou calibrare pot sa zic ca la început după 3 săptămâni de la schimb a fost prima cam o calibrare pe luna făceam sa zic asa în mare dar după 6 luni cam 15000 km am încetat cu ele nu mai ajuta deloc sa zic ținea doar o zi minunea asa ca am renunțat mai fac o calibrare asa de control ce vreau sa va anunț în mod special este ca la 160000 km surpriză am rezolvat cu trepidatiile
- Likes 1
Comment
-
Glumeam evident nu exista rezolvare la problema asta dar în schimb a căzut cutia trebuie sa o schimb tare neplăcut marți ma duc cu ea la doctor o sa va anunț cum se prezintă ambeajul asta are 55000 de când l-am schimbat tot valeo este și ce voi pune din nou este identic dacă tot umblu acolo îl schimb pe el preventiv nu vreau sa am surprize după câteva luni nu voi pune alta marca de ambreiaj pentru ca nu am găsit sa fie cu aceleași specificații ca la valeo și nu ma risc la idiotenia asta de mașină cine vrea sa schimbe marca ii recomand sa fie foarte atent la specificațiile discului de ambreiaj 2 exemple va dau Sachs diametru disc 220 mm diametru gaura 21.7/20 exedy diametru ambreiaj 215mm gaura 21.7/20 valeo diametru ambreiaj 215 gaura 25 sau 26 mm nu mai rețin de asta nu voi pune altceva în afara de valeo diferența pare infima în mm dar la câte probleme are cutia asta nu risc timpul meu și bani partea și mai proasta este ca nu se găsește cutie nouă eu am încercat nu am reușit am găsit totuși una sh are undeva la 15000 km maxim o sa va anunț săptămâna viitoare ce și cum
- Likes 2
Comment
-
Cred ca Ireaza27 a scris destul de clar:
Originally posted by Ireaza27 View PostDe când am schimbat ambreiajul am făcut undeva la 55000 km trepideaza la fel ca înainte nimic nou calibrare pot sa zic ca la început după 3 săptămâni de la schimb a fost prima cam o calibrare pe luna făceam sa zic asa în mare dar după 6 luni cam 15000 km am încetat cu ele nu mai ajuta deloc sa zic ținea doar o zi minunea asa ca am renunțat mai fac o calibrare asa de control...
Originally posted by Ireaza27 View PostGlumeam evident nu exista rezolvare la problema asta dar în schimb a căzut cutia trebuie sa o schimb tare neplăcut marți ma duc cu ea la doctor o sa va anunț cum se prezintă ambeajul … dar la câte probleme are cutia asta nu risc timpul meu și bani partea și mai proasta este ca nu se găsește cutie nouă eu am încercat nu am reușit am găsit totuși una sh are undeva la 15000 km maxim o sa va anunț săptămâna viitoare ce și cum
si detaliile cred ca pot sa fie de folos si altor colegi de forum.
Comment
-
Ireaza27 , este destul de trist ca “a căzut cutia trebuie sa o schimb …” , pana acum nu am citit de probleme cu aceasta (cu ambreiajul si actuatoarele au fost destule), iar daca doresti poti sa oferi si alte detalii: simptome, efecte, potentiale cauze, etc…, pentru ca schimbarea cutiei este destul de complexa si costisitoare iar experienta ta poate sa fie utila si altora.
Cutia JS3-002 in sine are codul OE 320103663R (vezi ex si atasat) si asa cum bine s-a scris chiar in primul post este o cutie JH3 la care sau adaugat actuatoarele si calculatorul de comanda, are rapoartele 1-11/39, 2-21/47, 3-28/41, 4-30/29, 5-47/31, R-11/39, conic-14/69 iar una noua este destul de scumpa, interesant este si ca “… partea și mai proasta este ca nu se găsește cutie nouă eu am încercat nu am reușit …”.
Deasemenea trebuie avut grija atat la demontare cat mai ales la montare, producatorul Dacia recomanda sa se schimbe si garnitura de etansare de la diferential si rulmentul de presiune ambreiaj (doar ca ex si codurile OE, desigur ca acestea se verifica pe baza seriei VIN), cu acesta din cate tin minte ai avut “experienta” pe care ai detaliat-o foarte bine si in acest topic, inclusiv cu ambreiajul si actuatorul, multumim pentru toate acestea.
Este bine si ca “…dacă tot umblu acolo îl schimb pe el preventiv nu vreau sa am surprize după câteva luni …”, trebuie avut grija si la remontare, atasez cateva capturi, tot doar ca info, in care am subliniat si cuplurile de strangere dar mai ales ca trebuie aplicata procedura dupa reparatie din CLiP in mod corespunzator si verificat ca totul sa fie OK si sa functioneze conform.
Bafta cu schimbarea cutiei, iti doresc ca totul sa fie bine si desigur ca orice detalli \informatii “…o sa va anunț săptămâna viitoare ce și cum.” legate de asta sunt bine-venite \primite, putand sa fie de ajutor si altor colegi, problemele cu transmisia (ambreiaj, actuatoare, cutie, etc.) fiind mult mai importante \grave ca “celebrele trepidatii”.
- Likes 1
Comment
Comment