Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cand am zis ca impresia mea a fost ca masina merge cu motorul subturat, multi au sarit sa ma contrazica.
    Ritmul in care merg eu face ca nu mi se potriveste cum schimba robotizata.

    Comment


    • mr.K, imi aduc aminte de acel post al tau referitor la subturare. Conduc de o viata dieseluri de cilindree mare si am "senzori" care pot sa detecteze cand motorul e la limita cu turatiile. Ader la opinia ta. Probabil ca logica care a stat la baza acestei programari a softului easyr a fost obtinerea unui consum redus dar nu cred ca versiunea actuala a softului este cea mai reusita in acest sens.
      Una peste alta, m-am obisnuit cu ea, sotia la fel, desi ne experimentata in ale condusului, a inceput sa ii gaseasca punctele unde trebuie sa intervina pentru a contracara lacunele pe care le are softul.

      Treaba cu vibratiile este in lucru la mine, se manifesta neregulat. Inca nu am ajuns la service (masina nu a mers cam o luna datorita altor activitati) dar sigur ma duc.

      Comment


      • Pana la urma lumea cum merge prin oras la momentul actual, o tineti in D de la plecarea din parcare si pana la destinatie sau mai alternati si puneti in N la semafor

        Comment


        • Eu personal o pun in N la orice stationare care se previzioneaza a fi mai mare de 10 secunde. Mai mult, incerc sa nu fac crawling cu piciorul pe frana decat daca este necesar, gen parcare sau alte manevre de finete. Astfel, la plecarea de la semafor sau la punerea in miscare a coloanei astept sa am cativa metri liberi in fata astfel incit sa determin o cuplare completa a ambreiajului.

          Comment


          • Si totusi ma gandesc ca nu le-ar fi fost greu sa o programeze astfel incat la o stationare mai mare de N secunde, cutia sa treaca pe liber. Am observat ca daca stau in N, la semafor, si cum se face verde trec in D si imediat ridic piciorul de pe frana, masina deja pleaca, semn ca schimbarea de viteza si cuplarea se face destul de repede.

            Comment


            • In situatia expusa de tine, care a fost amplu discutata in acest topic, ambreiajul totusi decupleaza. Altfel am fi "prajit" toti ambreiajele in primii 1000 km sau simteam macar mirosul specific. La polul opus, daca ambreiajul ar fi 100% cuplat la stationare in D/1 s-ar fi calat motorul.
              Majoritatea spune ca la stationare in D/1 ambreiajul este decuplat la limita.
              Masina pleaca repede pentru ca treapta 1 ramane cuplata iar distanta dintre placa si disc este una minima iar in momentul eliberarii franei deja ele se pun in contact, determinand transferul momentului catre rotile motoare.

              Comment


              • Originally posted by Asteroid View Post
                Fiind benzina nu ar fi o mare problema dar nu imi place in mod deosebit sa rulez cu a 5a la 50 km/h, nu se simte prea bine dinamica masinii.
                Totusi lasand dinamica la o parte, motorul chiar nu protesteaza deloc la viteza de care spui in treapta V? Intreb pentru ca la manuala la 2000 rpm are un pic peste 70 km/h! Ma gandesc ca la 50 are sub 1500 ! Eu nici nu am incercat sa schimb intr-a V-a la viteze atat de mici.
                Last edited by DannyMC; 15 June 2017, 18:40.

                Comment


                • Am incercat eu la manuala...la 50 Km/h mai ca nu-ti tufleste una peste ochi (eventual doar daca cobori o panta mai abrupta). La 60km/h cat timp nu accelerezi...si doar mangai finut acceleratia...si esti pe drum drept...nu protesteaza. Daca drumul este numai putin in panta...sa calci usor mai tare (dar usor mai tare) acceleratia...deja nu mai este incantat. Bine, sub 60km/h si calculatorul urla sa retrogradezi.

