Sunt anumite circumstanțe în care mutatul în N la semafor trebuie făcut pentru că obosește piciorul. La mine e dupa vreo 80-100 km non-stop în oraș. Înțeleg reticența, dar "pentru un plus de confort" după mine înseamnă și odihna piciorului. Ar fi dezamăgitor dacă aș avea JS3 și Dacia ar respinge reparația pe garanție pentru asta. E o diferența între "poți" și "trebuie".
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
Originally posted by gabrieln1960 View Post@Eduard10
Nu doar in manual schimba mai repede decat un sofer obisnuit ci si in D este mai rapida decat marea majoritate a automobilistilor in special dupa ce te inveti cu ea. Poate ca doar in anumite situatii speciale cand cineva se grabeste si vrea cu orice pret poate schimba mai repede la o manuala, dar la o exploatare normala, de zi cu zi, cred ca foarte-foarte putini pot face acest lucru.
Si o ultima observatie. In M tin piciorul pe acceleratie si dau impuls, atat si nimic mai mult.
Nu-mi bat capul cu nimic altceva.
Chiar daca nu poate ajunge la nivelul unei cutii automate, sistemul acesta trebuie sa ofere CONFORT in conducerea masinii.
In 2500 km facuti pe autostrada, pe drumuri de munte cu serpentine si pe drumuri pietruite de munte, sistemul Easy-r s-a comportat excelent in raport cu pretul sau! Pe tot acest parcurs am avut activata functia ECO (pentru ca mi s-a parut mie ca in felul acesta mi-am impus o maniera de conducere de rodaj care sa nu ridice turatia motorului peste 3000 rpm)... cu AC-ul pornit in continuu pe automat am obtinut un consum mediu de 5,6 l la 100km.
Pe drumurile de munte am mers NUMAI pe automat si am ajuns la concluzia ca pe o masina cu cutie manuala, cu stilul meu de conducere imi maltratam mult mai tare ambreiajul... cei care cunosc drumul pietruit care urca de la Arieseni-Alba pana la statia de televiziune de pe Vf. Curcubata Mare si serpentinele de pe ruta Dej-Rohia-Tg. Lapus-Cavnic stiu despre ce vorbesc... am incercat de cateva ori sa o trec pe M si cand am vazut cat de tare tureaza motorul, am preferat sa o las pe ea sa schimbe in locul meu.
Pe autostrada am mers in cea mai mare parte a distantei cu Cruise Control pentru a-mi odihni piciorul drept si pentru ca mi s-a parut ca repriza de accelerare/deccelerare comandata prin butoanele de pe volan ofera un raport optim intre dinamica masinii si consumul motorului.
Practic in aceasta calatorie de 2500 km, am avut senzatia ca ma aflu la volanul unei masini cu sistem "anti-prost", la care nu trebuie decat sa stii sa mentii directia si viteza de deplasare... nu mai este nevoie sa auzi motorul si sa simti cand trebuie schimbata treapta de viteza... chiar daca uneori ea schimba altfel decat te astepti, oricum schimba mult mai repede, lin si eficient fata de cum as fi facut-o eu.
La semafor imediat dupa ce se opreste masina, o trec in N si astept cu piciorul pe frana pana vine lumina verde... la plecare trag maneta spre spate pe D si mut piciorul de pe frana pe acceleratie... asociata cu cursa scurta si ferma a manetei de viteze, reactia masinii la plecare mi se pare euforica deoarece o pot savura pe deplin intrucat nu mai exista preocuparea pentru eliberarea pedalei de ambreiaj.
Una peste alta, raportat la cei 600 euro platiti in plus pentru aceasta optiune, eu sunt foarte multumit de modul de functionare al sistemului Easy-r. Nu se poate compara cu o cutie automata, dar despre micile sale neajunsuri functionale despre care s-a tot discutat pe aici, eu as spune ca exista si pentru mine dar nu sunt esentiale si deja m-am obisnuit cu ele, pentru alti posesori de Easy-r sunt motive de a face mofturi, iar pentru cei care nu au dar comenteaza sunt "strugurii acri".
Ramane in continuare un aspect necunoscut: FIABILITATEA!Last edited by tipicarul; 31 July 2017, 15:28.„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
Ai pus punctul pe i:
Originally posted by gabrieln1960 View Post...Aici ma refer strict la problema ridicata in privinta CID. Cred ca referirea a fost facuta pentru folosirea asa-zis nejustificata a trecerii frecvente din D in N (inainte de semafoare cand masina este inca in miscare, la asteptarea la semafor, la mersul bara la bara etc), nicidecum in modul M. Eu asa am interpretat postarea lui @t0rquemada.
În plus se pot scoate informații cu privire la modul de condus:
km făcuți în condiții de urban /extraurbanPentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Originally posted by t0rquemada View Post... care e problema?
...
