Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E si asta si discutie ampla.
    Experienta mea de condus multi ani si km cu auto diesel imi spune ca dieselul asigura frana motor mai eficienta. Dar nu e doar asta, MAC vs MAS.

    Nu putem sa comparam 0.9 tce cu 2.5 tdi din acest pdv si nici macar cu 1.4 sau 1.6.
    La 0.9 avem 3 cilindri. F important.

    Netul e plin de discutii pe tema asta. Mai jos un mic extras. Mi se pare relevant.

    [...]Then due to higher compression the Diesel Engine will have higher engine braking.

    The other factors are

    1. Final Gear Ratios. These may be less for Diesels, which will reduce breaking
    2. Larger Capacity of Diesel Engine for similar power increases breaking
    3. The ECU has a major influence on braking, as in some cases the ECU may cut off the fuel when the foot is off the accelerator pedal, in other cases ECU may allow enough fuel for the engine to idle, or the ECU may reduce the fuel at high speed, while allowing enough fuel to crawl at lower speeds. All this affects the braking effect.

    Comment


    • @Asteroid, atentie mare la sursele pe care le citam.

      Un motor diesel nu face vacuum (cu are clapeta de admisie care sa controleze aerul ce intra in cilindru) si prin urmare in frana de motor el nu franeaza deoarece energia consumata la compresie se recupereaza pe destindere.

      Raportul mare de compresie doar face mai greoaie pornirea iar apoi energiile se compenseaza si de aici lipsa franei de motor. Pe cand la motorul pe benzina controland admisia de aer se produce vacuum si astfel se genereaza frana de motor.

      Ce simtim noi la diesel este de forta de rezistenta adaugata de accesorii (compresor A/C, alternator). Cel mai mare producator de `frana de motor` fiind compresorul de A/C cand este foarte cald.
      I have no special talent. I am only passionately curious.

      Comment


      • @Asteroid
        Mai ,nu știu unde te crezi tu sau cum o fi pe alte meleaguri însa prin martie am contactat dealerul sa il întreb cum e cu mașinile astea noi, cum e cu rabla (ultima masina am luat-o in 2010). Intentionam sa iau masina în decembrie 2017.
        Nu conteaza asta. Am vrut sa testez un motor de 0.9. Raspunsul lui: nu am nicio dacie cu aceasta motorizare însa poti testa un clio (pe bune?).
        Ok, și dacă as vrea un Easy-r? Răspunsul lui: da, poate pana prin noiembrie reusim sa gasim o solutie sa testezi asa ceva...

        Drept urmare nu mi-a ramas decât forumul. Nu stiu în ce tara bananiera traim sau cât de prosti suntem noi ca și clienți insa cam asa stau lucrurile.

        Comment


        • Originally posted by sebibv View Post
          Eu am comandat o manuala....si sincer va spun, ca mi-ar fi placut mult una pilotata. Nu stiu daca imi pare sau nu rau ca nu am facut acea alegere. Cred ca e oricum foarte ok ca si confort. Am renuntat la pilotata din cauza forumului. Nu stiu daca am facut bine.

          Sper sa va bucurati de masina
          Multumesc pentru urari.
          Nu trebuie sa-ti para rau, ai ales dupa cum ti-a dictat mintea, nu inima. Niciodata nu o sa mai primesti raspuns la decizia luata. Cand o sa citesti de transmisii cu probleme o sa te bucuri ca n-ai luat una, cand o sa citesti si pe cei care nu au avut probleme o sa-ti para rau. Important e sa te bucuri de ceea ce vei avea impreuna cu cei dragi.
          Si eu am ezitat mult. Nicun dealer roman nu a avut si nu are nici acum un 0,9 TCe cu Easy-R la test. Toate sunt cele facute in Romania si care echipeaza 1,5 DCi. In schimb, in vest a fost promovat intens 0,9 TCe cu Easy-R si in special Stepway. Peste 80% din motoarele 0,9 TCe merg la export. Am vazut zeci de filmulete pe youtube din Turcia pana in nord si din Peninsula Iberica pana in Croatia.
          Am facut proba din bucati: ba un 0,9 TCe, ba un diesel cu Easy-R. Mi-a placut mult cum merge pe diesel si mi-am zis ca daca o cutie dezvoltata in Romania merge asa, de ce n-ar fi la fel de buna si cea facuta in Spania de cativa ani?
          Doar viitorul imi va arata daca m-am inselat sau nu.
          Last edited by gabrieln1960; 25 June 2017, 17:43.

          Comment


          • Originally posted by sebibv View Post
            @Asteroid
            Mai ,nu tiu unde te crezi tu sau cum o fi pe alte meleaguri însa prin martie am contactat dealerul sa il întreb cum e cu mainile astea noi, cum e cu rabla (ultima masina am luat-o in 2010). Intentionam sa iau masina în decembrie 2017.
            Nu conteaza asta. Am vrut sa testez un motor de 0.9. Raspunsul lui: nu am nicio dacie cu aceasta motorizare însa poti testa un clio (pe bune?).
            Ok, i dac as vrea un Easy-r? Rspunsul lui: da, poate pana prin noiembrie reusim sa gasim o solutie sa testezi asa ceva...

            Drept urmare nu mi-a ramas decât forumul. Nu stiu în ce tara bananiera traim sau cât de prosti suntem noi ca i clieni insa cam asa stau lucrurile.
            Asa e, easyR pe 0.9 nu sunt disponibile la niciun dealer, in general e lipsa de masini de test. Cel putin asa a fost in Bucuresti pana in Feb2017. Dupa aceea nu mai stiu, poate au adus dar din ce zici tu inteleg ca nu. Poate in mod special nu exista la test drive, ar zice gurile rele.
            Pe mine m-a frapat faptul ca doar in urma unor discutii de pe forum care au fost 50-50 pro/contra easyR ai ales sa optezi pentru manuala. Inteleg ca ai vazut mai mult jumatatea goala a "paharului easyR". Iti doresc multi km sanatos si fara evenimente cu noua achizitie in tara bananiera in care traim.

            Comment


            • Promit ca e ultimul offtopic. Da, am mers pe manuala pentur ca, din pacate, aceasta masina se cumpara cu eforturi mari, si chiar nu imi permiteam sa o dau in bara.

              Sunt curios daca si la reprezentantele din afara tot asa e (fara masini de test). Este drept ca Dacia a avut cateva evenimente in care puteai sa mergi la drivetest dar....

              M-am gandit si la faptul ca in Brasov sunt multe giratorii, unde se merge de cele ami multe ori bara la bara, si nu stiu daca i-as fi facut bine acelei cutii din cate vad ca se discuta pe aici.

              Mersi pentru urare...insa inainte sa ma bucur de ea, trebuie sa o livreze. Sta de mai bine de o saptamana la Pitesti in parcare. Probabil sa nu o aduca asa repede in aerul de munte... .

              Comment


              • Originally posted by Silviu View Post
                @Asteroid, atentie mare la sursele pe care le citam.

                Un motor diesel nu face vacuum (cu are clapeta de admisie care sa controleze aerul ce intra in cilindru) si prin urmare in frana de motor el nu franeaza deoarece energia consumata la compresie se recupereaza pe destindere.

                Raportul mare de compresie doar face mai greoaie pornirea iar apoi energiile se compenseaza si de aici lipsa franei de motor. Pe cand la motorul pe benzina controland admisia de aer se produce vacuum si astfel se genereaza frana de motor.

                Ce simtim noi la diesel este de forta de rezistenta adaugata de accesorii (compresor A/C, alternator). Cel mai mare producator de `frana de motor` fiind compresorul de A/C cand este foarte cald.
                Accept explicatiile detaliate si inteligibile si se pare ca cea de sus, a ta, e una dintre ele. Multumesc pentru prezentare, m-ai determinat sa dedic ceva mai mult timp studierii principiului.

                Sursele sunt si ele contestabile, mie mi s-a parut pertinente explicatiile initiale si mai ales faptul ca franarea este rezultatul unei serie mari de factori si caracteristici fizice ale transmisiei, masa masinii, etc. Logic. Eu am plecat din start cu preconceptia ca dieselul franeaza mai eficient prin prisma compresiei mari si am intilnit opinii care au coincis cu judecata mea. Se pare ca e fals, Wikipedia ma contrazice si ea.

