Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @Vecchio, n-ai tu treaba. tocmai s-au schimbat unele legi de functionare ale MAI
    mda, eu ma declar lamurit.
    concluzile finale sint ca: diesel n-are clapeta de aer si "10 (inca) este mai mare decit 14".
    propun, pe-aceasta cale, inlocuirea carcasei filtrului de aer al motorului diesel cu un acvariu. arata mai bine, e mai eco si oricum e degeaba acolo.
    Silviu, zi drept: cind aluneci la vale opresti motoru` si lasi cutia intr-o viteaza oarecare?

    Comment


    • Originally posted by devreg View Post
      concluzile finale sint ca: diesel n-are clapeta de aer
      are clapeta obturatoare doar ca la diesel are doar doua pozitii: inchis si deschis. Sta inchisa doar in unele cazuri: motor oprit, regenerare DPF si functionare EGR. In rest sta deschisa. Pricepi acum? Am zis ca `nu are` in sensul ca nu functioneaza ca la un motor pe benzina, adica nu regleaza debitul de aer ce intra in cilindru ...

      si "10 (inca) este mai mare decit 14".
      e ceva de genul:

      10'' (vacuum/admisie) + 10'' (compresie) - 10'' (destindere) > 14'' (compresie) - 14'' (destindere)

      Putin fortata inegalitatea dar poate asa pricepi ...

      Silviu, zi drept: cind aluneci la vale opresti motoru` si lasi cutia intr-o viteaza oarecare?
      Scot si cheia din contact ...
      I have no special talent. I am only passionately curious.

      Comment


      • Originally posted by Silviu View Post
        @Asteroid, atentie mare la sursele pe care le citam.

        Un motor diesel nu face vacuum (cu are clapeta de admisie care sa controleze aerul ce intra in cilindru) si prin urmare in frana de motor el nu franeaza deoarece energia consumata la compresie se recupereaza pe destindere.

        Raportul mare de compresie doar face mai greoaie pornirea iar apoi energiile se compenseaza si de aici lipsa franei de motor. Pe cand la motorul pe benzina controland admisia de aer se produce vacuum si astfel se genereaza frana de motor.

        Ce simtim noi la diesel este de forta de rezistenta adaugata de accesorii (compresor A/C, alternator). Cel mai mare producator de `frana de motor` fiind compresorul de A/C cand este foarte cald.
        eu am priceput inca de-aici, da' am fost prea curios si am vrut sa-mi explici mai pe larg

        hm... imi amintesc ca diesel n-avea "clapeta" (amestecul combustibil si-l face, in continuare, pe baza de horoscop); acum nu are "admisie", pentru ca n-are "clapeta", no? (merge pe baza de cirlige de remorcare)

        esti... "genial"
        peste toate astea vezi sa n-ai tu vreo problema pe la segmenti sau pe la cutiuta cu viteze.

        ps: bineinteles ca iti poti adauga un al doilea compresor si un al doilea alternator pentru a obtine acea frina de motor, cum numa-n vise poti avea, identica benzinarului de capacitate asemanatoare.
        Last edited by devreg; 26 June 2017, 22:52.

        Comment


        • @devreg, am scris clar `clapeta care sa controleze debitul de aer`. Exista o clapeta dar are alt rol. La diesel nu conteaza cantitatea de aer din cilindru (cu cat mai mult cu atat mai bine, a se citi cat poate turbina sa introduca la o anumita turatie) deoarece AFR-ul il regleaza din debitul de combustibil. Pe cand la motorul pe benzina e fix invers.

          Serios acum te faci de ras. Habar nu ai cum functioneaza un motor diesel dar comentezi. Nu ai habar de notiuni elementare de fizica dar iarasi comentezi. Incep sa cred ca nu prea ai habar de multe dar iti place sa comentezi chiar daca asta te face penibil in anumite situatii.

          In concluzie: nu meriti efortul. Imi pare rau ca mi-am pierdut timpul cu tine dar poate au fost informatii utile pentru ceilalti colegi.

          Eu revin la discutiile despre Easy-R.

          PS

          Rog moderatorii, daca considera necesar, sa stearga toate posturile mele off-topic referitoare la `frana de motor`.
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • Unul nu realizează că sunt compresoare de AC diferite pe benzină și diesel...
            Last edited by t0rquemada; 26 June 2017, 23:47.
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment



            • Silviule, desigur, dom'le! :sarcasm:

              am inteles ca documentatia de pe google si interpretarea (si impunerea ei) in maniera proprie este miezu`, iar realitatea practicii zilnice e de rahat si falsa.