Acolo spune doar ca la semafor se poate astepta in D cu piciorul pe frana! Deci este lasata ca o optiune a soferului de a alege intre D sau N in asteptarea sa la semafor!Last edited by tipicarul; 31 July 2017, 16:51.„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
Se pare ca în "sistemul informatic" al Dacia nu s-a putut identifica niciun service autorizat in Bucuresti/IF in care sa se fi prezentat vreo easyR cu problema trepidatiileor si la care sa se fi inlocuit kit-ul de ambreiaj. Asa zice Dacia. Din cate am citit pe acest forum cel putin un client a remediat problema in Bucuresti. Userul "alexandru102" inca nu a rspuns...poate a vandut masina si implicit a abandonat forumul.
Comment
-
Originally posted by tipicarul View PostLa semafor imediat dupa ce se opreste masina, o trec in N si astept cu piciorul pe frana pana vine lumina verde... la plecare trag maneta spre spate pe D si mut piciorul de pe frana pe acceleratie...
Comment
-
gabrieln1960: nu, n-am detaliile pe care le vrei. daca le-as avea n-as mai toci tastele presupunind si intrebind. altii, presupun, le au. dar avind in vedere ca s-au reclamat atit de multe probleme la motoarele pe benzina si mai deloc la diesel (cel putin din ceea ce se discuta pe forumu` asta) duce la concluzia ca "da, e o problema la benzinare".
despre ambreiajele "(presupus) gemene" ale cutiilor manuale si semi-automate ne-ar putea lamuri cineva care are multa documentatie la indemina.
concluzionind - exista un defect de proiectare, undeva, macar la una dintre piesele ambreiajului; ori: sint proiectate corect si fabricile producatoare au facut economie la materiale ori au gresit la aliaje si/sau frecari.
cite despre cum se conduce... "cu grija si cu atentie"; dupa cum le citeaza si tipicarul manualul e destul de inexact.
tipicarul: tu n-ai inteles ca "N" e pozitia de uzura a orice-ar fi?
Comment
-
Hai să abordăm altfel problema:
- se merge cu mașina, cutia în D, se încetinește, se frânează piciorul râmâne pe frână, viteza e 0 km/h și acum avem
a) timpul de staționare* e mare, cutia debreiază și motorul se oprește - nu se strică nimic chiar dacă ambreiajul e apăsat, e funcționarea dorită de Dacia
b) sistemul S&S e dezactivat(sau timp de stationare) insuficient cutia comută automat în N după n secunde, chiar dacă pe TdB apare D
*uch-ul știe să faca diferența între staționare și pregătire de parcarePentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Multumiri @t0rquemada
In sfarsit apare o informatie clara si pe intelesul tuturor. A mai fost cineva care a sustinut acelasi lucru (regret ca nu-mi aduc aminte cine) dar atunci am primit informatia cu ceva rezerve.
De asemenea este foarte interesanta si informatia oferita de @Asteroid si este foarte bine ca a impartasit-o cu noi. Nu vreau sa detaliez de ce pentru ca se vor inflama din nou spiritele.
Comment
-
-
Originally posted by C.Mike View PostAsta chiar este bine de stiut.
Daca cutia stie sa comute singura in N, atunci ce mai, este super.
A propos! Nu recomand punerea pe N din mers... mai mult chiar, odata ce sistemul a fost pus pe N din mers, nu se mai poate trece pe D decat daca masina este oprita... aviz amatorilor de acrobatii pe serpentine!
Originally posted by robbie_ro View PostHai sa nu exageram. Pe bord iti confirma pozitia manetei, nu starea efectiva a cutiei / ambreiajului in stationare. Ma rog, cred ca intelegi ce vroiam sa scriu...„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
Originally posted by tipicarul View PostDa o face, dar nu imediat ce se opreste masina, asa ca eu prefer in continuare sa o pun pe N imediat ce se opreste masina!
A propos! Nu recomand punerea pe N din mers... mai mult chiar, odata ce sistemul a fost pus pe N din mers, nu se mai poate trece pe D decat daca masina este oprita... aviz amatorilor de acrobatii pe serpentine!
Comment
-
Originally posted by devreg View Post...
tipicarul: tu n-ai inteles ca "N" e pozitia de uzura a orice-ar fi?
Originally posted by Asteroid View PostSe poate trece din N in D si in mers. Doar trebuie sa fie frana un pic apasata, cat sa "se aprinda becurile". Cu easyR se pot replica toate situatiile cutiei manuale. Faci si balans fata spate daca exersezi un pic.
Balansul cum il faci? ... pe D, sau pe M?... pe M il faci cu 1 sau cu 2? In carte parca scrie ca se face pe M cu 2!
Originally posted by t0rquemada View PostHai să abordăm altfel problema:
...
b) sistemul S&S e dezactivat(sau timp de stationare) insuficient cutia comută automat în N după n secunde, chiar dacă pe TdB apare D
*uch-ul știe să faca diferența între staționare și pregătire de parcare
Altfel, asa informatii de tip general le-am primit deja de la reprezentantii de vanzari din reteaua Dacia!
Originally posted by S Stepway View PostDaca se opreste si motorul cand apesi frana, si de cele mai multe ori se opreste, are rost sa o mai scoti in N? Influenteaza cu ceva?„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
Comment