Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Daca e asa simplu cum citesc pe forum, nu stiu de ce nu va consulta Renault ca sa rezolve problema, ca poate aia nu si-au dat seama care este, inca varianta corecta de sot.

    Nu e nicio mistocareala ieftina cand spun ca bine am facut neluand in calcul robotizata, e purul adevar despre ce gandesc eu, are cineva o problema cu asta, ca n-am luat si eu teapa ca altii?
    Last edited by catalonia; 28 June 2018, 11:24.

    Comment


    • Eu am observat din experienta pe viu cu a mea easy-r urmatoarele:
      Daca este rece afara si motorul este rece tind sa apara trepidatii. Acestea le pot evita in 2 moduri:
      1- las motorul sa se incalzeasca aprox 5 min. Aici un mare efect il are daca dupa ce s-a incalzit motorul se opreste cateva minute masina cutia fiind in D. Nu stiu ce fenomen apare si de ce efectul este mai rapid, dar trepidatiile dispar.
      2- las motorul sa se incalzeasca 1 min si plec in modul M cu tr 2, dupa care circul aprox 10 km in modul M evitand tr 1. In acest fel nu apar trepidatii.
      De aici am tras concluziile ca motorul rece influenteza mult aparitia trepidatiilor. Mentionez ca in momentul de fata nu am probleme cu trepidatiile, afara fiind cald motorul se incalzeste foarte repede. De cand am masina am experimentat de aprox 5 ori trepidatiile si asta pentru ca le-am permis eu. Sunt de parere ca daca se evita de la inceput aparitia lor, acestea nu se accentueaza. Stiu, nu este normal, dar pana apare Dacia cu o solutie valabila prefer sa evit, decat sa tot schimb la kituri degeaba.
      Last edited by C.Mike; 28 June 2018, 11:25.

      Comment


      • Originally posted by C.Mike View Post
        Eu am observat din experienta pe viu cu a mea easy-r urmatoarele:
        Daca este rece afara si motorul este rece tind sa apara trepidatii. Acestea le pot evita in 2 moduri:
        1- las motorul sa se incalzeasca aprox 5 min. Aici un mare efect il are daca dupa ce s-a incalzit motorul se opreste cateva minute masina cutia fiind in D. Nu stiu ce fenomen apare si de ce efectul este mai rapid, dar trepidatiile dispar.
        .
        In aceasta situatie ansamblul ambreiaj se incalzeste prin conductie de la
        motor . Se pare ca la cald se modifica coeficientul de frecare al "ferodourilor" si nu se incadreaza in parametrii de patinare prevazuti de soft . Nu stiu cum ar putea programatorii softului sa intuiasca care este prima pornire a zilei la rece fara un senzor de temperatura pe carcasa (sau sub) ambreiajului si sa mareasca turatia si timpul de abreiere (pentru a nu se repeta mai tarziu la cald ) .

        Comment


        • In mod sigur calculatorul cutiei comunica cu ECU. La randul lui ECU stie care e treaba cu pornitul si temperatura.

          Comment


          • @georgstelsib ai dreptate, cam asa am intuit si eu, am si pus dealtfel intrebarea daca exista acel senzor de temperatura undeva mai in spate pe topic. Un comportament de tr 2 si in tr 1, cat timp motorul este rece ar elimina problemele zic eu. Nu stiu daca m-am exprimat corect sau suficient de inteligibil, si nu sunt sigur daca ar putea un soft sa controleze acest lucru(eu baniesc ca da).

            Comment


            • Care temperatură?

              -motor
              -exterior
              -ulei transmisie
              -calculator transmisie

              Am mai scris, nu localizați problema trepidațiilor la rece corect (e de la JS3 sau de la motor). ÃŽn 99% din cazuri localizați problema în JS3 nu în motor rece - atenție vorbim doar de prima pornire
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • Ghinion , nu scrie in documentatia tehnica. Temperatura ansamblului ambreiaj . Poate fi "culeasa " si de pe carcasa ambreiajului , daca nu identifica o alta pozitie optima .
                Problema nu este la motor rece din cauza combustiei incomplete si scaderea putetii precum si a cuplului motor care ar induce vibratii . Fiindca dupa cca. 6 - 8 ore de repaos , la a doua pornire a masinii , desi motorul s-a racit complet nu mai apar vibratiile . Se pare ca am localizat relativ corect zona de plecare . Pe langa materialul "ferodourilor" care-si modifica coeficientul de frecare in functie de temperatura proprie eu as mai implica aici si masa inertiala mica a volantei de la modelul 0.9 tce ( vezi nu-mi este lene sa trec in clar denumirea) . Afirm asta deoarece la modelul diesel de 1.5 care are o volanta cu o masa mai mare si implicit un moment de inertie mai mare deocamdata nu au aparut vibratiile .
                De remarcat ! Dupa prima pornire a zilei , chiar daca motorul se raceste complet vibratiile nu se mai repeta iar cutia functioneaza ireprosabil.

                Comment


                • "De remarcat ! Dupa prima pornire a zilei , chiar daca motorul se raceste complet vibratiile nu se mai repeta iar cutia functioneaza ireprosabil".
                  Confirm cele spuse de georgstelsib si adaug ca daca afara este suficient de cald, nu am reusit sa stabilesc o valoare a temperaturi, in orice caz peste 20 grade, nu apar trepidatii nici la prima pornire. Asa se manifesta la mine.

                  Comment


                  • Daca ar fi dupa mine as apela la solutia cea mai simpla urmare a observatiilor utilizatorilor . Un senzor incastrat in carcasa ambreiajului (de fapt un simplu termistor ) care sa transmita calculatorului cutiei ca ambreiajul are temperatura sub 30 grade (arbitrar propusa de mine) si se impune cresterea turatiei si timpului de ambreiere . Dupa depasirea acestei temperaturi softul va putea comanda timpii normali prestabiliti . In aceasta situatie nu ar mai fi necesar sa impingi timpii de patinare prea sus care ar duce la intarzierea cuplarilor si uzura mai accentuata a pieselor in miscatre.

                    Comment


                    • Si teoria cu volanta este interesanta. Oare ar fi compatibila cu motorul 0.9tce o volanta asemanatoare cu cea de la motorul 1.5? Nu dati cu pietre, doar speculam si eu diverse ipoteze :-))

                      Comment


                      • Nu stiu daca 1.5 dCi are, dar de obicei motoarele diesel au volante cu masa dubla, tocmai pentru controlul vibratiilor specifice motoarelor pe motorina!

                        Comment


                        • Sub 100 CP nu se pune volanta dubla, ar ridica prea mult costurile de intretinere.

                          Comment


                          • Puteti sa dati mai multe detalii va rog, nu prea am inteles "costurile de intretinere"? Adica la ce va referiti?

                            Comment


                            • Cred ca vrea sa spuna ca e scumpa si ar creste sesizabil pretul masinii. In plus se uzeaza si trebuie schimbata la un moment dat ceea ce creste preturile cu intretinerea. Volanta cu masa simpla e pe viata.

                              Comment


                              • Mersi pentru detalii, nu stiam ca volantele cu masa dubla se uzeaza si trebuiesc schimbate. In cazul easy-r (JS3) oare care situatie ar fi mai costititoare:1 buc volanta cu masa dubla sau n kituri de ambreiaj schimbate? :-))

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google