                Sunt motoare diesel echipate cu sisteme care asigura o frana de motor mult mai eficienta, Jake/Jacobs brake. Interzisa prin tarile non-bananiere datorita zgomotului produs. Se foloseste in general pt vehicule grele sau de tip cap tractor. Cam despre ce zici tu mai sus ca au MAS-urile. Deci ai dreptate la baza, dar tehnologia se pare ca modifica adevrurile universal valabile.

                Din cateva forumuri studiate foarte rapid ce-i drept inteleg ca lumea este impartita, unii zic ca MAS are frana de motor cea mai eficienta, altii ca MAC. Ca orice in viata de altfel...unii contesta Biblia si altii Coranul.

                Daca la carte zice ca MAS franeaza mai bine dacat MAC, asa o fi, inseamna ca am trait cu impresia falsa in toti anii astia de rulat cu dieseluri, toate peste 2.5litri. Si multe nu aveau A/C, am facut soferie clasica, cu geam cu macara si fara A/C si cand luminile de intalnire nu erau obligatorii, deci nu aveau acesti consumatori cum sa-mi influenteze perceptiile despre frana de motor.

                Una peste alta, la logan cu 0.9 tce nu se simte frana de motor ca fiind eficienta. Poate la un 3000 benzina pe o caroserie de berlina da, o fi altceva. Dar la motorasul asta, in afara de cresterea in ture, efectul de franare este foarte redus. Si nu are legatura cu robotizarea (care tine treapta si nu schimba in sus).

                Fiind si motociclist de vreo 15 ani pot sa dau un exemplu cu una dintre "capre", o Aprilia Pegaso de 650cc (motorul Rotax de la BMW cu 5 valve radiale, 4T), se simtea o frana de motor brutala cand taiam gazul sau retrogradam. Dar avem 300 kg eu +moto.

                Inertia unei caroserii de Logan se simte la 900cc cand vine vorba de frana de motor, este evident.

                Comment


                • Pentru necunoascatori, MAC - motor cu aprindere prin compresie (cum e motorul diesel), MAS - motor cu aprindere prin scanteie (motor otto/benzina).

                  Eu am simtit lipsa franei de motor imediat pe noul MCV 1.5dCi venind de pe un 1.6MPI unde frana de motor este foarte buna. Sunt curios la iarna cum o sa fie, probabil va trebui sa ma adaptez noilor conditii :-)

                  Revenind la Easy-R, dupa un al doilea drum lung 800+km, am inceput sa ma adaptez si mai bine cu cutia si mai mult sa reduc, in modul automat, din incidenta `erorilor` de schimbare a cutiei.

                  S.
                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • Originally posted by Silviu View Post
                    @Gaby20045, ce simti tu e frana de motor cauzata de accesorii. Opreste aerul conditionat ai refa testul ;-).
                    Ai dreptate, am mers acum cu aerul oprit si am sesizat imediat diferenta. Oricum se simte daca franez usor si masina da treapta inferioara cum intra si frana de motor si ajuta la franare, intradevar nu asa cum era la benzina.

                    Comment


                    • @Silviu: ma tot intreb de ceva vreme de ce insisti cu treaba ca diesel are frina de motor mai mica decit benzinarul. zici tu ca raportul de compresie la diesel (in general >14:1) e degeaba?
                      ...pe cind un raport de compresie de 10:1 (in general, pentru un benzinar; si ar trebui sa iti dai seama ca e cu aproape o jumatate mai mic decit 14:1) e mai bun si, astfel, iti ofera o frina de motor mai buna?
                      ba, baiete, aeru` vine tot de sus, prin aceleasi supape pe care le dispretuiesti tu la diesel si pe care le elogiezi in cazul benzinarului. sa ma anunti daca aerul la diesel intra prin capatul inferior al cilindrului (si cum face asta).
                      ciclul de "4 timpi" e acelasi, doar combustibilul si caracteristica de aprindere sint diferite.
                      hai, baga niste "rezultate ale unor cercetari" d-astea care dau verdicte impotriva firii.
                      tu ori ai mers cu un diesel cu segmenti de etansare aproape inexistenti ori bagi lobby din greu (si, cine oare, lobby-ieste din greu pe forum de marca?).
                      accesoriile sint aceleasi (la acelasi volum al caroseriei si in aceeasi echipare) si pentru diesel si pentru benzina. sa spui ca minunea de compresor de AC, ventilatorul de habitaclu, farurile, semnalizarile, luminile de zi, motorasele pentru macaralele portierelor si motorasul de stergatoare consuma mai mult la diesel decit la benzina, (din nou - pe acelasi volum al caroseriei) este o ineptie la fel de mare ca cea exprimata de un demnitar care se baga in fata cozii la preschimbat permisu` .
                      mai las-o din mina pe numita "clapeta".
                      nu mai insista.
                      vezi ca-ncepi sa te pierzi (ca cind te ratacesti intr-o bezna deasa), asa.