              @modelatori: eu mi-as dori sa nu stergeti "despre frina de motor". tre' sa aiba si altii acces la toata documentatia asta

              Silviule, oricum, eu vreau sa fii satisfacut si ma astept sa iti pui inca un compresor AC (pe care sa-l tii activ incontinuu) si inca un alternator; trebuie sa ai o frina de motor eficienta, la diesel, intelegi ce zic?
              sau sa-ti verifici segmentii si cutia de viteze; si, in sfirsit, sa intri in rind cu lumea.

              Comment


              • Nu se sterge nimic, deocamdata; cel putin nu o fac eu.

                @devreg
                Sarcasmul tau insistent, nu poate trece neobservat; exista totusi oarecari limite in sensul asta, care pot fi acceptate.
                Insist sa reveniti la subiect si sa evitati polemici, care nu au legatura cu subiectul propus discutiei.
                Va multumesc pentru intelegere.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Originally posted by Vecchio View Post
                  Asta, chiar că m-a dat pe spate!
                  Nu, nu! Este ceva corect acolo in ceea ce zice... lucrul mecanic consumat in comprimare este negativ fata de cel generat in destindere care este pozitiv prin conventie... este teoria clasica studiata la termodinamica cu aria cuprinsa sub curba ce defineste transformarea de stare, arie care exprima valoarea lucrului mecanic (calcul integral):
                  Vf
                  L = ∫pdV, in comprimare Vf este mai mic decat Vi,
                  Vi
                  de aici si valoarea negativa a lucrului mecanic ... in destindere este invers.



                  Cu ceea ce nu pot fi de acord este faptul ca cele doua valori ale lucrului mecanic s-ar anula si ca la motorul diesel nu exista frana de motor... exista si la motorul diesel dar nu este la fel de eficienta ca la motorul cu aprindere prin scanteie.

                  Ceea ce se intampla in regimul de frana de motor (cunoscut si sub denumirea de relanti accelerat), este ca toata diagrama indicata de functionare a motorului devine o diagrama de pompaj, functionarea motorului fie ca este Otto fie ca este Diesel, devenind mai mult sau mai putin similara cu cea a unui compresor cu piston.

                  Pentru cei care sunt interesati, gasiti aici un articol destul de complet despre functionarea si componenta MAI : http://www.qreferat.com/referate/mec...MOTORUL646.php. L-am ales pe acesta pentru ca este copy-paste din cursurile universitare ce se studiau la specialitatea Motoare cu Ardere Interna, in vremurile cand scoala era adevarata, nu fanfaronada din zilele de acum!

                  Diferentele de eficienta al franei de motor vin din diferentele de alura dintre diagramele indicate ale celor doua tipuri de motoare: ciclul teoretic al motorului Otto se compune din doua izocore si doua adiabate, iar cel al motorului Diesel din doua adiabate, o izocora si o izobara!

                  Existenta clapetei de admisie/acceleratie de pe benzinar aduce in principal aceasta diferenta intre cele doua diagrame de functionare.
                  Last edited by tipicarul; 27 June 2017, 16:34. Reason: Automerged Doublepost
                  „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                  Comment


                  • @tipicarul
                    V-am rugat sa incheiati acesta polemica in afara subiectului; off prin urmare. Imi testezi cumva vigilenta?
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Fereasca Cel De Sus, departe de mine gandul de a intretine o polemica!
                      Eu am considerat ca regimul de frana de motor apare si la masinile dotate cu cutie Easy-R!

                      Dar, daca-i ordin, cu placere...
                      „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                      Comment


                      • si... a condus vreunu` aceeasi masina (MCV, par egzamplu; din acelasi an, pe cit posibil) cu aceeasi motorizare (benzina sau diesel - in ordine alfabetica) si poate da indicii despre cum se comporta masina cu o varianta de cutie si cum se comporta cu cealalta varianta de cutie?
                        la "condus" ma refer la mai mult decit ce se intimpla in drive-test. adica mers vreo saptamina cu una, alta saptamina cu alta; benzina easier-benzina manuala / diesel easier-diesel manuala.
                        deci: la experienta proprie ma refer, nu la ce zice fabrica.

                        Comment


                        • devreg, vorbeste cu Buhnici, cu Robert Adam - astia testeaza masini cu manuala/automata timp de cateva zile

                          Sa ne dea noua Dacia o masina timp de o saptamana...greu de realizat. Poate doar daca masinile personale ar sta in service, in garantie fiind, pentru cel putin o saptamana din cauza ca mecanicii nu ii dau de cap sau din cauza ca trebuie sa vina o piesa fara de care masina nu poate circula.

