Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ai dreptate. Iar cele mai bune si mai bune sunt piesele de prima echipare (este diferenta intre piesele de prima echipare si cele de origine). Evident exista si exceptii.

    Comment


    • Exedy produce kituri ambreiaj pentru motoarele de 0.9 tce ? Respectiv pentru Captur , Clio , Dacia ?

      Comment


      • C.Mike , pe unde mai traiesti ? Se simte lipsa ta.
        La mine dupa "sedintele" de patinare masina schimba lin ca-n prima zi . Sa vedem cat va tine minunea .

        Comment


        • Cum faceti mai exact patinarile astea? Nu duc la o uzura prematura a ambreiajului?

          Comment


          • Nu se uzeaza, e foarte mare suprafata de contact, e mai degraba ca o desprafuire... Cred ca pierzi sub un procent din viata ferodourilor

            Comment


            • Originally posted by georgstelsib View Post
              Exedy produce kituri ambreiaj pentru motoarele de 0.9 tce ? Respectiv pentru Captur , Clio , Dacia ?

              Comment


              • Originally posted by georgstelsib View Post
                C.Mike , pe unde mai traiesti ? Se simte lipsa ta.
                La mine dupa "sedintele" de patinare masina schimba lin ca-n prima zi . Sa vedem cat va tine minunea .
                Cand reapare, mai faci una, doua, nu cinci.
                Eu am manuala, dar cred ca e si din cauza mersului mult in oras, schimbat des si mai ales a felului de a elibera ambreajul, patinare putina. Acum la intersectii daca masina se misca incet, nu mai schimb vit 1, o ajut din ambreaj, ca sa il patinez putin.

                Comment


                • Originally posted by Onixer View Post
                  Cum faceti mai exact patinarile astea? Nu duc la o uzura prematura a ambreiajului?
                  La inceput respectiv anul trecut , procedam in felul urmator : porneam motorul , acceleram moderat pana la 2000 de ture in D sau R timp de cca 1 minut. Tragem frana de mana la maximum si acceleram progresiv (pentru a prelungi patinarea) pana la 2000 de ture timp de 10 - 20 secunde . Repetam manevra de cca, 3 ori .

                  Mai nou , pentru a nu intinde cablurile de frana dupa pornire folosesc frana de picior care blocheaza toate 4 roti . Nu incerc sa trec de 2000 de ture fiindca apar forte mari in transmisie , echivalente cu atacarea unui deal de cca.40 grade. Cand treab este bine facuta o sa simti si mirosul specific(urat) de ambreiaj ars . In felul acesta se curata suprafata discului de stratul format cu coeficient de frecare diferit .
                  In ceea ce priveste uzura... este mult mai mica decat la utilizarea unei cutii manuale . Cutia automata schimba incomparabil mai spre optim decat un sofer obisnuit . Si totusi la cutiile normale discul tine mult.
                  Cat priveste uzura suplimentara a transmisiei , cred ca este proiectata ca din cand in cand sa incerci si urcarea rampelor mari.
                  Last edited by georgstelsib; 2 November 2018, 10:03.

                  Comment


                  • Eu am observat o chestie interesanta. Avand Stepway si acel oranament la capatul tobei de esapament, tot timpul partea inferioara a oranamentului era innegrita, exact ca la un diesel. Se curata la spalatorie, dar reaparea.
                    De cand accelerez usor la fiecare plecare de pe loc de aproximativ o luna, a ramas curat ornamentul.

                    Sa detaliez putin apasarea acceleratiei la plecarea de pe loc. Nu trebuie accelerat tare, ci doar pana la 1250 de rotatii. Cu putin exercitiu o sa va formati reflexul de a pisca acceleratia. Din momentul eliberarii pedalei de frana e timp cam 2 secunde pentru a accelera, deci nu trebuie sa va grabiti, sau cum spunea cineva, ca trebuie condus sportiv. Nu trebuie accelerat neaparat inainte ca masina sa se puna in miscare, ci e suficient si dupa. Trepidatiile apar cam dupa ce masina parcurge 2-3 metri, de accea trebuie accelerat inainte ca masina sa se puna complet in miscare. Dupa putin antrenament o sa vedeti ca reusiti sa accelerati si sa franati dupa, chiar si pentru a va deplasa 3 metri. Poate la inceput o sa faceti putina febra musculara la piciorul drept, daca mergeti des bara la bara, dar pe urma trece.

                    La parcari unde trebuie miscari fine, daca nu puteti accelera, eliberati foarte usor pedala de frana si nu completa, pentru ca masina sa nu cumpleze complet ambreiajul.

                    Patinarea ambreiajului mi se pare invaziva. Apasarea acceleratie mi se pare normala tinand cont ca aceasta cutie este una manuala, cu elemente de automatizare. La scoala de soferi nu am fost invatat sa eliberez vreodata ambreiajul fara acceleratie, in special la benzina.


                    O sa va tina la curent daca reapar trepidatiile.

