Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Daca renunta la cutie, sunt sanse minime sa mai apara vreun update. La cei cu probleme o sa mai schimbe cate un ambreiaj pana la iesirea din garantie si asta e. Inseamna ca o sa trebuiasca sa ne descurcam cum putem. Daca eram mai multi, poate puteam cere unei firme de profil modificarea softului, sau macar a unor parametri.
    Mie imi expira garantia in februarie 2020 si inca ma mai gandesc daca sa schimb ambreiajul original sau nu, pe final. Am vazut in filmuletele pe care le-am si postat cum trepida mai rau dupa schimbare decat inainte. De asta sunt in dubii.
    Trepidatiile stiu acum sa le evit in totalitate.

    Comment


    • Eu cred ca o sa fiu cobai la cvt.
      Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

      Comment


      • Originally posted by mumus View Post
        Eu ma tot chioream la toyota crh 1.2 turbo cu cvt, dar nu imi place ca in spate zici ca e noapte, geamuri f mici. Cica cvt nu este o cutie sportiva deloc... e fff lina, asa, mai ptr pensionari
        Cobai, pentru pensionari?

        Comment


        • Exact, daca nu va fi scump, am intes ca este economica o asemenea cutie, dar cum 1.6 16v numa economic nu este, vom vedea.
          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

          Comment


          • La un test macar am sa ma duc.
            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

            Comment


            • Tocmai ce am postat ceva despre CVT pe forumul SP. Redau aici o parte din postare:

              "CVT-ul nu este o cutie pentru adeptii "Fast & Furious". Nu este destinata unor demaraje rapide iar daca este pusa pe un motor puternic se poate strica destul de repede. Cea mai buna eficienta o are pe masini de putere mica si medie. Ea ofera mereu cel mai bun raport intre turatie si viteza. Din cauza perceptiei defavorabile a europenilor fata de aceste cutii, producatorii incearca sa simuleze vitezele pe aceasta cutie si se creeaza astfel impresia falsa ca ai la dispozitie o automata clasica prin impartirea acceleratiei constanta - progresiva in mai multe trepte de viteze. Din acest motiv unele au padele sau se poate comuta de la maneta in asa-zisul manual. Este insa doar o impresie falsa pentru ca, in realitate, tot o singura treapta are.
              Avantajele sunt ca sunt mai ieftine, mai usor de intretinut, au consum mai mic si sunt mai fiabile (daca sunt exploatate corect) decat automatele clasice sau cele cu dublu ambreiaj.
              Dezavantajele sunt legate de motorizari mai lenese si de perceptia legata de zgomot pe timpul accelerarii. In Romania as adauga poate si lipsa de experienta a mecanicilor pe aceste cutii.
              Este cutia ideala pentru o masina obisnuita de familist care vrea sa se bucure in tihna de vacantele impreuna cu cei dragi."



              2019 Renault Logan Stepway 1.6 (113) POV TEST DRIVEВсем привет!!!=) Меня зовут Алексей. Люблю и просто обожаю тачки, абсолютно все. Подписывайтесь, будет мно...
              Last edited by gabrieln1960; 2 December 2019, 19:52.

              Comment


              • Cea din linkul de mai sus nu e cu CVT, e doar un Logan Stepway sub marca Renault, astea insa sunt:
                Stepway's look has always been one of the model's differentials. The greater ground height - 185 mm, 45 mm more than the Sandero with manual gearbox - facili...


                When it arrived in Brazil in 2007, the Renault Logan quickly fell in the taste of consumers. The model has innovated in its segment, showing that it is possi...


                Last edited by gabrieln1960; 2 December 2019, 20:08.

                Comment


                • Eu deabea astept sa testez cvt, daca va aparea si pe mcv ar fi si mai super
                  Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                  Comment


                  • Acum nu stim sigur daca va fi CVT, pentru ca ar concura direct cu Renault (cu Clio si cu alte modele Renault pe care mai este). Pe Clio a fost inainte EDC cand pe Dacia era Easy-R. Cum spunea un coleg mai sus, s-ar putea sa avem tot o robotizata cu dublu ambreiaj, cum a avut Ford. Ramane de vazut...

                    Comment


                    • @ mumus, am condus doua CVT-uri (adevarat ca inchiriate), s-ar preta la stilul meu de condus.

                      Ca o picanterie, JS3 daca tin minte tot in Brazilia a fost introdus. A derivat din Quickshift (cu problemele cunoscute). Apoi dupa cativa ani Dacia a renuntat la Easy-R. Cat timp vor „asimila” eventualele probleme ale CVT-ului? Cu cateva posturi in urma am intrebat de fiabilitate, Uite un citat (cu Google Translate ar da cu virgula) de la „prietenii” din grup cu sublinierile de rigoare:

                      We got some points for Nissan CVT transmission reliability:
                      •Low speed acceleration is a trouble-spot, the vehicles will shutter and shake while getting up to speed.
                      •One of the reasons for all that shaking might be an overheating. Nissan has been accused of using an inadequate cooling system for their transmission.
                      •The CVT can take a long time to respond to input from the pedal. CVTs, by design, always feel different when you cram the accelerator to the floor. While a geared transmission typically bursts off the line, a CVT has a smoother (and slower) increase to maximum power. But CVT’s sluggishness goes too far. It may be a safety hazard when trying to merge onto a busy road. Needless to say, you cannot any friends with the people driving behind you."

                      Dar pe Murano se pare ca ar fi mai OK.