                          Comment


                          • Originally posted by devreg View Post
                            si... a condus vreunu` aceeasi masina (MCV, par egzamplu; din acelasi an, pe cit posibil) cu aceeasi motorizare (benzina sau diesel - in ordine alfabetica) si poate da indicii despre cum se comporta masina cu o varianta de cutie si cum se comporta cu cealalta varianta de cutie?
                            la "condus" ma refer la mai mult decit ce se intimpla in drive-test. adica mers vreo saptamina cu una, alta saptamina cu alta; benzina easier-benzina manuala / diesel easier-diesel manuala.
                            deci: la experienta proprie ma refer, nu la ce zice fabrica.
                            Eu am parte de o astfel de situafie - diesel power.
                            Mcv Laureate 1.5, 75 CP cutia manuala de la munca - an 2016, MCV prestige 1.5, 90 CP cutie Easy-R proprietate personala - an 2017. Cea de munca are 25.000 km, am condus modelul in jur de 8000 km, cea personala aproape 1000 km. Amandoua sunt diesel, inainte de astea am condus in mare parte benzina.

                            Ca si pareri masina de munca intotdeauna e mai alergata si nu prea se menajeaza.
                            Am masina de pe 12, am mers in weekend cu manuala si dupa cei 700 km facuti pana atunci cu Easy-R recunosc ca ma "certam" cu masina, imi intrase oarecum in reflex ca sa astept schimbul de viteza. Dupa primele 2 min mi-am intrat inapoi in mana. Recunosc ca imi place cutia, faptul ca schimba singura. Ieri si azi am mers cu Easy-r, joi si vineri voi fi nevoit sa merg cu cea manuala, mai mult ca sigur mi se va parea un chin, mai ales cand voi da de aglomeratie.
                            Ca diferente majore - Easy-R adopta un stil mai batranesc de conducere...nu de schimbare a rapoartelor, schimbul treptelor se face destul de rapid, cutia are momente in care nu poate percepe exact ce vrei sa faci. Atunci devine enervant.

                            Cand faci o depasire si vrei putere apesi pedala, masina tine treapta de viteza si turatia urca in 3000-4000 ture, inca nu m-am prins cum sa o fac sa schimbe atunci cand termin de depasit. La o acceleratie normala usoara cand trece de 2000 ture ridic usor piciorul si masina schimba. La turatie mare ridic piciorul usor si masina intra in frana de motor. Voi mai exersa si voi urmari cum schimba asa insa o mai las sa treaca de 1500 km macar.

                            Am mers in dreapta la cea cu cutie manuala...urmarind cum schimba colegul am realizat ca e dezastruos. Tureaza excesit cand nu e cazul, da treapta superioara poate prea devreme sau prea tarziu, debreiaza brusc zgaltaind toti pasagerii. Dar astea sunt lucruri usor de suportat, mai greu e pt unii sa suporte acel mic delay al cutiei Easy-R.
                            Last edited by Gaby20045; 27 June 2017, 23:59.

                            Comment


                            • Originally posted by Gaby20045 View Post
                              La turatie mare ridic piciorul usor si masina intra in frana de motor. Voi mai exersa si voi urmari cum schimba asa insa o mai las sa treaca de 1500 km macar.

                              Astepti cam 2-3 secunde sa schimbe. Cand esti in turatie mare asteapta mai mult pana creste treapta. Daca reduci, trebuie sa o mentii apoi 2-3 secunde si schimba.



                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • @Crs.Sandel: io-te ca, aproape, te-nseli. e drept ca e diferenta de la 75 la 90 CP, da' ideea prinde un contur interesant. eu n-am prieteni/cunostinte detinatori de logan. cel mult as putea avea incredere intr-unul care are un 1.6 16volti, da` nu se preteaza la comparatia pe care am cerut-o (0,9 sau 1,5).
                                lumea, prezenta aici, are cunostinte, prieteni, care le-ar putea da pe mina o masina pentru ceva vreme. eu sint interesat de astfel de opinii.

                                Gaby20045: uite-asa! asta vreau! iti multumesc pentru parere! dreptu-i ca 75 CP nu-s egali cu 90 CP (care-s pusi in cutia semi-automata la care e arondat topicu` asta), dar e un inceput bun.
                                iac-asa plecam la drum!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google