                  Comment


                  • O sa incerc sa postez o foto cu bordul km/h + rpm + afisaj ca sa clarificam chestiunea asta.
                    Nu am fost in mod deosebit atent la viteza de rulare, in orice caz in zona 50-60 km/h si sub 2000 rpm.

                    Comment


                    • Motorul ăsta livrează 90% din cuplu maxim de la 1650 rot/min. Abia dacă ai plecat de pe loc! La 2250 cere treaptă superioară - totuși, face suta în 11,5". Părerea mea e că are vână!
                      Nu mă cert niciodată cu oamenii proști; că mă pot trage în jos la nivelul lor și mă vor bate cu experiența!

                      Comment


                      • Originally posted by Vecchio View Post
                        Părerea mea e că are vână!
                        Are vana, dar totusi mie mi se pare ca-l chinui daca schimb atat de jos! E muult mai vioi daca schimb in jur de 3000 si in urmatoarea treapta cade peste 2000!

                        Comment


                        • Eu unul folosesc cu precadere modul M si schimba impecabil (cu clasica taiere de acceleratie din pedala intre schimbari), il duc in ture si "lansez" masa autovehiculului in functie de necesitate, mentinand motorul in regimul pe care il consider adecvat, in zona de 3.000 rpm la schimbari. Personal imi place mult acest mod, in ultimii 7 ani si in prezent conduc 90% din timp cutie automata cu convertizor clasic si i-am cam dus dorul "manualei". Faptul ca ma scuteste de apasatul ambreiajului e grozav pt mine - "sciatica" ma cam chinuie.

                          Comment


                          • Recomandarea celor de la Dacia și a mea este să schimbi pe la 2600 rot/min. E mai suplu și vei vedea rezultatele și la consum.
                            Nu mă cert niciodată cu oamenii proști; că mă pot trage în jos la nivelul lor și mă vor bate cu experiența!

                            Comment


                            • Pentru cei care sunt nemultumiti de timpul "mort" pe care il are automatizarea intre schimbari, le recomand sa incerce urmatorul trick(cred ca s-a mai zis in acest topic): in accelerare, sa fie atenti cand pe afisaj se schimba treptele si imediat sa reduca acceleratia si sa reia accelerarea imediat dupa - exact ca in cazul unei schimbari la "manuala". Eu am perceput o reducere a timpului mort intre schimari. Timpul mort mi se pare ca e necesar pentru ca motorul sa scada la turatia corespunzatoare urmatoarei trepte de viteza, iar daca esti in ture prea mari inaintea schimbarii softul decide schimbarea mai tarziu, asteptand sa scada turatia anterioara. E doar o perceptie a mea dar sunt destul de convins. Daca stai cu piciorul nemiscat pe acceleratie in timpul schimbarii softul punctul mort e mai pregnant. As dori sa comentati.

                              Comment


                              • Originally posted by Onixer View Post
                                Si totusi ma gandesc ca nu le-ar fi fost greu sa o programeze astfel incat la o stationare mai mare de N secunde, cutia sa treaca pe liber. Am observat ca daca stau in N, la semafor, si cum se face verde trec in D si imediat ridic piciorul de pe frana, masina deja pleaca, semn ca schimbarea de viteza si cuplarea se face destul de repede.
                                Dacia promite o durată de viață a ambreiajului similară cu cel de pe un model cu unitate manuală. Dacă ești atent, poți prelungi durata de viață a acestuia. Dacia recomandă ca în momentele de staționare în trafic să poziționezi levierul cutiei în ”N”.
                                Dacă sari pe pedala de accelerație ca soțul care a auzit că s-a rupt apa soției, DA… există acele goluri între trepte. Dacă accelerezi ponderat, sau ceva mai ușor, sunt șanse să nu simți schimbarea treptelor de viteză. În modul ”D” electronica are grijă de schimbări, retrogradări… softul sesizează și nevoia unei retrogradări în cazul unui kickdown.
                                Nu mă cert niciodată cu oamenii proști; că mă pot trage în jos la nivelul lor și mă vor bate cu experiența!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google