If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
am ajuns pe la 75-80 km/h si nu am simtit socuri la schimbatul vitezelor, sau nu mai mari decat as fi schimbat eu manual....
La acelasi stil de mers linistit am vrut sa vad cum functioneaza aceasta cutie si mi-a placut.
Era masina cu diesel 90CP, cuplu suficient.
CU 1.2 16V e de vazut cum se comporta cutia, daca se poate comanda 1.2 cu cutia asta, nu m-am uitat pe configurator.
easy r nu e si pe 1.2, e numai pe tce 90 si dci 90
la mers normal cica schimba ok, ”problema” apare la kickdown, ii ia un timp de gandire, normal de altfel
aparent cutia asta nu are nici o hiba, eventualele smucituri percepute fiind rezultatul desincronizarii dintre un comportament asteptat (când schimbi tu vitezele eventualele smucituri sunt asteptate/anticipate si nu esti luat prin surprindere) si comportamentul cutiei (nu stii când urmeaza sa schimbe), dar asta numai pana ce o inveti
ca un compliment, unii jurnalisti auto care au testat-o au spus ca asta e cea mai tare cutie robotizata pe care au avut placerea s-o testeze dintre toate cele existente
cum spuneam, cutia cica a fost dezvoltata de zf si renault si-a dat girul (de parca ar fi avut ceva de comentat la o cutie facuta de un dezvoltator ca zf...)
ca un compliment, unii jurnalisti auto care au testat-o au spus ca asta e cea mai tare cutie robotizata pe care au avut placerea s-o testeze dintre toate cele existente
Ziaristii care, romani?
Pai astia spun orice le cere ala de le plateste masa si bautura in ziua aia.
Ba chiar si d'alde aia de la Top Gear s-au prostituat laudand Sandero cand au venit in Romania pe banii Renault. Era Sandero supermasina, mai ales dupa ce cobori dintr-un supercar.
De aia ma lasa pe mine rece parerile ziaristilor, de aia in revistele cu masini ma uit la poze si la specificatiile tehnice, atat.
”Am condus modelele Dacia cu Easy-R. Pe toate. Sandero, Logan, Logan MCV.
O sa urmeze si prezentari detaliate, video, exhaustive, pana atunci pregatim un preview video in care oricum veti vedea cum schimba si cum se comporta in general.
Ideile principale sunt astea:
Este o cutie pilotata sau robotizata. In esenta, o cutie manuala, cu carcasa diferita de cele normale, pentru a permite montarea celor 3 servomecanisme de actionare. Prin faptul ca ai doar doua pedale pentru a conduce, poate fi asimilata ca perceptie cu o cutie de viteze automata, desi nu este.
Cutia e disponibila pe 0.9l TCe 90 CP si 1.5l dCi 90 CP. Toate modelele conduse de presa din Romania au fost 1.5l dCi 90 CP Easy-R. Exista unele diferente, esentiale intre cutiile Easy-R de TCe si dCI.
Easy-R pentru TCe are actionarea ambreiajului de tip electromecanic si doar 5 trepte, Easy-R pentru dCi are actionare hidraulica a ambreiajului (din motive de cuplu mai mare), in plus, ofera 6 trepte la mersul inainte.
Sunt fabricate in tari diferite, cutia pentru dCi se fabrica la Dacia Pitesti, Romania. Pentru amatorii de senzational, dezvoltatorul cutiei Easy-R este ZF, cu validare Renault si participare in procese a specialistilor Renault.
Testele practice au insumat peste 500 000 km, fara probleme pentru Easy-R, asadar sa lasam povestile cu fiabilitatea pentru alti amatori de senzational. Mecanismele sunt foarte simple, de aceea tind sa cred ca va fi o cutie foarte fiabila.
Maneta de actionare nu are pozitia P. In R sau D masina se pune in miscare doar la ridicarea piciorului de pe pedala de frana, practic la manevrele de parcare poti folosi doar pedala de frana, foarte comod si usor.
Motorul nu porneste decat in N, trecerea din N in D sau R este super facila si cu un feeling realmente deosebit, net superior clasei de pret in care evolueaza Dacia.
La fel, modul manual se foloseste extrem de usor si schimbarile de trepte sunt foarte rapide si aproape imperceptibile, uimitor pentru o cutie pilotata.
In D, la accelerarea cu pedala la podea, exista anumite intarzieri specifice in treptele inferioare, dupa treapta a 3-a nu mai percepi schimbarile cutiei (se simt ca la o cutie automata normala). La schimbarile efectuate de cutie la viteze si accelerari normale, sunt perceptibili timpi de intarziere, insa analizata cu atentie, cutia schimba foarte rapid, doar creierul are nevoie de obisnuinta cu faptul ca nu stie exact cand schimba cutia.