                    Comment


                    • La mine au reapărut trepidațiile dar deocamdată numai cu motorul rece, dimineața. Precizez că am făcut 3.000 km de când am schimbat volantă/ambreiaj/rulment (la 12.500 km). Primele trepidații, cu mașina nouă, tot pe la 3.000 au apărut. Deci s-ar părea că la Stepway 0.9 cu easy-r ansamblul ține fără probleme fix trei mii de km, la stilul meu de condus. Stil de condus bătrânică, 40 kim/h în oraș, 80 km/h afară, 90-110 km/h pe autostradă). Dar merg cam de trei ori pe săptămână în București la ore de vârf, bară la bară. Eu nu cred că ajung în primăvară cu ambreiajul ăsta, la cum a început să facă. Decât dacă o bag la hibernare, ceea ce nu fac. S-ar părea că temperatura scăzută omoară sistemul ăsta 0.9tce+easy-r.

                      Originally posted by nickey1982 View Post
                      Eu am observat o chestie interesanta. Avand Stepway si acel oranament la capatul tobei de esapament, tot timpul partea inferioara a oranamentului era innegrita, exact ca la un diesel.
                      Am observat și eu asta la mine. Mi se pare foarte alarmant pentru o benzinară euro 6, nu mă așteptam. Iar când e motorul rece miroase când pleacă precum o Dacie 1300 din anii '80. Am un amic cu un Chrysler (300M) benzinar V6 vechi de aproape 20 ani și nu miroase ca euro 6 al meu la plecare cu motorul rece.
                      Last edited by Petru75; 4 November 2018, 03:40. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • Banuiesc ca ferodurile de pe discul de ambreiaj au straturi diferite, asemeni placutelor de frana. Poate primul strat este mai moale si se toceste mai repede pentru a se mula dupa volanta. Tocindu-se mai repede are si un coeficient de frecare mai redus (aluneca mai usor) si de aceea nu apar trepidatiile. Dupa ce se toceste acest strat superficial, urmatorul strat e mai dur (aluneca mai greu) si asta ar fi explicatia mea, pentru problema noastra.

                        Repet, e doar teoria mea si puteti sa ma contraziceti. Personal n-am tinut in maina niciodata un disc de ambreiaj, ci doar am vazut poze.

                        Comment


                        • Nu Nick , garniturile de frictiune (ferodourile) nu au straturi succesive , sunt omogene . Compozitia acestora s-a schimbat de-a lungul timpului in special datorita noile rigori de protejare a mediului si implicit al sanatatii oamenilor .
                          La inceputuri aveau in compozitie fibre de azbest si pilitura de alama ( aluminiu , cupru...). Acum au o compozitie ecologiga dar urat mirositoare .Coeficientul de frecare se modifica in urma arderii acestuia in procesul de ambreiere , formandu-se un strat superficial de culoare neagra.

                          Comment


                          • Pe 21 septembrie, am trimis un email elaborat si lung la Vocea Clientului, cu descrierea problemei si cu sursele de pe forumuri in care i-am intrebat de ce nu pot trimite in avans volanta si discul de ambreiaj.

                            Am primit telefon aseara la ora 15:30 de la o doamna care si-a cerut scuze ca au fost foarte ocupati si n-au avut timp sa imi raspunda. Am stat de vorba 10 minute, timp in care mi-am expus tot oful. I-am explicat frumos, pe un ton civilizat si calm, ca e un defect de proiectare, ca nu se trateaza cauza, ci doar efectul si ca incearca sa ne amane pana iesim din garantie. Nu a incercat sa ma minta sau sa ma contrazica cu nimic. Mi-a confirmat ca momentant nu au o alta solutie decat schimbarea discului si a volantei, ca se cauta o solutie permanenta, dar n-a stiut sa imi dea detalii ce se face exact. M-a intrebat daca poate sa imi faca programare intr-un service pentru inlocuirea celor 2 piese si le-am zis ca prefer sa faca asta doar in cazul in care o sa aibe o solutie permanenta. Schimbarea pieselor care sa aibe ca rezultat doar 2-3000 de km e o pierdere de timp pentru mine, prin faptul ca imi blocheaza masina in service.

                            Am discutat si despre cum cred eu ca se poate rezolva problema si anume plecare de pe loc cu treapta 1 sa se faca la 1250 de rotatii pe minut, fapt testat de mine de 6 saptamani. A notat acest lucru si m-a rugat sa le trimit si un email detaliat care sa fie trimis mai departe catre departamentul tehnic.

                            Comment


                            • Este posibil sa ai dreptate in legatura cu turatia la plecarea de pe loc dar o astfel de solutie implica si o modificare in sensul cresterii consumului si a emisiilor de CO2. Pot aparea probleme cu incadrarea in norma de poluare. Pe de alta parte oamenii totusi cumpara easy-r chiar daca au citit acest forum de la inceput la sfarsit. Unii spera ca problemele s-au rezolvat intre timp. Altii au alte motive pentru care isi asuma riscurile. Eu apreciez ca daca sa zicem problema cu trepidatiile s-ar rezolva cu pretul cresterii semnificative a consumului (sa zicem ca s-ar dubla - stiu ca este exagerat) atunci aproape toti ar renunta la easy-r. Sau daca pretul ar creste de la 500 euro la sa zicem 3000, ar cumpara extrem de putini chiar daca masina s-ar comporta impecabil. Adica problema poate ca are solutie dar solutia gasita nu este fezabila si se cauta altceva care inca nu s-a gasit.

                              Comment


                              • Arzi cat mai multe ambreiaje (nu intentionat totusi), strangi documentele si ceri banii inapoi pe masina.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google