                      ps: ai putea, totusi, sa incerci sa ma convingi (si nu numai pe mine, am eu impresia) ca 10>14 ("că zece este mai mare ca paișpe", cum ar fi; ca sa nu te ratacesti, din nou, cu dictionaru-n mina, prin limba romana).

                      Comment


                      • @devreg, ti-as raspunde dar imi pare ca este inutil pentru ca nu pricepi niste concepte de baza.

                        La benzinar exista o clapeta ce controleaza cat aer intra in cilindru pe cand la diesel nu. Aceasta clapeta la benzinar face vacuum adica impiedica ca aerul ajunga la supape si mai apoi sa intre in cilindru (am explicat ca pentru incepatori ...) si partea asta genereaza frana de motor. Bineinteles, aceasta clapeta este INAINTEA supapelor ...

                        Raportul volumetric mai mare creste rezistenta la pornire, dar dupa ce l-ai pus in miscare asta nu mai conteaza deoarece energia consumata pe compresie se compenseaza pe ciclul de destindere (vorbim de frana de motor, deci nu avem detenta ci doar destindere, probabil o sa zici ca e acelasi lucru). Intelegi partea asta cu energiile ce se compenseaza?

                        Si la motorul pe benzina daca admisia e complet deschisa avem acelasi efect, fara frana de motor eficienta.

                        PS

                        hai, baga niste "rezultate ale unor cercetari" d-astea care dau verdicte impotriva firii.
                        rezultatele cercetarilor dau verdicte verificate, lipsa informatiei da verdicte, de regula, impotriva firii. Mai citeste...
                        Last edited by Silviu; 25 June 2017, 23:56.
                        I have no special talent. I am only passionately curious.

                        Comment


                        • Originally posted by Silviu View Post
                          ... energia consumata pe compresie se compenseaza pe ciclul de destindere (vorbim de frana de motor, deci nu avem detenta ci doar destindere, probabil o sa zici ca e acelasi lucru). Intelegi partea asta cu energiile ce se compenseaza?
                          Vrei sa detaliezi putin ideea cu compensarea energiilor de la compresie catre destindere?
                          „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                          Comment


                          • Energia necesara comprimarii aerului (compresie) este egala cu energia produsa de momentul decomprimarii acestuia (destindere) si prin urmare nu are loc o frana de motor deoarece cele doua momente se compenseaza (daca reducem discutia la nivel de lucru mecanic vorbim de doua forte egale dar de sens opus)


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Originally posted by Silviu View Post
                              Energia necesara comprimarii aerului (compresie) este egala cu energia produsa de momentul decomprimarii acestuia (destindere) si prin urmare nu are loc o frana de motor deoarece cele doua momente se compenseaza (daca reducem discutia la nivel de lucru mecanic vorbim de doua forte egale dar de sens opus)


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Asta, chiar că m-a dat pe spate!
                              Nu mă cert niciodată cu oamenii proști; că mă pot trage în jos la nivelul lor și mă vor bate cu experiența!

                              Comment


                              • Nu e nimic de dat pe spate e doar fizica. Cine vrea sa inteleaga nu are decat sa citeasca, principiul e simplu.
                                Multi vad doar raportul de compresie mai mare dar nu inteleg cum functioneaza un motor.

                                In fine, hai sa ne intoarcem la Easy-R ...


                                Sent from my iPhone using Tapatalk
                                I have no special talent. I am only passionately curious.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google