Intreruperea cuplului la roata se simte mai clar pentru sofer (mai putin pentru pasager) mai ales la deal cand momentul de inertie este "lovit" de gravitatie . Pentru mine , dar cred ca si pentru multi altii nu este deloc deranjant . Ma leagana putin (mai ales la deal in treptele inferioare) si asta din cauza ca nu ma mai tin de levierul schimbatorului de viteza si nici nu-mi infing picioarele in pedale ca in cazul cutiei manuale . Logic nu ?
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
Logic georgstelsib. Daca insa folosesti modul M intr-un stil un pic mai sportiv o sa constati ca se reduce "lovitura" aplicata de componenta pe plan a gravitatiei. Soferul este persoana care "simte" cel mai bine dinamica masinii dar si cel care decide acceleratiile (pozitive sau negative), motiv pentru care, anticipand comportamentul si dinamica, se "tine" de volan, manete, pedale, etc. (dupa cum e obisnuit), anumiti muschi ai corpului fiind deja in actiune pentru contracararea "leganatului".
Comment
-
De acord. Pentru a ne edifica si mai ales pentru a calma detractorii cutiei easy-r v-as invita la un test adresat pasagerului din dreapta . Pe acelasi traseu rulati cu cutia automata . Apoi pe acelasi traseu , cu acelasi pasager in dreapta ( de preferat un pasager obiectiv neintoxicat cu prejudecati) faceti-l cu cutia manuala . In final chestionati pasagerul asupra impresiilor . O sa constatati ca la cutia manuala smunciturile au fost mult mai pregnant si mai clar resimtite de catre pasager .
Comment
-
Originally posted by Vecchio View PostDacia recomand ca în momentele de staionare în trafic s poziionezi levierul cutiei în ”N”.
Serios? Arata-ne si noua unde scrie ca recomanda asta? In manualul de utilizare scrie cam opusul la ce afirmi tu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Originally posted by georgstelsib View PostSilviule , ia incearca tu sa folosesti masina in modul ECO si observa cu atentie cum schimba vitezele . Pentru accelerari rapide , in depasiri , apasa pedala cu viteza de apasare diferita , respectiv cu amplitudine diferita .
In mod ECO se comporta intr-adevar natural doar ca vara modul ECO e incompatibil cu un ambient placut in habitaclu daca ai A/C automat plus alte minusuri.
Am deja ~3000km cu ea si m-am obisnuit cu cutia dar situatiile descrise de mine apar oricat de atent esti cu pedala. Efectiv tin de optimizari ce ar trebui facute softului.
Sent from my iPhone using TapatalkI have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
[QUOTE=Silviu;1765547]Serios? Arata-ne si noua unde scrie ca recomanda asta? In manualul de utilizare scrie cam opusul la ce afirmi tu.
Foarte serios. În manual scrie: "Puteţi menţine vehiculul oprit (stop, culoare roşie a semaforului…) cu piciorul pe pedala de frână fără să treceți în neutrul N." Manualul a fost conceput de francezi și apoi tradus. Recomandarea este a unor ingineri de la Dacia. Nu toate informațiile se rezumă doar la manual. Doar în N ambreiajul este decuplat. E simplu! Vrei să protejezi ambreiajul, treci în N; te doare la "bască", stai cu piciorul pe frână.Nu mă cert niciodată cu oamenii proști; că mă pot trage în jos la nivelul lor și mă vor bate cu experiența!
Comment
-
Iarasi vorbim aiurea: in D dupa 1-2 secunde de stationare ambreiajul se decupleaza complet dar ramane in viteza. S-a mai discutat asta.
Asta cu "niste ingineri" hai sa o lasam deoparte.
Pana una alta Dacia nu recomanda sa treci in N ca altfel ar fi trecut explicit informatia in manual.
Sent from my iPhone using TapatalkI have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Totusi cutia are limitarile ei, asa cum zice Silviu.Am incercat sa urc niste rampe cu inclinatie mai mare in modul automat si cutia efectiv nu stie ce sa faca, retrogradeaza aiurea si chiar am ramas blocat in mijlocul rampei de cateva ori.Noroc ca are asistenta la plecarea din rampa si cu maneta in M, am reusit sa ma urnesc de acolo.Aceleasi rampe le-am urcat fara probleme in modul manual .De asemenea la coborarea acelorasi pante, ma tine uneori cu treapta 1 sau 2 pana aproape de 5000-6000 de turatii si refuza sa schimbe intr-o treapta superioara , trebuie sa o fac eu manual.Deci ar mai trebui umblat pe la softul cutiei.
Comment
-
Interesanta chestia cu rampa mare.....Nu am avut ocazia sa experimentez asta inca. Banuiesc ca s-a intamplat la viteze mici de rulare, gen iesit din parcari subterane, etc. Poti sa detaliezi, ma intereseaza.
Eu am facut un test sistemul hill assist, pe o rampa de vreo 7-10%. Cutia in D/1, fara picior pe acceleratie. Masina este mentinuta ferm pe loc cca. 10-12 secunde dupa care, efectiv, ambreiajul este "taiat" si o la la vale. De altfel normal, risti sa prajesti ambreiajul, este evident ca pe perioada de mentinere ambreiajul este patinat si cu cat mai mare panta cu atat mai mare si frecarea si uzura. Hill assit e doar sa pleci de pe loc in conditii de rampa.
Comment
-
Observ lacune mari, la cei ce au HSA pe mașină(în special X52ph2 și X52 + Easy-R) - manualul fiind de decor.Attached FilesLast edited by t0rquemada; 17 June 2017, 11:18.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Experienta mea : pe un drum de carute undeva la Bran , tapetat cu pietris , unghi de panta foarte mare cca. 30 grade , 4 persoane in masina . In mod automat , a incercat a II-a , a incetinit , schimbat intr-a I-a si a urcat cursiv pana aproape de varful dealului unde motorul s-a oprit frumos(fara batai de avans) . Am debarcat pasagerii , repornit motorul din aceeasi pozitie , accelerat puternic , masina nu a dat inapoi , si a plecat cu vana la deal . Din pozitia din care am plecat unghiul de panta parca era ceva mai mare de 30 grade . A aruncat spre inapoi o multime de pietre , dar a plecat voios . Pneuri Michelin Crossclimate noi cu profil apropiat de cel de iarna.
Comment
Comment