Una peste alta, am condus inclusiv in trafic greu, Bucuresti, si extraurban cu depasiri la viteze mari, cel putin pe 1.5l dCi cutia Easy-R s-a dovedit foarte ok. Mult mai buna decat asteptarile pe care le aveam...
Consumul de carburant pare identic cu versiunile cu transmisie manuala, in functie de stilul de condus am vazut consumuri intre 4,9 si 6.4l la suta de km, in conditii predominant urbane, trafic aglomerat.
Nu necesita service suplimentar fata de o transmisie manuala, adica e nevoie doar sa schimbi uleiul la intervalele specificate in cartea de service. Ambreiajul este piesa acoperita de garantie, spre deosebire de ambreiajul pentru cutie de viteze manuala.
Concluzia intr-o fraza? Cea mai buna cutie pilotata pe care am condus-o pana acum, si am condus cateva, la un pret excelent (doar 500 euro)...
Cireasa de pe tort? E disponibil si Stop/Start cu Easy-R.
Urmeaza o cutie automata si pe Duster. Din declaratiile celor de la Dacia, e posibil sa nu fie pilotata, ramane de vazut cand va veni si cat va costa. Daca va fi EDC, o sa fie un pas enorm pentru Dacia...
Dacia: gama Prestige 2016 si cutia robotizata Easy-R
”
mi-a aratat si mie un ”inginer” de la reprezentanta intretinerea pe 10 ani la logan 2 si ca nu e trecut nicaieri schimbu de ulei cutie, când am vrut eu sa-l schimb si a incercat sa ma convinga el ca exista loganuri cu 400 de mii de km cu ulei neschimbat si ca n au nici o problema bla bla, in fine, nu m-a convins dar m-a descurajat cu procesul verbal si ca-mi asum toate riscurile care decurg daca se intampla ceva cu cutia dupa schimbu de oloi
Practic scapa de orice responsabilitate. Asta sugereaza nivelul scazut de pregatire al mecanicilor si creste nivelul de suspiciune. Romania, te iubesc (Dacia, in acest caz)
imi place asta cu "uleiul pe viata"...
in cartea masinii parca citisem ca perioada medie de utilizare este de 8 ani (sub frigiderul si masina mea de spalat care au trecut de mult de 10 ani si astea merg zilnic).
ori daca ma raportez la acesti 8 hai 10 ani si apoi schimb masina, practic este uleiul pe viata (de utilzare a masinii) ....
Am condus azi sandero 1.5 Dci 90 euro 6 cu easy-r si stop and start.
Cutia schimba bine, are un delay ce-i drept intre trepte si ma refer la miscarea efectiva a servomotorului cand actioneaza levierul, manual te misti mult mai repede insa nu e o problema nu m-a enervat deloc, face kick-down repede, si daca nu iei piciorul din gaz schimba la 4500 rpm.
Consider masina ideala pt oras, as vinde oricand Stepwayul pt un Stepway nou cu Easy-R chiar daca pretul unui Stepway diesel cu easy-r este 13k euro fata de 12.2k euro cat a fost in 2013 cand l-am cumparat.
Mi-a placut deci easy-r pleaca f bine de pe loc, lin nu trepideaza si daca vrei sa pleci tare te ajuta insa va schimba mai lent atata tot.
Am si o fotografie comparativa se pot vedea diferentele intre dci 90 E6 cu Easy-R si dci 90 E5
Pe care Duster de pe ce piață ai văzut tu robotizată? Duster are deja cutii automate DP2 și DP8 (evident pe F4R) pe piețele care contează.
Din păcate consumatorul român visează tot felul de dotări dar nu e dispus să dea banu'(vezi cazul SL10(seria limitată 10 ani din 2014) - "motor de doar 75CP ce să faci cu el")
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
in sfarsit au schimbat tubulatura cu probleme ) vad ca au mai invelit si niste furtune, probabil de combustibil, intr-un material sa nu se mai frece sau te miri din ce motiv, dar e bine. arata ingrijit compartimentu motor la e6 chiar daca pare destul de intortocheat si complex, me like it
Daca nu gresesc este aceeasi cutie doar ca in blana noua care s-a pus pe Smart, Peugeot, Citroen etc...Cand o sa inceapa sa cada aceste cutii o sa vedeti belele.
Pe mine m-a costat la Peugeot in reprezentanta bineinteles ca altfel nu putea nimeni sa o repare (Calculator 1300 de lei, Actuator (selector sau cum vreti voi) 1450 de lei + manopera care include si codarea cutiei 450 de lei.
Cam astea sunt costurile la o cutie in 8 ani si 60000 de km
Va bucurati acum la ele si dupa o sa plangeti.
Easy R este aceeasi cutie secventiala care s-a pus si pe masinile mentionate de mine mai sus doar ca din ce am vazut nu au si padele pe volan cum au restul. LOganul are schimbarea manuala la maneta.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment