Si cum "simti" cand urmeaza sa schimbe viteza? Si cam cat iei piciorul de pe pedala de acceleratie? Ca poateridici prea mult si dai in nas din cauza franei de motor...
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
Originally posted by razvanCC View PostSi cum "simti" cand urmeaza sa schimbe viteza? Si cam cat iei piciorul de pe pedala de acceleratie? Ca poateridici prea mult si dai in nas din cauza franei de motor...
Razvanel, asa cum ai invatat sa conduci o masina cu cutie manuala si sa ridici piciorul de pe acceleratie fara sa dai masinii in nas asa inveti sa folosesti si aceasta cutie easy-r.
,,Simtitul" asta este rezultatul unui cumul de perceptii.
Cutia asta are un algoritm dupa care functioneaza. Daca accelerezi usor schimba la aproximativ 2000 de turatii, daca accelerezi mai mult schimba mai sus 2500,3000,3500 etc ( depinde cat de mult apesi acceleratia).
Daca o conduci ceva timp incepi sa o ,,inveti", sa o ,,simti".
La inceput am urmarit la ce turatii schimba corelat cu presiunea exercitata asupra pedalei de acceleratie. Apoi am condus fara sa privesc turometrul.
Am observat ca atunci cand accelerez mai apasat si doresc schimbarea treptei de viteza opresc accelerarea si decelerez putin si cutia ,,stie" ca nu mai e nevoie sa ,,forteze" si schimba singurica in treapta superioara.
Cand conducem o cutie manuala creierul nostru creeaza tot un algoritm adaptat la necesitati.
Vrem sa acceleram mai brusc: apasam mai tare acceleratia.
Cand ajungem in punctul in care dorim sa schimbam viteza: ridicam piciorul de pe acceleratie (asta se pare ca trebuie sa facem partial si la cutia robotizata) concomitent apasam pedala de ambreiaj (asta face singura cutia robotizata) si manevram maneta schimbatorului de viteze (asta face tot robotizata la easy-r ).
In unele cazuri chiar am anticipat schimbarea vitezelor.
Eu am condus prea putin si vreau sa stiu daca cei care au masini cu easy-r procedeaza la fel.
Parerile neavizate nu ma intereseaza si nici nu ma impresioneaza...Last edited by Eduard10; 29 July 2017, 21:45.
Comment
-
În poză se observă foarte bine ce și cum:
-la actuatorul de ambreiaj punctul sensibil e cablul, dar asta am scris de la început
-la celelalte e surubul de prindere (a fost și ots pe tema asta)
Ca remarcă personală:
-dacă aș vedea pe loguri comutări manuale multe și nejustificate în N aș da CIDAttached FilesPentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Originally posted by Eduard10 View PostEu ceream informatii de la cei care conduc o masina cu acest tip de cutie robotizata si nu ironii gratuite.
Razvanel, asa cum ai invatat sa conduci o masina cu cutie manuala si sa ridici piciorul de pe acceleratie fara sa dai masinii in nas asa inveti sa folosesti si aceasta cutie easy-r.
,,Simtitul" asta este rezultatul unui cumul de perceptii.
Cutia asta are un algoritm dupa care functioneaza. Daca accelerezi usor schimba la aproximativ 2000 de turatii, daca accelerezi mai mult schimba mai sus 2500,3000,3500 etc ( depinde cat de mult apesi acceleratia).
Daca o conduci ceva timp incepi sa o ,,inveti", sa o ,,simti".
La inceput am urmarit la ce turatii schimba corelat cu presiunea exercitata asupra pedalei de acceleratie. Apoi am condus fara sa privesc turometrul.
Am observat ca atunci cand accelerez mai apasat si doresc schimbarea treptei de viteza opresc accelerarea si decelerez putin si cutia ,,stie" ca nu mai e nevoie sa ,,forteze" si schimba singurica in treapta superioara.
Cand conducem o cutie manuala creierul nostru creeaza tot un algoritm adaptat la necesitati.
Vrem sa acceleram mai brusc: apasam mai tare acceleratia.
Cand ajungem in punctul in care dorim sa schimbam viteza: ridicam piciorul de pe acceleratie (asta se pare ca trebuie sa facem partial si la cutia robotizata) concomitent apasam pedala de ambreiaj (asta face singura cutia robotizata) si manevram maneta schimbatorului de viteze (asta face tot robotizata la easy-r ).
In unele cazuri chiar am anticipat schimbarea vitezelor.
Eu am condus prea putin si vreau sa stiu daca cei care au masini cu easy-r procedeaza la fel.
Parerile neavizate nu ma intereseaza si nici nu ma impresioneaza...
Comment
-
Easy-r ofera un plus de comoditate prin simplul fapt ca te scuteste de niste manevre suplimentare executate cu o cutie manuala simpla.
In modul manual (prin impuls) easy-r mi-a lasat impresia ca schimba mai repede vitezele decat o fac majoritatea conducatorilor auto.
Comment
-
@Eduard10
Ceea ce ai experimentat tu am incercat si eu si dupa cateva sute de km am renuntat sa incerc "descifrarea" algoritmului de schimbare. Am sentimentul ca transmisia se adapteaza cumva, in anumite limite desigur, modului in care conduce soferul. Acum o introduc in D la plecarea de pe loc si merg in functie de trafic. In M dau impulsul necesar la schimbarea intr-o treapta superioara sau inferioara in marea majoritatea a cazurilor fara sa tin cont de indicatorul din bord (asa cum imi place mie) iar cand opresc calc doar frana lasand masina sa-si faca singura griji privind retrogradarea.
Cat despre CID nu mi se pare deloc in regula daca Dacia ar proceda conform parerii personale a lui @t0rquemada. Respect parerea, dar nu sunt de acord cu ea, din simplul motiv ca am o asemenea transmisie si am fost asigurat ca aceasta are o durata de viata cel putin egala cu cea manuala. In aceasta situatie nu ai cum sa respingi la garantie aceasta transmisie sub niciun motiv. Cat timp singura interventie umana este mutarea manetei in N, D, R sau M si actionarea prin impuls in M, responsabilitatea in cazul unei eventuale defectiuni revine in totalitate producatorului. Nu avem nicio restrictie in manual privind actionarea cat si exploatarea transmisiei. Daca totusi exista o problema la transmisia pentru 0,9 TCe, ar trebui ca personalul din toate reprezentantele sa fie instruit si la cea mai mica reclamatie sa intervina. Din pacate asta nu s-a intamplat pana acum si nici de acum incolo nu prea sunt sanse sa vedem asa ceva. Se va merge ca si pana acum, se vor rezolva reclamatiile in garantie doar cand masina o sa mai aiba putin pana cand sa-i cada rotile din cauza vibratiilor iar apoi, dupa garantie, vom scoate banul din buzunar daca se va intampla. O alta solutie ar fi ca la revizia anuala sa se faca si o verificare amanuntita a transmisiei pentru a vedea daca functioneaza normal, daca nu este nevoie de ceva reglaje ale mecanismelor de actionare, dar am mari dubii ca se va intampla asta.
Eu am ajuns la 1340 km si totul functioneaza perfect, cel putin momentan.
Cand spui un plus de comoditate este pur si simplu un truism. Adevarul este ca in ceea ce priveste confortul este la ani lumina de cutia manuala dar nu pentru cei care doresc sa conduca sportiv/agresiv. Pot si acestia sa o faca, in M, dar nu este recomandat, mai bine sa ramana la turatul masinii pe loc cu ambreiajul calcat si demararea in tromba de pe loc (preferabil lasand niste dare lungi in urma) folosind cutia manuala.
Si inca ceva. Nu doar in manual schimba mai repede decat un sofer obisnuit ci si in D este mai rapida decat marea majoritate a automobilistilor in special dupa ce te inveti cu ea. Poate ca doar in anumite situatii speciale cand cineva se grabeste si vrea cu orice pret poate schimba mai repede la o manuala, dar la o exploatare normala, de zi cu zi, cred ca foarte-foarte putini pot face acest lucru.
Si o ultima observatie. In M tin piciorul pe acceleratie si dau impuls, atat si nimic mai mult.
Nu-mi bat capul cu nimic altceva.
Comment
-
deci: defectul e intotdeauna din vina exploatatorului (pentru ca se vede din poze, si nu din practica, nu-i asa?) si orice-ar fi nu e din vina fabricii si/sau a furnizorilor de componente.
oare are cineva voie sa faca, aproximativ, 296 de schimbari de viteze (in mod M) de-a lungul a 600 de km?
ps: s-a trecut cu o viteza foarte mare pe linga intrebarea despre stabilitatea volantului.
Comment
-
@devreg
Nu sunt avocatul nimanui de aici de pe forum. Insa nu este corect ca din motive ce tin poate de plata unor polite sa ne pierdem obiectivitatea si sa interpretam postarile celor care nu ne sunt pe plac doar asa cum vrem noi. Aici ma refer strict la problema ridicata in privinta CID. Cred ca referirea a fost facuta pentru folosirea asa-zis nejustificata a trecerii frecvente din D in N (inainte de semafoare cand masina este inca in miscare, la asteptarea la semafor, la mersul bara la bara etc), nicidecum in modul M. Eu asa am interpretat postarea lui @t0rquemada. Chiar as fi curios de ce acest mod de a exploata transmisia ar putea duce la pierderea garantiei. Nu cred ca aduce daune ambreiajului ci, in cel mai rau caz, poate avea in timp influenta negativa asupra componentelor cutiei si consumului. Totusi incerc sa citesc printre randuri si ma gandesc ca schimbarile prea dese din D in N duc la o suprasolicitare a cablului de actionare a ambreiajului si daca acesta nu are un sistem de reglare a jocului datorat uzurii poate duce in final la uzura prematura a oricaruia dintre elementele ambreiajului. Cine a schimbat ambreiajul, stie sau nu care a fost piesa cea mai afectata?
Eu chiar as dori sa aflu de la o persoana competenta care este cel mai bun mod de a conduce o masina cu Easy-R.
Poti detalia despre stabilitatea volantei? Nu este acelasi ambreiaj si aceeasi volanta la 0,9 Tce, indiferent de transmisie? Daca ai informatii in aceasta privinta, poti oferi amanunte?
Pana la urma stie cineva cu certitudine unde este asa-zisa problema a transmisiei pilotate de la TCe? La volanta, la discul de ambreiaj, la actionarea cuplarii rulmentului de presiune cu soarele (care este sau nu este diferit de cel de la Diesel)?
Eu mai am 4 ani si 10 luni de garantie. Oare pana o sa iasa masina din garantie voi afla unde este aceasta problema sau voi ramane pur si simplu cu o intrebare retorica?
In loc de (care este sau nu este diferit de cel de la Diesel) cititi (care este sau nu este diferita de cea de la Diesel) pentru ca ma refeream la actionare si nu la soare.
Comment
Comment