                      Comment


                      • Aia cu dublu ambreiaj a fost pusa si pe Duster diesel cu tractiune fata - in mod sigur era in 2017. EDC se numeste si pe Duster.
                        Citez de pe wikipedia, doar ca sa puteti vedea pe ce a fost montata cutia EDC fabricata de Getrag: Getrag dual-clutch transmissions are used in the BMW M3,[32] BMW 335is, BMW X1 (F48), BMW Z4 (E89) sDrive35i, Dacia Duster EDC,[33] Ferrari California,[34] Ferrari 458 Italia,[35]LaFerrari, Mercedes-Benz SLS AMG,[36] Mitsubishi Lancer Evolution X, Mitsubishi Lancer Ralliart, Ford Fiesta, Ford Focus, Renault Megane, Renault Scenic, Smart Fortwo, Volvo V40, Volvo V60 Volvo V70 vehicles.[37]
                        Aia ar trebui pusa pe Daciile cu motoare mai puternice.

                        Comment


                        • Cateva marci care au avut rechemari pentru problemele CVT: Chrysler, Mitsubishi, Honda. Honda se pare ca le-a rezolvat cel mai bine. Si alte marci au avut ceva probleme mai mici. Dar marea problema ar fi specialistii in repararea lor. Alte cateva citate (cu sublinieri):

                          "Manufacturers are working on ways to increase the torque capacity of the CVTs, but for now it's limited. Auto makers program CVTs to keep the engine rpms higher on acceleration to reduce the load on the CVT variator. That's why many reviewers often mention a louder engine noise and slower acceleration of the CVTs. Another minus is that CVTs are expensive to replace. The CVT unit replacement can cost upwards of $4,000 in some cars"

                          "The mechanical structure of CVT is yet not perfect and sophisticated because it’s a relatively new technology. It has a steel chain about an inch wide that is the main route for transferring power from the engine to the rest of the car. If this chain breaks down for some reasons, the transmission will stop functioning.When the chain fails, it shatters into pieces with shrapnel everywhere. A traditional auto shifter does not create such a mess when it fails. There could be worn out valves, burnt out clutches, or cracked sun shell, but nothing messy as metal shrapnel. Also, many servicing shops don’t provide the CVT transmission repair or rebuild service.
                          CVT is still a new technology and the automakers have been working to improve it. But, they will still last for a long time if you do proper maintenance.
                          Change the transmission fluid regularly, possibly every 30,000 kilometers. The chain/belt that transfers power requires clean, fresh oil to function properly. The oil change frequency should depend on the environment and climate of the area where you drive the car. The frequency should be more than the manufacturer’s recommendation if you live in a hot, dusty area. Take the car to your dealer or an experienced, trusted mechanic at regular intervals
                          ."

                          Comment


                          • Si o parte mai placuta: Renault Duster CVT https://www.youtube.com/watch?v=eArK-1kHSIo

                            Comment


                            • Originally posted by Gil26 View Post
                              Chiar nu am inteles cine a ridicat in slavi CVT-ul de la Nissan. Dar fiecare percepe lucrurile in felul sau.

                              Subscriu la ce a spus valioglu. As mai adauga doar ca fiecare tip de cutie "automata" are avantajele si dezavantajele ei. Apoi toate au avut si problemele lor (hidramate, CVT, EDC, "robotizate", etc). Si costurile reparatiilor sunt pe masura (probabil in ordinea enumerata). Dar iarasi nu trebuie sa generalizam, multe dintre ele au fost si fiabile. Si asta o spune unul care doar din astea a condus pana acum.
                              Regret ca Dacia a renuntat asa usor la JS3. S-au facut ceva greseli de la proiectare si pana la oferirea garantiei pe ambreiaj. Problemele cred ca puteau insa fi rezolvate. Este o transmisie foarte simpla (eu sunt adeptul unor astfel de lucruri) la un pret imbatabil. Se putea creste calitatea, remedia hibele si chiar ridica putin pretul. Multi producatori auto au trecut prin astfel de "chinuri ale facerii". Apoi au scos JS3 de pe toate modelele dar l-au lasat pe MCV (alt lucru ciudat).
                              Si chiar nu inteleg cu TS4 ce au avut. Unii vor spune ca normele de poluare. Dar se poate dovedi ca "robotizata" polueaza mai mult decat cea manuala? Ca pe cele din urma le tot vand.
                              Din pacate lucrurile se vad altfel din birourile de la etajele superioare. Pacat de munca celor care au lucrat efectiv la acest Easy-R.
                              Au renunțat din rațiuni economice, probabil garanția le-a anulat tot profitul mașinii cu aceasta cutie. În loc sa își mai bată capul sa o îmbunătățească (costuri suplimentare) au preferat sa fie pe zero, decât pe minus, cercetarea fiind scumpă.

                              Comment


                              • @ aris86, nu stiu daca au iesit pe zero, pe minus sau pe plus cu Easy-R. Cert insa e ca nu au reusit sa rezolve o problema si au preferat sa renunte. Nu avem date despre amploarea acesteia, dar e indiscutabil ca au iesit pe minus la capitolul imagine.
                                Da, cercetarea e scumpa, dar ce credibilitate vor avea in cazul dezvoltarilor ulterioare (ex ar fi si CVT-ul asta)? Apoi ar fi discutia despre predictibilitate si stabilitate. Plus vechea intrebare: De ce ai cumpara o Dacie?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google