Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ mosoru, da se pare ca Dacia isi tine destul de bine pretul la revanzare. Dar asa cum ai spus:
    Eu îmi doresc mult mașină asta, va spun drept că deși mesajul global al subiectului este, nu-ți cumpăra, nici un moment nu mi-a trecut prin cap sa sa renunț, o aștept cu nerăbdare
    Asta cred ca este cel mai important, indiferent ce spun altii, tu sa fii multumit de alegere. Eu aveam si alte optiuni cu vreo 5-9 000 euro mai scumpe la aproape aceleasi dotari. Si toate aveau avantaje si dezavantaje notate de mine sau citite pe forumuri. La EasyR eu am facut un calcul mai simplu. La celelate diferenta era de peste 1400 euro. Deci pentru doar 500 dati, chiar daca voi avea probleme tot le pot rezolva si tot ma incadrez in diferenta. E adevarat ca s-ar scadea probabil timpul pierdut si ideea ca ai masina noua si trebuie sa mergi in service pentru o problema de garantie.

    Legat de statistica am spus si eu ca doar Dacia are privirea de ansamblu; cate vandute si cate cu probleme. Pe forumuri sunt destui, si am intalnit in diverse ocazii cativa posesori de JS3 ce se plangeau de trepidatii si nu sunt useri. Apoi toti care au postat pe forumuri sunt proprietari (desi unii au vandut apoi masina).
    Iar asta cu ce versiune de program,soft și calibrare au cutiile JS3 de pe mașinile în cauză cred ca este tot problema Dacia. Daca au versiuni diferite si sunt siguri de programul, softul si calibrarea celor fara probleme, de ce nu le implementeaza si la cei cu probleme? Tind sa cred ca mai bajbaie si la astea. Plus ca trebuie sa le impace si cu ambreiajul Valeo lowcost de care se plang si colegii cu manuale.

    Comment




    • Originally posted by mosoru View Post
      si chiar daca o sa fiu al 18-lea cu probleme majore, o sa mi le asum si gata.
      Sau al 19-lea daca ajunge a mea prima.

      Sent from my SM-G930V using Tapatalk

      Comment


      • Sau, impreuna cu colegul rodavidoff, se va mari la 5 numarul celor care declara ca nu au probleme.

        Atentie totusi ca cineva a spus si asta:
        E cel mai mare topic din europa pentru că din 4080 de postări 2000 sunt pe lângă (aka posturi de umplutură)
        Last edited by Gil26; 24 May 2019, 19:34.

        Comment


        • Daca nu sunteti "doctori" in Easy-R a.k.a. JS3 nu trebuie sa postati pe acest topic.

          Lasand la o parte micile glume sau flameuri eu cred ca majoritatea posturilor au fost utile. Chiar si simplele impresii au contat. Plus ca multi colegi au postat informatii si experiente folositoare.

          Comment


          • Am mai putin de un an de garantie . Deocamdata stapanesc foare bine vibratiile prin cele doua metode ( tr.II_a manual si un dinte frana de mana). NU mi se par incomodante .
            La iesirea din garantie o sa schimb doar discul de ambreiaj cu un altul Sachs sau Luk , fiindca placa , volantul si rulmentul de presiune au uzuri foarte mici , mai mici ca la o cutie manuala . Importanta este recalibrarea ulterioara ( facuta pe bune).

            Comment


            • Inseamna ca masina este cumparata in primul semestru din 2017?
              Cati kilometrii are?
              Daca o folosesti normal (fara tr. 2 manual + dinte frana) tremura rau?

              Comment


              • Da , este din martie 2017 , 30 000km , update soft cutie la cca. 15 000km. Daca pornesc la rece in tr. II-a manual peste 50% ulterior in mod automat nu mai vibreaza deloc . Daca folosesc doar un dinte frana de mana nu vibreaza dar ulterior in mod automat mai vibreaza .
                Nu mai folosesc aproape deloc modul ECO ( doar la urcat traseu montan ) , am dezactivat S&S -ul prin simulare capota deschisa .
                In mod exceptional mai curat discul tragand total frana de mana si accelerand progresiv , dar cu discernamant.
                Oricum vibratii la ambreiere am avut si la masinile anterioare , le-am acceptat , le-am rezolvat din pedale si n-a "cazut guvernul" Problema modificarii coeficientului de frecare a "ferodourilor " am suspectat-o inca de la inceput ( a se verifica in spate). Incet incet se confirma ca acesta este motivul . Celelalte metode: resoftare , marire turatie , anulare crawling , etc , sunt menite de a compensa instabilitatea fizica si chimica a materialului din "ferodouri" si modificare coeficientului de frecare . De asta sustin ca doar schimbarea discului cu o alta calitate a garniturilor de frictiune s-ar putea sa aduca "revelatia" problemei.
                Nu stiu cine ar putea manufactura actualul disc cu alte garnituri mai scumpe dar si mai performante , in genul celor folosite pentru masinile greu exploatate , gen off road . Banuiesc ca sunt baieti entuziasti si priceputi . Trebuie doar cautati si identificati.

                Comment


                • Subscriu in totalitate postului anterior. Si eu am sustinut aceste lucruri de-a lungul timpului intr-un fel sau altul.
                  Cu mentiunea ca de primele doua metode nu am avut nevoie pana acum. ECO dezactivat, iar dezactivarea S&S face parte din procedura de pornire (a devenit reflex). Accelerarea moderata cu frana trasa am folosit-o o singura data. In schimb am incercat "autocuratarea" in sarcina la turatii mai ridicate destul de des (am ocaziile astea). Nu pot dovedi, dar cred ca are efect.
                  Asa cum s-a mai discutat, totusi si imbunatatirea softului cutie si motor ar ajuta.

                  Comment


                  • Îmbunătățirea softului cutiei și motorului ajuta daca se schimba kitul de ambreiaj, daca discul a apucat sa se uzeze atunci nu prea-l mai ajuta decât celelalte metode dar și alea temporar.

                    Comment


                    • Si totusi, cum recunoastem un disc uzat? De exemplu, daca se schimba discul cu unul nou si dupa 3-5000 de km incepe sa trepideze, putem trage concluzia ca e uzat?
                      Atat timp cat nu trepideaza decat in anumite conditii de umiditate si temperature (gen disc prea cald sau prea rece) este uzat?

                      Comment


                      • Uzarea discului se traduce prin pierderea din masa ferodourilor . In cazul nostru nu prea este cazul . Un disc nou are culoare cafenie , maronie ,etc . in functie de material si de producator . Dupa un numar de km suprafata discului se "arde" urmare a frecarilor la care este supus . Suprafata acestuia devine negriciosa si lucioasa (de nou era mat) . Eiiii , acum s-au schimbat datele problemei , coeficientul de frecare este altul decat cel al discului nou , mai ales la rece . La cutia manuala sesizam ca tinde sa apara vibratiile acceleram ceva mai mult si ambreind mai lin. Gata , am scapat de vibratii . De data asta avem omul care stie sa interpreteze datele . In cazul cutiei automate calculatorul doar prelucreaza datele anticipate si prestabilite , aparand astfel trepidatiile . Daca se accepta ca discul isi schimba proprietatile in functie de temperatura atunci calculatorul ar trebui sa mareasca turatia si timpul de ambreiere dupa o pauza de nefunctionare de cca, 12 h.

                        Da , curatarea discului prin accelerare ( plecare de pe loc) in sarcina si la deal este eficienta si duce la disparitia vibratiilor . Cine poate intruni aceste conditii va observa ca este foarte eficienta.

                        Comment


                        • Când începe să te scuture de-ți sar dinții din gura (eu am trecut prin asta) nu știu dacă vorbim doar de o "ardere" de suprafață a discului.Cred că cu asta incepe și apoi se agraveaza lucrurile.

                          Comment


                          • @ aurbrz, referitor la postul #4104 e clar ca softul nu remediaza un ambreiaj uzat, dar la fel de limpede este ca un soft (repet cutie si motor plus calibrare gresita) poate uza prematur si un ambreiaj nou (si as spune chiar si unul de calitate daca adaugam si alte conditii). Apoi pe langa calitatea ambreiajului si softul poate amplifica uzura acestuia. Cam prin asta cred ca ai trecut (ultimul post).
                            Din cate tin minte ai fost primul care a experimentat si postat trepidatiile astea pe acest topic. Tint cont si apreciez asta. Si ai avut destul de putini kilometrii

                            Comment


                            • Scuze pentru insistenta, totusi poate filma cineva aceste trepidatii violente, ce s-a filmat pana acuma nu prea spune nimic.
                              Cred ca si din interior cu un vas de apa pe bord ar putea fi mult mai vizibile trepidatiile, exista si aplicatii de masurare a vibratiilor, chiar nimeni nu poate face un clip in care sa vada fara dubii aceste trepidatii violente?

                              Comment


                              • Userul alexandru102 a postat un videoclip pe YouTube cu trepidații violente.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google